Zobacz pełną wersję : Zamienniki oleju SELENIA K P.E. dla 1.4 16V
Zgodnie z instrukcją zalecany olej do silnikowy do 1.4 16V to:
SELENIA K P.E., SAE 5W-40, ACEA C3 / API SN, 9.55535-S2, Reference N°F603.C07.
Proponuję stworzyć listę olejów silnikowych zgodnych z ww. normami i parametrami. Niektórzy zapewne będą chcieli zastosować tańszy olej, a inni będą woleli wlać ich zdaniem lepszy lub taki, którego zawsze używali i było o.k. :smile:
Ostatnio kupiłem 1 litr na ewentualną dolewkę CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3 w cenie 36 zł. Specyfikacja oleju: Castrol MAGNATEC Produkty - Oleje silnikowe | Castrol Polska | Seria Castrol MAGNATEC â Olej silnikowy | Castrol | Castrol MAGNATEC | Oleje silnikowe â Produkty dla samochodĂłw osobowych | Castrol Polska | Samochody osobowe â Oleje silnikowe i (http://tnij.at/142411)
Nie było innego, a przy okazji był tani. :smile: Macie jakieś inne propozycje?
Zgodnie z instrukcjÄ
zalecany olej do silnikowy do 1.4 16V to:
SELENIA K P.E., SAE 5W-40, ACEA C3 / API SN, 9.55535-S2, Reference N°F603.C07.
ProponujÄ stworzyÄ listÄ olejĂłw silnikowych zgodnych z ww. normami i parametrami. NiektĂłrzy zapewne bÄdÄ
chcieli zastosowaÄ taĹszy olej, a inni bÄdÄ
woleli wlaÄ ich zdaniem lepszy lub taki, ktĂłrego zawsze uĹźywali i byĹo o.k. :smile:
Ostatnio kupiĹem 1 litr na ewentualnÄ
dolewkÄ CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3 w cenie 36 zĹ. Specyfikacja oleju: Castrol MAGNATEC Produkty - Oleje silnikowe | Castrol Polska | Seria Castrol MAGNATEC â Olej silnikowy | Castrol | Castrol MAGNATEC | Oleje silnikowe â Produkty dla samochodÄĹw osobowych | Castrol Polska | Samochody osobowe â Oleje silnikowe i (http://tnij.at/142411)
Nie byĹo innego, a przy okazji byĹ tani. :smile: Macie jakieĹ inne propozycje?
W 1,4 16V przejechalem 146 tys glównie na lotosie synthetic 5W40 SN. Brak jakichkolwiek objawów zużycia (robilem pomiar sprężania) ani uszkodzenia/zatkania katalizatora. Hydraulika zaworowa również OK.
Nie jest niskopopiolowy (nie spelnia ACEA C3) ale tam nie ma DPF.
Tomasz1976
23-09-2017, 12:07
Niebawem bedzie 3000km,chce zmienic na millers ee 5w40.bardzo polecal sprzedawca.mam nadzieje ze to dobry wybór
firemanek
23-09-2017, 19:19
Niebawem bedzie 3000km,chce zmienic na millers ee 5w40.bardzo polecal sprzedawca.mam nadzieje ze to dobry wybór
Człowieku, gdzie nie spojrzę to twój wpis o millers czy mellers, kup sobie i wlej, po co to tu wypisujesz, co to kącik literacki?????
proszę oleje warte uwagi:
MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40
VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W40
Petronas Syntium 3000 AV 5w-40
Kij w mrowisko :
Gulf
Shell
Total
ja tam nie wiem po to zmieniac....obecnie mozna kupic juz selenie za 33 zeta/litr (w sklepach interenetowych) bo w ASO.... wiadomo mimo ze z beczki to cena jak za paliwo rakietowe :D
brylancik13
23-10-2017, 10:51
Niestety w Polsce poprawianie fabryki to jak tradycja narodowa ;)
giannini
23-10-2017, 12:49
To NIE JEST ŻADNE POPRAWIANIE FABRYKI. Fiat do swoich silników zgodnie z tym jak były konstruowane , wymaga oleju o odpowiedniej specyfikacji i normie. Wg specyfikacji Fiat , ma to być 9.55535-S2 , o lepkości 5W40 i normie jakościowej API SN. Fiat ZALECA , ale tylko zaleca , a nie nakazuje stosowanie oleju Selenia , ze względu na związki marki z firma od początku XX wieku. Przez chwilę nawet oleje te nosiły nazwę OLIOFIAT.
Każdy może zastosować olej marki X , Y , czy Z. Istotne aby był zgodny z podaną powyżej specyfikacją.
Ja do ALFY , ani do innych samochodów które posiadam , też nigdy nie lałem Selenii. Do TIPO też nie zamierzam. Mam dostęp do olei innej marki , bezpośrednio od importera w cenach zakupu.
krowka1978
23-10-2017, 13:11
wiadomo mimo ze z beczki to cena jak za paliwo rakietowe
Zawsze miałem lane z butelek.
brylancik13
23-10-2017, 13:37
Wymiana oleju jest co roku lub co 15 000 km wiec nie jest to bardzo czesto, do Tipo 1.4 N/A wchodzi 2,8L oleju czyli bardzo mało. A tak jak piszesz giannini to mało kto wleje coś naprawdę lepszego, bo dobre oleje się cenią i Selenia przy nich wcale nie jest droga. Można zaoszczędzic na wielu sprawach a o olej warto zadbać.
giannini
23-10-2017, 14:05
bo dobre oleje się cenią i Selenia przy nich wcale nie jest droga. Można zaoszczędzic na wielu sprawach a o olej warto zadbać. Oczywiście , że dobre oleje są drogie i często droższe od Seleni. Przy wymianie raz w roku , nie ma co kombinować , kupować z nieznanego źródła i zaoszczędzić 30 zł. W inernecie często zdarzają się najtańsze oleje mineralne , wlane w oryginalne opakowania markowych olejów. Ja napisałem ze swojej perspektywy i możliwości zakupu oleju w cenach minus 50%.
Gomez405
20-08-2018, 12:05
Szybkie pytanie selenia kpe kupiona w serwisie fiata wszystkie normy się zgadzają oprócz api. Mam api sm/cf a powinno być api sn. O co chodzi?
Ja dokupiłem na dolewki w aso multipowergas czy jaka tak i ta sama historia. Na butelce Sm a w instrukcji sn. W aso twierdzą ze nie maja sn tylko sm. Pani z ostronosa czy jakoś tak w Krakowie powiedziała ze ich oleje sm spełniają wyższy standard sn mimo niższego oznaczenia na butelce i napomknęła coś o błędzie w instrukcji...
Gomez405
20-08-2018, 23:32
A data produkcji to która
33303
33304
Zawsze miałem lane z butelek.
a to dziwne majac punkty wymiany oleju tylko i wyłacznie bym lał z beczki bo to najtanszy olej w zakupie, szczególnei hurtowym.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A data produkcji to która
33303
33304
typuje maj 2018, ale bez przesady olej lezał miliony lat pod ziemią (jako ropa) to niby czemu ma sie nagle przeterminować czegolnie ze szczelnie zamknięty
Przecież ta wytłoczka to data wykonania butelki [emoji16]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
JackTheNight
21-08-2018, 08:13
A wiecie że norma API jaka spełnia selenia kpe to SM. A w instrukcji podają że ma być SN. Czyli olej selenia kpe 5w40 nie spełnia normy jaka zaleca instrukcja obsługi. Dziwne trochę :)
Gomez405
21-08-2018, 11:12
A wiecie że norma API jaka spełnia selenia kpe to SM. A w instrukcji podają że ma być SN. Czyli olej selenia kpe 5w40 nie spełnia normy jaka zaleca instrukcja obsługi. Dziwne trochę :)
Dlatego jest moje pytanie. O co chodzi?
Przecież ta wytłoczka to data wykonania butelki [emoji16]
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
to chyba logiczne ze olej nie mogl być wlany przed majem 2018 a mamy sierpien 2018 .... wiec mieli na to aż 4 miesiące:-)
inna sprawa ile lezał w zbiorniku w rafinerii... kto wie czy nie z 10 lat jak zrobili tego tysiące ton...(taki żarcik odrazu przedzam) :-)
na olejach jest data pakowania. Olej w takiej butli niby swoje zdolności smarne utrzymuje przez 5 lat. Kij wie czy wchodzi w reakcje z opakowaniem ?
JackTheNight
29-08-2018, 13:53
Ostatnio kupiłem olej Castrol Magnet 5w40 c3 API SN i filtr oleju Sędziszów PP281
Olej 4l - cena 97 zl
Filtr to nawet nie pamiętam ceny coś koło parunastu złotych.
Tomasz1976
29-08-2018, 14:41
Tego castrola bierze dużo?
Mi bral selenie.milleesa i teraz leje po taniosci orlen max expert c3,jeszcze spróbuje edga i motula x¡Clean
Gomez405
29-08-2018, 14:43
Tego castrola bierze duzo.mi bral selenie.milleesa i teraz leje po taniosci orlen max expert c3,jeszcze spróbuje edga i motula x¡Clean
Dużo to ile?
Tomasz1976
29-08-2018, 14:48
Zapomniałem znaku zapytania.bierze tego castrola duzo???
