PDA

Zobacz pełną wersję : mala moc samochodu



MagdaM
11-08-2017, 23:43
Witam Wszystkich, od samego początku jak kupilam Fiata Bravo 1.4 T-jet 120 koni 2008 rok, mój narzeczony stwierdził,że jeździ to dość słabo jak na 120 koni, Felgi 17 225,45. Myślałam,że mu sie wydaje bo przesiadłam się ze słabszego samochodu ale na klimie też zaczęłam widzieć,że dość słabo jest z mocą. Dziś miałam okazje przejechac się identycznym fiatem 2007 rok 1.4 t-jet 120koni, koła te same i jeździ naprawdę duuuużo lepiej. Narzeczony wraz z bratem zrobili sobie "draga" w bezpiecznym miejscu i to drugie bravo objeżdza moje kolosalnie... to nie jest długość samochodu tylko mega wielka różnica. Tamto bravo ogólnie jak się wsiądzie i jedzie to czuć,że ciągnie, moje bardziej wyje a nie jedzie... od razu napisze, samochód 130tys przebiegu( niby pewny ale wiecie jak to teraz jest , auto sprowadzone z niemiec od "niby" pewnego gościa), olej full syntetyk, nie bierze oleju, filtry i rozrząd wymienione 9 tys temu bo wtedy go kupilam, wydaje mi się ,że wysprzęglik na skrzyni hałasuje i możliwe,że niestety ta nieszczęsna skrzynia tez troche wyje ale czekam na bieg wydarzeń co padnie to zrobie. Najważniejsze jednak dla mnie teraz to znalezienie powodu dlaczego moje bravo jest takie słabe. Narzeczony ma w tym tygodniu ogarnąc jakaś hamownie( mam nadzieje,że tam od razu powiedzą co jest przyczyna i gdzie ta moc mi ucieka) ale chciałam zapytać czy ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak? Podpięty pod komputer, to były 2 błędy, " Marelli Body computer 8 FaultI5 i nie wiem co to jest? a drugi od czujnikow parkowania. A jeszcze jak już przy mocy jesteśmy to czy ktoś tuningował swoje 1.4 120 i ile mu doszło koni i momentu i czy jest sens robić program bez zmieniana gratów ( w sensie wtryski od 150 i turbo od 150) czy jest faktycznie duża różnica? program oczywiście wchodzi dopiero w gre jak ogarne kolektor wydechowy,który jest do wymiany i jak odnajde mój spadek mocy( chyba,że to przez kolektor ale żeby była aż taka to troche wątpie, kolektor jest pospawany oczywiście teraz i nie pierdzi ani nic ale i tak szukam nowego)

toofoxy
12-08-2017, 10:59
Nie wiem czy komputer wyrzuca blad kiedy turbosprezarka nieladuje odpowiedniego cisnienia. moze warto sprawdzic cisnienie zmierzone i oczekiwane, i/lub moze byc cos nie tak z egr (wydaje mi sie ze w t-jet tez jest). Sprwdzic dzialanie tych dwoch podzezspolow na poczatek. Luzna sugestia.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

MagdaM
12-08-2017, 12:26
Spoko będę to sprawdzać :) jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co moge sprawdzic przed pojechaniem na hamownie to proszę podpowiadać :)

grandekropka
12-08-2017, 15:09
T-jet nie ma egr.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Braval
12-08-2017, 15:59
Jedz do ogarniętego mechanika od fiatow, niech posprawdza wszystko.Przez forum na pewno tego auta nie naprawisz.Moze masz tylko uszkodzone sprzęglo,ale nikt nie potrafi tego zdiagnozowac.Chcesz na hamownie jechac?Zanim zaczniesz wydawac pieniądze,zwróc się do profesjonalistów,szybciej to bedzie i sumarycznie taniej,niż jak Ci na forum podpowiedzą ,wymien to lub tamto.

MagdaM
12-08-2017, 17:48
To teraz pytanie, taki ogarnięty mechanik od fiatów w krakowie? Bo teraz o dobrym mechaniku to mozna pomarzyć. Sprawdzenie auta na hamowni to nie jest jakis gigantyczny koszt 50-100zl i dlatego chce na nią jechać bo wydaje mi się,że gościu ktory sie tym zajmuje będzie wiedział co jest przyczyna spadku mocy tego samochodu, a pojade do jakiegos "kazka" to mi powie wymien to wymien tamto wiec to tak to sama sobie moge wymieniac.

