Zobacz pełną wersję : Cykanie wtryskiwaczy 1.3 mjet
Ziembol90
14-08-2017, 20:45
Witajcie, mam problem z moim GP, dzisiaj po 2 dniowym postoju auta miałem problem z odpaleniem - słaby akumulator, otworzyłem więc maskę w celu podpięcia prostownika i ku mojemu zdziwieniu słyszę dziwne cykanie, po dłuższej chwili zdiagnozowałem pracę elektrozaworów na wtryskiwaczach. Po odpięciu wtyczki z komputera wszystko cichnie, po odpięciu akumulatora również, jak tylko podepnę z powrotem, zaworki natychmiast cykają... pytanie dlaczego tak jest? Gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam serdecznie.
rajtkezjusz
15-08-2017, 13:07
Nie podpina się prostownika pod podłączony do instalacji akumulator .We wtryskiwaczach są chyba cewki ,a niestabilne napięcie je pobudza-czy się mylę?
Ziembol90
23-08-2017, 16:28
Dzięki za odpowiedź. Problem ustąpił po naładowaniu akumulatora. Nigdy wcześniej nie słyszałem o tej zasadzie? Zawsze podpinam prostownik pod aku w instalacji i nigdy problemu nie było. A cewki cykały już bez prostownika.
Pozdrawiam
dmarcol93
29-08-2017, 23:01
Nie podpina się prostownika pod podłączony do instalacji akumulator .We wtryskiwaczach są chyba cewki ,a niestabilne napięcie je pobudza-czy się mylę?
We wtryskiwaczach nie ma cewek. Wtryskiwacz to wtryskiwacz. Chyba, że masz na myśli cewki zapłonowe.
rajtkezjusz
30-08-2017, 00:50
W systemie wtryskowym Common Rail początek wtrysku i dawka wtrysku paliwa są regulowane za pomocą elektrycznie sterowanego wtryskiwacza. W systemach CR pierwszej i drugiej generacji były stosowane wtryskiwacze elektromagnetyczne z jednoczęściową i dwuczęściową kotwicą, natomiast w trzeciej generacji systemów wtryskowych CR zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne. Wtryskiwacz elektromagnetyczny składa się z trzech członów funkcjonalnych: rozpylacza otworkowego, hydraulicznego układu wspomagającego i zaworu elektromagnetycznego.Występowanie tych stanów pracy zależy od chwilowego rozkładu sił działających na elementy wewnętrzne wtryskiwacza. Przy zatrzymanym silniku i braku ciśnienia w zasobniku siła docisku sprężyny rozpylacza zamyka wtryskiwacz.
W stanie spoczynku przez zawór elektromagnetyczny wtryskiwacza nie płynie prąd i dlatego jest on zamknięty. Gdy przez cewkę zaworu elektromagnetycznego zaczyna przepływać prąd (tzw. prąd przyciągania), wywołuje on szybkie otwarcie tego zaworu. Wymagane krótkie czasy reakcji wtryskiwacza można uzyskać przez odpowiednie sterowanie zaworami elektromagnetycznymi w sterowniku przy pomocy wysokich napięć i prądów. Po krótkiej chwili następuje spadek prądu przyciągania elektromagnesu do wartości zapewniającej podtrzymanie otwarcia zaworu elektromagnetycznego. Wtryskiwana dawka paliwa przy danym ciśnieniu jest proporcjonalna do czasu włączenia zaworu elektromagnetycznego i niezależna od prędkości obrotowej silnika lub pompy (sterowanie czasem wtrysku). Po zaniku prądu w uzwojeniu sterującym zaworu elektromagnetycznego kotwica jest dociskana w dół siłą sprężyny zaworu i kulka zamyka zawór odpływu paliwa. Wtrysk kończy się, gdy iglica rozpylacza osiągnie położenie dolnego zderzaka. Przy wysokiej wartości ciśnienia paliwa panującego we wnętrzu wtryskiwacza zawór elektromagne-tyczny nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć sił niezbęd-nych do uniesienia igły rozpylacza. Ponadto siła docisku sprężyny umieszczonej nad iglicą w dolnej części wtryskiwacza jest niewystarczająca do jego zamknięcia. Dlatego też zastosowano pośrednie sterowanie igły rozpylacza poprzez wspomagający układ hydrauliczny.
Sterowanie elektryczne elektromagnetycznego wtryskiwacza w momencie jego załączania jest podzielone na kilka faz. itd itd itd
We wtryskiwaczach nie ma cewek. Wtryskiwacz to wtryskiwacz. Chyba, że masz na myśli cewki zapłonowe.
są są , to nie tdi albo stare td gdzie były zwykłe wtryskiwacze , obecnie wtryskiwaczami steruje komputer
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.