Zobacz pełną wersję : Brak połączenia TYLKO z ECU - Napięcia na OBD2
Witam.
Czy sprawdzał ktoś kiedyś w swoim Stilo napięcia na gnieździe OBD2?
Obecnie mam problem z połączeniem się z ECU w Stilo, ale tylko z ECU. ELMem bez problemu łączę się ze wskaźnikami, "Body Computer MF" - w sekcji Nadwozie a KKLem z ABS i poduszkami.
Ale ani jednym nie mogę się połączyć z diagnostyką silnika. Kable te mam od 2012 roku i nigdy z tym nie było problemu.
Ostatnio dostałem na chwile "chiński" wynalazek w postaci "Super mega EML327 mini bluetooth wifi i wgl pierze sprząta gotuje", lecz nie potrafił się połączyć z autem, no nic, oddałem znajomemu. I od tego czasu nie mogę też połączyć się zwykłymi kablami i boje się ze mogło to gówienko uwalić mi coś w Body Komputerze.
W sekcji Nadwozie jak połączę się z Body Komputerem MF nie pokazuje żadnych usterek CAN ani nic. W aucie wszytko działa normalnie poza klimatyzacją która nie uruchamia sprężarki (jak oglądałem schematy to właśnie klimatyzacja manualna idzie też po CANie i to mnie jeszcze bardziej przekonuje w tym że coś się gdzieś przypaliło.)
Tylko czy to kable czy komputer? Jak to sprawdzić?
Na internecie znalazłem że na pinie 6 i 14 OBD2 (Odpowiednio CANH i CANL) powinny być napięcia rzędu: 6= 2,5-4,5 a na 14= 0,5-2,5
A u mnie co wyszło to: 6 pin - 0,5V, 14 pin - 4,5V
Jakby ktoś miał wiedze jak to w innych autach wygląda albo akurat by coś robił taam w okoli i zmierzył to to bym był bardzo wdzięczny :)
akby ktoś miał wiedze jak to w innych autach wygląda albo akurat by coś robił taam w okoli i zmierzył to to bym był bardzo wdzięczny
tak samo na obydwóch pinach
Na chińskie interfejsy Elm327 bluetooth trzeba bardzo uważać. Ostatnio kupiłem kolejny i znów problemy. Działał przez 10 minut, po czym się przegrzał i padł. Lepiej nie ryzykować uszkodzeniem centralki.
No teraz już wiem. Akurat nie mam jak sprawdzić kabli na innym samochodzie ani nie mam innego kabla pod ręką, to zamówiłem interfejs ręczny od Viakena i zobaczymy.
Mam nadzieje że zadziała, bo jakbym miał zmieniać body to strace chipa i troche kasy :/ . Ale to też dziwne że auto nie wywala żadnych błędów i wszystko dobrze działa razem z diagnostyką innych podzespołów.
Być może viakenowski kabel zadziała. Dobrze go zainstaluj i skonfiguruj. Chipa nie stracisz, bo siedzi w centralce silnika.
Tzn zakupiłem interfejs ręczny do odczytu błędów. Taki co działa bez laptopa/telefonu. Już z ekranem co pokazuje kody błędów itp.
- prawdę mówiąc to jest jednak minimalna różnica wynosząca około 300 mV ( pomiar miernikiem analogowym )
- taka sama różnica widoczna przy pomiarze oscyloskopem
- swoją drogą to diagnostyka ECU powinna pójść przy pomocy zwykłego KKL-a i stan canu nie bardzo powinien mieć na to wpływ
Diagnostykę ECU (Bosch EDC16) w tym motorze zrobisz po kablu KKL jak też ELM. Może spróbuj dorwać od kogoś kabel KKL i spróbować się połączyć.
Jutro dostanę ten skaner ręczny z Viakena (o ile dobry kupiłem : https://viaken.pl/pl/skaner-v-scan-obd2-mini-z-obsluga-can-uds-obd2-pl.html (tak wiem może mega zaawansowane to to nie jest ale chodziło mi sprawdzenie działania bez zabawy ze sterownikami i laptopem, a jeśli będzie to działać to chciałem mieć w trasach pod ręką zawsze coś co sprawdzi mi błędy)
Jutro też będę miał pod ręką znajomego z Alfą 147 z tym samym silnikiem i sprawdzę mojego ELMa, KKLa oraz ten skaner.
Tylko najbardziej zastanawiam mnie ten fakt co pisałem w pierwszym poście: że każdy inny moduł samochodu mogę sprawdzić kablami tylko z tą diagnostyką samego silnika nie potrafi się połączyć.
Dzięki wielkie za pomoc! Jutro dam znać co dało rade zrobić :)
Sprawdzałeś bezpieczniki??
Sprawdziłem każdy bezpiecznik po dwa razy, nawet pozamieniałem wszystkie przekaźniki miejscami. Każdą wtyczkę ze skrzynek bezpiecznikowych wyjąłem i przedmuchałem.
A to pod jaki bezpiecznik może być podpięte? Może posprawdzam dokładniej przy tym konkretnym. Ale to raczej coś innego by też wysiadało.
EDIT:
28554
Wydaje mi się że połączenie jest na F39, posprawdzam to :)
EDIT2: W sumie coś tu z tym połączeniem może być nie tak bo i klima mi wariuje, raz działa raz nie...
To jutro też biorę eLearna i sprawdzam każdy kabelek jak nie ruszy po tym skanerze
Kable sprawdzone, KKL oraz ELM327 bez najmniejszego problemu łączą się z Alfą 147 (1.9 JTD - ten sam typ komputera).
A u mnie dalej brak możliwości połączenia się z diagnostyką silnika.
Jakieś rady? :(
Może jakoś podpiąć się na krótko tylko gdzie i pod jakie kable?
Jak dobrze rozumiem to powinno wystarczyć podpięcie do kabla na 4,5 styk masy, 16 +12, i na 7 sygnał bezpośrednio ze sterownika (czyli jak dobrze rozumiem to z tego przy zbiorniczku na płyn do spryskiwaczy?), tylko jeszcze nie umiem dojść ze schematów o który dokładnie pin chodzi.
Przedwczoraj odłączyłem też akumulator na ponad 20h, brak efektu.
Sprawdzałem wiązki, nie natrafiłem na rozerwany peszel ani zniszczony przewód.
EDIT:
"Odczyt danych autodiagnozy można zrealizować podłączając się do złącza C Body Computer M1 - styk 7: do niego dochodzą sygnały ze styku 53 złącza A centralki M10 poprzez odpowiedni obwód diagnostyczny." Idee testować na krótko z tym pinem 53 z centralki...
EDIT KOŃCOWY!!!!
Sprawa rozwiązana! :D
Podłączyłem się bezpośrednio do sterownika.
KKL od Viakena podpięty w następujący sposób.
4/5 PIN - Masa
16 PIN - +12V
7 PIN - 48 PIN sterownika. (Niebiesko czarny, górę zdejmuje się przez zsunięcie zaślepki)
I bez problemu MES'em wykryło mi kompa.
2856728566
Wstępnie prześledziłem trasę tego przewodu: Sterownik > Złączka pod skrzynką bezpiecznikową przy akumulatorze > Wejście do kabiny.
Wydaje mi się że mógł się przetrzeć pod obudową akumulatora bo w tym momencie biegnie nieosłonięty, ale dokładną naprawę zrobię się jak trochę pogoda się poprawi.
Dodaję zdjęcia z operacji. Tak wiem w słaby sposób jest to zrobione lecz miało na celu sprawdzenie działania i zostało poprawnie zaizolowane przed złożeniem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.