Zobacz pełną wersję : Turbina
Witam posiadam Bravo II z 2007r. z silnikiem 1.9 jtd 150km od kilku dni zauważyłem, że podczas odpalania samochodu i jeździe do 3 biegu słychać dziwny gwizd, znajomy stwierdził, że może to być turbina. Udałem się więc do elektryka samochodowego aby sprawdził na komputerze żadnych błędów nie wykazało. Autko nie dymi nawet przy wciśniętym gazie w podłogę. Zauważyłem, że problem jest tylko jak auto dłużej postoi zgaszone i jest to tylko do 3 biegu lub jak chwilę potrzymam gaz przestaje gwizdać. Udałem się do mechanika który stwierdził, że może to być turbina i trzeba by ją regenerować. Więc mam do was pytanko czy myślicie, że jest to turbina czy może coś innego ? Opłaca się regenerować turbinkę czy lepiej kupić nową ?
Ze zmienna geometria sie raczej nie regenwruje nigdy 100% sprawnosci nie bedzie miala. Normalna ze stala geometria jak najbardziej.
Co do gwizdu mialem kiedys w 1.8 tddi w fokusie tez taki. Objaw nie kopcilo gwizdalo i troche mniej mocy bylo na nizszych biegach. Okazalo sie ze male pekniecie bylo w bałwanku Intercoolera (taka rura karbowana elastyczna) oraz lacznik elastyczny tlumika (plecionka byla nieszczelna).
Udaj sie do kilku mechanikow i popytaj 1 mechanik to nie wyrocznia.
Ciekawi mnie tylko gwizd po odpaleniu. Walniete turbo na samym odpaleniu bez przygazowki nie powinno dawac tak mocnych dźwięków.
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Ze zmienna geometria sie raczej nie regenwruje nigdy 100% sprawnosci nie bedzie miala. Normalna ze stala geometria jak najbardziej.
Mam inne zdanie. Regeneracja mechanizmu zmiennej geometrii nie jest żadną filozofią. Z tego co widzę po zdjęciach zamieszczanych przez firmy specjalizujące się w tego typu usługach, regeneracja ogranicza się do mycia ultradźwiękowego, piaskowania oraz polerki. Do ustawienia wychylenia sztangi służą odpowiednie urządzenia, które posiada każdy profesjonalny serwis diesla.
Regeneracja turbiny polega na czyszczeniu, wymianie łożysk, uszczelnień, czasem wirnika, wyważeniu wirnika.
Zmienna geometria jest ustalona fabrycznie a zakres pracy zmiennej wyznaczony ogranicznikami, obie części turbiny mają ustalone położenie względem siebie przy pomocy kołeczka, jeśli nie rozcieramy dźwigni od gruchy a nie ma takiej potrzeby, nie trzeba nic od nowa regulować.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.