PDA

Zobacz pełną wersję : szarpanie podczas normalnej jazdy PANDA II



MarcinPANDA
03-08-2017, 18:16
Witam
Problem z samochodem zaczął się w kwietniu tego roku. Podczas normalnej jazdy zaczęło szarpać samochodem oraz wyskoczył check engine. Po kilkukrotnym podpięciu kostki OBD II odczytałem następujące błędy: P0352, U1602, U1600. Błąd z komunikacją z magistrala CAN wyskoczył prawdopodobnie przez podpięcie OBD II ponieważ po jej wpiciu zaczęły wariować wszystkie kontrolki. W ASO wgrali nowy soft i skasowali błędy mówiąc, że sprawa jest załatwiona. Po pewnym czasie znowu były odczuwalne lekkie szarpnięcia. W poprzedni weekend podczas dłuższej trasy szarpanie było na tyle mocne, że mogli go odczuć wszyscy pasażerowie. Odczułem wrażenie, że dzieje się tak tylko podczas jazdy na wzniesienie lub ze wzniesienia (proszę się tym nie sugerować). Wymieniłem cewki, świece zapłonowe oraz przewody wysokiego napicia. Podczas jazdy testowej nadal odczuwalne są szarpnięcia (tyle że zdecydowanie lżejsze). Odczuwalne są podczas normalnej jazdy.
Ostatnio podczas jazdy(w trakcie szarpania) mam wrażenie jakby brakowało mu mocy, tzn. wciskam pedał przyśpieszenia i zero reakcji, trwa to zwykle jakieś 2 - 3 sekundy. Jednorazowo zaczął również migać check engine i przestał.
Proszę o pomoc. Co należy zrobić?
Czy to wina którejś masy?
Czy wyczyścić przepustnice? Jaka jest później procedura autoadaptacji?
Czy to wina pompy paliwa?
Czy to awaria wtryskiwaczy?
Czy to objawy koła zamachowego?
Czy to problem z linką pedału przyspieszenia?

Z góry dziękuje za pomoc.

Leszek_70
04-08-2017, 19:50
Witam
Moim zdaniem to co zrobił serwis to jakiś śmiech w biały dzień normalnie. Zamiast zainteresować się przyczyną powstania konkretnych błędów, i znaleźć ich przyczynę oraz i dopiero usuwać błędy po naprawie to poszli po bandzie wgrywając soft i kasując powstałe błędy. Skoro zaczął migać check i przestał to na pewno jeszcze się pojawi, ja podłączył bym autko pod kompa i sprawdził jakie ma błędy zapisane bo na pewno ma skoro mignął check i od tego należało by zacząć. I na podstawie tego dopiero szukać usterki a następnie ją wyeliminować.

MarcinPANDA
19-08-2017, 15:34
Przygód ciąg dalszy. Mechanik do którego oddałem samochód zresetował komputer oraz wszystkie czujniki. Powiedział, że żaden błąd się nie zapisał. Przedmuchał układ odpowietrzenia paliwa. Nic nie pomogło;/ Ostatnio mam tak, że jadąc i utrzymując stałą prędkość jakby silnik nie reagował na położenie pedału przyśpieszenia. Do jego odpuszczeniu i ponownym naciśnięciu działa normalnie, tj. do kolejnej takiej sytuacji.

Podczas oglądania silnika zauważyłem, że jedna kostka jest rozłączona. Poniżej film. Czy to jest jakaś uniwersalna instalacja bo nie mogę znaleźć drugiej wtyczki gdzie mógłbym ją podłączyć.
https://youtu.be/35RtKBiLYSs
Dodatkowo kolektor dolotowy jest w oleju. Przepraszam za jakość filmu. Czy ktoś ma jakiś pomysł skąd to się wzięło? Trochę mi cieknie na uszczelniaczach na wyjściu ze skrzyni i przeguby trochę rozbryzgują, ale olej jest nawet w okolicach połączenia filtru powietrza i przepustnicy więc nie doszukiwałbym się związku.
https://youtu.be/lFrtLIoxpYM

Ostatnie pytanie. Czy w silnikach 1.1 40 kW samochód z 2008 jest zawór EGR?

Z góry dziękuję za pomoc.

MarcinPANDA
25-08-2017, 08:38
Będę chciał posprawdzać kilka rzeczy w weekend. Czy odpinając kostkę pompy paliwa trzeba to robić na ściągniętej klemie z akumulatora? Czy po ponownym podłączeniu pompy wymaga ona później auto adaptacji? Jeżeli chodzi o odkręcenie i przeczyszczenie mas w samochodzie robić to na ściągniętej klemie? Ujemnej?

