PDA

Zobacz pełną wersję : Bez przerwy działa wentylator



byzoeu
13-07-2017, 19:16
Witam. Dziś nie miła niespodzianka pod lidlem. Wracam a tam aku prawie pusty. Okazuje sie iż wentylator sie nie wyłączył a nie zareagowałem wysiadając bo fakt ciepło jest i przyjołem to za normalkę. Moje pytanie jest następujące,gdzie zlokalizowany jest termostat sterujący bezpośrednio wentylatorem w maryśce 1.8 16v z 96r. Jako że to pierwszy tego typu problem w maryśce to nie znam jego dokładnej lokalizacji.

markshall
14-07-2017, 08:40
W wersjach przed liftem steruje termik w chłodnicy - po lifcie komputer ale wtedy po wył stacyjki wentylator staje.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

Mad_Maxs
17-07-2017, 13:47
po lifcie komputer ale wtedy po wył stacyjki wentylator staje.
No nie do końca :) mój kręci aż zbije. Często zamykam bramę garażu a on dalej kręci :) ale fakt, że po lifcie wszystkim steruje komputer.

U ciebie pewnie termik się zwarl na stałe. Najszybciej zdejmij z niego wtyczkę i sprawdź czy wiatrak stanie. Termik jak dobrze pamiętam, był w okolicy połowy wysokości chłodnicy po stronie kierowcy

byzoeu
18-07-2017, 09:10
Jak to sie fachowo nazywa? Chyba muszę kupić nowy? Wiem jak wygląda bo go wymontowałem. Musiałem go naprawić bo jedna z blaszek od tego jakby przerośniętego rezystora była luźna (nieprzygrzana). Chyba że tak ma być? A co do lokalizacji to jest w połowie chłodnicy ale od strony pasażera.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Czy to to? Taką śrubką spięte.

marcij
18-07-2017, 10:37
To będzie raczej rezystor pierwszego biegu.

byzoeu
18-07-2017, 11:10
To ten właściwy gdzie będzie? Od przodu chłodnicy ,od boku? Nie chciał bym połowy przodu rozbierać żeby znaleźć bo auto cały czas w ruchu jest. Jako technik dzwigów ciągle gdzieś trzeba być plus pogotowia więc wszystko na styk.

ata
18-07-2017, 14:02
Od przodu chłodnicy ,od boku?
Po stronie kierowcy, tam gdzie masz podłączone węże, mniej więcej 1/3 wysokości chłodnicy licząc od dołu.
Chyba że chłodnica w 1.8 16V jest zupełnie inna niż w pozostałych wersjach.

byzoeu
18-07-2017, 14:17
Od strony silnika jest chłodnica klimy i tam napewno nie ma, od boku też nie widać a od przodu chłodnicy nie mam narazie wglądu. Musze gdzieś na kanał wbić. Myślałem jeszcze żeby ten przekaźnik 50A wymienić bo może sie klei.

ata
18-07-2017, 20:01
Od strony silnika jest chłodnica klimy
W wersjach z klimatyzacją nie ma włącznika/czujnika na chłodnicy, wentylatorem steruje komputer.

byzoeu
19-07-2017, 07:23
I tak też myślałem. Są 2 czujniki na termostacie. Jeden od wskaznika z jednym pinem a drugi od kompa z niebieską wtyczką 2-pinową. Ale rozwiązanie przyszło organoleptycznie. Zdjołem obudowy z przekaźników tych umieszczonych w puszce przed akumulatorem. Jeden 50A i drugi 20A i je zamontowałem bez składania puszki. Po całym dniu poganiania koni sytuacja zaistniała znowu. I okazało się iż w momęcie awarji odpowiedzialny jest przekaźnik A727 50A. Styki idealne a sklejały sie. Cewka na 100% w tym czasie nie dostawała napięcia bo na jej nóżkach podpiołem sobie diode led i nie świeciła już. Ot cała historia, gdzie na oko coś cacy wk....wia nas rodacy. Nowy,nawet oryginalny przekaźnik dostałem u mnie w sklepiku fiata za 38zł.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc.