PDA

Zobacz pełną wersję : Zakup Flotowy do firmy Fiat Tipo LPG



Cobrettiiii
12-07-2017, 22:25
Witam wszystkich.

Chciałbym się dowiedzieć troszkę na temat Fiata Tipo...
Rozbiega się o to że już zaczynam czytać forum, ale jest dużo informacji rozsiane po całym forum a potrzebuje dowiedzieć się kilka konkretnych rzeczy.

Firma w której pracuje chce zrobić duży zakup samochodów.

Samochód ma być w miarę duży i przestronny i tani w utrzymaniu.

Stąd fiat Tipo ( kombii)
Instalacja gazowa jest wynikiem dużych km po miastach a nie w trasach więc diesel nie będzie dobrym pomysłem ( wiecie DPF itd)
Samochody będą robić nawet 10 tys. km w miesiącu.

1. Jak wygląda awaryjność tych samochodów ? Czy wytrzymają dużą ilość km?
2. Przy instalacji LPG jak często są serwisy i szacowany koszt serwisu?
3. Jak wygląda spalanie w LPG? Jest to 2 litry gazu i 1 litr benzyny?
4. Czego mogę się spodziewać ? Najczęstrze usterki...



Proszę o pomoc. z góry dzięki...
ps. Przeczytałem : http://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/tipo-lpg-33761/6 ( wszystkie strony)

brylancik13
12-07-2017, 22:37
O awaryjnosci ciezko pisac, bo to wiek dziecięcy tego modelu.

LPG masz przeglad co roku, sam serwis gazu to nie są jakies wielkie wydatki, filtr gazu itp. Serwis jest co 15 tys.

Auto na LPG spala LPG, rozruch następuje natomiast na benzynie PB i po to jest potrzebna w baku, a także zeby nie zajechac pompy paliwa. Przy takich przebiegach zaleca sie co czwarte tankowanie LPG, przejechac ok 100 km na benzynie.

Usterek na razie nie ma, to znaczy w jakis ilosciach bardzo powtarzalnych, pojawilo sie pare przypadkow problemow z Tipo ale powiedzmy sa to problemy jak z kazdym autem i przy tej ilosci aut tego modelu w Polsce to i tak jednostkowe przypadki

marx30
13-07-2017, 00:21
Przy takich przebiegach zaleca sie co czwarte tankowanie LPG, przejechac ok 100 km na benzynie.

Nie znam takiego zalecenia ( czemu miałoby służyć?) choć już trzecie auto na lpg drę (w sumie ponad 400 tys. km).

Spalanie benzyny w większych ilościach niż tylko na rozruch jest w autach które mają lpg i wtrysk bezpośredni i benzyna jest tam używana aby chłodzić wtryskiwacze ( np. fabryczne instalki w autach grupy VAG z TSI np.skodach. Tipo ma MPI we wszystkich wariantach mocy. Eksplatacja najtańsza i najmniej kłopotliwa będzie w silniku 1.4 16V 95 KM. Ten silnik nie ma turbiny i najbardziej nadaje się do katowania po mieście.

brylancik13
13-07-2017, 07:24
Takie zalecenie przedstawione w instrukcji instalacji tartarini ktorą posiadam.

DamianoZaw
13-07-2017, 08:53
Takie zalecenie przedstawione w instrukcji instalacji tartarini ktorą posiadam.
Też mam Tartarini i jest ten zapis- co 3 lub 4 zbiorniki gazu przejechać ok 100km na Pb. Jak jest w fabrycznej instalacji tego nie wiem.

brylancik13
13-07-2017, 09:49
Ja nie robię jakiś dużych przebiegów ale mi to odpowiada zalewam 10 l paliwa jeżdżę na gazie, gdzieś około cztery zbiorniki potem mi trochę zostaje to wyjeżdżam paliwo żeby zatankować świeże

miszko
13-07-2017, 10:16
Też mam Tartarini i jest ten zapis- co 3 lub 4 zbiorniki gazu przejechać ok 100km na Pb. Jak jest w fabrycznej instalacji tego nie wiem.
Chodzi o to, że sterownik LPG zbiera mapy zapłonu dla benzyny i później adaptuje ją do LPG. Zaleca się, aby co jakiś czas przejechać trochę na PB, aby ECU odświeżyło sobie mapę dla Pb.
Ja miałem i mam auta z LPG i przyznam się, że nie pilnuję tego, raz co jakiś czas faktycznie jadę na Pb, ale to tylko dlatego, że mam taką ochotę lub LPG mi brakło. Co jakiś czas sprawdzam mapy i nie mam jakiś rozbieżności, wszystko chodzi dobrze.