MarcinPANDA
27-08-2017, 20:07
Witam
W sobotę "powalczyłem" z Pandą. Poniżej przesyłam film, na którym zlokalizowałem "dziurę" w układzie wylotowym oraz zarejestrowałem szarpanie (próbę zgaśnięcia silnika). Silnik pracował na wolnych obrotach. Podobne problemy pojawiają się podczas jazdy.
https://youtu.be/AMwWrlx7uv0
Na drugim filmie zarejestrowałem, jak po zgaszeniu silnika słychać "terkotanie". Czy w Pandach to normalne?
https://youtu.be/2Y9kaatqf3s
Dodatkowo zauważyłem wyciek ze skrzyni biegów. Czy muszę coś z tym robić?
29163
Czy szarpanie/gaśnięcie silnika może być związane z ewentualnym zapowietrzeniem układu paliwowego?
Czy Panda II 1.1 2008 miała wadliwy komputer?
Jaki program i kabel polecacie do diagnostyki? Chcę się tym zająć bo ASO nie pomogło, a "mechanicy" powiedzieli, że będą potrafili naprawić jak samochód na lawecie go przywiozę do warsztatu;/

Leszek_70
30-08-2017, 02:42
Na wszystkie twoje pytania odpowiem ze wszystkie te usterki musisz usunąć,
1. Nieszczelność w układzie wydechowym - może też być ewentualną przyczyną przerywania i ewentualnego gaśnięcia auta,
2. Co do tego terkotania to nie jest to normalne zachowanie.
3. Usunąć występującą nieszczelność-wyciek ze skrzyni biegów, może się to zakończyć awarią skrzyni z powodu braku oleju w skrzyni,poprzez jego ubytek.
4. Gaśnięcie i szarpanie może być spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego, ale i niedomaganiem pompy paliwa, a co do szarpania podczas jazdy należało by sprawdzić cewkę oraz przewody WN.
5. Jeszcze nie spotkałem się z wadliwym komputerem w Pandzie dlatego nie odpowiem jednoznacznie.
6. Co do kabla to najlepsze od firmy Viaken na ich stronie znajdziesz wszystko co potrzebne do diagnostyki twojej pandy. Program Multiecuscan do diagnozy pandy.
Zacząć należało by właśnie od diagnostyki komputerowej auta, a potem na jej podstawie usuwać ewentualne usterki auta.

MarcinPANDA
04-09-2017, 22:18
W jaki sposób najlepiej odpowietrzyć układ paliwowy?

MarcinPANDA
02-11-2017, 21:08
Witam po przerwie.
Ostatnio zapisało mi takie błędy:
https://obrazki.elektroda.pl/8825551000_1509648994.png
https://obrazki.elektroda.pl/6189877800_1509648994.png
https://obrazki.elektroda.pl/9693233600_1509648994.png
https://obrazki.elektroda.pl/9238016600_1509648995.png

Mechanik podejrzewa awarię komputera.
Natomiast ja zauważyłem, że jeden kabel bardzo iskrzy.
Proszę o informację jaka powinna być rezystancja cewki w uzwojeniu wtórnym i pierwotnym - chcę wykluczyć ich błąd.
Na jednym forum wyczytałem, że podobny problem rozwiązano spryskując wtyczkę komputera "kontakt sprayem". Proszę o informację, czy jeżeli będę chciał taką czynność wykonać muszę odpinać którąś z klem akumulatora?
Czy mogę bez, żadnych problemów odpiąć komputer? Czy wymaga to jakichś późniejszych adaptacji itp.?
Z góry dziękuję za pomoc

Leszek_70
03-11-2017, 18:58
Cześć
Powiedz mi co to za mechanik co nie potrafi sprawdzić czy cewka w porządku?. Z tych odczytanych błędów co kolega podał w linkach to jasno wynika,iż według rozpiski błędów to:
P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka
P0300 "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach"
P0302 "Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0303 "Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów"
Ewidentnie z tych błędów wynika że cewka do wymiany. Niech kolega zerknie która to cewka, tutaj są pokazane i opisane cewki : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2095537.html
A tutaj jak zmierzyć cewki uzwojenie wtórne i pierwotne co prawda w punto ale warto poczytać bo zasada ta sama i zdjęcia są pokazane w temacie:
Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Diagnostyka cewek (http://fiatpunto.com.pl/topic23719.html)
Warto by skombinować cewkę na podmianę, aby nie pakować się w koszty, i po prostu sprawdzić działanie na tej cewce. Ale ja stawiam na awarię cewki.
Kolego nic nie pryskaj żadnym kontakt sprayem, i jak zauważyłeś że jeden z przewodów iskrzy to należy także wymienić przewody WN i cewkę, bo jeżeli wymieni się samą cewkę a przewód WN zostawimy to szlag trafi nową cewkę i dalej będzie to samo czyli wypadanie zapłonów, i awaria będzie nie usunięta dalej. Tu o tyle jest dobrze u kolegi bo są dwie cewki A i B a u mojej teściowej w tym roczniku jak w opisie, jest jedna cała cewka i jak wysiadła to trzeba było całą wymienić, a u kolegi są dwie osobne i nie drogie oraz można wymieniać każdą osobno, i to jet główny + tego ustrojstwa.

ata
03-11-2017, 22:17
Ewidentnie z tych błędów wynika że cewka do wymiany.


Wymieniłem cewki, świece zapłonowe oraz przewody wysokiego napicia. Podczas jazdy testowej nadal odczuwalne są szarpnięcia (tyle że zdecydowanie lżejsze).
Ewidentnie z tych błędów wynika że potrzebny jest dobry diagnosta, bo "naprawianie przez wymienianie" nie sprawdziło się.
Odczytanie kodów błędów z OBD/EOBD jest dopiero początkiem diagnostyki, same kody niewiele znaczą. Układ zapłonowy można sprawdzić, są metody i przyrządy do tego. Tylko trzeba umieć i CHCIEĆ - to drugie w warsztatach jest jeszcze rzadsze niż posiadanie wiedzy (bo wymiana części odbywa się na koszt klienta, czyli im więcej wymienią tym więcej zarobią).