PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie nie działa.



R4mbo
08-08-2017, 11:15
Cześć,

Dzisiaj rano było 14 stopni i chciałem dogrzać trochę samochód. Po rozgrzaniu silnika, kiedy temperatura silnika pokazywała 90 stopni włączyłem ogrzewanie.
Na klimatroniku ustawiłem temperaturę 32 stopnie i ciągle czułem zimne powietrze... Po dojechaniu do pracy sprawdziłem wężyki od zbiornika z płynem chłodniczym i wszystkie były gorące, zatem układ nie jest zapowietrzony, co jeszcze mogę sprawdzić ?

Ostatnio wymieniałem koło dwumasowe, czy możliwe żeby mechanik nie podłączył termostatu ?

Maxi
08-08-2017, 11:23
Sprawdź czy siłowniki 4 i 5 Ci działają:

28977

R4mbo
08-08-2017, 11:38
Ok, a jak można to sprawdzić?

Maxi
08-08-2017, 12:00
Kładziesz się na plecach, głowa tam gdzie normalnie znajdują się stopy, zmieniasz pozycję pokrętła temperatury i patrzysz czy siłowniki pracują. Ewentualnie trzeba zdjąć tapicerkę tunelu środkowego, jest na takich spinkach wciskanych zamontowana.

R4mbo
08-08-2017, 13:08
Z tego co zauważyłem to po stronie kierowcy jak i pasażera nie zauważyłem żadnej pracy siłowników... Jedynie podczas zmiany kierunku nawiewu. Jak zabrać się za wymianę takiego siłownika ?

Jak uzyskać dostęp do tej strony, której zrobiłeś screenshota ?

Maxi
08-08-2017, 13:30
Z obu stron dostęp jest taki sam - trzeba zdjąć obicie tapicerki tunelu środkowego.

Zerknij tutaj: Fiat CROMA (2005- ) Stuki w kabinie PORADA - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2000144.html#9525995), być może w tych silniczkach zepsuły Ci się zębatki.

R4mbo
08-08-2017, 13:59
Ok, akurat ten jest od obiegu powietrza rozumiem że każdy silniczek jest podobnie zbudowany ? Teoretycznie po wypięciu silniczka mogę obserwować napięcie podczas zmian temperatury aby wykluczyć sterownik ?

Maxi
08-08-2017, 14:31
Ad 1. Tak - te silniczki, mimo że nie są takie same, działają na tej samej zasadzie.
Ad 2. Tak - w elearnie są z tego co pamiętam schematy elektryczne z opisanymi pinami.

R4mbo
08-08-2017, 21:13
A jeszcze mam takie pytanie dotyczące termostatu. Może sterownik myśli że jest +50 stopni i dlatego tak daje zimnym powietrzem. Czy jak podłącze Cromke do kompa to odczytam temperaturę wewnątrz kabiny?

andy5
08-08-2017, 22:05
Odczytasz i przetestujesz klapki w najnowszym MES 36 ktory zamieściłem w dziale download.

R4mbo
09-08-2017, 08:44
Podłączyłem dzisiaj rano ELM327 i uruchomiłem MES 3.6. Po podłączeniu do modułu klimatyzacja nie mam dostępnych zakładek parametry oraz testy, natomiast po podłączeniu do ECU mam dostęp do parametrów, ale tam w liście nie zauważyłem temperatury wewnątrz kabiny tylko jest temperatura przepływu powietrza ale to chyba ta na zewnątrz (22 stopnie) ?

andy5
09-08-2017, 09:45
W ECU masz podaną temp. w przepływomierzu i za turbo. Mam podłączonego laptopa do Cromy i bez przejściówek łącze się z klimatronikiem i mogę odczytać temp. czy nastawy mieszacza.

spedek
09-08-2017, 09:51
Czyli nie masz tam możliwości odczytania temp. wewnątrz kabiny?

andy5
09-08-2017, 10:13
Mam podłączonego laptopa do Cromy i bez przejściówek łącze się z klimatronikiem i mogę odczytać temp. czy nastawy mieszacza.
Mogę odczytać temp. w kabinie jak wejdę w klimatronik.

