Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie nie działa.
Cześć,
Dzisiaj rano było 14 stopni i chciałem dogrzać trochę samochód. Po rozgrzaniu silnika, kiedy temperatura silnika pokazywała 90 stopni włączyłem ogrzewanie.
Na klimatroniku ustawiłem temperaturę 32 stopnie i ciągle czułem zimne powietrze... Po dojechaniu do pracy sprawdziłem wężyki od zbiornika z płynem chłodniczym i wszystkie były gorące, zatem układ nie jest zapowietrzony, co jeszcze mogę sprawdzić ?
Ostatnio wymieniałem koło dwumasowe, czy możliwe żeby mechanik nie podłączył termostatu ?
Sprawdź czy siłowniki 4 i 5 Ci działają:
28977
Ok, a jak można to sprawdzić?
Kładziesz się na plecach, głowa tam gdzie normalnie znajdują się stopy, zmieniasz pozycję pokrętła temperatury i patrzysz czy siłowniki pracują. Ewentualnie trzeba zdjąć tapicerkę tunelu środkowego, jest na takich spinkach wciskanych zamontowana.
Z tego co zauważyłem to po stronie kierowcy jak i pasażera nie zauważyłem żadnej pracy siłowników... Jedynie podczas zmiany kierunku nawiewu. Jak zabrać się za wymianę takiego siłownika ?
Jak uzyskać dostęp do tej strony, której zrobiłeś screenshota ?
Z obu stron dostęp jest taki sam - trzeba zdjąć obicie tapicerki tunelu środkowego.
Zerknij tutaj: Fiat CROMA (2005- ) Stuki w kabinie PORADA - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2000144.html#9525995), być może w tych silniczkach zepsuły Ci się zębatki.
Ok, akurat ten jest od obiegu powietrza rozumiem że każdy silniczek jest podobnie zbudowany ? Teoretycznie po wypięciu silniczka mogę obserwować napięcie podczas zmian temperatury aby wykluczyć sterownik ?
Ad 1. Tak - te silniczki, mimo że nie są takie same, działają na tej samej zasadzie.
Ad 2. Tak - w elearnie są z tego co pamiętam schematy elektryczne z opisanymi pinami.
A jeszcze mam takie pytanie dotyczące termostatu. Może sterownik myśli że jest +50 stopni i dlatego tak daje zimnym powietrzem. Czy jak podłącze Cromke do kompa to odczytam temperaturę wewnątrz kabiny?
Odczytasz i przetestujesz klapki w najnowszym MES 36 ktory zamieściłem w dziale download.
Podłączyłem dzisiaj rano ELM327 i uruchomiłem MES 3.6. Po podłączeniu do modułu klimatyzacja nie mam dostępnych zakładek parametry oraz testy, natomiast po podłączeniu do ECU mam dostęp do parametrów, ale tam w liście nie zauważyłem temperatury wewnątrz kabiny tylko jest temperatura przepływu powietrza ale to chyba ta na zewnątrz (22 stopnie) ?
W ECU masz podaną temp. w przepływomierzu i za turbo. Mam podłączonego laptopa do Cromy i bez przejściówek łącze się z klimatronikiem i mogę odczytać temp. czy nastawy mieszacza.
Czyli nie masz tam możliwości odczytania temp. wewnątrz kabiny?
Mam podłączonego laptopa do Cromy i bez przejściówek łącze się z klimatronikiem i mogę odczytać temp. czy nastawy mieszacza.
Mogę odczytać temp. w kabinie jak wejdę w klimatronik.
Podejrzewałem siłownik po stronie kierowcy nagrałem filmik: https://www.youtube.com/watch?v=LNxxnFsILy0
Wygląda że działa poprawnie, a powietrze ciągle zimne.
Znowu próbowałem odczytać wewnątrz kabiny i brak efektu, może coś mam źle ustawione..
29006
29007
29008
Masz kabel bt który nie jest zgodny z wlm kup kabel z usb
Podeślesz link takiego niedrogiego kabelka, który będzie pasował do Fiata bez przeróbek?
Ten będzie dobry?
ELM 327 + adaptery FIAT ALFA LANCIA MultiECUscan (5946769979) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/elm-327-adaptery-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-i5946769979.html?reco_id=467b0167-7d88-11e7-8d30-246e96320fe8)
Ja z takowego korzystam i działa bez problemu. Ale mam bez tych przejściówek.
Proponowany zestaw z przejściówkami ogarnie wszystkie moduły dostępne przez MES.
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
Oki dzięki kupię i dam znać jak postępy
kolego a łapałeś za przewody które wchodzą do kabiny przez ścianę grodziową? może wymiennik ciepła masz zabity, na filmiku widać że aktywator chodzi a fizycznie łapałeś za klapkę po zdemontowaniu aktywatora, proponował bym jeszcze zdemontowanie nawiewu nad radiem może z takiej perspektywy będzie coś widać
Łapałem za przewody od strony silnika obydwa były gorące:
29015
Wczoraj zdemontowałem nawiew nad radiem nic ciekawe tam nie ma oprócz dwóch gumowych rurek (od nagrzewnicy), które były chłodne mimo ustawienia temperatury na HI
29016
Klapki widoczne na zdjęciu działają poprawnie.
