PDA

Zobacz pełną wersję : Ustawienie rozrządu 1,9 16V 150 KM



petarda
15-07-2017, 14:24
Poległem z tym rozrządem, w 8V są widoczne znaki a tu nic nie widzę, kręcę wałem, na niczym się tu nie ustawia, oglądałem filmiki, jest tego mało i nijak nie ogarniam.
Podpowiedzcie coś bo słabo to widzę.
Przy okazji, czy u Was przy kręceniu kluczem za wał pasek też tak trzeszczy ?
Jak wymieniałem w Stilo nie pamiętam takiego odgłosu, czy to znamienne dla silnika 16V ?

28731


28730

Braval
15-07-2017, 23:48
Petarda ,ty "stary" fachura,nie mozesz sobie poradzić? . Znak na kole od walu korbowego powinien powinien isc do góry. Na pudelku z paskiem powwinna byc s"sciąga"Pamietam Cie z forum fiat.auto (jareq08). Te znaki co na zdjeciu to ustawiles to chyba GMP 1 gara. Juz nie pamietam. Robilem to w swoim brawku. Znak na wale ustaw u góry na wprost tego wypustka na odlewie (widac na zdjeciu) , rozrzad zaznacz markerem.w którym miejscu wyjdzie po przekreceniu paskiem w prawo."Trzeszczy" bo wiecej zaworów do krecenia i dwa walki rozrzadu,i dali :twardszą" pompe CR. Ja pomagalem sobie sciskami stolarskimi przy montazu. Poradzisz sobie , powodzenia.

petarda
16-07-2017, 02:25
Na razie nie mam ściągi z pudełka, chcę sprawdzić założony pasek, jakiś paprak wymieniał, napinacz był słabo naciągnięty, lubię konkretne znaki a tu słabo.
Dzięki, wzajemnie.

moris10
16-07-2017, 09:02
Nie ma znaków, bo producent przewidział blokady wałka i wału. I taka też jest ogólna procedura wymiany rozrządu w tym silniku. Koło rozrządu jest na śrubie pływającej, Ci pozwala dokładnie ustawić rozrząd.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

petarda
22-07-2017, 22:18
Do blokady przedniego wałka jest korek od przodu ale do tylnego wałka korek od strony kolektora, mało tam miejsca.
Wystarczy blokada w jednym czy jednak oba należy blokować ?

moris10
23-07-2017, 09:11
Wystarczy jeden, ten na wydechu do którego przykrecone jest koło pasowe

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka