Zobacz pełną wersję : kasowanie inspekcji olejowej
dawidbergandy
25-07-2017, 22:15
Witam czy mozna za pomoca elm327 kasowac inspekcje olejowa 28820
Tak, potrzebujesz ELM + Multiecuscan
Bluetooth raczej się nie łączy. Próbowałem sam i to znany problem. Tylko kabel. Jeśli tylko inspekcja Cię martwi to komunikat minie z czasem.
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
dawidbergandy
26-07-2017, 00:53
kupiłem to urządzenie i zainstalowałem Multiecuscan_3.6_Full_(Patch+key)_By_MrRorry ale za chiny nie chce sie połączyć zostaje mi tylko kabel kupic jesli tak to jaki
Zależy jak się popadnie, mój elm na bluetooth ładnie się łączy i z croma i że stilo i z kilkoma innymi autami. To taka chińska loteria, jedne się łączą inne nie.
Do kasowania i laczenia się na pewniaka mam vag kkl kupiony jeszcze do marea z przejściówka na 3 kable, niebieski od viakena, ale on nie ogarnia wszystkiego, miał problem z abs i poduszkami jak dobrze pamietam , więc dokupilem też elm na USB. Najzwyklejszy czarny, jak nie zapomnę dorzucę foto po pracy.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
dawidbergandy
01-08-2017, 12:12
ja własnie zakupiłem kabel vagkkl ale nie moge sterowników pod windows 8 10 znalesc28882
Kiepsko szukasz, zdaje mi się, wręcz jestem niemal pewien, że odbierałem je że strony producenta.
Instalowalem to na lapku z win 10 i do tej pory działa.
Edit/ Tak jak wspomniałem, na stronie producenta znalazłem plik zip że sterownikiem.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
dawidbergandy
01-08-2017, 15:21
mozna prosic link
dawidbergandy
01-08-2017, 20:58
sterowniki zainstalowane ale dalej cos nie tak wyskakuje taki błąd jak na foto konfiguracja portów zrobiona dobrze test niby wykrywa cos tam ale nadal nie idzie sie połączyc28884
Nie rozumiem z czym chcesz sie polaczyc tym kablem i w jakim celu? Nie widze też jaką masz wersję mes, ale nie ma to chyba aż takiego znaczenia, bo korzystałem z bardzo wielu, od bardzo dawna i zawsze w sumie było podobnie. Vagkkl połączy Ci się prawdopodobnie tylko z ecu silnika. I to właśnie tam szukalbym inspekcji olejowej, gdzieś w ostatniej lub przedostatniej zakładce, która wybierzesz u góry jak już się polaczysz z tym co trzeba - to tak z pamięci.
Sam mes jest w gruncie rzeczy dość intuicyjny i dobrze opisany i jak widać na Twoim screenie - podpowiada co robisz nie tak - próbujesz się połączyć nie z tym co trzeba.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Abramsik
02-08-2017, 08:56
sterowniki zainstalowane ale dalej cos nie tak wyskakuje taki błąd jak na foto konfiguracja portów zrobiona dobrze test niby wykrywa cos tam ale nadal nie idzie sie połączyc28884
Wg. mnie mogą być następujące przyczyny:
1. Trafiony kabel
2.W laptopie przed podłączeniem wyłącz FireWall oraz programy antywirusowe, i daj mu chwile.
Ja obstawiam że masz zainstalowane złe sterowniki.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Kablem który masz możesz sprawdzić silnik, ABS i poduszki oczywiście wcześniej ustawiając odpowiednio przełącznik. Jak masz komunikat o złym porcie COM a zakładam że menedżerze masz poprawnie zainstalowany sterownik to wystarczy przy włączonym programie zmienić gniazdo USB i powinno być ok.
dawidbergandy
02-08-2017, 12:22
2888828889 tak wyglada konfiguracja com wiec jest chyba ok zmieniałem gniazdo usb i nic dalej ten sam komunikat wersja programu to Multiecuscan_3.6_Full_(Patch+key)_By_MrRorry po kliknieciu w programie połącz wyskakuje to co na zdjeciu 28890 nie mam juz pojecia co moze byc nie tak
Przełącznik na pozycje 7 i spróbuj wejść w silnik. Tym kablem nie wejdziesz w przegląd!
Po raz kolejny Ci napisze - usilujesz się połączyć nie z tym modułem z którym nalezy. Na siłę chcesz się łączyć z modułem "przeglad", gdzie dla tego kabla dostępne są te co napisał Tobie kolega Andy, a i to nie koniecznie bo z abs mój vagkkl się nie chce połączyć.