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mam 51000km.ostanio pochwalilem po wymianie jakby mniej.ale znowu ok 300..400ml na 1000km moze juz olej stracil swoje właściwości i bierze.ale wszesniej pozeral nawet po wymianie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mam 51000km.ostanio pochwalilem po wymianie jakby mniej.ale znowu ok 300..400ml na 1000km moze juz olej stracil swoje właściwości i bierze.ale wszesniej pozeral nawet po wymianie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jednemu bierze innemu nie.mnie niestety tak.i mnie to wkurza,bo mialem zawsze uzywki i nie braly.no ale trudno
Gomez405
29-08-2018, 14:52
Spróbuj shell hx7 ect czy jakoś tak może tego mniej będzie pił
JackTheNight
29-08-2018, 14:57
Na 32 tys km wlałem prawie cały litr oleju na dolewki, czyli bierze 30 ml na 1000km - także do przelkniecia :)
Tomasz1976
29-08-2018, 14:58
Dlatego leje orlena.jwsli wszystko wciaga orlem 78zl millers 202zl a i tak spala.z tego co czytam to generalnie chwala wszyscy tego motula,tylko ze millersa tez chwalili i dupa.ten orlen to na pewno hc.ale normy spelnia.zreszta castrol podobno tez hc
Powtórzę się, ale to niewysilony silnik o starej konstrukcji i lanie do niego oleju za ponad 100 za 5l to już rozrzutność. Nie wiem nawet czy stosowanie C3 ma tu uzasadnienie no ale powiedzmy ze sonda lambda i kat trochę dłużej pożyje.
JackTheNight
29-08-2018, 16:36
ACEA C3 i API SN zaleca instrukcja także nie ma co dyskutować czy warto C3 czy nie, tak mówi instrukcja i tak należy robić. Amen :)
Gomez405
29-08-2018, 19:45
ACEA C3 i API SN zaleca instrukcja także nie ma co dyskutować czy warto C3 czy nie, tak mówi instrukcja i tak należy robić. Amen :)
To kup mi selenia kpe api sn
JackTheNight
29-08-2018, 19:59
:) Każda Selenia K.P.E 5W40 ma API SN, tylko naklejki mają stare, bo kiedyś był SM - karta techniczna oleju Selenia w której wyraźnie jest napisane SN:
33390
Gomez405
29-08-2018, 20:05
Tylko ze ani w serwisie ani na allegro nie ma sn. Wszystko jest sm. W serwisie nawet nie potrafią tego wytłumaczyć
JackTheNight
29-08-2018, 21:17
Olej ma SN tylko naklejki są pewnie stare z SM
Gomez405
17-09-2018, 17:48
Czy ktoś leje shell hx7 ect 5W-40?
Czy ktoś leje shell hx7 ect 5W-40?
Ja. do 19-letniej bmki 1,9 w benzynie.....
Każda Selenia K.P.E 5W40 ma API SN
to dziwne, bo karta informacyjna pobrana z tego samego miejsca ma napisane SM.
JackTheNight
18-09-2018, 19:38
Masakra, aż nie chce mi się na to odpisywać.
Poszukaj w necie i sam się przekonaj czemu charakterystyka produktu od sierpnia 2016 roku
ma już API SN.
jaroslawrak
23-09-2018, 11:13
Kto potrzebuje to w Tesco jest promocja:smile:...spełnia wszystkie wymagania Fiata...
33621
Tomasz1976
24-09-2018, 06:48
Edge 119 w leclerku,a ten 109 chyba.takze lepsza cena.
FUCHS TITAN GT1 5W40 XTL
spełnia normę FIAT 9.55535-S2
W sieci ok 80 PLN za 4 litry
giannini
03-10-2018, 18:22
A ja od trzech lat, do moich samochodów leję takie coś https://yacco.pl/
W Alfie i Toyce bez zastrzeżeń. W Tipo po 15.000 też zalałem. W ASO Fiat to bańkę oglądali z 10 minut, bo pierwszy raz widzą taki olej:smile:
Wg specyfikacji Fiat - Premium VX1000FAP
TipoSedan
03-10-2018, 18:33
W innych sklepach od 97
Gdzieś czytałem że Castrole są podrabiane często, więc warto mieć jakiś pewny sklep a nie pierwszy lepszy z internetu, byle najtaniej (nie mówię że ktoś na forum się kieruje takim kryterium oczywiście).
Tak nawiasem, żeby nieco podsumować temat: jak narazie najtańszym olejem spełniającym normy Fiata do silnika 1.4 16v jest ten FUCHS TITAN GT1 5W40 XTL po 20zl za litr, prawda? Stosuje to ktoś i jest OK?
A ja może wyjaśnię - poniżej oznaczenia Sn i SM - jak widać w grafice SN to wyższa jakość tylko nie widze na necie gdziekolwiek aby dalo sie kupić z SN... moze ktoś ma namiar
https://k2.com.pl/blog/klasyfikacja-olejow/
I dziwne że w ASO mi też na dolewke sprzedali ze specyfikacją SM... - i jak czytam w tym wątku że w Krakowie Pani mówi że SM to wyższa norma to mam dość
34534
Gomez405
04-01-2019, 14:47
A ja może wyjaśnię - poniżej oznaczenia Sn i SM - jak widać w grafice SN to wyższa jakość tylko nie widze na necie gdziekolwiek aby dalo sie kupić z SN... moze ktoś ma namiar
https://k2.com.pl/blog/klasyfikacja-olejow/
I dziwne że w ASO mi też na dolewke sprzedali ze specyfikacją SM... - i jak czytam w tym wątku że w Krakowie Pani mówi że SM to wyższa norma to mam dość
34534
Mi nawet nie umieli wytłumaczyć dlaczego na opakowaniu jest sm. Który w krakowie?
Ja rozmawiałem z patronatem (w Krakowie bodajże) i wspominali ze mimoza czernią na butelce sm to olej ma âzapasâ i spełnia tez kryteria sn. A zapis w instrukcji âsnâ to błąd fiata bo sam Fiat nie ma w ofercie selenii sn... tylko sm...
Gomez405
23-01-2019, 22:27
https://rowe-mineraloel.com/pl/produkte/hightec-multi-formula-sae-5w-40-2/ alternatywa nawet dla selenia multipowergas - co sądzicie?
kartonik
24-01-2019, 00:34
Podobno dobre oleje, importowane bezpośrednio z Niemiec, więc może nie są jeszcze podrabiane.
Jedynie ma gorszą wartość TBN bo ma 7.8 zaś mulitpowergas ma TBN 10, im wyższy wskaźnik tym lepiej dla silnika z gazem.
Jak na Petronas ma lepsze parametry https://extranetpli-eu.pli-petronas.com/dsp/pdf/eng/stec/1416_stec_eng.pdf
Gomez405
24-01-2019, 08:49
A ja myślałem że noack ma większe znaczenie niz tbn w przypadku lpg najwyraźniej się myliłem. Ciekawe czy ktoś już spróbował multipowergas w 1,4 95 hp. Swoją drogą podobno 10w60 leja i chwalą do lpg.
Tylko musisz mieć snów norma acea c3 bo katalizator zakleisz
Gomez405
24-01-2019, 09:01
Sek w tym ze nie ma 10w60 c3 przynajmniej nie znalazłem.
I to nie jest olej na nasze warunki ten 10w60 poczytaj na jakie to jest warunki, bo jazda na niecrozgrzanym silniku zabija motur.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I to nie jest olej na nasze warunki ten 10w60 poczytaj na jakie to jest warunki, bo jazda na niecrozgrzanym silniku zabija motur.
Sek w tym ze nie ma 10w60 c3 przynajmniej nie znalazłem.
https://www.czesciauto24.pl/valvoline/13625571
gregortgb1972
26-01-2019, 19:13
Panowie, a czy leje ktoś LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 C3?
Podobno jeżeli komuś pije Selenię to tego na pewno będzie mniej pił lub wcale z racji większej lepkości, ale kosztem większego zużycia paliwa (niezauważalnie).
brylancik13
26-01-2019, 19:23
Ja to planuje zalac przy kolejnej wymianie przy 45 tys km
A skad masz info o wiekszej lepkosci niz np Selenia KPE?
gregortgb1972
26-01-2019, 21:04
TOP TEC -
Viscosity at 40 °C 88 mm²/s
ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C 14,3 mm²/s
ASTM D 7042-04
Selenia - przy 40 stopniach 83,2 mm
przy 100 stopniach - 14,0 mm
nie mogę teraz znaleźć na szybko, ale takie parametry zapamiętałem.
maro1500
28-01-2019, 19:14
https://rowe-mineraloel.com/pl/produkte/hightec-multi-formula-sae-5w-40-2/ alternatywa nawet dla selenia multipowergas - co sądzicie?
Nie neguje, ale przy cenie 155/171 to chyba wolę selenie "mpg"
kartonik
28-01-2019, 19:30
W moich stronach ten olej kosztuje około 135 zł za 4l.
Właśnie przeszukałem internety w celu zakupu 1l na dolewkę i nigdzie nie znalazłem Selenii 5W-40 ACEA C3 API SN :confused: Wszędzie API SM :confused: Specyfikacja niby się zgadza: 9.55535-S2.