marx30
13-07-2017, 13:08
Chodzi o to, że sterownik LPG zbiera mapy zapłonu dla benzyny i później adaptuje ją do LPG. Zaleca się, aby co jakiś czas przejechać trochę na PB, aby ECU odświeżyło sobie mapę dla Pb.
Niby ma to sens ale brzmi trochę jak jakiś dupochron instalatora przed złą regulacją gazu.

rafal.benitez
13-07-2017, 13:23
Ktoś coś pisał na forum, że Tipo z fabrycznym gazem, jak na przykład chcesz wyprzedzać i wciśniesz gaz do spodu - automatycznie przełącza się na pb i później jak uspokoisz obroty - wraca na lpg. Chyba chodziło o jakiegoś klienta który przyszedł do ASO się pożalić że jak jedzie na gazie to schodzi mu tez Pb. Jest już kilku użytkowników z fabrycznym lpg. Tez tak macie?


Sent from my iPhone using Tapatalk

IT_spec
13-07-2017, 13:28
Kumpel ma vw up 1.0 mpi w gazie. U niego jest tak, że jak obroty są powyżej 4 tys to sie przełącza na PB. Zauważył to dopiero jak próbował zrobić v-max. Tak samo jak nie można pałować samochodu na postoju. Odcinka przy 4 tys i pozdro :)

brylancik13
13-07-2017, 13:47
Niby ma to sens ale brzmi trochę jak jakiś dupochron instalatora przed złą regulacją gazu.

Instalacja Tartarini Evo 01 taka ktora montuja w Tipo ma taką funkcję, że sama adaptuje się do map z benzyny tak aby na gzie hulało jak na PB

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Ktoś coś pisał na forum, że Tipo z fabrycznym gazem, jak na przykład chcesz wyprzedzać i wciśniesz gaz do spodu - automatycznie przełącza się na pb i później jak uspokoisz obroty - wraca na lpg. Chyba chodziło o jakiegoś klienta który przyszedł do ASO się pożalić że jak jedzie na gazie to schodzi mu tez Pb. Jest już kilku użytkowników z fabrycznym lpg. Tez tak macie?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Czyli jak ktos ma ciężką nogę to na gazie ma pojeżdzone i cały misterny plan z kupnem samochodu LPG poszedł w pizdu :)

marx30
13-07-2017, 14:49
Ktoś coś pisał na forum, że Tipo z fabrycznym gazem, jak na przykład chcesz wyprzedzać i wciśniesz gaz do spodu - automatycznie przełącza się na pb
Ten ktoś tu już różne rzeczy wypisywał trochę zalatujące małomiasteczkowym science fiction. W normalnej instalacji sekwencyjnej w MPI nie ma powodu żeby auto przełączało się na Pb chyba że źle dobiorą reduktor i spada ciśnienie gazu.

Cobrettiiii
13-07-2017, 15:12
Czyli nie ma na forum osób które uważają że to jest zły wybór....
Tylko pytanie ile macie przejechane...

Bo to jest wyznacznik,
wiadomo że samochód jest świeży ale słyszałem od kolegi że w jednej firmie mieli 5 sztuk
I niestety problem zaczął być po pół roku...

Pytanie co może się psuć? i jak często ....
Wiadomo że silnik bez turbiny będzie dla nas lepszy gdyż nie każdy studzi turbinę....

miszko
13-07-2017, 15:20
Ten ktoś tu już różne rzeczy wypisywał trochę zalatujące małomiasteczkowym science fiction. W normalnej instalacji sekwencyjnej w MPI nie ma powodu żeby auto przełączało się na Pb chyba że źle dobiorą reduktor i spada ciśnienie gazu.

