Zobacz pełną wersję : Solar dach, panorama dach - gdzie można dostać części zamienne?
stachobb
11-08-2017, 11:52
Witam wszystkich posiadaczy Cromy.
Posiadam autko z 2005 r. czyli przedliftowe.
Jest ono wyposarzone we wspaniały szklany dach.
Jednak zaczynają się z nim problemy...
Mianowicie podczas zamykania dach w pewnym momencie zatrzymuje się i trzeba mu pomagać ręką w dojechaniu do końca.
Podjąłęm się rozebrania, czyszczenia i smarowania prowadnic. Niestety w czasie tego stwierdziłem że tylnie ślizgi (takie kostki w kształcie rombu) są mocno wyrobione i to one stwarzają problem bo bardzo ciężko chodzą nawet po smarowaniu.
I tu pojawia się pytanie:
Czy ktoś z szanownych forumowiczów może podpowiedzieć gdzie na Boga można dostać nowe części zamienne w Polsce ???
Na Aledrogo jest kilka używanych dachów ale kompletnych za kosmiczne pieniądze a części nie ma nic...
W ASO to chyba się z choinki urwali bo chcieliby wymienić mi pół auta od razu i kosić kasę za sam chyba wjazd na teren serwisu.
Proszę o pomoc i podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Skoro wiesz co jest przyczyną to sprawdź w Eper czy kostki które masz wyrobione są dostępne jako cześć zapasowa.
Albo przestań używać dachu. Zamknij i włącz klimatyzację. Mam taki dach. 2-3 razy w roku smaruję dokładnie prowadnice, a otwieram rzadko i tylko po to żeby sprawdzić czy jeszcze działa i zrobić radoche synkowi. Nie lubię jeździć z otwartym. Głośno, przeciagi. W sumie służy mi do rozjaśnienia wnętrza.
sunjammer
11-08-2017, 17:23
Witam, kilka dni temu kupiłem Cromę ze szklanym dachem i mam to samo. Poprzedni właściciel go wyłączył :) właśnie z tego powodu. Ale chociaż poznałem przyczynę. Dzięki !
michalpodroznik
11-08-2017, 17:29
@stachobb
Eper i szukanie czesci po rysunkach zestawieniowych.
Mail do aso z zapytaniem. Wtedy odpowiedzą, czy taka czesc wystepuje osobno czy np. jako zespół z prowadnicami itp.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Mam to samo z tym dachem więc chyba wszyscy jesteśmy skazani na niedziałający bajer :)
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Marcin_Croma
13-08-2017, 22:42
Mam to samo z tym dachem więc chyba wszyscy jesteśmy skazani na niedziałający bajer :)
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Ale za to pięknie się komponuje z białym lakierem hehe.
Poza tym powyżej 150 kmh pogwizduje wesoło...
Nie ma problemu gdy jadę sam - audio "trochę" głośniej i nic nie słyszę.Niestety z familiją muszę się ograniczać.
Dokładnie mam to samo, ostatnio wracałem z Wrocławia i gwizdało całą drogę mimo że próbowałem nieco to zniwelować muzyką :)
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Od 150? Jadąc na wakacje odczułem głośny świst dopiero od 190 km/h. Co może mieć na to wpływ, że u jednych szybciej gwiżdże, a u innych później?
Marcin_Croma
15-08-2017, 21:08
Od 150? Jadąc na wakacje odczułem głośny świst dopiero od 190 km/h. Co może mieć na to wpływ, że u jednych szybciej gwiżdże, a u innych później?
Zależy kto jaki ma aparat słuchowy :wink:
Haha, rozumiem, co sugerujecie :D
Zauważyłem, że do tej prędkości nie słychać u mnie świstu z szyberdachu (w ogóle dosyć cicho jest, można spokojnie cicho rozmawiać), ale przy tych 190 km/h rozpoczyna się przeraźliwy świst z okolic szyberdachu (a może to z relingów?).
Podejrzewam relingi, dla tego tak twierdze bo relingi założyłem po dwóch latach użytkowania Cromki i od tego czasu zrobiło się troszkę głośniej. Dach też mam szklany.
Juz kiedys pisalem ze relingi bardzo halasuja. Mam porównanie bo teraz mam Crome z religiami i jest zdecydowaniej glosniej.
Marcin_Croma
16-08-2017, 17:29
Ja nie mam relingów - to solar daje czadu.
ja tam smigam prawie caly czas z otwartym, jedynie jak byly teraz te mega upaly to ze wzgledu glownie na dzieciaka zamykalem bo mowil ze mu grzeje.
jak komus ciezko sie zamyka to nie polecam "dopychac" rekami bo bedzie wracal do pozycji max otwartej i trzeba robic kalibracje, smaruje czesto bialym smarem z teflonem Boll a jak juz zamykam to robie to stopniowo tzn po jednym przeskoku pokretla.
Miałem ten sam problem, to znaczy przy 150km/h szklany dach się delikatnie unosił i strasznie świszczało w samochodzie. Winnym okazały się zużyte gumowe elementy założone na wodzikach szyby, przez co pojawiał się luz - przy większych prędkościach szyba się unosi, rozszczelnia i tak powstaje nieznośny hałas. Jak to sprawdzić? Przy otwartej panoramie należy podejść do każdego z 4 wodzików do których zamocowana jest szyba i spróbować w tym miejscu unieść i docisnąć szybę. Jeżeli będzie wyczuwalny luz to te gumy są na pewno zużyte. Wycena naprawy w ASO - 760PLN :mad: Zakupiłem więc 4 gumowe "ślizgi" w kształcie rombu w ASO - kosztowały mnie 130PLN. Trochę piwa, żeby kolegę do pomocy zmotywować i do roboty.
Po zdjęciu szyby okazało się, że komplet to 6 takich gumek a nie 4, więc wymieniłem 4 najbardziej zużyte (w ASO oczywiście i w EPERZE takiego info nie otrzymałem). Okazało się też, że jeden taki gumowy element rozleciał się na kawałki więc metalowy wodzik ocierał prowadnicę i delikatnie ją porysował. Sam wodzik też się poocierał, zdarł się lakier i wdała paskudna korozja. Nie chciałem czekać w ASO na nowy wodzik z niezdatnym do jazdy autem w garażu więc naprawiłem to szlifowaniem papierem ściernym, kąpielą w odrdzewiaczu i ponownym malowaniem na czarno.
Weżne!!! 1. Przed odkrcęceniem szyby należy zdemontować relingi - łatwo jest ułamać zaczepy plastikowej osłony relingów od strony przedniej szyby, ułamany zatrzask to zagubiona osłona przy wyższych prędkościach. Późniejsza naprawa to kupno i lakierowanie nowego elementu - także zachodu co nie miara więc trzeba uważać.
2. Szybę łatwo uszkodzić, jest dość ciężka więc nie polecam zabierania się do tematu w pojedynkę.
3. Wymiana gumowych elementów na wodzikach od strony bagażnika jest prosta. Problemem jest przedni wodzik. Aby to zrobić należy odkręcić mechaniczny ogranicznik na prowadnicy, zaznaczyć czymś położenie przedniego wodzika w prowadnicy przy maksymalnym otwarciu panoramy, manualnym mechanizmem znajdującym się pod !!!lampką nad tylnymi siedzeniami (plastikowa biała śruba imbusowa, obok znajduje się serwisowy klucz)!!! ustawić przednie wodziki w miejscu umożliwiającym wymianę ślizgów. Po wymianie ślizgów wracamy wodzikami do miejsc wcześniej oznaczonych na prowadnicach i prawie gotowe.
Teraz dokładne czyszczenie prowadnic i smarowanie (ja zastosowałem suchy smar w sprayu co by się brud nie lepił) i można przykręcać szybę.
Całość naprawy zajęła nam około 6 godzin. Gdybym wiedział to co wiem i nie musiał do pewnych rzeczy dochodzić sam to pewnie zajęło by mi to max 3 godz.
Naprawę przeprowadziłem w lipcu, do tej pory wszystko działa jak należy, a piszczenia nie ma nawet przy 190km/h ;)
Brawo, kawał dobrej roboty =D> Szkoda że zdjęć nie ma, przydały by się żeby łatwiej rozkminić temat :)
Zdjęć z naprawy nie posiadam niestety. Jeżeli znajdę rachunek z ASO to podam dokładny numer części, bo gość z ASO miał problem żeby znaleźć właściwy.
Teraz dokładne czyszczenie prowadnic i smarowanie (ja zastosowałem suchy smar w sprayu co by się brud nie lepił) i można przykręcać szybę.
jaki smar zastosowałeś?
Smar to K2 teflonowy w sprayu.