Gomez405
28-01-2019, 21:19
Właśnie przeszukałem internety w celu zakupu 1l na dolewkę i nigdzie nie znalazłem Selenii 5W-40 ACEA C3 API SN :confused: Wszędzie API SM :confused: Specyfikacja niby się zgadza: 9.55535-S2.
I nie kupisz w specyfikacji sn
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie neguje, ale przy cenie 155/171 to chyba wolę selenie "mpg"
Mnie bardziej zastanawiają opisy:
najwyższej klasy olej racjonalizujący o
wielofunkcyjnym zastosowaniu w silnikach
wysokoprężnych i benzynowych różnych
producentów
niskie zużycie oleju dzięki bardzo niskim stratom na
skutek parowania
I na dodatek napiszę że zastanawiam się nad 3 firmami
Motul, valvoline, i ten rowe jest jeszcze liqui moly ale nie spełnia normy 9.55535-S2
maro1500
29-01-2019, 11:08
Ciekawe, fakt.
Zastanawia mnie co to za norma Fiat 9.55535-T2 że prawie żaden olej jej nie ma
slawcio74
29-01-2019, 19:44
A przepraszam po kiego męczycie się z tą normą 9.55535-T2, jak chcecie mieć wszystko super oryginalne to zapraszam co roku do wspaniałego ASO Fiat , tam będzie wszystko cacy .... Myślicie że jak wlejecie do swoich rakiet 5W40 , C3, SN ale bez wpisanej na opakowaniu tej śmiesznej normy to Wam ślinik eksploduje ....
gregortgb1972
30-01-2019, 00:29
I na dodatek napiszę że zastanawiam się nad 3 firmami
Motul, valvoline, i ten rowe jest jeszcze liqui moly ale nie spełnia normy 9.55535-S2[/QUOTE]
Liqui Moly TOP TEC 4100 5W40 C3 SN/CF spełnia rekomendację 9.55535-S2
FiatPrime
30-01-2019, 06:16
Myślicie że jak wlejecie do swoich rakiet 5W40 , C3, SN ale bez wpisanej na opakowaniu tej śmiesznej normy to Wam ślinik eksploduje ....
Nie eksploduje. Będzie mniej nagaru, bo C3 to low saps. Ważne zwłaszcza gdy silnik ma tendencję do brania oleju. Wystarczy obserwować świece przy wymianie oleju. WIDAĆ różnicę pomiędzy zwykłym 5W40, a low sapsem.
Gomez405
30-01-2019, 07:03
I na dodatek napiszę że zastanawiam się nad 3 firmami
Motul, valvoline, i ten rowe jest jeszcze liqui moly ale nie spełnia normy 9.55535-S2
Liqui Moly TOP TEC 4100 5W40 C3 SN/CF spełnia rekomendację 9.55535-S2[/QUOTE]
Różnica jest taka że ten olej jest rekomendowany przez liqui a nie posiada błogosławieństwa FCA. Przy gwarancji ma to znaczenie.
brylancik13
30-01-2019, 19:55
Ale jest juz sporo aut po gwarancji albo w tym roku sie konczy
Gomez405
30-01-2019, 23:28
A tak w ogóle to który wybrać? Wiem że faworytów bedzie tyle ile osób ale papierowo to który spasuje pod lpg.
Motul, valvolnie, liqui moly, castrol, mobil - czym się kierować i co lać pijakowi bo lubi pól litra.
brylancik13
31-01-2019, 07:58
Osobiscie wybrałbym cos z poerwszych trzech, zaleje pewnie LMoly. Castrola odrzuciłbym od razu
A jak kształtuje się cena litra liqui moly? w porównaniu z selenią???
maro1500
12-02-2019, 17:40
A przepraszam po kiego męczycie się z tą normą 9.55535-T2, jak chcecie mieć wszystko super oryginalne to zapraszam co roku do wspaniałego ASO Fiat...
Bo ktoś po coś jedna to wymyślił do tego silnika... Nikt chyba nie napisla ze musi byc oryginalne z aso... W aso zamiennikow nie ma ;)
DariuszR
23-02-2019, 11:22
Czy ktoś leje shell hx7 ect 5W-40?
Na razie 7 tysi na nim zrobiłem, ubytków brak, odbieram pozytywnie. 1.4 95km bez gazu.
Gomez405
23-02-2019, 12:04
Na razie 7 tysi na nim zrobiłem, ubytków brak, odbieram pozytywnie. 1.4 95km bez gazu.
A na innych ubytek był?
Tomasz1976
23-02-2019, 15:03
No właśnie,chodzi o to żeby znaleźć taki przy którym spada apetyt na olej.u mnie teraz castrol edge,też bierze jak brał.nastepny będzie motul,a później 5w50
FiatPrime
23-02-2019, 15:11
No właśnie,chodzi o to żeby znaleźć taki przy którym spada apetyt na olej.
I unikać go jak ognia. Jeszcze na jak ktoś jeździ na benzynie, to pół biedy. Ale jak ktoś dużo jeździ i na gazie to katorga dla głowicy.
Tomasz1976
23-02-2019, 15:24
Nie rozumiem,dlaczego?Ja mam gaz,sporo jeżdżę.olej leje co parę dni.to już nie kombinować nic i dolewać?
FiatPrime
23-02-2019, 16:01
Spójrz jak wyglądają na zdjęciach wypalone głowice. Ile mają nagaru.
Pierścienie puszczają olej. Jak wlejesz taki którego przestaje brać tzn. że doszczelnił się nagarem powstałym w wyniku spalania tego oleju. Więcej nagaru na zaworach i gniazdach = wyższa temp. = szybsze wypalanie. Oleju wlewasz mniej, głowica dostaje po d..., bo w komorze spalania jest więcej nagaru.
Tak czy owak marny układ.
Jak komuś bierze dużo to zamiast skakać po olejach odżałować kase , pomierzyć cylindry, wrzucić odpowiednio wymiarowe pierścienie i mieć problem z bani.
FiatPrime
23-02-2019, 17:12
Ta. "Przy okazji rozrządu" w nowym aucie na gwarancji. Problem "z bani".
Gomez405
23-02-2019, 17:27
Ta. "Przy okazji rozrządu" w nowym aucie na gwarancji. Problem "z bani".
A nie lepiej to zgłaszać na gwarancje
Teoretycznie wszystko powyżej 400g na 1000km powinno być uznawane
U mnie gwarancja skończona. Bierze 500ml na 10tys wiec nie ruszam. Ale jakby brał litr na 3 tys tak ja niektórzy piszą to bym zrobił porządek. FiatPrime ja Cie bardzo cenię bo dużo rzeczy dzięki tobie się dowiedziałem
FiatPrime
23-02-2019, 18:15
Jestem tylko ciekaw co będą mówić o tym aucie za jakieś 4-5 lat. Najwięcej sprzedaje się właśnie 95konnych.
- nie jedzie
- olej żre
- nie mało pali
- do LPG średnio się nadają
Puki z głowicą nic się nie dzieje, nie opłaca się nic robić. Trudny temat. Lać Low Saps I tyle.
nie jedzie
- olej żre
- nie mało pali
- do LPG średnio się nadają
adp.1 u mienia non problem :smile:
adp.2 Ile wleje tyla spali hehe dziś miał apetyt na 11 litra ,a jutro ?????:lol:
adp.3 Ni mam więc znowu non problem :badgrin:
W sumie, nic się nie psuje ,docieram ,leje bene i tylko się śmieje haha haha
aaaaaa i jeszcze jedno też jedzie ale jak mu batem przyjebie :jezdzca:haha
Hej, od paru dni mam t-jeta 1.4 120 km z gazem. Jaki olej do niego zalać? Nie mam żadnego info co poprzedni właściciel lał..
brylancik13
24-02-2019, 15:50
Powinien byc taki:
34941
Tomasz1976
24-02-2019, 18:02
Faktycznie kupując nowe auto z salonu za 60000zl mogłem wkalkulowac te parę tyś.na starcie na remont. Kurczę,nie pomyślałem.w sumie to normalne.przy następnym fiacie tak zrobię,bo będzie to na pewno fiat;)
W moim przypadku zdecydowanie to nie będzie fiat. Drugi raz się wyruchać włochom nie dam
Tomasz1976
24-02-2019, 19:21
Przecież żartuję.ja nigdy nie kupię fiata.to jakieś nieporozumienie. Silnik złom.za 60000zl można kupić naprawdę fajne auto.teraz znajomy sprzedawał a6 2.0tdi 4 letnie salon.full opcja.za 65000.uważam że okazja.a nawet pierwsza lepsza uzywka paroletnia byłaby lepsza.zawsze takie miałem i było ok.a tu nowy i padaka,aż wstyd.zachcialo mi sięnowego i mam gruz.trudno.mam nadzieję że jeszcze trochę pozyje;) i będą inne lepsze autka;)czego o Wam życzę.
ZeNoNZeNoN
25-02-2019, 20:01
:) Te lepsze to już były. Odnoszę wrażenie, że co nowa linia to gorsza od poprzedniej. I nie mam to na myśli fiata, ale każdą markę.