Mam sterowniki STAG400 i tam jest taka opcja, że mogę ustawić, że powyżej zadanej ilości obrotów przełączy sam na LPG. Ja mam ustawione 6 tys. i rzadko osiągam taką wartość, ale faktycznie gdy mu depnę i przejdzie te 6 tys. obrotów to przerzuci na Pb. Jeżeli komuś dzieje się powyżej 4 tys. obrotów to tylko dlatego, że tak ktoś ustawił. Praktycznie większość takich ustawień da się wyklikać.

28714

brylancik13
13-07-2017, 17:59
Tu na razie nie ma przebiegów tych aut w setkach tysięcy, wiec nie dowiesz sie jak te auta zachowuja sie po takich przebiegach. A jesli ktos ma takie auta w firmie sporo jezdzi, to podpytaj co to za problemy byly i co ktos chcial miec za tą cenę. Sporo osob jezdzi w malych firmach Daciami a to marka od ktorej nie mozna cudow wymagac, to samo od budzetowego modelu Fiata.

ŻuczekM
15-07-2017, 18:52
Czyli nie ma na forum osób które uważają że to jest zły wybór....
Tylko pytanie ile macie przejechane...

Bo to jest wyznacznik,
wiadomo że samochód jest świeży ale słyszałem od kolegi że w jednej firmie mieli 5 sztuk
I niestety problem zaczął być po pół roku...

Pytanie co może się psuć? i jak często ....
Wiadomo że silnik bez turbiny będzie dla nas lepszy gdyż nie każdy studzi turbinę....

Były przypadki uszkodzenia głowicy w egzemplarzach u taksówkarzy , z montowaną instalacją w ASO w zwykłym 1,4. Pewniejszym rozwiązaniem będzie 1.4 turbo z fabrycznym LPG, gdzie głowica jest specjalnie dostosowana do gorszych warunków pracy. O turbo nie musisz się obawiać bo ten model ma start&stop więc turbo spokojnie zniesie użytkowanie w mieście.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ŻuczekM
15-07-2017, 18:55
Ten ktoś tu już różne rzeczy wypisywał trochę zalatujące małomiasteczkowym science fiction. W normalnej instalacji sekwencyjnej w MPI nie ma powodu żeby auto przełączało się na Pb chyba że źle dobiorą reduktor i spada ciśnienie gazu.

Posty te dotyczyły fabrycznej instalki w t-jet a nie MPI


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Qvadrat
15-07-2017, 23:25
t-jet z fabrycznym lpg nie ma start stop... zamiast tego przycisku na konsoli jest przełączanie zasilania pb-lpg...

ksys
23-07-2017, 13:22
Były przypadki uszkodzenia głowicy w egzemplarzach u taksówkarzy

Wiecie o tym,że w trakcie regeneracji głowicy można utwardzić gniazda zaworowe?

Czytałem o tym w innych tematach przy innych autach, Tipo nie było jedynym za jakim się rozglądałem, i przyjąłem, że skoro w tamtych autach zdarza się wypalanie gniazd zaworowych, to jeśli zajdzie taka potrzeba odda się głowicę do utwardzania od razu i po kłopocie. Koszt takiej operacji to ok. 1500pln, ale ma się spokój. Nawet gdzieś czytałem o zakładzie który to robi w Częstochowie, znane nazwisko się tam pojawiało dot. sportów motorowych, ale nie mogę sobie przypomnieć. Może ktoś wie o kogo chodzi?

marx30
24-07-2017, 19:31
Zakładów regenerujących głowice jest pełno. Tu chodzi chyba o wymianę gniazd na nowe. Stare gniazda się usuwa frezując (za starych czasow się spawało so zaworu i wybijało:-),głowice się nagrzewa, nowe gniazda schładza i wkłada do głowicy. Podem dociera pod zawory i gotowe. Mając maszyny nie jest to skomplikowane i można gniazda wymienić np z żeliwnych na spieki. Swoją drogą myślę że innych gniazd niż kompozytowe już się do głowic alu nie wsadza alemoże ktoś lepiej zna niuanse technologiczne i się wypowie.

brylancik13
24-07-2017, 22:15
Moze i były jakies przypadki uszkodzenia glowicy przez LPG a moze to bajeczka stworzona z plotek.

Niestety niektorzy nie uwazaja instalacji gazowej za stan szczegolny dla silnika, tak jak to okreslaja sami ich producenci, gdzie trzeba dbać o silnik i o samą instalcje o wiele bardziej niz w normalnym uzytkowaniu. I to niestety to ryzyko na ktorej decydujemy sie zakladajac lpg. Jednak mozna je zminimalizowac odpowiednio dbając i na czas serwisujac. Dodatkowo producent Tartarini zaleca co 4 baki LPG przejechac ok 100 km na benzynie, a juz na forum spotkalem sie ze zdaniem ze to zbyteczne i niepotrzebne. Ma to zminimalizowac ryzyko wypalnia sie gniazd zaworowych. Potem niestety biora sie narzekania ze silnik zły, ze marka nie taka itp

rafal.benitez
24-07-2017, 22:22
Brylancik13 - masz 100% racji. A te przypadki remontu głowic po 40k km przez taksówkarzy to moim zdaniem błąd Taxi driver'ów. Pewnie jeździli tylko na lpg bez przelotów na pb. Pamiętajmy iż każda "złotówa" podchodzi do tego inaczej- jedni dbają inni "wy...bane"


Sent from my iPhone using Tapatalk

brylancik13
24-07-2017, 22:25
Jak sie dba - to sie ma :) stare powiedzenie ale wciąż aktualne :)

marx30
25-07-2017, 00:03
Czy może ktoś uzasadnić po co te przebiegi na benzynie bo ja w tym logiki nie widzę. Pisano tutaj że niby po to żeby mapy na Pb silnik sobie przypomniał. Dobrze zestrojona instalacja nie wymaga takich czarów. Co da zaworom przelot 100km na benzynie ???Naprawde pytam z ciekawości. No i pytanie do osób z fabrycznym Lpg w T-jecie czy w intrukcji jest podobny zapis?

brylancik13
25-07-2017, 00:13
Autogaz – wtrysk sekwencyjny: Katowice | Evo01 Tartarini (http://autogaz.com.pl/system-wtrysku-sekwencyjnego-evo-01/)

Dodatkowo w instrukcji napisane jest ze te 100 km na benzynie jest w trosce o wtryskiwacze.

marx30
25-07-2017, 00:20
Autogaz – wtrysk sekwencyjny: Katowice | Evo01 Tartarini (http://autogaz.com.pl/system-wtrysku-sekwencyjnego-evo-01/)

Dodatkowo w instrukcji napisane jest ze te 100 km na benzynie jest w trosce o wtryskiwacze.
Ale ja pytam o instalkę fabryczną tzn Landi i instrukcję samochodu. Co do wtryskiwaczy to wystarczy lać benzyny premium tzn. z detergentami+ dolać ewentualnie dodatki. To co na rozruchu im wystarczy. Takie są moje doświadczenia

ŻuczekM
25-07-2017, 00:49
Brylancik13 - masz 100% racji. A te przypadki remontu głowic po 40k km przez taksówkarzy to moim zdaniem błąd Taxi driver'ów. Pewnie jeździli tylko na lpg bez przelotów na pb. Pamiętajmy iż każda "złotówa" podchodzi do tego inaczej- jedni dbają inni "wy...bane"


Sent from my iPhone using Tapatalk

Przy nowym samochodzie nie ma za bardzo o co dbać, mój brat przejechał w Stilo już ponad 100 tys. na gazie z takim samym silnikiem, bez przebiegów na benzynie i wszystko jest ok. Problemy w Tipo mogą wynikać jedynie ze źle ustawionej instalacji, chyba że w obecnie produktowych 1.4 16v głowica jest delikatniejsza niż w starych wersjach. Jazda od pierwszych kilometrów nowego silnika na gazie też pewnie nie pomaga.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Joozwa
25-07-2017, 09:45
Dodatkowo w instrukcji napisane jest ze te 100 km na benzynie jest w trosce o wtryskiwacze.
I to chyba jedyny argument żeby czasem przegonić auto na benzynie.

Argument że taksiarze nie jeździli na Pb i od tego padły gniazda to argument za przeproszeniem z du*y.
Te 100km na cztery baki to ledwie 5% przebiegu więc na ewentualne wypalanie gniazd (niezależnie czy spowodowane wadliwym montażem czy słabym materiałem gniazd) pomogło by jak umarłemu kadzidło.

rafal.benitez
25-07-2017, 11:25
ŻuczekM- o samochód trzeba dbać od nowości - sprawdzanie oleju na przykład co 1000km.

Joozwa- skoro jest w instrukcji tak napisane to jak to argument z du..py. Biorą samochody w leasing i maja gdzieś instrukcje i dbanie o auto. Nie sprawdzają poziomu oleju i nie jeżdżą na pb w ogóle. Ja nigdy nie miałem samochodu na gaz i zamierzam się stosować do : sprawdzania oleju co 1k km i dolewki i przejazdów na pb. 3 wcześniejsze samochody tez były nowe i dbałem od pierwszych km i nic im nie było. Dbajmy i latajmy jak najdłużej naszymi Tipkami.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joozwa
25-07-2017, 12:43
Skoro argument nie z du*y to napisz w jaki sposób przejechanie 100km na benzynie na każde 2000km na gazie ma uchronić gniazda przed wypaleniem?
Tym bardziej że dla FABRYCZNEJ instalacji takiego ZALECENIA jak dla dealerskiej Tatarini nie ma.

Z drugiej strony nie wiem dlaczego zakładasz że taksiarze nie stosują się do instrukcji i nie robią kontroli o których piszesz. Znajomy któremu padła głowica mówił mi jakie dolewki oleju robi i kontrola bagnetu to dla niego czynność codzienna.

A wracając do tematu.
Nie obawiał bym się raczej zakupu Tipo z fabryczną instalacją bo musi być dobrze dopracowana i zbadana przed jej wypuszczeniem w świat.
Rozmawiałem ze znajomym który kiedyś testował i kalibrował w Bielsku instalacje fabryczne LPG przed ich wprowadzeniem do Bravo. Opowiadał jak bardzo dokładnie badali wpływ położenia dysz gazu w kolektorze na skład mieszanki. Wystarczyło przesunięcie dyszy o 2mm i lekka zmiana kąta żeby skład mieszanki wychodził mocno poza standardy (co może prowadzić do wypalania gniazd na przykład)

Niestety zupełnie inaczej jest z instalacją dealerską którą każde ASO może założyć jak mu pasuje i nie sądzę że wszyscy są tak skrupulatni jak fabryka w spełnianiu norm.
A druga kwestia to czy jednak z czymś tam nie przyoszczędzili w tym silniku 1,4 95KM i dlatego zdarzają się takie problemy z głowicami.

Więc jak dla mnie jeżeli Tipo z LPG to tylko T-jet i instalka fabryczna, na pewno nie dilerska.

rafal.benitez
25-07-2017, 13:05
Joozwa- ja tylko pisałem o stosowaniu się do instrukcji. Nie wrzucam wszystkich Taxi driver'ów do jednego worka ale jest duża ich cześć co nie sprawdza poziomu oleju i tez duża cześć brała ten silnik 1.4 95KM. A tam ASO im zakładało lpg. I tak jak mówisz : w każdym ASO są inni pracownicy i jedni zrobią to lepiej a drudzy gorzej - w ich instrukcji jest napisane o tych przelotach ba pb.
I też podzielam twoje zdanie co do fabrycznej instalacji. Tam już to jest sprawdzane i są lepsze komponenty. Tu się zgadzam. Nie czytałem jeszcze instrukcji bo nie mam samochodu. Mówisz że z fabryczna nie trzeba tych przelotów w ogóle robić? To dobra wiadomość, nie wiedziałem. Dzięki za info.


