Zobacz pełną wersję : 1.6 E.TorQ LPG - wymiana świec zapłonowych
tipoludek
16-08-2017, 12:12
Jak w temacie silnik 1.6 E.TorQ z instalacją LPG BRC montowaną przez dealera.
Co jaki przebieg wymieniać świece zapłonowe?
Czy wymieniać na dedykowane do silnika 1.6 E.TorQ zgodnie z książką serwisową czy może lepiej świece wzmocnione dedykowane do instalacji LPG?
Chętnie poznam opinie i doświadczenia innych użytkowników zapraszam do dyskusji.
Swoją drogą to nigdzie nie mogę znaleźć dedykowanych świec tj. NGK - ZKR7B1 - 10
idąc tropem takim, że w silniku t-jet bez lpg i z lpg fabrycznym są takie same świece - wstaw świece dedykowane do 1.6 zalecane przez producenta...
tipoludek
18-08-2017, 13:23
Dowiedziałem się w ASO, że wymiana świeczek kosztuje w naszym silniku 380 zł. Cena nie jest niska, wiec pozostanę przy wymianach zgodnie z książką tj. co 30 000km.
Fiat awansował na markę premium w ostatnim czasie czy jak? 380zł za świece, 850 za czujnik cofania gdzie inni daja gratis... Jakaś paranoja
Maniek_wroc
19-08-2017, 14:40
tipoludek - po co chcesz wymieniać świece? coś się dzieje z autem? ....z doświadczenia ci powiem że świece bez problemu polatają 100K na gazie a ostatnio jak wymieniałem u siebie to przebieg na gazie 150K i objaw był taki że rano jak był zimny to lekko szarpał ...odpalał bez problemu i po rozgrzaniu też już jeździł normalnie .... moim zdaniem nie ma sensu ...ale zrobisz jak chcesz.
W ASO FIATA MAJĄ ODLOT Z CENAMI:roll:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam wszystkich forumowiczów:lol:
luckyboy
19-08-2017, 21:22
tipoludek - po co chcesz wymieniać świece? coś się dzieje z autem? ....z doświadczenia ci powiem że świece bez problemu polatają 100K na gazie a ostatnio jak wymieniałem u siebie to przebieg na gazie 150K i objaw był taki że rano jak był zimny to lekko szarpał ...odpalał bez problemu i po rozgrzaniu też już jeździł normalnie .... moim zdaniem nie ma sensu ...ale zrobisz jak chcesz.
Zwlekanie z wymianą świec odbija się na cewkach zapłonowych - po co je nadwyrężać skoro komplet świec to 50zł?.
tipoludek
19-08-2017, 22:42
Zgonie z książką serwisową świece wymienia się na przeglądzie co 30 000zł i tak będę wymieniał. Przedłużyłem gwarancję do 75tys. km lub 5 lat, więc trzeba się trzymać książki serwisowej.
Niestety koszt samych świec to 300zł podobno to jakieś platynowe.
Maniek_wroc
19-08-2017, 23:09
Zwlekanie z wymianą świec odbija się na cewkach zapłonowych - po co je nadwyrężać skoro komplet świec to 50zł?.
Hmm ...ciekawa teoria .... jeszcze w żadnym aucie nie padła mi cewka a obecne ma 245K i 7 lat eksploatowane na gazie
tipoludek - jak gwarancja to gwarancja trzeba robić wszystko według książki serwisowej.
Hmm ...ciekawa teoria .... jeszcze w żadnym aucie nie padła mi cewka a obecne ma 245K i 7 lat eksploatowane na gazie .
Coś jednak jest na rzeczy. U mnie w aucie, zupełnie sprawnym, robiłem pomiar sprężania z próba olejową. Po pomiarach wkręciłem świece i auto nie paliło na jeden gar. Świece zostały zaolejone po próbie olejowej i jedną cewkę diabli wzieli. Trochę dziwny zbieg okoliczności. A tak na prawdę olej jak wiadomo jest izolatorem, energia iskry nie miała gdzie się rozładować i rozładowała się w samej cewce uszkadzając ją. Podobnie może być w przypadku niesprawnej świecy.
Nie ma żadnego sensu stosowanie innych świec zapłonowych do LPG i nie należy też nabijać kabzy cwaniakom z ASO.
Jako że mieszanka propan - butan - powietrze ma wyższą rezystancję niż mieszanka benzyna-powietrze , aby nie nadwyrężać cewek zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia itd., zaleca się zmniejszenie przerwy na świecy o 0,15 - 0,20 mm, czyli przy przerwie zalecanej np. 1,1 mm zmniejszamy do 0,95 - 0,90 mm i jest to jedyna rzecz którą warto zrobić.
Nie wiem jaka odległość elektrod jest zalecana w Tipo.
Zgonie z książką serwisową świece wymienia się na przeglądzie co 30 000 km i tak będę wymieniał. Przedłużyłem gwarancję do 75tys. km lub 5 lat, więc trzeba się trzymać książki serwisowej.
Niestety koszt samych świec to 300zł podobno to jakieś platynowe.
Tu bym się z tobą zgadzał 30 tys i wymieniam również .Tak również robiłem w PGrande i nie było problemu z silnikiem przez 12 lat.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.