PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z kontrolką zużycia klocków.



linerooo
07-08-2017, 14:19
Witam. Posiadam Crome 1.9 JTD 150KM 2005r. Od dłuższego czasu świeci mi się kontrolka Check break pads. Rozebrałem wszystko i jedyne co zauważyłem, to delikatne przetarcie osłony dwóch kabelków od klocków (Kable w środku nie tknięte). Wtyczka wsadzona poprawnie. Co może być przyczyną tego błędu? Jak go rozwiązać?

desmo999
07-08-2017, 14:46
A czujnika nie masz uszkodzonego? Jak tarcze sa wybrane to rant uszkadza czujnik zanim klocki sie zurzyja. Zmostkuj kable jak komunikat zniknie to masz odpowiedz.

irekw
07-08-2017, 20:33
Wyjmij wtyczkę i zobacz co się będzie działo.

desmo999
07-08-2017, 21:33
Trzeba zmostkowac to kontrolka znika. Juz to przerabialem

kamilf
07-08-2017, 23:41
Mi przecieralo kable, z 3 razy. Dopiero jak je tam okleilem na grubo taśma izolacyjna to problem ustal.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

linerooo
08-08-2017, 00:00
Podpowie ktoś jak zrobić ten mostek?

desmo999
08-08-2017, 01:42
Bierzesz druta i wsadzasz w piny we wtyku czy tam gniezdzie - we wiazke co idzie do auta. I to jest mostek, zwora jak zwal tak zwal po prostu robisz zwarcie

Szuszu
08-08-2017, 09:22
No raczej nie bo wywali od razu błąd zużycia klocków, na moje oko musi być jakiś opornik.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

desmo999
08-08-2017, 09:30
Kurcze pisalem ze tak robilem i dziala takze nie cudujcie . Po prostu tak zrob.
W przedlofcie dziala

maciekpt
08-08-2017, 10:01
No raczej nie bo wywali od razu błąd zużycia klocków
No właśnie błąd zużycia klocków jest wtedy gdy tego "zwarcia" nie ma.
Zasada działania jest taka: w klocku jest zatopiony drut, który wychodzi na zewnątrz w postaci gniazdka/wtyczki (do którego wpina się dalszą część). Klocek w trakcie zużywania zmniejsza swoją grubość aż w końcu drut w środku zostaje przetarty i obwód się rozłącza. A to powoduje zaświecenie się błędu zużycia klocków.
Tak jak tu koledzy pisali może się zdarzyć, że zostanie przerwany przewód idący do klocka i również wtedy obwód jest przerwany (i świeci błąd) mimo, że klocki są jeszcze w porządku.

bob96
08-08-2017, 11:21
Klocek w trakcie zużywania zmniejsza swoją grubość aż w końcu drut w środku zostaje przetarty i obwód się rozłącza. A to powoduje zaświecenie się błędu zużycia klocków.

Moim zdaniem jest tak że w materiał klocka zatopiony jest przewód, kiedy klocek zostaje starty następuje zamknięcie obwodu do masy przewód dotyka tarczy i sygnalizuje konieczność wymiany wkładek.

Szuszu
08-08-2017, 11:57
Moim zdaniem jest tak że w materiał klocka zatopiony jest przewód, kiedy klocek zostaje starty następuje zamknięcie obwodu do masy przewód dotyka tarczy i sygnalizuje konieczność wymiany wkładek.Też tak uważam, a moje przypuszczenia opieram na fakcie iż u mnie nie mam czyjnika w klocku. Zamiast tego mam "chyba" opornik we wtyczce. Dziś po południu jak znajde chwile to go wyciągne i zmierze.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

andy5
08-08-2017, 16:12
Moim zdaniem jest tak że w materiał klocka zatopiony jest przewód, kiedy klocek zostaje starty następuje zamknięcie obwodu do masy przewód dotyka tarczy i sygnalizuje konieczność wymiany wkładek.

Źle sądzisz. W Cromie jest czujnik zamocowany się na klocku, który po przetarciu rozwiera obwód i sygnalizuje awarię.

