PDA

Zobacz pełną wersję : Brak połączenia TYLKO z ECU - Napięcia na OBD2



Dychta
26-06-2017, 18:21
Witam.

Czy sprawdzał ktoś kiedyś w swoim Stilo napięcia na gnieździe OBD2?
Obecnie mam problem z połączeniem się z ECU w Stilo, ale tylko z ECU. ELMem bez problemu łączę się ze wskaźnikami, "Body Computer MF" - w sekcji Nadwozie a KKLem z ABS i poduszkami.

Ale ani jednym nie mogę się połączyć z diagnostyką silnika. Kable te mam od 2012 roku i nigdy z tym nie było problemu.
Ostatnio dostałem na chwile "chiński" wynalazek w postaci "Super mega EML327 mini bluetooth wifi i wgl pierze sprząta gotuje", lecz nie potrafił się połączyć z autem, no nic, oddałem znajomemu. I od tego czasu nie mogę też połączyć się zwykłymi kablami i boje się ze mogło to gówienko uwalić mi coś w Body Komputerze.

W sekcji Nadwozie jak połączę się z Body Komputerem MF nie pokazuje żadnych usterek CAN ani nic. W aucie wszytko działa normalnie poza klimatyzacją która nie uruchamia sprężarki (jak oglądałem schematy to właśnie klimatyzacja manualna idzie też po CANie i to mnie jeszcze bardziej przekonuje w tym że coś się gdzieś przypaliło.)

Tylko czy to kable czy komputer? Jak to sprawdzić?

Na internecie znalazłem że na pinie 6 i 14 OBD2 (Odpowiednio CANH i CANL) powinny być napięcia rzędu: 6= 2,5-4,5 a na 14= 0,5-2,5
A u mnie co wyszło to: 6 pin - 0,5V, 14 pin - 4,5V

Jakby ktoś miał wiedze jak to w innych autach wygląda albo akurat by coś robił taam w okoli i zmierzył to to bym był bardzo wdzięczny :)

ampro
26-06-2017, 23:26
akby ktoś miał wiedze jak to w innych autach wygląda albo akurat by coś robił taam w okoli i zmierzył to to bym był bardzo wdzięczny

tak samo na obydwóch pinach

boch
27-06-2017, 20:45
Na chińskie interfejsy Elm327 bluetooth trzeba bardzo uważać. Ostatnio kupiłem kolejny i znów problemy. Działał przez 10 minut, po czym się przegrzał i padł. Lepiej nie ryzykować uszkodzeniem centralki.

Dychta
28-06-2017, 02:06
No teraz już wiem. Akurat nie mam jak sprawdzić kabli na innym samochodzie ani nie mam innego kabla pod ręką, to zamówiłem interfejs ręczny od Viakena i zobaczymy.

Mam nadzieje że zadziała, bo jakbym miał zmieniać body to strace chipa i troche kasy :/ . Ale to też dziwne że auto nie wywala żadnych błędów i wszystko dobrze działa razem z diagnostyką innych podzespołów.

boch
28-06-2017, 06:16
Być może viakenowski kabel zadziała. Dobrze go zainstaluj i skonfiguruj. Chipa nie stracisz, bo siedzi w centralce silnika.

Dychta
28-06-2017, 07:45
Tzn zakupiłem interfejs ręczny do odczytu błędów. Taki co działa bez laptopa/telefonu. Już z ekranem co pokazuje kody błędów itp.

ampro
28-06-2017, 22:38
- prawdę mówiąc to jest jednak minimalna różnica wynosząca około 300 mV ( pomiar miernikiem analogowym )
- taka sama różnica widoczna przy pomiarze oscyloskopem
- swoją drogą to diagnostyka ECU powinna pójść przy pomocy zwykłego KKL-a i stan canu nie bardzo powinien mieć na to wpływ

miszko
29-06-2017, 09:25
Diagnostykę ECU (Bosch EDC16) w tym motorze zrobisz po kablu KKL jak też ELM. Może spróbuj dorwać od kogoś kabel KKL i spróbować się połączyć.