Kiedyś się kupowało auta poliftowe , bo producenci usuwali wady wieku dziecięcego, teraz raczej przedliftowe, dlaczego ?
odpowiedź jest chyba prosta ...
A tak z ciekawości czy ktoś słyszał o takich olejach firmy Professional Motor Oil ? PMO 5w40 - osobiście pierwszy raz się z nimi spotkałem. Spełnia normy ACEA3 i API SN/CF.
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/selenia/k_pure_energy/selenia-k-pure-energy-5w40#w1606804882
Zamawial ktos w tym sklepie?
bahamut24
05-04-2019, 12:09
Ja tam kupilem selenie 5l, bez problemu wszystko :)
A Panowie zalał ktoś do tjet-a olej o lepkości 5W-40 który nie spełnia normy C3 i tej Fiata? Z tego co się orientowałem Fiat zaleca olej z normą dla DPF i LL. I tak olej będę zmieniał co 15kkm przebiegu, a dodatkowo te oleje z ta normą jak i Selenie KPE ma niską zawartość TBN co wpływa znacznie na gorsze właściwości myjące oleju.
DamianoZaw
05-04-2019, 19:55
Nie do tjet tylko 1.4 16v zalałem Olej który nie ma tej aprobaty/normy fiata. Pozostałe wymagania spełnia. Jest już po gwarancji.
brylancik13
06-04-2019, 11:53
Moze ktos sie zna i porowna to z Selenią K PE. Wiem ze ten olej nie ma normy Fiata ale inne specyfikacje chyba podobne. Link ponizej.
https://eneos.jpoils.pl/wp-content/uploads/2018/11/ENEOS-PREMIUM-HYPER-5W40-FULLY-SYNTHETIC-LONG-LIFE-PDS.pdf
Damiano co zalałeś?
DamianoZaw
06-04-2019, 14:22
Millers ee. 210PLN za 5l czyli taniej niż selenia z aso ;)
Nie odczułem specjalnie jakiejś różnicy w porównaniu do seleni. Przez 6k ubyło 1/3 na miarce.
brylancik13
06-04-2019, 18:38
Ale wszyscy znaffffcy powiedzą ze zmiana Selenia K Pe to od razu auto jezdzi...
W poprzednim fiacie 1,4 8V był lany olej z aso i silnik go spalał (nie pamiętam ile ale było tego torchę skoro pamiętam). Po gwarancji przeszedłem na valvoline max life i problem znikł. Tak więc w obecnym aucie też przejdę na ten olej po gwarancji
Millers ee. 210PLN za 5l czyli taniej niż selenia z aso ;)
Nie odczułem specjalnie jakiejś różnicy w porównaniu do seleni. Przez 6k ubyło 1/3 na miarce.
5 litrów seleni poza ASO kosztuje 150-160 zeta....
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/selenia/k_pure_energy/selenia-k-pure-energy-5w40#w1606804882
Zamawial ktos w tym sklepie?
tak zamawiałem, osły tak spakowały paczke że opakowanie oleju do skrzyni sie rozwalilo kurier nie dostarczyl paczki bo ciekła odesłał do nich, do dzisiaj (od lipca 2018) czekam az dostarcza brakujący olej.... kase wzieli towaru nie ma, kasy tez nie oddali a sie zobowiązali mailowo, szarpac z nimi mi sie juz nie chce.
W uzupełnieniu tematu ,ja mam zalany Mobil 1 FS 0W/40 i spełnia on, lub przewyższa następujące wymagania
API,SN,SM,SL
ACEA A3/B3,A3/B4
Fiat 9.55535-M2
DamianoZaw
07-04-2019, 20:51
5 litrów seleni poza ASO kosztuje 150-160 zeta....
Wiem że poza aso jest o wiele tańszy.
fiacik72
11-05-2019, 16:02
Odnośnie MOBIL 1 0W40
Mam pytanie czy widzisz różnicę w pracy silnika tzn. czy pracuje gładko? Ja mam wrażenie że ten silnik pracuje "twardo i chropowato".
Przeszedłem z seleni na motula i to samo kilak dni temu przeczytałem ten artykuł https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/jak-wybrac-dobry-olej-silnikowy/pttx1p2 i doszedłem do wniosku że następny olej będzie zwykły nie C3.
Wkleję tylko wniosek:
Masz auto bez DPF-a? Nie używaj olejów Low SAPS!
A co z olejami Low SAPS? Każdy silnik spala przynajmniej minimalne ilości oleju, a pozostałości po tym spalaniu trafiają do układu oczyszczania spalin. O ile po spalaniu âczystegoâ oleju pozostają głównie sadze, które są skutecznie wychwytywane, a później dopalane w filtrach cząstek stałych, o tyle z wielu dodatków poprawiających właściwości smarne olejów pozostają niepalne popioły, których z filtrów automatycznie usunąć się nie da. Dla filtrów cząstek stałych groźne są m.in. pakiety dodatków zawierające tzw. ZDDP (Zink Dialkyl Dithio Phosphate), tradycyjnie wykorzystywane jako środki zmniejszające zużycie silników.
Oczywiście, producenci olejów opracowują nowe receptury, które nie zawierają szkodliwych dla filtrów składników, takich jak fosfor czy siarka, ale albo są one bardzo drogie, przez co trafiają tylko do olejów z najwyższej półki, albo nie tak skuteczne, jak te używane w zwykłych olejach. Konstruktorzy silników doskonale o tym wiedzą i np. stosują w jednostkach stworzonych z myślą o niskooporowych i niskopopiołowych olejach pompy olejowe o znacznie wyższej wydajności. Dla starszych silników takie oleje mogą być zabójcze. Nawet w przypadku nowoczesnych jednostek z filtrami cząstek stałych zdarza się, że producenci zalecają stosowanie olejów średniopopiołowych, tzw. Medium SAPS.
Zastosowanie oleju Low SAPS w takim przypadku może przedłużyć trwałość DPF-a, ale za to odbije się na trwałości silnika. Często powstaje pytanie, czy np. w ostro użytkowanych, poddanych chiptuningowi autach lepiej stosować olej wysokopopiołowy i częściej np. regenerować filtr cząstek stałych (koszt: ok. 2000 zł), czy ryzykować zatarcie znacznie droższego silnika.
Co o tym myślicie czy przez zastosowanie oleju Low SAPS nie niszczymy pierścieni i gładzi potem zaczyna nam palić coraz więcej oleju ?
Gomez405
11-05-2019, 16:35
Odnośnie MOBIL 1 0W40
Mam pytanie czy widzisz różnicę w pracy silnika tzn. czy pracuje gładko? Ja mam wrażenie że ten silnik pracuje "twardo i chropowato".
Przeszedłem z seleni na motula i to samo kilak dni temu przeczytałem ten artykuł https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/jak-wybrac-dobry-olej-silnikowy/pttx1p2 i doszedłem do wniosku że następny olej będzie zwykły nie C3.
Wkleję tylko wniosek:
Masz auto bez DPF-a? Nie używaj olejów Low SAPS!
A co z olejami Low SAPS? Każdy silnik spala przynajmniej minimalne ilości oleju, a pozostałości po tym spalaniu trafiają do układu oczyszczania spalin. O ile po spalaniu âczystegoâ oleju pozostają głównie sadze, które są skutecznie wychwytywane, a później dopalane w filtrach cząstek stałych, o tyle z wielu dodatków poprawiających właściwości smarne olejów pozostają niepalne popioły, których z filtrów automatycznie usunąć się nie da. Dla filtrów cząstek stałych groźne są m.in. pakiety dodatków zawierające tzw. ZDDP (Zink Dialkyl Dithio Phosphate), tradycyjnie wykorzystywane jako środki zmniejszające zużycie silników.
Oczywiście, producenci olejów opracowują nowe receptury, które nie zawierają szkodliwych dla filtrów składników, takich jak fosfor czy siarka, ale albo są one bardzo drogie, przez co trafiają tylko do olejów z najwyższej półki, albo nie tak skuteczne, jak te używane w zwykłych olejach. Konstruktorzy silników doskonale o tym wiedzą i np. stosują w jednostkach stworzonych z myślą o niskooporowych i niskopopiołowych olejach pompy olejowe o znacznie wyższej wydajności. Dla starszych silników takie oleje mogą być zabójcze. Nawet w przypadku nowoczesnych jednostek z filtrami cząstek stałych zdarza się, że producenci zalecają stosowanie olejów średniopopiołowych, tzw. Medium SAPS.
Zastosowanie oleju Low SAPS w takim przypadku może przedłużyć trwałość DPF-a, ale za to odbije się na trwałości silnika. Często powstaje pytanie, czy np. w ostro użytkowanych, poddanych chiptuningowi autach lepiej stosować olej wysokopopiołowy i częściej np. regenerować filtr cząstek stałych (koszt: ok. 2000 zł), czy ryzykować zatarcie znacznie droższego silnika.
Co o tym myślicie czy przez zastosowanie oleju Low SAPS nie niszczymy pierścieni i gładzi potem zaczyna nam palić coraz więcej oleju ?
Ale tipo ma twc i dlatego się c3 wymaga
fiacik72
11-05-2019, 18:31
a co to takiego twc ?
