Zobacz pełną wersję : Procedura wypalania dpf
gorylpl1
08-07-2017, 22:15
Jak wyglada procedura wypalania dpf w cromie 1.9 jtd 120 KM. Przy jakim procencie zatkania filtra wlacza sie proces wypalania? Czy po takim wypaleniu filtr powinien byc zupelnie pusty tzn zatkany w 0%?
michalpodroznik
08-07-2017, 22:40
Z tego co wiem, to dpf, gdy jest zawalony np. w 50-60%, to standardowe jego wypalanie podczas jazdy juz niewiele pomaga.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
gorylpl1
09-07-2017, 11:10
Moj zapchal sie w 107%. Wlaczylem regeneracje\ wypalanie w fes i spadlo do 70%. Prze tydzien zabil sie do 80 %. Czyscilem chemicznie srodkiem do dpf wurth ale komletnie nic to nie dalo i dalej bylo 80 %. Wlaczylem regeneracje kolejny raz i znow mam 70%. Zastanaiam sie czy komputer bedzie sam wlaczal wypalanie przy takim zabiciu? Proces wypalania pidczas jazdy jest chyba mniej agresywny jak ta regeneracja w fes
desmo999
09-07-2017, 11:40
To samo z siebie u Ciebie sie nie dopala.?
Z doswiadczenia alevz duzo ciezszym sprzetem Dpf dopala sie przy 100% i spada do ok 5% w cromie nie do konca sie przyjzalem ale kiedys mialem 88% i po kilkunatu km zaczal sie dopalac. Jaki masz spadek cisnienia?
Jaka temp osiaga w trakcie dopalania?
michalpodroznik
09-07-2017, 21:41
@gorylpl1
A w jaki sposob czysciles chemicznie dpf w swojej cromce?
Wyjales filtr?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Wykręca się czujnik z filtra, do środka wężykiem wtryskuje się środek chemiczny .
michalpodroznik
09-07-2017, 22:29
@Kobra
Ten sposób czyszczenia niewiele daje.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
gorylpl1
09-07-2017, 23:10
Tak czyscilem wprowadzajac srodek wurtha poprzez miejsce po czujniku
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kiedys dopalal tzn nie zwracalem na to nigdy uwagi bo 4 lata nie bylo problemu. Teraz zaczal wariowac i wtwalac tryb awaryjny i bledy zapchania dpf. Temperature poprzez wlaczenie silnika na ok 10 min i obroty 3500 narzuca fes przy uruchomieniu regeneracji. Odczytu spaku cisnienia nie zauwazylem ale chyba na jej podst programvwylicza% zatkaknia
michalpodroznik
10-07-2017, 00:15
Demontaz dpf-a i pełne jego czyszczenie. Ponowny montaz przy uzyciu specjalnej złączki.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
desmo999
10-07-2017, 00:28
A jaka ma temp w teakcie dopalania? Moze DOC sie rozsypał.....
Zobacz jaki tez jest spadek cisnienia
Ten sposób czyszczenia niewiele daje.
Wszystko zależy od stanu DPF-a . Czasami pozostaje tylko wymiana bo nawet po demontażu nie da się wyczyścić tak jest zabity.
Odczytu spaku cisnienia nie zauwazylem ale chyba na jej podst programvwylicza% zatkaknia
do puszki DPF podłączone są dwa przewody gumowe idące do przodu i przy ściance grodziowej idące w górę. wymień je. ja wymieniłem te zaraz przy DPFie, dalej są przedłużane i idą do czujnika.
własnie przed i po wypaleniu DPFa ciśnienia powinny być rożne.
Moj zapchal sie w 107%. Wlaczylem regeneracje\ wypalanie w fes i spadlo do 70%. Prze tydzien zabil sie do 80 %. Czyscilem chemicznie srodkiem do dpf wurth ale komletnie nic to nie dalo i dalej bylo 80 %. Wlaczylem regeneracje kolejny raz i znow mam 70%. Zastanaiam sie czy komputer bedzie sam wlaczal wypalanie przy takim zabiciu? Proces wypalania pidczas jazdy jest chyba mniej agresywny jak ta regeneracja w fes
Regeneracja wymuszona działa w taki właśnie sposób, że wypala filtr do ok. 70% zapchania. Konstruktor nie przewidział aby wypalanie statyczne/wymuszone trwało dłużej niż potrzeba ze względu na ryzyko rozrzedzenia oleju i w konsekwencji uszkodzenia turbosprężarki, a nawet silnika. Po zakończeniu dopalania "serwisowego", dalsze wypalanie filtra powinieneś wykonać w trasie, np. następnego dnia. Największą bolączką posiadania filtra DPF jest kompletny brak kontroli kierowcy nad procesem jego wypalania. Proces odbywa się w sposób automatyczny, uruchamiając się nierzadko po wjechaniu autem do garażu...