Szuszu
08-08-2017, 16:16
Właśnie sprawdzałem u siebie i muszę zwrócić Ci honor. Po rozwarciu przewodu odrazu mam komunikat na zegarach. Wiec rozwiązaniem może być zwarcie przewodu do masy. Przepraszam za wprowadzenie zamieszania.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

andy5
08-08-2017, 16:37
Przykładowy czujnik zużycia klocków: http://allegro.pl/czujniki-zuzycia-klockow-vectra-c-signum-croma-i6820887050.html
Chyba nie warto mostkować czujnika.

Damn
08-08-2017, 17:13
Nie wiem, czy będzie to coś wartościowego, ale u mnie (gdy faktycznie klocki wymagały już wymiany) błąd zużycia pojawiał się dopiero po pierwszym naciśnięciu hamulca w trakcie jazdy - zerował się z każdym wyłączeniem silnika. Raz przejechałem odcinek 8 km bez naciskania hamulca i błąd się nie zaświecał.
To, co napisałem, teoretycznie popiera teorię użytkownika bob96. Jeśli jednak jest przewód taki, jaki wkleił andy5, to czy byłby w stanie mi ktoś wytłumaczyć, na jakiej on zasadzie działa? Nie znam się na elektryce zbytnio, schematy jako tako umiem czytać, ale ciężko mi to sobie teraz wyjaśnić. Chyba że od złej strony podchodzę do tematu...

andy5
08-08-2017, 17:42
Czujnik działa na zasadzie przrwania pętli elektrycznej.

Damn
08-08-2017, 18:40
Bardziej interesuje mnie jego umiejscowienie, bo pisałeś, że znajduje się na klocku - fizycznie znajduje się w tej samej "linii" co klocek i również obciera o tarczę? Tego nie rozumiem właśnie.

jaro190
08-08-2017, 21:58
w podstawie metalowej klocka jest wywiercony otwór w który wprowadza się czujnik wystaje on ponad powierzchnię podstawy klocka ok 2-3 mm,potem przychodzi masa cierna która podczas hamowania styka się z tarczą hamulcową, w momencie gdy masa cierna się wytrze pozostanie ok 2-3 mm na desce zapali się nie błąd tylko kontrolka zużytych klocków ( w naszym przypadku czujnik jest tylko w lewym przednim kole) podczas naciskania kontrolka będzie się zapalać gdyż czujnik dotyka metalowej tarczy "podana zostaje masa "obwód elektryczny zostaje zamknięty, stosując zworkę łączymy tak jakby ten sam przewód który "został przecięty" w tym przewodzie jest "+" a tarcza dostarcza "-" to tak w prostych żołnierskich słowach :redface:

andy5
08-08-2017, 22:01
Czujnik wcisniety jest w wglebienie o okladzinie klocka. W miare zażywania okładziny czujnik zbliza sie do tarczy hamulcowej. Jak pozostaje około 5 mm okladziny czujnik zaczyna ocierac się o tarcze co w koncu doprowadza do przrerwania obwodu elektrycznego w czujniku i sygnalizacji na desce rozdzielczej

Damn
09-08-2017, 10:34
Dziękuję Wam obu za jasne i klarowne odpowiedzi. Teraz wszystko jest jasne. ;)

Marcin_Croma
10-08-2017, 00:40
W miare zażywania okładziny
hmm ciekawe jakie są objawy jej zażywania :hipis::hipis::hipis::hipis::hipis::hipis::hipis:: hipis::hipis::hipis::hipis::hipis::hipis::hipis::h ipis::hipis::hipis::hipis:

andy5
10-08-2017, 09:28
Objawami są coraz cieńsze okładziny ścierne co łatwo sprawdzić przy pomocy ......... suwmiarki :smile:

jaro190
10-08-2017, 20:10
mała literówka :lol:;-) nie czepiaj się( hmm ciekawe jakie są objawy jej zażywania)

Marcin_Croma
10-08-2017, 21:11
mała literówka :lol:;-) nie czepiaj się( hmm ciekawe jakie są objawy jej zażywania)

nie czepiam się hehe ale jaja muszą być :lalala::fiufiu:

johnykn
20-12-2017, 12:05
Witam, wie ktoś może gdzie idzie wiązka kabla od czujnika zużycia klocków w cromie 2005r. tzn gdzie jest wpięta, do pompy hamulcowej czy gdzieś indziej?

maka131
20-12-2017, 12:25
eLearn Fiat Croma PL - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/848)

tu znajdziesz wszystkie schematy