Znalazłem kosztorys z ASO. Numer części to 7736466, są to cztery wyżej wymienione ślizgi. Koszt to 147zł.
nowszy_00
11-10-2017, 20:44
W Gdyni znalazłem człowieka któremu solar dachy nie obce :) zna się na tym bardzo dobrze, naprawia, serwisuje dorabia wszystkie części mechaniczne.
Smar to K2 teflonowy w sprayu.
Znalazłem kosztorys z ASO. Numer części to 7736466, są to cztery wyżej wymienione ślizgi. Koszt to 147zł.
matti_7 czy wiesz może jak "znaleźli" te części w ASO? Podaje im nr. który napisałeś, i twierdzą że nie mają nic takiego :/
Zjadłem jedno 6 na końcu numeru części. Dobry numer to 77364666. A tu zrzuty z ePer:
30217
30218
Samuraj Jack
22-05-2020, 13:38
Witam. Ślizgi lub cały zestaw naprawczy z korbowodzikami można kupić na allegro, same ślizgi to koszt 6,50 za sztukę, a zestaw ok 50zl. Ślizgi pasują od Renaulta. Rzeczywiście komplet to 6 ślizgów. Przerabiałem temat, wszystko działa bez problemów, ewentualnie korowodziki mogą wymagać korekty, podgięcia. Pozdrawiam.
nowszy_00
22-05-2020, 20:12
Podasz linki do aukcji i zdjęcia?
Samuraj Jack
22-05-2020, 23:07
Takie ślizgi pasują, np. https://allegro.pl/oferta/zestaw-szyberdachu-slizg-gumka-renault-megane-ii-2-8363752247 lub taki zestaw jak są skorodowane trzpienie na korbowodzikach https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-szyberdach-slizg-renault-scenic-2-9051711118. Wymiana jest prosta, przynajmniej tylnych ślizgów, przednich nie wymieniałem gdyż sugerując się eLearn-em zamówiłem tylko cztery sztuk. Niestety nie robiłem zdjęć ale myślę, że z wymianą każdy powinien sobie poradzić.
W temacie panoramy - czy znacie jakieś serwisy na Śląsku lub w Małopolsce, które podejmują się napraw? Jestem trochę podłamany, bo kupiłem kilka dni temu Cromę ze szklanym dachem i przy próbie otwarcia uchylił się o jakieś 10 centymetrów i utknął - nie ma możliwości zamknięcia za pomocą pokrętła, próba zamykania ręcznego imbusem też nie daje efektów - ani drgnie. Z góry dzięki za pomoc!
Panowie ktoś podpowie jak zrobić taki myk aby szklany dach otworzyć a roletka aby pozostała zamknięta?
Na roletce zauważyłem że mam jakąś taką czarną dziurkowaną siateczkę luźną a dobrać się do tego nie ma jak.
Drugie pytanie to w jaki sposób smarujecie prowadnice? Uszczelka maskuje to na tyle że nie wiadomo w które miejsca celować. Ostatnio dach mi opornie się składał to użyłem sylikonu w sprayu i jest delikatna poprawa ale chciałbym to zrobić dokładniej.
Tutaj sporo rzeczy widać na przykładzie Bravo https://www.youtube.com/watch?v=NboDbvYK8EU
Ponawiam. Ktoś przerabiał temat roletki?
No raczej problem. Ja zakupiłem nową roletę, bo moja jest wymęczona i brudna, ale jak pomyślę o rozkręcaniu to mi przechodzi chęć na rozkręcanie.
U mnie po zimie też zaczął się dach przycinać, ale kupiłem smar suchy i po zabiegu jest dużo lepiej. Smarowałem bez rozbierania, bo wężyk od smaru wszedł w szczelinę.
No raczej problem. Ja zakupiłem nową roletę, bo moja jest wymęczona i brudna, ale jak pomyślę o rozkręcaniu to mi przechodzi chęć na rozkręcanie.
U mnie po zimie też zaczął się dach przycinać, ale kupiłem smar suchy i po zabiegu jest dużo lepiej. Smarowałem bez rozbierania, bo wężyk od smaru wszedł w szczelinę.
U mnie wszystko jest z roletką OK pod kątem działania tzn. rozwijania i zwijania. Ale coś mi hałasowało i zauważyłem że z tą dziurkowaną tkaniną jest nie halo która się pozaginała. A i poprzeczna rurka od niej jest luźna. Pewnie jakoś się da to wykonać aby roletka została zamknięta a szyba się otworzyła. ASO pewnie wie.