Czy po wymuszeniu wypalenia serwisowego DPF należy od razu wymienić olej?
Najlepiej wymienić bo serwisowe wypalanie bardzo zubaża jego jakość.
Najlepiej wymienić bo serwisowe wypalanie bardzo zubaża jego jakość.
Bajki opowiadasz...
Bajki opowiadasz...
Tak lubię . Każdy opowiada swoją bajkę .A decyzja i tak należy do właściciela. Ciekawe dlaczego występuje wzrost poziomu oleju .
Nie chcesz nie wymieniaj ,nikt ci nie karze . Poza tym napisałem -"Najlepiej wymienić" -,a nie "musisz wymienić" .
Miałem w zeszłym roku przygodę z dopalaniem dpf przy okazji korków we Władysławowie i nikt mnie nie przekona, że takie dopalanie, podobnie jak serwisowe jest zdrowe dla silnika. Wystarczy że sobie przypomnę ile oleju pokazywał bagnet i jaki nalot pozostawiał olej po odparowaniu na krzywkach. Zaznaczam, że auto nie kopci, korekty na rozgrzanym były prawidłowe.
Gdyby wypalanie DPF nie miało wpływu na zmniejszenie jakości oleju to po co w sterowniku silnika byłby parametr degradacji oleju ,który między innymi bierze parametry z przebiegu i ilości wypaleń DPF-a podczas normalnej eksploatacji samochodu. A wiadomo że podczas tzw. wymuszonego wypalania silnik dostaje bardziej w D...pę niż przy normalnej eksploatacji .
Jest jeszcze jedna okoliczność. Nie wiem czy we wszystkich modelach, ale np. w Stilo przy okazji wprowadzenia filtrów cząstek stałych zrezygnowano ze wskaźnika poziomu oleju, dzięki któremu posiadacz auta miał informację o poziomie oleju podczas każdego uruchamiania silnika. Pozostawię to bez komentarza.
Ciekawe dlaczego występuje wzrost poziomu oleju .
..znowu się zaczyna....
a ja przez 7 lat nie zauważyłem przybywania oleju :smile:
desmo999
30-07-2017, 20:20
To moze by nie bylo klotni.
Sprawdzamy stan oleju przed robimy dopalanie sprawdzamy ponownie jak stan wzrosnie to wymieniamy jak nie to zostawiamy;)Moze byc?;)
a ja przez 7 lat nie zauważyłem przybywania oleju
A ubywania też ? Bilans musi być na zero:lol:
Sprawdzamy stan oleju przed robimy dopalanie sprawdzamy ponownie jak stan wzrosnie to wymieniamy jak nie to zostawiamyMoze byc?
Może być .;-)
Wczoraj wróciłem z trasy i dziś dolałem 0,2l oleju.
:drive:
Jakim sposobem ON dostaje się do miski olejowej?
Pierścień - cylinder tu musi być szczelnie bo jak inaczej kompresja powstanie
Tłok nie "wyskakuje" z dołu cylindra - więc też nie.
Jeśli zostanie jakieś nie spalone paliwo to zostanie wypchnięte w wydech, no chyba że zgasimy silnik.
Ale wtedy ile tego paliwa ścieknie 15ml ?
W trakcie wypalania dodatkowy wtrysk następuje w fazie wydechu i ta dawka wędruje do spalenia w DPF ale jakaś część zostaje na tłokach i spływa po ściankach cylindra do oleju.
Jak jest słabsza kompresja to tego paliwa idzie więcej ale też spalanie oleju silnikowego będzie większe więc bilans wychodzi na zero :)
Degradacja oleju jest wtedy szybsza.
Być może przy wypalaniu serwisowym i całkowicie zapchanym filtrze (duże opory) oleju napędowego przedostaje się więcej.
Capsel i tak ma inne zdanie. No cóż jego prawo jeszcze żyjemy w wolnym kraju .:lol::cool::smile:
Jakim sposobem ON dostaje się do miski olejowej?
Pierścień - cylinder tu musi być szczelnie bo jak inaczej kompresja powstanie
Każdy silnik czy to diesel czy benzyna ma słabszą kompresję na zimno co sprzyja przedostawaniu się nieprzepalonego paliwa do miski olejowej. Do serwisu, w którym robię coroczne przeglądy przyjeżdża na spuszczanie oleju co jakiś czas pewien pan Fiatem Pandą użytkowaną na bardzo krótkich odcinkach. Przy okazji aut z dpf sytuacja jest nieco inna. Wydaje mi się, że jest tak jak wspominał kolega Zbir i przy maksymalnie zapchanym filtrze ON do oleju podczas dopaleń przedostaje się więcej, zwłaszcza przy dopaleniach realizowanych w niezbyt sprzyjających warunkach - poruszanie się w korkach, na wolnych obrotach. Pamiętajmy, że nasze silniki nie są jednakowe od momentu wyjechania z fabryki. Różnią się korekcjami na wtryskach, ciśnieniem sprężania itd itp - wszystko w graniach ustalonych norm oczywiście. Wszystko to ma wpływ na eksploatację pojazdu. Być może koledze Capslowi trafił się wyjątkowy, wzorcowy egzemplarz. Nie piszę tego z sarkazmem, a raczej z zazdrością :)
Opisane macie gdzieś tam co dzieje się jak wypala się dpf.