Niros
12-08-2017, 19:36
Z innego zaprzyjaźnionego forum poświęconemu tylko Bravo 2 koledzy polecają serwis w Krakowie z adresu http://www.fiatserwis.com.pl

A jak podnosić. Zapytać w Cinsofcie w Gliwicach. Napewno pomoże i coś ogarnie. Określi czy wogole warto.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

MagdaM
13-08-2017, 12:35
Ok, tylko teraz takie moje pytanie, opowiem mechanikowi to,że uwazam ze jest slaby i jezdzilam drugim takim samym, ale bez wydruku z hamowni,ze faktycznie jest spadek mocy powie mi,że moze mi sie wydaje albo tez bedzie szukal w ciemno no bo jak znajdzie to bez hamowni? Od razu mówie jak wyzej ze u mnie jest spekany kolektor wydechowy i byl spawany, jest stan agonalny szukam caly czas innego i chyba jutro zadzwonie do fiata zapytac ile kosztuje nowy bo w sklepie mieli mi dac znac i mnie zlewaja, ale moje pytanie jest takie czy taka roznica moze byc spowodowana kolektorem w slabej kondycji? ja wiem,ze temperatura spalin itd jakis zawirowania powietrza no ale czy to naprawde tak oslabiloby samochod? Na jedno dla mnie nawet dobrze, jakby okazalo sie ze tak bo i tak musze to wymienic i juz nie musialabym szukac powodu spadku mocy i zamknelabym sprawe w jednym wydatku.

toofoxy
13-08-2017, 13:12
Wg mnie jesli winny bybly kolektor, no to wlasnie wypada sprawdzic cisnienienie doladowania. Kazdy tu chyba wie jak dziala turbo.. i dosc latwo mozda sprawdzic odczyty z czujnikow przez obd. Wiadomo, ewentualny brak doladwania moze byc tez spowodowany strona zimna, ale jesli jest problem z kolektorem no to jest glowny podejrzany na ta chwile.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Braval
13-08-2017, 13:35
Na początek Magda , kup sobie interfejs,sciagnij program z forum.Sama z chlopakiem "zdiagnozujesz" auto.Bedziesz miec z czym jechac do mechanika..argumenty.Koszty zakupu smieszne, program darmo...Widze,ze jestes aktywna w temacie aut i masz pewną orientację.

MagdaM
13-08-2017, 15:18
Pod komputer juz podpinalam i wyszly tylko 2 bledy jeden to czujniki a drugi to "Marelli Body computer 8 FaultI5 " ale nie wiem co to za blad.

Niros
13-08-2017, 22:42
A kod błędu? Litera i 4 cyfry. Tak zawsze ja miałem. Podasz to zerkne do wykazu błędów.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

MagdaM
13-08-2017, 22:53
Kurde nie wiem, postaram sie to ogarnac na jutro.

moris10
14-08-2017, 07:26
W opisywanym przypadku winne może być turbo. Często wraz z kolektorem pęka także obudowa turbo, co może powodować wystarczie łopatek turbiny i spadek ciśnienia.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

MagdaM
14-08-2017, 19:44
Dziś albo jutro zbadam parametry turbo i przepływomierza mam nadzieje,ze bedzie ok , bo juz czeka mnie wydatek 1460zł za sam nowy kolektor z fiata bo nigdzie nie idzie dostac :( a dziś brat( jest elektromechanikiem) na szybko rano sprawdzil mi czy sa jakies bledy i nie ma zadnego błędu.

moris10
15-08-2017, 10:16
W t-jet nie ma przepływomierza.
Na innym forum fiata Bravo jeden z kolego pracuje w ASO i sprzedaje części z rabatem, taki kolektor można kupić pewnie w cenie około 1200 zł.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

MagdaM
15-08-2017, 11:43
Nie ma przeplywki nie ma egr to czym to jest zastapione ?Masz, moze nr tel do tego kolegi albo jakiś namiar jak się z nim skontaktowac?