Gomez405
11-05-2019, 18:42
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Reaktor_katalityczny
fiacik72
11-05-2019, 19:38
Czym ten katalizator różni się od innych przy których pracują silniki na olejach średnio i wysoko popiołowych ? Jeździłem Octavią z lpg od nowości lałem Mobil 1 5w50 przejechałem 150 tyś i wszystko było OK mam Nissana micre i toyote yaris jeżdzą na Mobil 2000 10w40 mają ponad 120 i 200 tyś i jest OK.
Gomez405
11-05-2019, 22:46
Pewnie tym ze bardziej czyści spaliny
C3 jest głównie wymagany dlatego że przeważnie sią to oleje LL [LongLife] ze względu na interwał wymiany 30kkm. W przypadku TWC stosowanie oleju z normą C3 ma raczej sens w przypadku żeby nie uszkodzić katalizatora jak silnik pobiera znacznie oleju.
fiacik72
12-05-2019, 14:35
Z tego co przeczytałem C3 oznacza olej bez popiołowy, czyli nie posiadający albo posiadający w bardzo małych ilościach dodatki które, tradycyjnie wykorzystywane są jako środki zmniejszające zużycie silników, a po spaleniu osadzają się w katalizatorze w postaci pyłów trudnych do usunięcia. Czyli - moje wnioski - mamy wybór mocniej zużywać silnik - wszystkie elementy trące, albo zanieczyścić katalizator.
KrystekP
30-05-2019, 22:45
a korzystacie z olejów shell?? Czytałem że oczyszcza silnik. Spotkał się ktoś z Was z taką opinią??
brylancik13
30-05-2019, 23:01
Tak, mają takie opinie. W swoim starym aucie korzystałem z Shell Hellix, dobra jakosc w stosunku do ceny
Ja używam Shella w swoim dieselku, jestem z niego zadowolony. Do tego w komplecie z xado i będę miał spokój z silnikiem na długo.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190530/decdfbfe0ccb11dfe335cfe14fe68d39.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190530/68232bd23a609792a9aad67225e0753a.jpg
Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
KrystekP
08-06-2019, 17:20
Ja używam Shella w swoim dieselku, jestem z niego zadowolony. Do tego w komplecie z xado i będę miał spokój z silnikiem na długo.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190530/decdfbfe0ccb11dfe335cfe14fe68d39.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190530/68232bd23a609792a9aad67225e0753a.jpg
Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka
a jak wygląda silnik po takim oleju?? Jest w nim nagar? Czytałem że oczyszcza silnik.
Mam tego shella w swoim hyundaiu. Silnik czysty, najechane mam 125000 km....
a jak wygląda silnik po takim oleju?? Jest w nim nagar? Czytałem że oczyszcza silnik.
Napiszę tak, ja zwracam uwagę na jakość pracy silnika. czy czyści silnik , to mnie nie interesuje zbytnio. Ważnym jest by nie było problemu z odpalaniem w ujemnych temperaturach, by tarcie tłoków o cylindry było jak najmniejsze. Dlatego większą wagę przywiązuję do drugiego elementu jakim jest ceramizer.
Ceramizery stosuje w swoich fiatach od 97 roku, Punto I 1.1 przejechałem nim od nowości - 200 tys km, Doblo 1.4 - 150 tys km i z żadnym nie było problemów jeśli chodzi o silnik, a przyznam się, że nie rozpieszczałem aut częstymi wymianami oleju :D każde z nich jednak miało zaaplikowane ceramizery, teraz w Tipo zrobiłem to samo i jestem przekonany, że znów przez długie km nie będę miał kłopotu z silnikiem.
kuchcik_3875
12-06-2019, 20:34
Witam
[I][I]Ja w BRAVO II Z T-jetm zrobiłem 90 tyś na Mobil 1 new life 0w-40 bez C3 .
W Tipo po gwarancji przy przebiegu 30 tyś zaleje https://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-vst-sae-5w-40.html
Na temat C3 polecam wątek : użytkownika: CzarnePaliwo na forum https://nuovabravoklub.pl/viewtopic.php?f=63&t=149&start=100 ten człowie dysponuje sporą wiedzą na temat olejów i nie tylko
Cytat
[I]Prześledziłem cały wątek i zauważyłem, że wielokrotnie pojawia się tutaj pytanie o normę ACEA C3 w kontekście zaleceń Fiata dla silników 1.4 16V czy 1.4 T-Jet.
Pojawienie się normy C3 w zaleceniach instrukcji obsługi dla tych silników nie wynika z nadzwyczajnego układu katalicznego, ale z założeń związanych z interwałem 30 tys. km, który dopuszcza Fiat. Jest to pewnego rodzaju asekuracja. Jakikolwiek olej, z tych "lepszych" czy "gorszych/tańszych" pod koniec interwału rzędu 30 tys. km nie będzie trzymał swoich parametrów. Co więcej, będzie zanieczyszczony produktami ubocznymi spalania paliwa, które zaabsorbuje do swojej zawiesiny. Producent będąc świadomym ilości zanieczyszczeń w oleju o takim przebiegu sugeruje stosowanie produktów o średniej zawartości popiołów, aby tym samym zmniejszyć ew. ilość pozostałych w silniku depozytów pod koniec tak długiego interwału. Ograniczenie zwartości popiołów w oleju wiąże się z ograniczeniem ilości dodatków typu ZDDP, które są dodatkami przeciwzatarciowymi. Z punktu widzenia ochrony silnika nie jest to dobre rozwiązanie. Zazwyczaj oleje z normami Cx stosuje się w silnikach diesla wyposażonych w DPF. Tam olej o obniżonej zawartości popiołów jest konieczny aby nie doprowadzić do zapchania filtra lub zwiększenia częstotliwości jego wypalania.
W tym miejscu polecam artykuł: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... sprezarke/
W związku z tym używanie olejów z C3 do tych silników ma sens jedynie w przypadku, kiedy samochód jest na gwarancji lub kiedy właściciel chce trzymać się wspomnianych 30 tys. km interwału wymiany oleju. Choć ta druga opcja jest nierozsądna. Wychodząc naprzeciw pytaniom "dlaczego?" polecam wysłać próbkę oleju po 30 tys. km do laboratorium celem oznaczenia ilości metali ze zużycia silnika oraz parametrów oleju. W Polsce funkcjonują już laboratoria, które takie usługi świadczą i koszt nie jest powalający. Uogólniając, w zależności od oznaczanych parametrów wynosi od ok. 150 - 250zł (ale to sprawa dość indywidualna).
Użytkownikom tych silników, którzy nie przekraczają 15 tys. km na danym oleju oraz nie mają już gwarancji polecam trzymać się dwóch wytycznych: lepkości 5w40, normy ACEA A3/B4.
Do tego dochodzi jeszcze zestaw wszystkich parametrów na podstawie, których ocenia się czy dany olej 5w40 A3/B4 jest kiepski, średni czy naprawdę dobry. Zwraca się uwagę na indeks lepkości, pompowalność, punkt płynięcia, TBN oraz Noack (odparowalność). O odparowalności przeczytacie tutaj: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... ug-noacka/
Pozdrawiam
Pisałem parę postów wyżej że olej z normą C3 jest swoistą "dupokrytką" w przypadku jakby użytkownik jednak chciał zmieniać olej co 30kkm. Osobiście też zrezygnuje z oleju z normą C3, i tak zamierzam zmieniać co 15kkm.
A ja w cc sporting na gownianym oleju lotos 10w40 200000 przejezdzilem z czego 120000 na gazie i nie dodawałem niczego i tez nic się nie działało. W chipowanych dieslach tez nic nie dolewalem i tez było git 300000.
JackTheNight
13-06-2019, 12:47
Ja zalałem swój silnik MOTULem 8100 X-CLEAN 5W40 C3 i już przejechałem 500 km i jak narazie na miarcę trzyma poziom :)
Czyli jednak to prawda że Motula nie bierze :)
Gomez405
13-06-2019, 12:51
Ja zalałem swój silnik MOTULem 8100 X-CLEAN 5W40 C3 i już przejechałem 500 km i jak narazie na miarcę trzyma poziom :)
Czyli jednak to prawda że Motula nie bierze :)
A brał ci olej?
JackTheNight
13-06-2019, 13:01
Na Seleni i Castrolu brał - na 15 tyś km. musiałem dolać 1 litr oleju. Na motulu narazie nic nie ubywa :) oby tak dalej :)
Ale pewność będę miał jak tak przejadę ze 2 tys. km
Czyli jednak to prawda że Motula nie bierze
W moim przypadku twoja teza się nie sprawdza . Przejechałem na MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 juz 30.000 km i nie jest tak ,ze silnik go nie bierze. U mnie bierze ok. połowy tego co miałem na seleni/ średnio seleni dolewałem 0,6-0,8 l na 15.000/ na motulu jest odpowiednio 0,4-0,5 l na 15000km/. Mam przejechane ponad 60000 km i prawie tyle samo na LPG
JackTheNight
13-06-2019, 19:11
Dlatego pawka później napisałem że jak przejadę tak
2000 km to będę miał pewność co do tego czy bierze czy nie, czy mniej.
I jak z tym motulem? Dolewasz?
JackTheNight
19-08-2019, 22:25
Dolewam, ale mniej niż seleni czy Castrola.
