Zobacz pełną wersję : Bez przerwy działa wentylator
Witam. Dziś nie miła niespodzianka pod lidlem. Wracam a tam aku prawie pusty. Okazuje sie iż wentylator sie nie wyłączył a nie zareagowałem wysiadając bo fakt ciepło jest i przyjołem to za normalkę. Moje pytanie jest następujące,gdzie zlokalizowany jest termostat sterujący bezpośrednio wentylatorem w maryśce 1.8 16v z 96r. Jako że to pierwszy tego typu problem w maryśce to nie znam jego dokładnej lokalizacji.
markshall
14-07-2017, 08:40
W wersjach przed liftem steruje termik w chłodnicy - po lifcie komputer ale wtedy po wył stacyjki wentylator staje.
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
Mad_Maxs
17-07-2017, 13:47
po lifcie komputer ale wtedy po wył stacyjki wentylator staje.
No nie do końca :) mój kręci aż zbije. Często zamykam bramę garażu a on dalej kręci :) ale fakt, że po lifcie wszystkim steruje komputer.
U ciebie pewnie termik się zwarl na stałe. Najszybciej zdejmij z niego wtyczkę i sprawdź czy wiatrak stanie. Termik jak dobrze pamiętam, był w okolicy połowy wysokości chłodnicy po stronie kierowcy
Jak to sie fachowo nazywa? Chyba muszę kupić nowy? Wiem jak wygląda bo go wymontowałem. Musiałem go naprawić bo jedna z blaszek od tego jakby przerośniętego rezystora była luźna (nieprzygrzana). Chyba że tak ma być? A co do lokalizacji to jest w połowie chłodnicy ale od strony pasażera.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czy to to? Taką śrubką spięte.
To będzie raczej rezystor pierwszego biegu.
To ten właściwy gdzie będzie? Od przodu chłodnicy ,od boku? Nie chciał bym połowy przodu rozbierać żeby znaleźć bo auto cały czas w ruchu jest. Jako technik dzwigów ciągle gdzieś trzeba być plus pogotowia więc wszystko na styk.
Od przodu chłodnicy ,od boku?
Po stronie kierowcy, tam gdzie masz podłączone węże, mniej więcej 1/3 wysokości chłodnicy licząc od dołu.
Chyba że chłodnica w 1.8 16V jest zupełnie inna niż w pozostałych wersjach.
Od strony silnika jest chłodnica klimy i tam napewno nie ma, od boku też nie widać a od przodu chłodnicy nie mam narazie wglądu. Musze gdzieś na kanał wbić. Myślałem jeszcze żeby ten przekaźnik 50A wymienić bo może sie klei.
Od strony silnika jest chłodnica klimy
W wersjach z klimatyzacją nie ma włącznika/czujnika na chłodnicy, wentylatorem steruje komputer.
I tak też myślałem. Są 2 czujniki na termostacie. Jeden od wskaznika z jednym pinem a drugi od kompa z niebieską wtyczką 2-pinową. Ale rozwiązanie przyszło organoleptycznie. Zdjołem obudowy z przekaźników tych umieszczonych w puszce przed akumulatorem. Jeden 50A i drugi 20A i je zamontowałem bez składania puszki. Po całym dniu poganiania koni sytuacja zaistniała znowu. I okazało się iż w momęcie awarji odpowiedzialny jest przekaźnik A727 50A. Styki idealne a sklejały sie. Cewka na 100% w tym czasie nie dostawała napięcia bo na jej nóżkach podpiołem sobie diode led i nie świeciła już. Ot cała historia, gdzie na oko coś cacy wk....wia nas rodacy. Nowy,nawet oryginalny przekaźnik dostałem u mnie w sklepiku fiata za 38zł.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.