Sent from my iPhone using Tapatalk

marx30
25-07-2017, 14:48
Rozmawiałem ze znajomym który kiedyś testował i kalibrował w Bielsku instalacje fabryczne LPG przed ich wprowadzeniem do Bravo. Opowiadał jak bardzo dokładnie badali wpływ położenia dysz gazu w kolektorze na skład mieszanki. Wystarczyło przesunięcie dyszy o 2mm i lekka zmiana kąta żeby skład mieszanki wychodził mocno poza standardy (co może prowadzić do wypalania gniazd na przykład)

A w tym silniku dodatkowo jak ktos nie zna dokładnie budowy kolektora łatwo koncertowo spierdzielić instalkę
Tu są zdjęcia i widać klapy zasłaniające połowę dolotu. Jak gazownik sie wwierci nie z tej strony co trzeba to w pewnym zakresie obrotów ze składem mieszanki może być rzeźnia

General: its on a gp 1.4 16v star jet engine but not on a panda 100hp and some photos - Page 2 - The FIAT Forum (http://www.fiatforum.com/grande-punto/142733-its-gp-1-4-16v-star-jet-engine-but-not-panda-100hp-some-photos-2.html)

W załaczonym PDF jest instrukcja montażu AutoGaz Śląsk LPG do wolnossaka 1,4. Na 16 stronie jest zdjecie kolektora z miejscem wkręcenia dysz. Zdjęcie jest takie że nic na nim nie widać i nawet nie wiem czy tam jest pokazany kolektor od tego silnika. Jak jakiś gazownik robi to tylko na podstawie zdjęć z instrukcji (bo niektórzy mechanicy czytać za dużo nie lubią) to jest bardzo duże prawdopobieństwo że to spieprzy gdyż nie uwzględni właśnie istnienia klap wirowych. No chyba że ich w Tipku nie ma tak jak wariatora ale z tego co widziałem kolektor jest taki sam jak w Starjecie.
W kolektorze do montażu fabrycznego (w Tjecie) są miejsca na dysze i nie trzeba tego wiercić na czuja i to może być główna kwestia rózniąca te instalacje.

marx30
25-07-2017, 17:31
Instrukcja dostępna poprzez szukajkę
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwizwfbX06TVAhVQLFAKHW6dAGQ4ChAWCC0wAQ&url=http%3A%2F%2Fautogaz.com.pl%2Fdownload%2Finstr ukcje_%2Ffiat%2FFIAT%2520Tipo%25201%2C4%252016v%25 20843A1000%2520(3).pdf&usg=AFQjCNEejb2SoAHtDWHN3b9g6XO6QY6fAQ

W zasadzie trzebaby to przenieść do wątku o Tipo i LPG

brylancik13
25-07-2017, 22:17
Jak czytam te wasze wypociny na temat LPG w Tipo to mam wrażenie ze dopiero wymyslili tą technologie jezdzenia na gazie a zna te tajniki pan Mietek co montuje w garazu najlepsze instalki i tylko on, nikt inny.
Jak brałem swoj egzemplarz, gotowy z placu, to czekałem na odbior ponad tydzien...czemu? Bo auto stało w kolejce do MONTAŻU LPG. Tak, co drugi Tipek w tym salonie wyjezdzal z silnikiem 1.4 95 km i mial montowany gaz. Szkoda ze tak jak uwazacie te wszystkie auta nie dojezdzą 50 tys km bo padnie silnik przez hvjowy montaż gazu i partaczenie serwisu ASO.
Nie ma prostszego w budowie i bardziej przyjaznego LPG silnika niz ten wyzej wspomniany. A na gazie to jezdzą jednostki V8 4.2L i dają rade, a co najwazniejsze nie ma przy tym tyle płaczu co tu.