Tak wychodzi ze na 15 tys doleje z 0.5 l Motula.
Nie za bardzo rozumiem dlaczego macie fabrycznie 5 w 40, a ja mam 10w40
michael4321
10-12-2019, 14:16
tipo mam 4 miechy, a salonie mowili zeby kontrolowal olej i zebym dolewal bo moze zlopac wiecej niz normlanie na poczatku
ciagle sprawdzam i w limicie (aktualnie dokladnie polowa zakresu) - rozumiem ze to normalka ze nie musze dolewac?
po 2 latach użytkowania oleju motul 8100 x-clean mogę powiedzieć że ubytek jest identyczny jak na selenii. dokładnie 500ml na 10tyś km.
Jak kupowałem w sklepie firmowym 1 l Sieleny na dolewki, bo moje Tipo było jeszcze 1 rok na gwarancji to dali mi ten droższy olej z normą C3, chociaż mówiłem, że nie mam DPF. Przez rok dolałem 1 litr. Po gwarancji wlałem olej na MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 i założyłem LPG. W tej chwili przejechałem 8 tyś. Dolewałem parę dni temu - do tej pory wlałem 0,5 l oleju, czyli w normie. Do Mitsubishi Colt też z LPG używam również Motul 8100 X-Cess 5W40. W zasadzie te oleje róźnią się ilością popiołu. Do Colta nie dolewam oleju. Z tą wymiana co 30 tyś to chwyt księgowych, rzadziej do serwisu na olej to kasa w kieszeni dla kupującego.
dario123
05-10-2020, 12:59
mam do Was pytanko - jak zdjąć tą plastikową usłane na silniku (odkręciłem 2 śruby po prawej stronie i przy korku wlewu oleju lewa strona, zostaje jeszcze jakaś śruba na górze po środku - jak to zdjąć ?)
rajtkezjusz
05-10-2020, 14:38
Benzyniaki mają katalizatory TWC i często potrzebują normy C3 (czasem mylone ,że nie mam DPF (diesel) to po co mi to ) . Stosowałem w swoim Selenię Digitek i zauważyłem ,że pod korkiem oleju miałem od zawsze masło . Zgłosiłem do ASO -tak ma byc i tyle . Zmieniłem olej na inny z normą fiata i temat zanikł . Ciekawe jak u was ,czy masło pod korkiem się pojawia ?
mam do Was pytanko - jak zdjąć tą plastikową usłane na silniku (odkręciłem 2 śruby po prawej stronie i przy korku wlewu oleju lewa strona, zostaje jeszcze jakaś śruba na górze po środku - jak to zdjąć ?)
Odkręcasz 2 śruby M6, zdejmujesz 2 opaski na przewodach od zaworu upustowego i trzeba szarpnąć osłoną do góry. Od strony grodzi osłona jest ustalana jeszcze na jednym otworze z amortyzatorem gumowym.
Od strony grodzi osłona jest ustalana jeszcze na jednym otworze z amortyzatorem gumowym.
No zgadza się. Ja na tym kiedyś poległem, bo sciągając tą obudowę wysunąłem niechcący jedną z wtyczek od kompa która jest zamocowana na ścianie grodziowej silnika zaraz pod uszczelką komory silnika- tą pod szybą...
taka ;-)przestroga dla innych
Bardzo ciężko schodzi. Podważ czymś. To tylko zaczep gumowo choinkowy
Micr0mega
10-11-2020, 15:45
Pozwolę sobie wskrzesić temat.
Pytanie dotyczy tego posta znalezionego na innym forum - https://nuovabravoklub.pl/viewtopic.php?f=98&t=1898&sid=7f85e0cd0b0a913e176e2458a4dff4ae&start=1040#p135854
Dokładniej mówiąc, samej jego końcówki.
W nowym Tipo pojawił się już nawet zapis w instrukcji, które pozwala wybrać pomiędzy ACEA C3 a API SN, które VST 5w40 spełnia.
Ktoś jest w stanie to potwierdzić, ja osobiście mam duży problem z pobraniem najnowszej wersji instrukcji obsługi.
mechanizator9
10-11-2020, 18:46
To może trzeba było tam zapytać?
Wpisz w google
instrukcja obslugi tipo pdf 2019 i wyskoczy Ci kilka stron z instrukcjami do pobrania.
Najnowsza instrukcja czyli jaka? Z którego roku? Jeśli masz wątpliwości czy można lać inny olej napisz do FCA czy to potwierdzą.
Edit. Strona 205 dla 1.4 95Km tipo chatchbeck
Olej do silników
benzynowych (wersje
1.4 16v 95 KM)
SAE 5W-40
ACEA C3 / API SN 9.55535-S2
SELENIA K P.E.
Contractual Technical
Reference N°F603.C07
Witam ja wlałem Castrol magnatec 5w/40 c3, na moje jest dużo lepszy od tego oleju Selenia .Tylko interwały olejowe ustaw sobie na 10 000.Pozdrawiam.
rajtkezjusz
12-11-2020, 20:33
Motorek niewysilony więc czy warto niżej niż 15 tyś km robić wymianę ? wiadomo ,że nowy olej to nowy ,ale ...
mechanizator9
12-11-2020, 23:30
Niby masz rację ale podobnie można myśleć jeśli rocznie przejeżdża się np. 8kkm i teoretycznie raz się mówi żeby wymienić co rok innym razem w książce jest, że można co 2 lata. Ciekawi mnie czy kiedyś ktoś robił analizy degradacji oleju np. po przejechaniu rocznie 5kkm i po 2 latach z sumarycznym nalotem 10kkm?
Witam silnik jest nie wysilony ale przebiegi 15tyś to kończenie na własne życzenie silnika ,a dokładnie uszczelniaczy na zaworach pracując w przepalonym oleju .Producent specjalnie wydłuża interwały oleju by było bardziej EKO. Gwarancję mamy na 2 lata a potem się panie bujaj i płać ze swojej kieszeni.
krowka1978
14-11-2020, 23:00
Witam silnik jest nie wysilony ale przebiegi 15tyś to kończenie na własne życzenie silnika ,a dokładnie uszczelniaczy na zaworach pracując w przepalonym oleju
Na pewno :roll: Nie wiem z jakiego gównolitu by musieli to robić. Do tego 15tyś i przepalony olej... W takim razie mój niewysilony już dawno nie powinien jeździć, a wymieniam właśnie co 15tyś, ma już prawie 230tyś. przebiegu. Chyba zepsuty jest :roll:
Jeżeli ktoś chce wymieniać co 1tyś., to niech wymienia ;-)
Chyba zepsuty jest
Masz auto z zepsutą funkcją psucia się, przez co masz wypaczone postrzeganie rzeczywistości... ja tez uważam ze olej trzeba zmieniać co 1000km a filtr co 500km, ale sam zmieniam co 15000 :-)
PS, najlepiej codziennie zmieniać auto, jak niskie jest wtedy prawdopodobieństwo awarii?
Byłbym gotów założyć się, że każdy przyzwoitej jakości olej 5W40 będzie dobry do tego silnika i nie zrobi istotnej różnicy, przy zmianach co 15kkm. Co więcej, przypuszczam, że 5W50 albo 0W40 też by się nadał. :-)
Kiedyś w instrukcji do Corsy B miałem zalecanych kilka różnych lepkości oleju, w zależności od strefy klimatycznej. A silnik w tipo to też nie jest kosmiczna technologia.
Byłbym gotów założyć się, że każdy przyzwoitej jakości olej 5W40 będzie dobry do tego silnika i nie zrobi istotnej różnicy, przy zmianach co 15kkm. Co więcej, przypuszczam, że 5W50 albo 0W40 też by się nadał. :-)
Kiedyś w instrukcji do Corsy B miałem zalecanych kilka różnych lepkości oleju, w zależności od strefy klimatycznej. A silnik w tipo to też nie jest kosmiczna technologia.
Ja tankuje Amsoil-a 5W-40 C3 bez norm Fiata od prawie 50kkm i jeszcze silnik daje radę;-)
rajtkezjusz
15-11-2020, 23:45
Niby masz rację ale podobnie można myśleć jeśli rocznie przejeżdża się np. 8kkm i teoretycznie raz się mówi żeby wymienić co rok innym razem w książce jest, że można co 2 lata. Ciekawi mnie czy kiedyś ktoś robił analizy degradacji oleju np. po przejechaniu rocznie 5kkm i po 2 latach z sumarycznym nalotem 10kkm?
Jest taka stara zasada : raz na rok /przebieg . Olej w silniku niejeżdżonym też ulega degradacji ,chłonie wilgoć itd . Mojego ojca auto robi max 6 tyś na rok i olej co rok wymiana . 30 tyś /rok wprowadzono dla ściemy ,a oleje mają np. niskie TBN aby wytrzymywały jakoś tam te przebiegi choć już wiadomym jest ,że to mordowanie silnika w długim okresie czasu . Jednostka niewysilona to spoko 15 tyś /rok ,olej C3 bo kat jest TWC i taki zalecany jest . Każdy robi jak uważa oczywiście . w Swoim wysilonym z witaminką wymyśliłem sobie zasadę ,że jeśli Selenia to wymiana co 10 tyś km /rok ,jeśli syntetyk jaki leję to 12500/rok ,ale to silnik z turbo/lpg
Wymieniałem olej co 15 kkm i auto poszło do żyda z 205 kkm przebiegu ze sprawnym silnikiem (silnik 1,1 :-), kolejny z takim samym interwałem wymiany poszedł do żyda ze 155 km przebiegu (silnik 1,4 ten co w tipo), i ten pewnie też pójdzie w pełni sprawny do zyda, itd. Wszystkie na LPG W miedzy czasie będa sie sypac mniej lub bardziej istotne pierdoły , jakiś osprzęt itp ale to co zależy stricte od oleju bedzie zapewne w nienagannym stanie. Zmiana co 10 tys albo mniej to absurd chyba że to auto do grobu chcecie zabrać ale wtedy tez trzeba równie pieczołowicie dbać o każdy inny detal. Więcej to auto cierpi przy wymianie jak te kilka sekund nie ma smarowania :-).
15 tys to i tak maly interwal w Klekotach tipo ma wymiane oleju co 35 tkm ja osobiscie wymieniam co 17 ale znam przypadki co servisowane sa tylko w aso bo tu takie podejscie w Austri ludzie maja gdzies swoje auta jak zapala sie lampka wymien olej to jada do aso i te auata tez jezdza a po 5 latach jada do takich krajow jak Polska i co da wymina oleju Co 10 tys jak auto przez pierwsze lata jezdzilo np na zachodzie a tu sie wymienia tak jak pisza w ksiazce, a mieszkam od dziecka w Austri i nieznam ani jednego Austyjaka ktury sie przejmuje swojim olejem jak zapala sie kontrolka to wymieniaja... te auata tez jezdza po 300 tysl.. wiem ze w polsce malo Fiatow kture maja 300 tys ale na zachodzie to normalny przebieg po 5. 6 latach w polsce tylko takie cuda ze 15 letnie diesle maja po 180 tys
Aniversario
18-11-2020, 14:52
Ale w Polsce też 90% ludzi też ma to gdzieś jakiej marki i lepkości olej jest zalewany i jadą wymieniać tak jak każe producent i nie częściej. Takich co rozkminiają czy olej ma być taki, sraki czy owaki, czy tej marki czy innej, a czy może częściej wymieniać to jest garstka. Najczęściej na takich forach motoryzacyjnych jak tutaj. Niestety większość ludzi nawet facetów wogóle nie ma pojęcia na jakiej zasadzie ich samochód jest wprawiany w ruch. Potrafią zatankować i ewentualnie dolać płynu do spryskiwacza, a co tu mówić o znajomości w temacie olejów.
rajtkezjusz
19-11-2020, 00:33
Zgadza się ,mam kolegę i dla niego wszystkie 5W40 to syntetyk i już .
Gomez405
19-11-2020, 09:37
Tak tylko wkleje tekst z fb
Cytuje liqi moly
Minerał vs syntetyk.
Z tematem baz olejowych związanych jest wiele mitów. Naszym zdaniem nie powinno tu być miejsca na dowolną interpretację, ponieważ to właśnie baza w dużym stopniu determinuje właściwości oleju i od niej zależy właściwości smarne i szybkość starzenia środka smarnego.
Oleje mineralne.
Wbrew obiegowym opiniom oleje mineralne mają doskonałe właściwości smarne i doskonale przylegają do metalu dzięki czemu niechętnie spływają do miski olejowej po wyłączeniu silnika. Niestety w wysokiej temperaturze bardzo szybko ulegają utlenieniu i tracą swoje parametry. Co gorsza, olej mineralny szybko ulega zakwaszeniu i wręcz sprzyja rozwoju korozji. W związku z tym faktem, oleje mineralne mogą być stosowane w starszych silnikach, gdzie koszt wymiany oleju i jego dolewek nie może być wysoki.
Oleje syntetyczne.
Prawdziwe syntetyki oparte są tzw. bazę PAO, czyli polialfaolefiny. Taka baza tworzona jest z benzyny lub gazu, a nie z samej ropy naftowej. Oleje oparte o tą technologię są najbardziej odporne na starzenie i utlenianie i mają najlepsze właściwości smarne. Oczywiście mają i wady. Jedną jest słaba zdolność mieszania z dodatkami, druga wysoka cena a trzecia to słaba przyczepność. Taka technologia jest bardzo droga, a na rynku jest bardzo mało olejów w pełni syntetycznych. Polskie prawo zezwala na nadinterpretację i nazywanie olejów z grupy III, a więc produktów wytworzonych przez proces hydrokrakingu olejami syntetycznymi. Pełne syntetyki najlepiej stosować w sporcie i w samochodach po modyfikacjach mechanicznych. Oczywiście w naszej ofercie nie brakuje takich olejów
https://liquimoly.sklep.pl/pl/c/Oleje/89/1/default/1/f_at_3_25/1
Oleje hydrokrakowane.
Oprócz tradycyjnego podziału należy wyróżnić oleje oparte o technologię hydrokrakingu. Tworzenie takich baz polega na oddziaływaniu wysoką temperaturą i wodorem pod dużym ciśnieniem na oleje powstałe w wyniku rafinacji ropy naftowej. Właściwości tych baz są bardzo dobre i często prawie dorównują olejom syntetycznym. Taka baza wymieszana z bazą PAO tworzy olej niemal idealny. Oleje HC z dużą zawartością bazy PAO mają dobre właściwości smarne lepszą mieszalność z dodatkami i lepszą przyczepność do metalowych elementów. Tych olejów warto używać na co dzień jako, że to z reguły to właśnie one mają najnowsze aprobaty.
Na koniec warto dodać, że nie ma jednej doskonałej recepty na olej. Najważniejsze jest, aby wybierać produkty stworzone z dobrych receptur i właściwych surowców. Kluczowe jest jednak to aby producent zapewniał jakość i powtarzalność produkcji .
Dlatego jak chcesz kupić DOBRY olej, wejdź tu:
https://liqui-moly.pl/katalog-doboru-oleju/#oww:/api/v1/oww/1001/POL/POL/1/
Hej,
Dołączę się do konwersacji. Bardzo szybkie pytanie mam tak na prawdę Selenia vs Motul - oczywiście mówimy tutaj właśnie o Selenia 5w40 Multiair a Motul 8100 x-clean 5w40. Bardzo dużo osób mówi lej Selenie bo silnik nie cieknie, nie leje się nigdzie, dobrze chodzi po co zmieniać. Natomiast druga część osób mówi Motul bo lepsza jakość. Nie siedzę w motoryzacji i nie znam się w tych tematach i stoję przed decyzją jeszcze czy auto dalej robić w ASO czy oddać do np. Norauto, gdzie ASO to prawie 1000pln a Noruto 480pln + zakup oleju czyli wyjdzie koło 700pln. Proszę dobrych ludzi o pomoc :)
DamianoZaw
07-01-2021, 21:23
Cześć jeździ na selenii i silniki chyba im się nie zatarły 🙂 ze 2 lata temu, na pewnym forum, w dluugim temacie o olejach czytałem że selenia to nie jest jakiś nadzwyczajny olej.
Jeśli masz sprawdzone źródło to bralbym motula. Używałem obu i na tym motulu miałem mniejsze zużycie oleju na 15k km- około 0,5 mniej niż na selenia.
Jest polskie forum o olejach - oil club. Były też tematy o tipo 1.4 więc możesz poczytać.
Co do kultury pracy to miałem już kilka wymian na różnych olejach i nie jakoś zauważyłem szczególnych różnic, typu cichsza praca itp.
Tani i dobry : GULF , widzieliście gdzieś reklamę tej firmy ??? ma się świetnie od lat i nikt tego nie podrabia
Tylko jeszcze zostaje ew. temat Aso czy mechanik :P
Zakup castrola magnateca 5w40 spelniający normę fiata to 110-130 pln za 4l. Filtr 15-20 zł. Wymiana w każdym warsztacie który ma kanał. Jak chcecie jakoś mega ten silnik chronić to dodać archoila 9100 tzn. nanoboranu potasu który chroni lepiej niż te wszystkie selenie i motule. A wgl rozkminianie tych tematów zwłaszcza w kontekście tego dość starego i prostego silnika to już trochę religia. I często rozmawia się o tym np.przy grillu wpierdalając najtańszą podwawelską trującą niemal tak jak ten olej. No ale ch.j tam samochód ważniejszy. . A zapewniam was że lejąc olej klasy lotos synthetic spokojnie dojedziecie do 200 kkm z nominalną kompresją. A brać 1000 zł za wymianę oleju w tym aucie to taki sam nietakt jak pierdzieć w saunie ale są takie buraki.
Smerfetka
08-01-2021, 09:22
Tylko jeszcze zostaje ew. temat Aso czy mechanik :PPojedź do zwykłego mechanika a najlepiej do punktu wymiany oleju. Zapłacisz 100zl za robociznę. Na upartego możesz do Norauto bo nie powinni nic sp...ć. Przed wymianą zrób płukankę silnika (15min pracy silnika na postoju).
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
pablos_206
08-01-2021, 10:11
A brać 1000 zł za wymianę oleju w tym aucie
Przy takiej cenie dla niektórych strefa komfortu się pojawia: drożej=lepiej :) Ot takie autospa:D
Tak znam to, jakby częściej u kobiet. Znajoma jest podekscytowana jak jedzie do ASO bo tam jej kawę z ekspresu na kapsułki dadzą.