W lewym dolnym rogu zmień w polu na zielono opisanym jako "system" na "silnik/ecu" i spróbuj połączyć.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
dawidbergandy
02-08-2017, 12:52
nie chodzi mi o przegląd ogólnie nie moge połączyc sie z programem
nie chodzi mi o przegląd ogólnie nie moge połączyc sie z programem
To program łączy się z samochodem. Dlaczego nie chcesz zrobić tak jak Ci podpowiadamy?
Przełącz na silnik/ecu, i najpierw kliknij "symuluj", potem wycofaj i kliknij "połącz".
Ale w każdym przypadku próbuj łączyć się z "silnikiem", bo wszystkie Twoje screeny pokazują że uparcie starasz się połączyć z opcja "przeglad" - to nie ma prawa się udać tym kablem.
Same ustawienia portu wyglądają ok, skoro znajduje Ci kabel to moim zdaniem jest dobrze. Możesz jeszcze spróbować zaznaczyć "high latency mode" - tryb wysokich opóźnień, okienko w ustawieniach portów na dole, czasem mes informuje że kabel generuje opóźnienia, czasem nie. Ale to raczej dotyczy już samego odczytywania parametrów na podłączonym aucie zdaje sie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
dawidbergandy
02-08-2017, 14:57
aha ok to zrobie tak jak mowicie i dam znac
Abramsik
02-08-2017, 17:34
Dla potomnych ponownie przypomnę. Po wymianie oleju resetujemy w dwóch miejscach: 1. Silnik/Regulacje/Wymiana oleju (tylko dla wersji DPF) i 2. Przegląd/Regulacje/Reset następnego przegląd km. Wszystko.
Zawsze resetowalem tylko ten pierwszy u siebie. Czemu? A temu, że ten drugi wydaje mi się przeglądem serwisowym, a nie przeglądem olejowym.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Abramsik
02-08-2017, 19:51
Odpowiem najprościej jak potrafię: w "silniku" zerujemy wyliczony procent zużycia oleju, w przeglądzie natomiast interwał wymiany/przeglądu w kilometrach. Ja ustawiłem sobie np. interwał przeglądów na 15 tys. km i jest to mój death line bo wymieniam olej max. po 12 tys. W przypadku gdy nie wyzerujemy tych parametrów komputer zacznie nam przypominać albo o przeglądzie albo o konieczności wymiany oleju (migającą olejarką ale to wszyscy znacie z instrukcji).
Abramsik i jesteś pewien że do "przegladu" gdzie kasuje się ustawialny przebieg między wymianami, uda się podpiąć kablem vagkkl?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Abramsik
02-08-2017, 21:30
Nie jestem specjalistą ale ten Twój kabel mi nie leży. Ja (po lekturze min. tego forum) zakupiłem interfejs elm 327 (ze wszystkimi przejściówkami) od licencjonowanego przedstawiciela dystrybutora MES. Znajdziesz go na stronie MES/Dystrybutorzy. I tego że dzięki temu kablowi wraz z przejściówkami łączę się ze wszystkim. Sam mES jest tak przejrzysty że sam powie czego od ciebie chce.
Kabel kolegi który założył wątek czy mój? Bo nie wiem czy odpowiadasz jemu czy mi :)
Jeśli o mnie chodzi to mam w garażu nie tylko vagkkl czy elm327.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
dawidbergandy
04-08-2017, 17:37
witam zrobilem tak jak pisaliscie ale niestety znowu problem 28944
Z tego co widzę udało Ci się połączyć? Błąd wygląda na "czysto systemowy". Probowalbym uruchomic mes w trybie zgodnosci z np xp lub wywalić i zainstalować raz jeszcze.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Panowie mi MES się fajnie połączył, tyle ze mam wersje free i nie da się skasować zużycia oleju. No i na kablu ELM327 w tej wersji nie da sie wejśc na pozostałe elementy - ABS , ESP czy to normalne,? Gdzieś czytałem że da się to skasować na tej wersji..
Sciagnij z działu download wersje testowa z witaminka i skasuj inspekcje
maciekpt
29-08-2017, 09:52
na kablu ELM327 w tej wersji nie da sie wejśc na pozostałe elementy - ABS , ESP czy to normalne,?
A masz potrzebne adaptery?
A masz potrzebne adaptery?
Ma taki od Viaken ,V-Scan STN1110 ELM327 v2 .Mam połączenie ze wszystkimi funkcjami ,tylko jest upierdliwe korzystanie .Do niektórych funkcji muszę odłączyć przejściówkę .Dzwoniłem do Viakena ale Pan powiedział że tak musi być
Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/interfejs-do-cromy-laczacy-ze-wszystkimi-urzadzeniami-36019/#ixzz4r86rWomr
Do Cromy są potrzebne dwie przejściówki, zielona do ABS, wspomagania i ksenonów a druga żółta do ciśnienia w oponach. Wszystko opisane jest na stronie MES: Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
placuszek
11-07-2019, 14:17
Powiedzcie mi po jakim czasie przestanie wyskakiwać komunikat o inspekcji oleju...?