Jak zmieniane są katy wtrysku i gdzie ON wędruje.
Wypalanie serwisowe, czy tam w normalnej jeździe i tak daje w dup.. olejowi.
Szkoda że nie zostawili/dali fap-a tam jest zdrowiej dla silnika .
michalpodroznik
03-08-2017, 08:09
Ale fap tyle nie wytrzyma co fiatowski dpf (suchy, ceramiczny).
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ale nie katujesz silnika.
Witam wszystkich
Tutaj można poczytać o filtrach DPF/FAP - zawierają też podane przez kolegów informacje:
https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/filtr-dpf.-jak-go-nie-zepsuc/1204107872
Filtry cząstek stałych | Autokult.pl (http://kdk.autokult.pl/26040,filtry-czastek-stalych)
Filtry cząstek stałych DPF/FAP [część 1] | Autokult.pl (http://autokult.pl/13793,filtry-czastek-stalych-dpffap-czesc-1)
Filtry cząstek stałych DPF/FAP [część 2] | Autokult.pl (http://autokult.pl/13782,filtry-czastek-stalych-dpffap-czesc-2)
Croma to mój pierwszy samochód z DPF więc "jak to działa" czerpię między innymi z forum oraz różnych artykułów (w celu informacji o wypalaniu zamontowałem np. kontrolkę LED pod bezpiecznik ogrzewania tylnej szyby ale jak na razie nie zaświeciła/przy tym silniku chyba taka kontrolka nie zadziała).
Kolego opisz dokładniej co z tą kontrolką, jak połączyłeś.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Abramsik
04-08-2017, 07:31
Już gdzieś na forum było, że te "kontrolki" w Cromach nie mają racji bytu bo u nas nie włącza się ogrzewanie tylnej szyby w czasie procesu wypalania DPF. Jedynym i najprostszym sposobem aby zaobserwować proces to obserwacja spalania chwilowego. Ponadto nie demonizował bym DPFa, bo problemy z nim są skutkiem a nie przyczyną problemów z silnikiem, wtryskami itp. ale to na forum było już trylion razy opisywane.
Info o kontrolce/diodzie znalazłem na forum w wątkach:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/dioda-informujaca-o-wypalaniu-dpf-22978/
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/wypalanie-dpf-36201/
oraz na:
https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/335172-z-cyklu-diy-wska%C5%BAnik-wypalania-dpf-do-fiata-croma/
Diodę kontrolkę podłączyłem pod bezpiecznik F40 w skrzynce w kabinie. Z opisów wynika, że działa dla silników 1,9 120KM (niestety u mnie w wersji 1,9 150KM brak sygnalizacji na tej kontrolce (sprawna jest bo świeci przy ręcznym włączeniu ogrzewania tylnej szyby).
Ok dzieki za info, niestety też mam 150 tke.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
W Stilo 120 km patent z diodą nie działa mimo że po włączeniu manualnym przycisku podgrzewania tylnej szyby dioda świeci. Prawdopodobnie podczas standardowego wypalania nie załącza się ogrzewanie tylnej szyby.
Jest szansa że "dociazanie" silnika poborem prądu może działać tylko w określonej, niższej niż ostatnio w PL, temperaturze.
Nie zdziwiłbym mnie to.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Szczerze? Nie wiem o czym mówicie. Ja tak samo pierwszy raz mam samochód z filtrem DPF i tylko zabieram samochód do serwisu regeneracji DPF/FAP i pozostawiam to już profesjonalistom. Szkoda, że to dodatkowy koszt w użytkowaniu samochodu, no ale co poradzić, ekologia też jest ważna.
placuszek
10-05-2019, 09:29
Odnośnie wypalania DPF to w zeszłe wakacje wywalił mi komunikat "zapchany filtr antysmogowy/pyłkowy" czy coś takiego.
Miałem wtedy Cromę dopiero 3 miesiące i się przeraziłem, że DPF się skończył. Wziąłem auto na trasę ok 30 km równej jazdy ok 90 km/k i kontrolka zgasła. Od tego czasu po prostu raz w miesiącu robię trasę i problem się nie powtarza. Myślę, że w naszych autach ten filtr nie sprawia większych problemów tylko trzeba się nauczyć z nim obchodzić.
Faktycznie jedynym sposobem jest obserwacja spalania chwilowego, ale mam też wrażenie że podczas wypalania silnik/wydech ma inne brzmienie - tak jakby bardziej basowe.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.