Pojawił się niestety następny problem...
Dzisiaj jak jechałem do pracy to pod sam koniec trasy zostało 200m wskaźnik temperatury płynu chłodniczego doszedł do poziomu max. Wyłączyłem auto odczekałem 5sec odpaliłem i wskaźnik wrócił na pozycję pionową.
Czy myślicie że te sprawy są powiązane ? Dzisiaj prawdopodobnie będę miał kabel do MES'a.
skoro były zimne to do wymiennika nie dochodzi nagrzany płyn, proponuję zdjąć " wtyczki " węży wchodzące do kabiny i spróbować przepłukać wymiennik ciepła (nagrzewnicę) bieżącą wodą
co do wskazań to na początek sprawdź wtyczkę na czujniku temperatury oraz jak auto masz zagrzane czy włączają się obydwa wentylatory, jak będziesz miał kabel to sprawdź poprawność działania wskaźnika temperatury oraz odczytaj jaką ma wartosć
Ok jutro postaram się przepłukać nagrzewnicę, rozumiem że najpierw trzeba cały płyn chłodzący spuścić ? Czy później tylko uzupełnić to co się wyleje ?
Wtyczka czujnika temperatury jest pod akumulatorem ?
Mam już kabel, ale mimo wszystko nie wiem gdzie jest temperatura wewnątrz kabiny.
Łącze się z ECU i w parametrach mam następujące pozycje:
29021
29022
29023
Czy widzicie coś niepokojącego w tych parametrach ?
Pomiar był wykonany na postoju w cieniu 20 minut po trasie wracając z pracy. Wracając wskazówka była pionowo i dopiero po wyhamowaniu z 130 km/h na około 40km/h nagle podskoczyła do następnej kreski i po chwili (5 sec) ustawiła się znowu pionowo.
Pytanie niby oczywiste, ale czy stan płynu w zbiorniku wyrównawczym jest ok?
A może jednak układ jest zapowietrzony skoro płyn nie idzie do nagrzewnicy.
Jak już masz nowy kabel to temp.wewnątrz samochodu możesz sprawdzić w zakładce klimatyzacja.
Załączam zrzut z ekranu.
29028
@Zbir
Stan płynu jest ok. Układ nie jest zapowietrzony.
@andy5
Mam w wersji 3.6 nie miałem dostępnych tych parametrów tylko w 3.1, po krótkim przejeździe ustawiłem temperaturę na 32 C i leci chłodne powietrzne
Zrzut z MES'a po krótkiej jeździe
29044
Podczas tej jazdy uruchomiłem logowanie parametrów silnika. Temperatura "wody"(płybu chłodzącego) wynosiła od 100 do 120 stopni i to raczej nie jest normalne..
Tutaj udostępniam eksport z MES'a https://ufile.io/x6clu
Oraz wykres czasu od temperatury i obrotów silnika oraz prędkości. Wentylatory chodzą na maksa
29045
Moje hipotezy
1. Nie pamiętam kiedy wymieniałem płyn, może być tak że po dwóch latach już tak dobrze nie przewodzi ciepła, co powoduje wzrost temperatury w silniku ?
2. Zapchany wymiennik ciepła co powoduje przegrzewanie i brak ogrzewania
3. Walnięty termostat
W weekend nie miałem czasu, w środę zajmę się kolejnymi punktami. Chyba że macie jakieś podpowiedzi.
Podczas tej jazdy uruchomiłem logowanie parametrów silnika. Temperatura "wody"(płybu chłodzącego) wynosiła od 100 do 120 stopni i to raczej nie jest normalne..
Tutaj udostępniam eksport z MES'a https://ufile.io/x6clu
Oraz wykres czasu od temperatury i obrotów silnika oraz prędkości. Wentylatory chodzą na maksa
Jeżeli na starcie masz temperaturę 100oC to oznacza prawdopodobnie uszkodzenie czujnika temperatury w termostacie (zielona wtyczka)
i stąd włączenie wentylatorów chłodnicy i mocne schładzanie płynu.
Spróbuj na chwilę odłączyć czujnik i odczytaj temp. silnika w MES. Zmierz rezystancję czujnika.
Jeżeli masz pirometr to możesz sprawdzić rzeczywistą temp silnika i chłodnicy.
https://intercars.com.pl/pl/prawidlowa-temperatura-pracy-silnika-i-zakres-jej-wartosci/
Tak, tylko w naszych wozach my nie mamy najnowszej generacji silników i termostatów ;)
Ja mam średnio 83oC, myślę że powinna być 85-95oC.
Jak samochód stał nieodpalany przez jakiś czas to temperatura płynu 100oC nie jest wartością prawidłową.
Witam ponownie,
Po wymianie termostatu wróciło ogrzewanie :). Natomiast z temperaturą płynu sobie nie poradziłem i oddałem samochód do pobliskiego mechanika, który wymienił pompę wody, okazało się że wirnik w pompie się popsuł.
Ogólnie mam wrażenie że trochę lżej kręci się kierownicą ,czy pompa wody ma połączenie z pompą do wspomagania ?
Pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu.
A wspomagania silnikiem elektrycznym.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.