Ewentualnie jest ktoś w stanie podrzucić jakiegoś działającego MESa lub FESa z kodem rejestracyjnym?
Niestety te cracowane wersje nie chca mi działać...
Witam mam to samo co kolega placuszek cały czas komunikat że do normalnego podpięcia potrzebuję wersji zarejestrowanej. Ma ktoś takowe kody? Albo sposób jak to obejść?
Nie mam kodów ale mam komputer z programem, jak chcesz wykasować błędy lub inspekcję to zapraszam.
Powiedzcie mi po jakim czasie przestanie wyskakiwać komunikat o inspekcji oleju...?
1000km
Witam mam to samo co kolega placuszek cały czas komunikat że do normalnego podpięcia potrzebuję wersji zarejestrowanej. Ma ktoś takowe kody? Albo sposób jak to obejść?
Spróbuj może metody z "kuzynki" - Alfy 159:
https://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/17108-_wykasowac_inspekcje_service_expired_change_engine _oil_-6.html#post2211377
https://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/27222-_skasowac_komunikat_change_engine_oil_-6.html#post2269823
https://www.youtube.com/watch?v=EBnjeSvPlmA
kavwm - super że ja nie znałem tego sposobu wcześniej. Jakiś miesiąc temu też mi się pokazał komunikat o zmianie oleju i jak na złość wysypał się MES w kompie. Za Chiny nie mogłem połączyć się z moim autkiem. Kupiłem w końcu podróbkę interfejsu DELPHI na alliexpress i wykasowałem ten komunikat. Żebym znał pokazany przez Ciebie sposób to bym sobie darował ten zakup. Co prawda dużo nie zainwestowałem bo około 150 złotych a może się jeszcze przyda.
Pozdro.
Gietula1990
24-07-2021, 09:06
Kupiłem taki sam, wszedlem na kasowanie błedów a błedy sie nie wykasowqały
ochkarol
24-07-2021, 19:37
A poniższy sposób nie działa?
https://m.youtube.com/watch?v=2j6WxU3zSRY
biker2001
08-09-2021, 23:08
a czy ktos wie jak skasowacprzelad w radiu? moj EL327 łączy się z ECU ale z innymi opcjami już nie :(
Kup odpowiedni kabel. Z radia tego nie ogarniesz.
Ale jak bardzo chcesz to podjedź do mnie i skasujemy. Kontakt na PW.
a czy ktos wie jak skasowacprzelad w radiu? moj EL327 łączy się z ECU ale z innymi opcjami już nie :(
A na próbę zmień w ustawieniach elm327 na obd2 bodajże, u mnie na początku chodził elm pod elm, a gdy potrzebowałem się podłączyć pod inspekcje jak elm327 w ustawieniach już nie chciał, zmieniłem na obd2 i poszło.
Bartoszko22
28-09-2021, 22:26
Jak dla mnie jest to tak zakręcone że hej.
Z tego co wyczytałem i szukałem w necie i na forach to żeby wszystko móc ogarnąć w aucie to rozumuje że musisz mieć kabel elm 327, kabel vag kkl, oraz przejsciowki bodajrze 3szt a1, a2 i a3. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.
Oczywiście, że bzdury piszesz.
Prostszej i bardziej intuicyjnej diagnostyki jak FES albo MES nie widziałem...
Jak chcesz całą stajnię Fiata ogarnąć to tak, kabelek ELM327 i 3 przejściówki się przydadzą.
#andy5 wcześniej już wyjaśnił co potrzeba do Cromy, przeczytaj CAŁY wątek.
Bartoszko22
30-09-2021, 09:42
Okej dziękuję za odpowiedź.
Mam jeszcze jedno pytanie, ponieważ nie tylko chciał bym kupić kabelek do Fiata ale także do innych aut, co powiecie na delphi ego 150e? Podobno ogarnia Fiata (niewiem w jakim stopniu) i wiele innych marek z dużym zakresem działań...?
Abramsik
30-09-2021, 10:28
Z mojego doświadczenia do pełnego ogarnięcia Cromy (z manualem bo do ASB jest potrzebna przejściówka o ile pamiętam żółta) wystarczy ELM327 i pełna wersja MultiEkuScan. Interfejs polecam od Viakena (polska firma) a MESa kupić za 50 E na ich stronie. Jeśli potrzebujesz do jeszcze innych rydwanów to proponuje kontakt z Viakenem i oni podpowiedzą co i jak.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.