Dychta
29-06-2017, 18:57
Jutro dostanę ten skaner ręczny z Viakena (o ile dobry kupiłem : https://viaken.pl/pl/skaner-v-scan-obd2-mini-z-obsluga-can-uds-obd2-pl.html (tak wiem może mega zaawansowane to to nie jest ale chodziło mi sprawdzenie działania bez zabawy ze sterownikami i laptopem, a jeśli będzie to działać to chciałem mieć w trasach pod ręką zawsze coś co sprawdzi mi błędy)

Jutro też będę miał pod ręką znajomego z Alfą 147 z tym samym silnikiem i sprawdzę mojego ELMa, KKLa oraz ten skaner.
Tylko najbardziej zastanawiam mnie ten fakt co pisałem w pierwszym poście: że każdy inny moduł samochodu mogę sprawdzić kablami tylko z tą diagnostyką samego silnika nie potrafi się połączyć.

Dzięki wielkie za pomoc! Jutro dam znać co dało rade zrobić :)

mlodybe
29-06-2017, 22:56
Sprawdzałeś bezpieczniki??

Dychta
29-06-2017, 23:46
Sprawdziłem każdy bezpiecznik po dwa razy, nawet pozamieniałem wszystkie przekaźniki miejscami. Każdą wtyczkę ze skrzynek bezpiecznikowych wyjąłem i przedmuchałem.

A to pod jaki bezpiecznik może być podpięte? Może posprawdzam dokładniej przy tym konkretnym. Ale to raczej coś innego by też wysiadało.
EDIT:
28554

Wydaje mi się że połączenie jest na F39, posprawdzam to :)

EDIT2: W sumie coś tu z tym połączeniem może być nie tak bo i klima mi wariuje, raz działa raz nie...
To jutro też biorę eLearna i sprawdzam każdy kabelek jak nie ruszy po tym skanerze

Dychta
01-07-2017, 15:53
Kable sprawdzone, KKL oraz ELM327 bez najmniejszego problemu łączą się z Alfą 147 (1.9 JTD - ten sam typ komputera).

A u mnie dalej brak możliwości połączenia się z diagnostyką silnika.

Jakieś rady? :(
Może jakoś podpiąć się na krótko tylko gdzie i pod jakie kable?
Jak dobrze rozumiem to powinno wystarczyć podpięcie do kabla na 4,5 styk masy, 16 +12, i na 7 sygnał bezpośrednio ze sterownika (czyli jak dobrze rozumiem to z tego przy zbiorniczku na płyn do spryskiwaczy?), tylko jeszcze nie umiem dojść ze schematów o który dokładnie pin chodzi.
Przedwczoraj odłączyłem też akumulator na ponad 20h, brak efektu.
Sprawdzałem wiązki, nie natrafiłem na rozerwany peszel ani zniszczony przewód.

EDIT:
"Odczyt danych autodiagnozy można zrealizować podłączając się do złącza C Body Computer M1 - styk 7: do niego dochodzą sygnały ze styku 53 złącza A centralki M10 poprzez odpowiedni obwód diagnostyczny." Idee testować na krótko z tym pinem 53 z centralki...

EDIT KOŃCOWY!!!!

Sprawa rozwiązana! :D
Podłączyłem się bezpośrednio do sterownika.
KKL od Viakena podpięty w następujący sposób.
4/5 PIN - Masa
16 PIN - +12V
7 PIN - 48 PIN sterownika. (Niebiesko czarny, górę zdejmuje się przez zsunięcie zaślepki)
I bez problemu MES'em wykryło mi kompa.
2856728566
Wstępnie prześledziłem trasę tego przewodu: Sterownik > Złączka pod skrzynką bezpiecznikową przy akumulatorze > Wejście do kabiny.
Wydaje mi się że mógł się przetrzeć pod obudową akumulatora bo w tym momencie biegnie nieosłonięty, ale dokładną naprawę zrobię się jak trochę pogoda się poprawi.

Dodaję zdjęcia z operacji. Tak wiem w słaby sposób jest to zrobione lecz miało na celu sprawdzenie działania i zostało poprawnie zaizolowane przed złożeniem.