PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd silnika przy dużej prędkości



miszello98
30-07-2017, 21:42
Witam,
Od dłuższego czasu mam dosyć irytujący problem. Mianowicie przy tzw. prędkościach autostradowych (od 125 km/h wzwyż) po około 10 minutach jazdy w moim Stilo włącza się mrugająca kontrolka silnika, na wyświetlaczu pojawia się komunikat: "Engine failure". Po puszczeniu pedału gazu wszystko wraca do normy. Oprócz denerwującego pikania alarmu kontrolki nie pojawiają się żadne dodatkowe objawy - silnik pracuje normalnie, można swobodnie przyśpieszyć, nie ma spadku mocy. Jakiś miesiąc przed pojawieniem się tego problemu zmieniana była sonda lambda (cały czas podczas jazdy paliła się kontrolka, występowały typowe objawy uszkodzenia, po wymianie zniknęły).
Po podłączeniu do komputera pokazuje wypadanie zapłonów na 3. (czasem jeszcze na 2.) cylindrze. Cewki zostały zamienione miejscami - dalej pokazuje to samo. Świece wymieniane jakieś dwa miesiące temu. Ostatnio wyczyściłem też styki od kabli, które łączą się z cewkami. Od niedawna doszedł też błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji. Klima chodzi jednak raczej bezproblemowo. Jedynie raz miałem wrażenie, że przy dosyć dynamicznej jeździe samoczynnie się wyłączyła (przycisk pozostawał wciśnięty, ale dmuchało jakoś słabiej).
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Choć nie ma żadnych niepokojących objawów, nie ukrywam, że takie zachowanie elektroniki samochodu znacząco wpływa na komfort jazdy.

gienkollo
30-07-2017, 22:01
Podobno pulsująca kontrolka silnika może oznaczać sygnalizacje uszkodzenia katalizatora. Z kolei czytałem wpis z opinią iż jazda z uszkodzoną Lambdą może przyczyniać się do szybszego zużywania katalizatora. Może to wynikowa? Skądinąd wydaje się że moja lambda również za katem kwalifikuje się do wymiany, rozglądam się za tym zagadnieniem. Czy uważasz że mógłbyś opisać swoje objawy dla utwierdzenia mnie w przekonaniu, bo co prawda MES pokazał taki błąd. Ale dodatkowe dane nie zaszkodzą.

miszello98
30-07-2017, 22:27
Ale dlaczego pokazuje klimę i wypadanie zapłonów, a nie katalizator/sondy (cokolwiek z tym związanego)?
Objawy uszkodzonej lamdy były u mnie dosyć typowe: spadek mocy, duże spalanie i błąd zapisany w pamięci komputera, który po wymianie i wykasowaniu już nie powrócił.

gienkollo
30-07-2017, 22:37
Nie wiem, daleki jestem od snucia jakichś opinii napisałem tylko o czym przeczytałem w innym wątku, sam Stilo mam od miesiąca, i nie jestem asem mechaniki.
Dzięki za info dotyczące sondy, u mnie MES pokazał na niej błąd, a objawy to nierówna pracy na niskich obrotach i gaśnięcie w nieodpowiednich momentach, najczesciej dojazdy do świateł.

danioi
31-07-2017, 06:44
Panowie warto zwrócić uwagę na stan pomp paliwa. Są to samochody które niedługo będą pełnoletnie. Pompa może nie dawać już takiego ciśnienia paliwa. Jako że przy dużych prędkościach silnik wysoko kręci to jest jeszcze obciążony. Dlatego potrzebuje dużo paliwa do pracy. Dlatego mogą robić się błędy sond. W stilo jest ciekawa opcja z klima ze wyłącza się wtedy gdy jest duże zapotrzebowanie na moc.

ampro
31-07-2017, 20:58
Cewki zostały zamienione miejscami - dalej pokazuje to samo. Świece wymieniane jakieś dwa miesiące temu. Ostatnio wyczyściłem też styki od kabli, które łączą się z cewkami.
- sama zamiana cewek niestety nie wystarczy , ponieważ może być problem z zasilaniem cewki WN
- dlatego trzeba dokonać pomiaru prądu płynącego w obwodzie pierwotnym cewki WN używając osyloskopu z możliwością rejestracji przebiegu i porównanć wynik z innymi cewkami
-jeżeli wyniki będą porównywalne to szukamy przyczyny gdzie indziej np.wtrysk lub stan cylindra

miszello98
31-07-2017, 21:51
Dzięki za podsunięcie pomysłu. Ciśnienie na cylindrze było sprawdzane jakiś czas temu i było jak najbardziej OK. Co do wtrysku nie jestem przekonany, na razie dolałem środek do czyszczenia - zobaczymy czy to coś da, ale nie liczę na zbyt wiele. Stawiałbym właśnie bardziej na elektronikę.

bzykol
01-08-2017, 09:35
A jakie czasy ładowania mają cewki?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

danioi
01-08-2017, 14:15
Sprawdź napięcie na kostce czujnika klimatyzacji. Napięcie w czujniku map sensora. Zaworu par paliwa. Tam powinno być równo 5V. Przyjrzyj sie przekaźnikowi T09 w skrzynce akumulatora. Zobacz czy na cewki podaje przekaźnik napięcie 12V. Możesz go obciążyć żarówką by zobaczyć czy nie ma spadku napięcia. Połączenia masowe w porządku? To są rzeczy które mogą cos tam powodować z zapłonem. Jesli nie to jest przyczyną to może kończyć się sterownik. Temperatura i wibracje z silnika uszkadzają go chociaż w instrukcji fiat zapewniał ze iaw5nf odporny jest na ciepło i wibracje. W sunie w pewnym sensie mieli racje ale do czasu :)

miszello98
07-08-2017, 11:34
Mam wrażenie, że po zatankowaniu 95 z ulepszaczami silnik zaczął nieco lepiej pracować. Błąd nadal wyskakuje (choć rzadziej), ale odkryłem, że momentalnie znika przy zdecydowanym dociśnięciu pedału gazu. Myślicie, że to może być przybrudzony układ paliwowy? Dodam, że przy zjeżdżaniu z górki na 2., 3. biegu przy prędkości ok. 40 km/h po puszczeniu gazu czasami niezbyt mocno szarpnie.

danioi
07-08-2017, 11:39
No wiec chyba lepiej oddać wtryski do specjalnego zakładu. Oni to wyczyszczą ultradźwiękiem zobaczą czy równomiernie rozpylają i czy podają taką samą ilość paliwa.