Zobacz pełną wersję : Kontrolka silnika błąd p0401
David martin
12-07-2017, 17:06
Witam wszystkich
Proszę o pomoc kolegów forumowiczów.
Mianowicie chodzi o paląca się kontrolkę silnika i błąd p0401 zawór EGR ,,wykryto niedostateczny przepływ spalin,,kontrolka zapala się po przejechaniu paru kilometrów gdy silnik zaczyna się nagrzewac.
Zawór EGR przeczyszczony,sprawdzony za pomocą fiat ECU scan w teście ,normalnie się zamyka i otwiera,czujnik doładowania wymieniony.Nie mam pomysłu co to może być.bardzo proszę o pomoc.Auto to bravo ii 2007r. 1.9 jtd 150 km
Witam,
szczerze mówiąc czekałem na taki wpis na forum ;)
Nęka mnie ten sam problem. P0401 pojawił się jak zrobiło eis ciepło tj. powyżej 15 st. na dworze.
Generalnie problem pojawił sie po tym jak okazało się ze urwała sie jedna z klap wirowych i "zwiedziła" silnik. Silnik wyremontowany (stracił kompresję).
EGR działa, silnik nie straci mocy pomimo świecącej się kontrolki check na desce.
Wszyscy mechanicy mówią że to EGR bo błąd z serii P400.... .
Szczerze nie wierze w to. Ja obstawiam przepływomierz powietrza, niestety nie mam czasu jechać do ASO na test przepływomierza. Podobno mają możliwości jego diagnostyki swoim egzaminerem.
Takie to są moje przemyślenia.
Uwagi innych forumowiczów mile widziane :)
ukaszek2nd
18-05-2021, 08:53
Witam forumowiczów.
Podepnę się pod temat jeśli można...
Problem dotyczy Fiata Fiorino z 2008 z silnikiem 1.3 Multijet 75 KM...
Przy zakupie auta zdiagnozowany został błąd P0401 dotyczący EGR...
Na wstępie EGR został wyczyszczony ale bez rezultatu, cewka również nie pracowała poprawnie (bolec był zapieczony...) więc został wymienny na Nissensa...
Jednak błąd wciąż powraca... EGR został przetestowany testerem i działa prawidłowo...
Silnik na 5 biegu przy zbyt niskich obrotach rzędu 1200-1500 rpm potrafi się silnik "zakrztusić" i wskazówka obrotomierza trochę skacze...) - nie wiem czy ten motor ma tak pracować ale wydaje mi się że do 2000 rpm trochę nie chce "iść" Sprawdzałem też ładowanie aku przy okazji i za ciekawe nie jest t.j. bez obciążenia jakieś 13,8 V, pod obciążeniem spada do ok. 13,6 V... Wczoraj go trochę przegoniłem na 4000-5000 rpm bez skutku...
Co robić dalej...?
A kanały EGR jest drożny?? Nie ma gdzieś nieszczelności w układzie wydechowym?
NITRO1V1
06-04-2024, 23:28
Witam forumowiczów.
Podepnę się pod temat jeśli można...
Problem dotyczy Fiata Fiorino z 2008 z silnikiem 1.3 Multijet 75 KM...
Przy zakupie auta zdiagnozowany został błąd P0401 dotyczący EGR...
Na wstępie EGR został wyczyszczony ale bez rezultatu, cewka również nie pracowała poprawnie (bolec był zapieczony...) więc został wymienny na Nissensa...
Jednak błąd wciąż powraca... EGR został przetestowany testerem i działa prawidłowo...
Silnik na 5 biegu przy zbyt niskich obrotach rzędu 1200-1500 rpm potrafi się silnik "zakrztusić" i wskazówka obrotomierza trochę skacze...) - nie wiem czy ten motor ma tak pracować ale wydaje mi się że do 2000 rpm trochę nie chce "iść" Sprawdzałem też ładowanie aku przy okazji i za ciekawe nie jest t.j. bez obciążenia jakieś 13,8 V, pod obciążeniem spada do ok. 13,6 V... Wczoraj go trochę przegoniłem na 4000-5000 rpm bez skutku...
Co robić dalej...?
Wyjmij egr zaświeci latarka jeśli światło przechodzi na 2 stronę w jakim kolwiek stopniu egr do wywalenia tylko pierburg zamienniki do śmieci dobrze się przyjrzyj cie najlepiej w ciemni jakiejś czy światło przelali czy nie
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.