ŻuczekM
25-07-2017, 23:33
Jesteś w błędzie. To nie jest silnik prosty do gazowania a już na pewno do gazowania przez papraków. Marx30 ma rację co do korektora. Mój znajomy oddał G. Punto do zagazowania z tym silnikiem do pierwszego lepszego gaziarza i to był błąd. Gość oddał samochód z checkiem i powiedział, że się poddaje. Znajomy musiał jechać do speca prawie 100 km żeby to ustawić. Idealnie jednak nigdy nie było i ostateczne kalibracja tej instalacji to była niekończąca się opowieść...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

brylancik13
25-07-2017, 23:57
Tym tokiem rozumowania to żaden silnik nie znosi gazu bo ktos cos spierdolił. Instalacje sa coraz lepsze i mniej problemowe jak kiedys wiec powtorze, nie takie silniki sie gazuje i jeżdżą bezproblemowo wiele kilometrow, oczywiscie przy należytym serwisie*

*nie dotyczy taksówek

marx30
26-07-2017, 09:20
Tym tokiem rozumowania to żaden silnik nie znosi gazu bo ktos cos spierdolił. Instalacje sa coraz lepsze i mniej problemowe jak kiedys wiec powtorze, nie takie silniki sie gazuje i jeżdżą bezproblemowo wiele kilometrow
Ja nie mówię że się nie da, bo sam tym objęchałem ziemie dookoła prawie 4 razy (obecnie 147 tys km). Ale pokazałem Wam że rutynowo podchodzący gazownik może to spieprzyć poprzez małe niunse techniczne jakie ma ten silnik. I sam o mało nie padłem ofiarą tegoż, jak koleś który mówił "panie te fiaty 1400 pojemności gazowaliśmy nie raz", już brał się za wiercenie w kolektorze w złym miejscu (oczywiście bez ściągania). Dopiero jak pół godziny pooglądał zdjęcia które tu wkleiłem zaczęło do niego docierać że nie jest alfą i omegą i że ma do czynienia z NIECO innym silnikiem niż dotychczas. Tylko dla nich to jest obraza jak ich klient poucza i na dzień dobry od tagiego chłopiny usłyszałem że "najgorsi są ci co za dużo czytają".
Przeceniacie gazowników a w większości to ludzie działający rutynowo bez zbytniej wyobraźni i nasuwa mi się tu analogia z budowlańcami bo tą grupę równie dobrze znam. I jedni i drudzy chcą zrobic swoje żeby im się klient nie wpierdzielał a jak coś nie wyjdzie to już jego zmartwienie.
Umiejętności społeczne już pomijam ale traktowanie klienta jak wroga jak zapyta dlaczego nie da się tego zrobic tak a nie inaczej to raczej norma niż wyjątek.

miszko
26-07-2017, 09:32
OffTopic:


Dopiero jak pół godziny pooglądał zdjęcia które tu wkleiłem zaczęło do niego docierać że nie jest alfą i omegą i że ma do czynienia z NIECO innym silnikiem niż dotychczas. Tylko dla nich to jest obraza jak ich klient poucza i na dzień dobry od tagiego chłopiny usłyszałem że "najgorsi są ci co za dużo czytają".

Wiesz co, to prawda. Obecnie borykam się z ludźmi z szeroko pojętej budowlanki i wykończeniówki (domów) i cholera mnie bierze, bo czasami jak do słupa byś mówił. Jak im patrzysz ciągle na ręce - zrobią ok, jak tylko odejdziesz na chwilę już trzaskają po swojemu, byle szybko. Jak zwrócisz uwagę to musisz podejść jak do dziecka, byle się nie obraził i pieprznął tej pracy. Taki nadal ten polski robotnik jest...

Joozwa
26-07-2017, 12:35
Jak czytam te wasze wypociny na temat LPG w Tipo

Wiesz Brylancik gdybym nie miał żadnego sensownego argumentu za swoim zdaniem to pewnie też nazywał bym wypocinami to co piszą mający inne zdanie niż ja.
Na szczęście to otwarte forum na którym jak na razie każdy może wyrazić swoje zdanie i podzielić się nim z innymi.


Szkoda ze tak jak uwazacie te wszystkie auta nie dojezdzą 50 tys km bo padnie silnik przez hvjowy montaż gazu i partaczenie serwisu ASO.
Nigdzie tego nie napisałem i nikomu źle nie życzę. Nawet więcej, mam szczerą nadzieję że każdy z Was kto ma LPG w tym silniku przejeździ nim bezproblemowo 200kkm i więcej. Polecam jedynie zadbanie o instalację.