Właśnie słyszałem o tym suchym smarze dobre opinie. Wężyk jest konieczny żeby tam dotrzeć do prowadnic.
Moja roletka jest brudna i kiedyś musiało spaść na nią trochę wody, bo są plamki korozji, które przebiły z rurki na którą jest nawinięta.
A smar to WURTH BIAŁY SMAR PÓŁSTAŁY HSW-100 i rurka z kompletu bez problemu weszła w szczeliny.
Moja roletka jest brudna i kiedyś musiało spaść na nią trochę wody, bo są plamki korozji, które przebiły z rurki na którą jest nawinięta.
A smar to WURTH BIAŁY SMAR PÓŁSTAŁY HSW-100 i rurka z kompletu bez problemu weszła w szczeliny.
O to smar zatem kupie na pewno taki sam jak ci się sprawdził, nada się tez pewnie do innych rzeczy.
Na teraz staram się roletki nie ruszać ale jak ostro czasem słońce świeci to mocniej się w aucie nagrzewa wtedy.
No i smar jednak kupiłem nieco inny https://allegrolokalnie.pl/oferta/wurth-suchy-smar-z-ptfe-300ml
Aplikacja jednak gdzieś tam w szczeliny do mnie nie przemawia. Ktoś smaruje mechanizm panoramy bardziej dogłębnie demontując w jakiś sposób te plastikowe maskownice? Może jakiś filmik ktoś ma?
Znalazłem dobre filmy, co prawda Bravo ale widać co trzeba mimo iż nie rozumiem co chłopaki mówią ;)
https://www.youtube.com/watch?v=NboDbvYK8EU
https://www.youtube.com/watch?v=tYE3FtbVkrk
piotrek.woj83
12-11-2022, 21:04
Witam walczę z szyberdachem w Cromie i mam kilka pytań. Czy w swoich autach pod przednią lampką podsufitową macie wolne dwie kostki, nie podpięte do niczego?
Czy ktoś zlokalizował czujnik halla o którym pisze w serwisówce ten od zabezpieczenia np. przycięcia czegoś szyberdachem?
Dodam że u mnie dach niedziała wcale. Jak podam zasilanie bezpośrednio na silniczki to i dach działa i roletka też. Jest ktoś w stanie powiedzieć jaki sygnał wysyła BCM do sterownika dachu, są dwa sygnały jeden prędkości a drugi jest napisane "odwrócony" ale co to znaczy nie wiem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ktoś smaruje mechanizm panoramy bardziej dogłębnie demontując w jakiś sposób te plastikowe maskownice?
Pytasz o te zewnętrzne pod relingami?
One są wciskane, bez problemu je się demontuje. Jestem w trakcie demontażu całego szyberdachu do wyczyszczenia i przesmarowania. Prosta robota.
Reverse to nie tylko odwrócony i w tym wypadku nalezy to tłumaczyć jako powrót, odwrót, zwrotny lub wsteczny.
piotrek.woj83
13-11-2022, 06:42
Reverse to nie tylko odwrócony i w tym wypadku nalezy to tłumaczyć jako powrót, odwrót, zwrotny lub wsteczny.
Dobrze, tłumacz go jak chcesz ale ja pytam o typ tego sygnału? Czy jest to sygnał 0-1? Według serwisówki to BCM "zezwala" na uruchomienie bądź nie dachu. Chyba że napisali tam głupoty jak z czujnikiem halla.
Pytasz o te zewnętrzne pod relingami?
One są wciskane, bez problemu je się demontuje. Jestem w trakcie demontażu całego szyberdachu do wyczyszczenia i przesmarowania. Prosta robota.
Tak. Na filmikach które wstawiłem wyżej widać jak to podobnie wygląda w Bravo. Czy w Cromie trzeba do tego najpierw demontować relingi?
Wrzucisz zdjęcia? Manual by się przydał na forum jak to wykonać :wink:
piotrek.woj83
13-11-2022, 12:04
Tak relingi denomtujesz następnie pod listwę wkładasz nóż lub cienki śrubokręt i wypinasz. Nie wiem jak tu się wrzuca fotki bo bym wrzucił jak wygląda listwa od wewnątrz i uchwyt na aucie. Na tutotrial nie mam czasu. Chcesz to wyślij mi swój email to wyślę Ci fotki w wolnej chwili.
