PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo kompresja 1,9JTDM 140 KM



januszek12
30-06-2017, 14:06
Więc pomierzyłem kompesję w cylindrach na gorącym silniku
cyl.1 30 bar
cyl.2 30 bar
cyl.3 30 bar
cyl.4 z trudem doszła wskazówka do 26 bar

Auto ma moc, turbina 130km po regeneracji w Bosch service Gładysek Kraków, zregenerowane wtryski w serwisie Diesel Punkt Kraków, założona zaślepka z otworami na EGR zaworek overboost nowy orginał. Korekcje wtryskiwaczy +0,36 na 1 cylindrze ,po -0,18 drugi i trzeci ,czwarty cyl. prawie 0,02. W kompie błędów nie ma.Co robić z silnikiem? Aha ,jak otworzę korek wlewu oleju to dymi i chlapie drobinkami oleju na zewnątrz. Przy depnięciu z niskich obrotów puszcza czarnego bąka, przy dodaniu gazu w czasie jazdy nieco szare spaliny wychodzą.Na razie zrobiłem na nowym oleju ok.130 kilometrów i nie ubyło nic. Co proponujecie? Czy może zalać naftą ten 4 cylinder? Może pierścienie popuszczą. Jak zapalam z zimnego nie kopci.Czy rozkładać silnik na części?

mlodybe
30-06-2017, 16:54
Pojedz gdzieś na hamownie i niech zerkną do tego. może to być problem z mapą wtrysków pomijając kompresję.

bzykol
30-06-2017, 17:47
Szukasz problemów. Diesel zawsze przykopci jak go przybutujesz. Chlapanie też raczej normalne. 8v też mnie ochlapał jak zapomniałem korka zakręcić. Przestań szukać usterek tylko lej paliwo i zasuwaj.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

januszek12
30-06-2017, 18:46
OK.Wymienię tylko olej kilka razy na te 10 tys.km może pomoże, bo poprzedni właściciel austriak flejtuch straszny zdaje się że nie wiedział że się olej wymienia.

faradek
30-06-2017, 21:41
Zaraz pod korkiem oleju kręci się wałek rozrządu, dlatego chlapie olejem po jego odkręceniu. Dymienie spod korka w pewnym stopniu też jest normalne.

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

bzykol
30-06-2017, 21:55
W jtd 8v też.

A czemu robiłeś wtryski i turbo?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

januszek12
01-07-2017, 09:44
Najpierw zaczął przeładowywć i śkodem P)238. Więc standardowo czyszczenie czujnika ciśnienia w kolektorze, nowe rurki z przełożeniem nowego zaworu overbostu i nic. Czyli zapieczone kierownice bo grucha chodzi na vakuometrze. Dlatego go pogoniłem na autostradzie niecałe 10 kilometrów no tak ze 180km/h, /obroty silnika do 4tys./ przyjezdzam do domu a na biegu jałowym słyszę któryś wtrysk jak klekocze jak stara maszyna do szycia. Okazał się 3 cylinder. Z tego co słyszałem to na 3 cylindrze w oplu ctdi czyli 1,9 jtdm nawala nie wiadomo czemu wtyczka . Zmieniłem na inną i nie pomogło.Sprawdziłem luzy na wirniku turba bo od zakupu strasznie gwizdało i luz poprzeczny OK a luz wzdłużny ponad 3mm. Aha i jeszcze rura łącząca wlot do turba z filtra powietrza zassana była do środka jakieś 50%. było dużo oleju w tej rurze.Filtr powietrza był nowy i żadnych oporów na wlocie do turba.Rano po zapaleniu silnik zbyt mocno klekotał. Sprawdziłem korekty i jedna była na +1,4.No to wtryski w górę zamieniłem miejscami wpisałem kolejność i korekty poszły za wtryskami. Więc turbo do regeneracji była ta mosiężna płytka oporowa wyjechana przez opory na ssącym albo na wydechu.Tak powiedziano mi. Jak kilka miesięcy temu kupiłem to auto to filtr powietrza to była czarna rozpacz taki zasyfiony brudem.Być może to turbo wykończyło. Natomiast wtryski mogłem ja sam wykończyć bo jakiś miesiąc wcześniej przez pomyłkę wlałem benzynę do baku.Co prawda przejechałem na niej kilkaset metrów i to z wlanym olejem 2T do paliwa 200ml.Później elekrtyczną pompką wyssałem tą miksturę z baku ,zalałem ON plus dodatek zwiększający smarność i liczbę cetanową.Wymieniono mi we wtryskiwaczach 3 końcówki plus jeden zaworek.Katalizator przedmuchałem sprężonym powietrzem. Było tej sadzy że hej.I jeszcze na wszelki wypadek przedmuchałem od zewnątrz chłodnice .Też się kurzyło jakby je ktoś mąką obsypał. To samo zrobiłem z intercoolerem. Musiałem ściągnąć zderzak do demontażu i czyszczenie intercoolera i rur.Intercooler był też bardzo brudny na lamelkach od kurzu.Warto to zrobić było.

bzykol
01-07-2017, 14:51
Oj no to trochę nie miałeś szczęścia. Teraz jednak ciesz się sprawnym autem, bo wygląda na sprawne. Ten silnik potrafi przeżyć naprawdę dużo. Będzie srał i rzygał olejem, ale będzie jechał. Więc jak jeździ to daj mu spokój :)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

januszek12
01-07-2017, 18:14
:wink:Dzięki za dobre słowo