R4mbo
09-08-2017, 22:22
Podejrzewałem siłownik po stronie kierowcy nagrałem filmik: https://www.youtube.com/watch?v=LNxxnFsILy0
Wygląda że działa poprawnie, a powietrze ciągle zimne.

Znowu próbowałem odczytać wewnątrz kabiny i brak efektu, może coś mam źle ustawione..

29006
29007
29008

andy5
09-08-2017, 23:46
Masz kabel bt który nie jest zgodny z wlm kup kabel z usb

R4mbo
10-08-2017, 00:19
Podeślesz link takiego niedrogiego kabelka, który będzie pasował do Fiata bez przeróbek?

R4mbo
10-08-2017, 08:38
Ten będzie dobry?

ELM 327 + adaptery FIAT ALFA LANCIA MultiECUscan (5946769979) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/elm-327-adaptery-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-i5946769979.html?reco_id=467b0167-7d88-11e7-8d30-246e96320fe8)

irqus
10-08-2017, 08:47
Ja z takowego korzystam i działa bez problemu. Ale mam bez tych przejściówek.

andy5
10-08-2017, 09:38
Proponowany zestaw z przejściówkami ogarnie wszystkie moduły dostępne przez MES.
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)

R4mbo
10-08-2017, 10:09
Oki dzięki kupię i dam znać jak postępy

jaro190
10-08-2017, 19:48
kolego a łapałeś za przewody które wchodzą do kabiny przez ścianę grodziową? może wymiennik ciepła masz zabity, na filmiku widać że aktywator chodzi a fizycznie łapałeś za klapkę po zdemontowaniu aktywatora, proponował bym jeszcze zdemontowanie nawiewu nad radiem może z takiej perspektywy będzie coś widać

R4mbo
11-08-2017, 10:41
Łapałem za przewody od strony silnika obydwa były gorące:

29015

Wczoraj zdemontowałem nawiew nad radiem nic ciekawe tam nie ma oprócz dwóch gumowych rurek (od nagrzewnicy), które były chłodne mimo ustawienia temperatury na HI


29016


Klapki widoczne na zdjęciu działają poprawnie.

Pojawił się niestety następny problem...
Dzisiaj jak jechałem do pracy to pod sam koniec trasy zostało 200m wskaźnik temperatury płynu chłodniczego doszedł do poziomu max. Wyłączyłem auto odczekałem 5sec odpaliłem i wskaźnik wrócił na pozycję pionową.
Czy myślicie że te sprawy są powiązane ? Dzisiaj prawdopodobnie będę miał kabel do MES'a.

jaro190
11-08-2017, 19:01
skoro były zimne to do wymiennika nie dochodzi nagrzany płyn, proponuję zdjąć " wtyczki " węży wchodzące do kabiny i spróbować przepłukać wymiennik ciepła (nagrzewnicę) bieżącą wodą
co do wskazań to na początek sprawdź wtyczkę na czujniku temperatury oraz jak auto masz zagrzane czy włączają się obydwa wentylatory, jak będziesz miał kabel to sprawdź poprawność działania wskaźnika temperatury oraz odczytaj jaką ma wartosć

R4mbo
11-08-2017, 20:46
Ok jutro postaram się przepłukać nagrzewnicę, rozumiem że najpierw trzeba cały płyn chłodzący spuścić ? Czy później tylko uzupełnić to co się wyleje ?
Wtyczka czujnika temperatury jest pod akumulatorem ?
Mam już kabel, ale mimo wszystko nie wiem gdzie jest temperatura wewnątrz kabiny.
Łącze się z ECU i w parametrach mam następujące pozycje:
29021
29022
29023
Czy widzicie coś niepokojącego w tych parametrach ?
Pomiar był wykonany na postoju w cieniu 20 minut po trasie wracając z pracy. Wracając wskazówka była pionowo i dopiero po wyhamowaniu z 130 km/h na około 40km/h nagle podskoczyła do następnej kreski i po chwili (5 sec) ustawiła się znowu pionowo.