No właśnie ten demontaż relingów podwaja robotę bo tak by było spoko jak w Bravo. Który rok masz Cromy?
piotrek.woj83
13-11-2022, 20:19
Każdy reling przykręcony jest na 5 śrubek, o ile wszystkie są. Demontaż trwa 10 minut. Zdjęcie maskownic na relingach to dosłownie chwila. Nie ma to znaczenia który rok. Dzień pracy i dach mam opanowany w najmniejszych szczegółach, łącznie ze sterowaniem elektrycznym oraz sygnałami z BCM. Ogólnie prowadnice i cały system tego dachu to porażka, przez nie wyczyszczone prowadnice i nie zakonserwowane jak należy został uszkodzony silniczek szyberdachu a dokładniej zębatka. Teraz nawet gdy wszystko jest wyczyszczone i zakonserwowane silniczek i tak przepuszcza na zębatce.
Każdy reling przykręcony jest na 5 śrubek, o ile wszystkie są. Demontaż trwa 10 minut. Zdjęcie maskownic na relingach to dosłownie chwila. Nie ma to znaczenia który rok. Dzień pracy i dach mam opanowany w najmniejszych szczegółach, łącznie ze sterowaniem elektrycznym oraz sygnałami z BCM. Ogólnie prowadnice i cały system tego dachu to porażka, przez nie wyczyszczone prowadnice i nie zakonserwowane jak należy został uszkodzony silniczek szyberdachu a dokładniej zębatka. Teraz nawet gdy wszystko jest wyczyszczone i zakonserwowane silniczek i tak przepuszcza na zębatce.
O rok auta pytałem z ciekawości czy masz FL czy przed.
W Bravo nie ma relingów i jest odrobinę łatwiej. W Stilo miałem SKYWINDOW który składał się z indywidualnych szklanych paneli. Mechanizm nieporównywalnie bardziej skomplikowany. Tam było zdecydowanie łatwiej dostać się np z sylikonem w sprayu i przesmarować mechanizm.
W Cromie mechanizm jest praktycznie cały ukryty. Poprzedni użytkownicy na pewno nic nigdy nie smarowali bo trzeba coś tam porozbierać a teraz ty masz tego efekty.
Zastanawiam się czy tą przednią uszczelkę da radę wymienić? Ona na końcach sprawia wrażenie jakby była za krótka o kilka cm. Na jednym zdjęciu widać jaki koniec jej jest rozszczypany.
Aby zdjąć relingi wystarczy zsunąć uszczelkę i odgiąć podsufitkę czy trzeba rączki wykręcać?
Miałem się za to brać u siebie ale chyba zaczekam do wiosny :)
piotrek.woj83
14-11-2022, 06:57
Jak odsuniesz dach to uszczelkę wymienisz, relingi są z zewnątrz przykręcane. Zdejmujesz osłonki z przedniej, środkowej, tylnej części relingu i pod nimi masz śrubki.
Czego użyłeś do przesmarowania mechanizmu?
piotrek.woj83
14-11-2022, 19:14
Czego użyłeś do przesmarowania mechanizmu?
Biały smar litowy z PTFE czyli z teflonem. Jak niektórzy podają że smarują suchym smarem to moim zdaniem on nie nadaje się bo bardzo słabo smaruje. Wypsikałem całą puszkę a dach jak nie chodził tak nie chodził dopiero po zastosowaniu tego pierwszego wszystko działa jak należy. Informacyjnie oba silniczki są takie same, różnią się elektroniką. W moim jest wytarta zębatka dlatego omyka. Przełożyłem silniczek od rolety do dachu i działa idealnie, za to ten uszkodzony założyłem do roletki, ale i tak muszę go wymienić bo jest źle omyka i krzywi roletkę.
Suchy smar właśnie ktoś polecał i kupiłem. Nie stosowałem jeszcze. Zaletę ma taką że nie ima się go brud itp.w Wszelkie smary za to zbierają bud który się do nich przykleja
Sylikonu gęsty w sprayu był ok ale przy wysokich temperaturach jakby wyparowywaly jego właściwości.
Zębatki najczęściej padają w silniczkach.
piotrek.woj83
15-11-2022, 13:08
Witam poszukuję cięgen, linek do sterowania roletką, chodzi mi o te linki ze szczotką w środku i końcówkami do wpięcia w przednią część roletki.
Temat nieaktualny, cięgna naprawione, z ciekawości podam że koszt nowych w serwisie to ok 550zł i czas oczekiwania 4 dni robocze.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.