Napisałem za to o tym że ZNAM jeden przypadek awarii przed 50kkm a osoba która miała taką awarię zna jeszcze kilka. Więc zastanawiam się nad przyczynami takich awarii (zły montaż + słaby serwis i/lub słabe gniazda) i sensownością montażu LPG w tym silniku bo o to pytał autor wątku.

pelikan1
26-07-2017, 21:30
Mój zrobi na gazie montowanym w ASO 180 tysi i nic mi nie zaszkodzi. Pamiętam szum wokół LPG i deklaracje producentów aut że z gazem każdy silnik wyzionie ducha zanim wyjedzie z salonu... Ile mln samochodów jeżdżą na lpg w EU?

jaszy
26-07-2017, 23:36
Ale dyskusja nie dotyczy instalacji LPG jako takiej, tylko miejsca montażu - ASO kontra wyspecjalizowany zakład.

pelikan1
27-07-2017, 00:14
Znam "paprochów" z wyspecjalizowanych zakładów z akredytacją producenta, dobrych specjalistów z ASO, i odwrotnie... Wcześniej w 3 samochodach zakładałem u tego samego magika i zawsze było dobrze. Tipo gazowałem w ASO. Po 15tys. jest też dobrze. Oby tak zostalo do 180K ;)
Swoją drogą jak ktoś z B-szczy szuka sprawdzonego zakładu montującego LPG, mogę polecić z czystym sumieniem.

marx30
04-08-2017, 15:23
Jako że jeden z kolegów (dzięki Giannini :-) pokazał mi gdzie jest aktualny eper grzebnąłem tam i w T-jecie z fabrycznym LPG jest inna głowica niż bez LPG

Qvadrat
04-08-2017, 15:39
i wałek jest inny i kolektor... i pewnie jeszcze kilka rzeczy się znajdzie :)

marx30
04-08-2017, 17:14
i wałek jest inny i kolektor... i pewnie jeszcze kilka rzeczy się znajdzie :)
Jaki wałek? Jak myślę nie mówisz o rozrządzie.
Kolektor owszem nawet widać różnice na rysunkach.
Poza tym oprócz innych wcześniej już kiedyś wymienionych (np. zegary, przyciski itp.)jest inny zbiornik paliwa,

Qvadrat
04-08-2017, 22:31
No walek nie jest żeliwnym odlewem tylko kuty, tak pisali w niejednej recenzji. Walek ten z krzywkami chyba. A co z tym zbiornikiem innym? W specyfikacji stoi, ze tez jest 50 litrów na benzynę...

Joozwa
05-08-2017, 00:16
No walek nie jest żeliwnym odlewem tylko kuty, tak pisali w niejednej recenzji. Walek ten z krzywkami chyba.
Znasz historię o desce na której ktoś napisał DUPA??? :lol:
Kuty to jest wał korbowy (żeliwny jest w 1,4 95KM) a wałek rozrządu jest z żeliwa sferoidalnego, i nie sądzę żeby był inny w wersjach z LPG i bez.

Marx potwierdził że głowica jest inna (czyli prawdę pisali że wzmocniona pod LPG) co jest ważną informacją a Ty sobie jaja robisz wymieniając co jeszcze może być inne, nie kumam :roll:

Qvadrat
05-08-2017, 00:27
No masz rację, dzięki za naprostowanie, o wał korbowy mi chodziło tylko zapomniałem i trochę namieszałem...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A tej historii o desce nie znam...

Joozwa
05-08-2017, 00:31
A tej historii o desce nie znam... no to przypomnę chociaż to stary suchar :lol:

Ktoś napisał na desce DUPA.
Chciałem pogłaskać i drzazga mi weszła....
I jak tu wierzyć temu co napisał ktoś inny :wink:

Qvadrat
05-08-2017, 01:13
Suchar ale nie znalem :)

marx30
05-08-2017, 01:37
zbiornik jednak ten sam są przy nim dwie opcje gaz i benzyna, wałki rozrządu takie same a odnośnie wału tak jak napisano powyzej jest inny w tjecie i wolnossaku.