Zbir
11-08-2017, 23:13
Pytanie niby oczywiste, ale czy stan płynu w zbiorniku wyrównawczym jest ok?
A może jednak układ jest zapowietrzony skoro płyn nie idzie do nagrzewnicy.

andy5
12-08-2017, 14:15
Jak już masz nowy kabel to temp.wewnątrz samochodu możesz sprawdzić w zakładce klimatyzacja.
Załączam zrzut z ekranu.

29028

R4mbo
13-08-2017, 22:09
@Zbir
Stan płynu jest ok. Układ nie jest zapowietrzony.

@andy5

Mam w wersji 3.6 nie miałem dostępnych tych parametrów tylko w 3.1, po krótkim przejeździe ustawiłem temperaturę na 32 C i leci chłodne powietrzne
Zrzut z MES'a po krótkiej jeździe
29044

Podczas tej jazdy uruchomiłem logowanie parametrów silnika. Temperatura "wody"(płybu chłodzącego) wynosiła od 100 do 120 stopni i to raczej nie jest normalne..
Tutaj udostępniam eksport z MES'a https://ufile.io/x6clu
Oraz wykres czasu od temperatury i obrotów silnika oraz prędkości. Wentylatory chodzą na maksa

29045

Moje hipotezy
1. Nie pamiętam kiedy wymieniałem płyn, może być tak że po dwóch latach już tak dobrze nie przewodzi ciepła, co powoduje wzrost temperatury w silniku ?
2. Zapchany wymiennik ciepła co powoduje przegrzewanie i brak ogrzewania
3. Walnięty termostat

W weekend nie miałem czasu, w środę zajmę się kolejnymi punktami. Chyba że macie jakieś podpowiedzi.

Zbir
14-08-2017, 12:45
Podczas tej jazdy uruchomiłem logowanie parametrów silnika. Temperatura "wody"(płybu chłodzącego) wynosiła od 100 do 120 stopni i to raczej nie jest normalne..
Tutaj udostępniam eksport z MES'a https://ufile.io/x6clu
Oraz wykres czasu od temperatury i obrotów silnika oraz prędkości. Wentylatory chodzą na maksa


Jeżeli na starcie masz temperaturę 100oC to oznacza prawdopodobnie uszkodzenie czujnika temperatury w termostacie (zielona wtyczka)
i stąd włączenie wentylatorów chłodnicy i mocne schładzanie płynu.
Spróbuj na chwilę odłączyć czujnik i odczytaj temp. silnika w MES. Zmierz rezystancję czujnika.

Jeżeli masz pirometr to możesz sprawdzić rzeczywistą temp silnika i chłodnicy.

andy5
14-08-2017, 12:56
https://intercars.com.pl/pl/prawidlowa-temperatura-pracy-silnika-i-zakres-jej-wartosci/

Zbir
14-08-2017, 14:48
Tak, tylko w naszych wozach my nie mamy najnowszej generacji silników i termostatów ;)
Ja mam średnio 83oC, myślę że powinna być 85-95oC.

Jak samochód stał nieodpalany przez jakiś czas to temperatura płynu 100oC nie jest wartością prawidłową.

R4mbo
22-08-2017, 20:42
Witam ponownie,

Po wymianie termostatu wróciło ogrzewanie :). Natomiast z temperaturą płynu sobie nie poradziłem i oddałem samochód do pobliskiego mechanika, który wymienił pompę wody, okazało się że wirnik w pompie się popsuł.
Ogólnie mam wrażenie że trochę lżej kręci się kierownicą ,czy pompa wody ma połączenie z pompą do wspomagania ?

andy5
22-08-2017, 23:44
Pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu.

Turek
31-08-2018, 20:11
A wspomagania silnikiem elektrycznym.