toofoxy
15-08-2017, 11:51
Nie ma przeplywki nie ma egr to czym to jest zastapione ?Masz, moze nr tel do tego kolegi albo jakiś namiar jak się z nim skontaktowac?w T-jet jest przepustnica. Ona dozuje powietrze wpadajace do cylindrow.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

MagdaM
15-08-2017, 12:24
Dobra problem chyba znaleziony, na wykresie samochod pokazuje 60% mocy czy tam momentu i jest jakos zablokowana moc tylko na moim komputerze nie mogę tego odblokowac, wiec teraz pytanie czy ktos wie o co z tym chodzi i jak to odblokowac? Jak nie to pozostaje jechać na hamowanie,moze ktoś mi to odblokuje

KOBRA
15-08-2017, 13:22
Tak jak "moris 10" i zasugerował.
Jeżeli masz pęknięty kolektor to najprawdopodobniej pęknięte jest też turbo . Jak jest pęknięte to nie daje pełnej mocy. Ot i wszystko.

MagdaM
15-08-2017, 14:01
Turbo laduje 1,25 a ile powinno?

toofoxy
15-08-2017, 14:23
Turbo laduje 1,25 a ile powinno?czym to mierzysz, nie masz tam wartosci cisnienia oczekiwanego? w
alfaobd, oraz Fes jest podana taka wartosc. O ile to cisnienie jest wzgledne to wydaje mi sie ze jest ok.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

MagdaM
15-08-2017, 14:31
Brat jezdzil i sprawdzal na komputerze, nie wiem w czym, podal mi ze taka jest wartość. Jest jakas blokada ,chyba elektronicznie ustawiona ze na wykresie daje tylko 60%mocy,ale nie może tego usunac, ma jeszcze sprawdzić w wolnej chwili jakims drugim programem tylko do fiata

MagdaM
16-08-2017, 12:16
Rozmawiajac z gościem od hamowani, powiedzial,ze 1raz sie z tym spotyka i nie wie czemu i skad taka blokada i skrocie powiedzial,ze nie ma czasu tego szukac i wedlug niego najlepiej zrobić nowy program na ktorym wyjdzie okolo 150koni i koszt takiego programu to okolo 1500zl, oferta jest kusząca ale kolejny wydatek spory a 120 koni,które powinno byc raczej by mi wystarczyło chodz zapasu mocy nigdy dość.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ale w sumie nie wiem czy jego pomysł jest dobry bo skoro na sterowniku auto jest zablokowane na 60% mocy to ze 150 tez wiele nie zostaje... proszę kogos o pomoc kto wie jak to gowno odblokować :-(

toofoxy
16-08-2017, 12:27
pierwsza sprawa jechac do sprzedawcy i zapytac co to jest. 2. - nie bardzo rozumiem co to znaczy elektroniczna blokada, moze to jest kwestia mapy odpowiedzniej - wlasnie tzw chip tuningu.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

MagdaM
16-08-2017, 15:47
Do sprzedawcy to chodzi Ci do fiata? Auto jest sprowadzone z niemiec jakby co.

toofoxy
16-08-2017, 16:41
Bardziej chodzi mi tu o goscia ktory to zalozyl. Moze warto tez zadzwonic do Aso- jesli to nic nie da, to ucz sie szprechac.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

MagdaM
16-08-2017, 17:12
To wątpie,ze znajdę bo kupilam to od goscia który sprowadza samochody.

toofoxy
16-08-2017, 20:12
w takim razie dzwon do handlarza, na pewno wie od kogo kupil. rownolegle
aso i na necie szukaj info nt takich 'blokad'. ja bym tak zrobil.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

KOBRA
16-08-2017, 20:18
Nie rozumiem dlaczego szukacie blokady ?
Trzeba naprawić najpierw auto a mam na myśli wymianę pękniętego kolektora .Od tego trzeba zacząć ,a nie szukać czegoś czego może wcale nie ma .

moris10
16-08-2017, 21:35
Pierwsze słyszę o blokadzie mocy samochodu. Przecież moc turbodoladowanego silnika nie zależy od jednego parametru typu "moc", silnik benzynowy musi utrzymywać mieszankę stechiometryczną. Jeśli faktycznie moc jest obniżona to nie pozostaje nic innego jak nowa mapa. Jednak taki tuner przed chipem powinien zrobić dokładna diagnostykę. Jeśli masz uszkodzony kolektor to do sprawdzania także turbina, bo pęka w pakiecie z kolektorem.
Spadek mocy może powodować zacięty zawór wastage, uszkodzona sonda lambda, nieszalnosc w dolocie lub wydechu czy uszkodzone turbo.
Bez dokładnej diagnostyki nie rób żadnych chipów, bo Twój silnik skończy na szrocie i będzie, że fiat to złom.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

MagdaM
17-08-2017, 08:25
Wczoraj wieczorem w koncu znalezlismy ogarnietego mechanika ,szkoda ze 50km od domu,który w koncu znalazl ,ze zawor upustowy jest do wymiany, na biegu jalowym ladowalo turbo ladnie do końcaa,a na biegu przy obciążeniu juz byl problem, nie ladowalo albo przeladowywalo i powiedzial,ze przez to sie dusi. Powiedzial zebysmy to wymienili i jeszcze umówiliśmy się z nim,ze zajrzy do rozrzadu bo niepodoba mu się jak ten samochód pali a po sprawdzeniu jak juz wszystko bedzie ok to jeszcze ma zrobic program i wzrost mocy w granicach 25% ,żeby bylo bezpieczne. Dziś zamowie zawor i zobaczymy czy to pomoze.

toofoxy
17-08-2017, 11:00
Widze ze te wszystkie diagnozy ktore do tej pory byly to takie troche z palca. W sumie doradzalem bo myslalem ze byly prawdziwe. Tak czy owak widze ze tak jak pisali koledzy KOBRA i moris10 to faktycznie wez zrob ten samochod na tip top a tego chipa to sobie moze odpusc. W sumie nie moja sprawa ale jak tak czytam to wszystko to moze jeszcze trzeba bedzie kupe pieniedzy zainwestowac zeby ten samochod jakos jezdzil a ten chip to faktycznie moze go zabic. Nie wiem kto chce robic ta nowa mape ale jezli zalezy mu tylko na pieniazkach to sie okaze ze musisz oddac auto na zlom. Sytuacja do glebokiego przemyslenia.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Braval
17-08-2017, 22:54
Prawda jest taka,ze polski handlarz kupil od Niemca "niesprawne" auto za grosze,bo tamtemu jak niemiecki serwis zrobil kalkulację naprawy,to chlop pewnie bral krople na serce...Wiec trzeba sie auta pozbyc.Dalej już wszyscy znają.Dlatego sugerowalem od razu wizyte do konkretnego mechanika, a nie naprawianie przez internet.Auto wrzuca w tryb awaryjny,wtajemniczeni wiedzą o co biega.

e_nornert
18-08-2017, 17:37
Pod komputer juz podpinalam i wyszly tylko 2 bledy jeden to czujniki a drugi to "Marelli Body computer 8 FaultI5 " ale nie wiem co to za blad.

Jaki błąd czujnika? Czy przypadkiem nie spalania stukowego?
W bravie którą miałem przed bravo padł mi czujnik spalania stukowego - komp zmniejszał moc i samochód jezdził jak muł. W FES byl tylko błąd a żadna kontrolka się nie paliła. Po wymianie jak ręką odjął...

MagdaM
21-08-2017, 05:43
Stoi u mechanika i szuka przyczyny, jak będe wiedzieć co to ,to od razu napisze. Zawor upustowy wymieniony ale okazalo sie,ze to nie to i na szczęście udało się oddac.

moris10
21-08-2017, 08:36
Niech sprawdzi jeszcze MAP sensor, w tym silniku nie ma przepływomierza i to MAP jest wykorzystywane do obliczania ilość zasysanego powietrza.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

MagdaM
25-08-2017, 12:54
Okazało się,że w układzie dolotowym jest dużo nieszczelności-nie było wszystko dobrze poskręcane (pozostałość chyba po niemieckiej instalacji, podobno była jeden dzien w tym samochodzie i została wymontowana bo auto nie chciało jezdzic) i najwazniejsze to pekniety korpus turbiny i przypalone łopatki, więc ktoś kto wyzej napisal,ze jak peka kolektor wydechowy to ciagnie za soba turbo mial racje, teraz szukam korpusu bo nigdzie nie ma i przez to nie ma nawet jak rozpoczac regeneracji ;/