Parafrazując p. Nowickiego ze sztosa: Jakbym się k.wa chciał kawy napić to bym poszedł do kawiarni nie?
Prawie mnie ostatnio pobiła jak ją zapytałem jakiej firmy ma te czujniki parkowania co "dostała w gratisie z autem, tak zbajerowała sprzedawcę".
Odp: "No toyoty przecież, fabryczne !"
A na desce przyklejony pierdolnik z aliexpress. A czerwone kropki na oponach to specjalne oznaczenie że ona ma czujniki (i przy ich zmianie co roku płaci ekstra hajs w ASO. Myślę że na sprzedaży oleju dla niej można by majątek zrobić - łyknie każdy kit jak pelikan ciepłe kluski.
Dlatego na różnych rzeczach się trzeba znać bo inaczej jest się w życiu frajerem. A dziś nie jest to problemem mając w kieszeni urządzenie w którym jest cała wiedza tego świata. No ale ona woli fejsbunia.
DamianoZaw
09-01-2021, 19:07
Hej,
Dołączę się do konwersacji. Bardzo szybkie pytanie mam tak na prawdę Selenia vs Motul - oczywiście mówimy tutaj właśnie o Selenia 5w40 Multiair a Motul 8100 x-clean 5w40. Bardzo dużo osób mówi lej Selenie bo silnik nie cieknie, nie leje się nigdzie, dobrze chodzi po co zmieniać. Natomiast druga część osób mówi Motul bo lepsza jakość. Nie siedzę w motoryzacji i nie znam się w tych tematach i stoję przed decyzją jeszcze czy auto dalej robić w ASO czy oddać do np. Norauto, gdzie ASO to prawie 1000pln a Noruto 480pln + zakup oleju czyli wyjdzie koło 700pln. Proszę dobrych ludzi o pomoc :)
Ty chcesz wymienić olej i filtry czy robisz przegląd gwarancyjny? Bo ceny które podajesz to jak za przegląd.
Nie wiem jak u Ciebie w okolicy ale za wymianę oleju i filtrów powietrza i oleju place około 60 PLN.
Kabinowy za schowkiem wymienisz sam w 5 min.- jest film na YT robiony przez kolege z forum.
Robson_75
10-01-2021, 10:50
Ktoś używał lub co sądzicie o Eurol Turbo DI 5W-40? Rekomendowany przez producenta do tego silnika i spełnia normę fiata. Cena też przystępna.
Do diesla rozumiem? Ja używam eurol fluence do pb z lpg. Ma specyfickaje fiata i mi pasuje, już 2 wymiana na nim. Dupy nie urywa, lepszy od selenii i tańszy... są lepsze ale dla mnie stosunek cena/jakość w Eurolu jest najlepszy.
brylancik13
10-01-2021, 12:33
Ten eurol turbo di do benzyniaka tez moze byc
Robson_75
10-01-2021, 12:33
Do benzyny 1,4 16V. Na stronie polecany do tego silnika.
jaroslawrak
10-01-2021, 15:22
Zamienniki oleju SELENIA K P.E. dla 1.4 16V
Polecam nasze polskie oleje do Tipo w sam raz:
39551
39550
mechanizator9
10-01-2021, 16:14
Zamienniki oleju SELENIA K P.E. dla 1.4 16V
Polecam nasze polskie oleje do Tipo w sam raz:
39551
39550
Spełnia normy Fiat 9.55535-S2? Z ciekawości kiedyś szukałem i nie znalazłem.
Ten drugi AURUM to jest 15w40
brylancik13
10-01-2021, 16:27
Osobiscie oleje ktore mozna kupic w Carrefour idąc po bułki omijam. I nie chodzi o markę a o jakość oleju.
jacekviola
10-01-2021, 20:24
i jakież to są oleje które mozna kupić w Carrefour idąc po bułki ?
mechanizator9
10-01-2021, 20:31
i jakież to są oleje które mozna kupić w Carrefour idąc po bułki ?
https://www.carrefour.pl/artykuly-spozywcze/sosy-oleje-ocet/oleje-i-oliwy :)
Spełnia normy Fiat 9.55535-S2? Z ciekawości kiedyś szukałem i nie znalazłem.
Ten drugi AURUM to jest 15w40
To "1" w "15W40" to napis SAE ;-). Wreszcie poszli po rozum do glowy i robią low sapsy 5W40.Swego czasu przelatałem > 210 kkm na lotosie/orlenie z silniczkiem 1.1 i to na lpg. Przy 205 kkm padła uszczelka pod glowicą więc musiałem czapkę zrzucić. Gładzie cylindrów miodzio -zero zużycia, zero rantu przy GMP jaki nie raz widziałem przy autach z poprzedniej epoki (FSO/Skoda/Dacia). I to nie problem silnika byłpowodem pozbycia się tego auta. Tak więc uważam że nie ma co przeginać.
jaroslawrak
11-01-2021, 01:08
Spełnia normy Fiat 9.55535-S2? Z ciekawości kiedyś szukałem i nie znalazłem.
Ten drugi AURUM to jest 15w40
Nie spełnia,bo widocznie nie zapłacili jeszcze Fiatowi za promocję:cool:
Aurum jest 5W40....
Nie wiem jak można bardziej ufać małej holenderskiej firmie (Eurol) zatrudniającej ledwo 200 osób,która kupuje cysternami olej bazowy w dużej rafinerii,miesza z dodatkami i sposobem prawie chałupniczym rozlewa w mniejsze opakowania....
Jest jeszcze jeden polski producent....mała,młoda firma z Chorzowa (Specol) i jej olej o dziwo spełnia normę Fiata 9.55535-S2:smile:
39557
mechanizator9
11-01-2021, 02:09
Nie spełnia,bo widocznie nie zapłacili jeszcze Fiatowi za promocję:cool:
39557
Ale nie trzeba płacić fiatowi za spełnienie normy, gdyby olej miał mieć dopuszczenie producenta (Fiata) to wtedy chyba tak.
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
Celowo zapytałem o normę fiata bo gdyby się coś wydarzyło na gwarancji to można być w czarnej ...
jacekviola
11-01-2021, 09:59
Nie spełnia,bo widocznie nie zapłacili jeszcze Fiatowi za promocję:cool:
Aurum jest 5W40....
Nie wiem jak można bardziej ufać małej holenderskiej firmie (Eurol) zatrudniającej ledwo 200 osób,która kupuje cysternami olej bazowy w dużej rafinerii,miesza z dodatkami i sposobem prawie chałupniczym rozlewa w mniejsze opakowania....
Jest jeszcze jeden polski producent....mała,młoda firma z Chorzowa (Specol) i jej olej o dziwo spełnia normę Fiata 9.55535-S2:smile:
39557
naprawdę uważasz że w tej chwili ktoś by się bawił w oficjalne oferowanie olejów które nie spełniają norm technicznych ?
Może jeszcze jakieś podrabiance , pokrętnie po allegro czy targowiskach ale oficjalnie w sklepach i punktach handlujących olejami ?
Zejdz na ziemię.
Sprzedaje się tego dużo; gdyby byl to szajs bylaby juz dawno afera
Skomponować olej z bazy i dodatków potrafi jeden z forumowiczów objawiający się na forach np. alfy/olejowych itp. Poparte póxniej badaniami itp. (gość chyba robi w jakims laboratorium).
Więc nie jest to rocket science. Po prostu żeby spełniało normę np c3. Trzeba dać odpowiedni pakiet dodatków żeby było mało popiołu itp.
Najciekawsze w jego działalności jest to że pokazywał przykłady jak na podstawie analizy można ocenić zużycie silnika na podstawie śladowych ilości metali w oleju (czy hebluje jeszcze stop panewkowy czy już dalej, ile żelaza zdarło z gładzi itp. ;-).
Nie wiem jak można bardziej ufać małej holenderskiej firmie (Eurol) zatrudniającej ledwo 200 osób,która kupuje cysternami olej bazowy w dużej rafinerii,miesza z dodatkami i sposobem prawie chałupniczym rozlewa w mniejsze opakowania....
Bo ten olej trafił do labo na badania i na forum olejowym są te wyniki, całkiem przyzwoite. Tyle wystarczy?
jaroslawrak
15-01-2021, 22:31
Sprzedaje się tego dużo; gdyby byl to szajs bylaby juz dawno afera
Czy ja napisałem,że szajs???? Proponuję po prostu wspieranie naszej gospodarki,bo też potrafimy wyprodukować dobre oleje...
jacekviola
16-01-2021, 13:29
pisząc coś takiego :
" Nie wiem jak można bardziej ufać małej holenderskiej firmie (Eurol) zatrudniającej ledwo 200 osób,która kupuje cysternami olej bazowy w dużej rafinerii,miesza z dodatkami i sposobem prawie chałupniczym rozlewa w mniejsze opakowania"
sugerujesz jednoznacznie że raczej rewelacja to nie jest. Wydźwięk jest jednoznaczny.
Zatem formułuj inaczej opinie.
Eee tam gadanie. Robiłem ostatni przegląd w ASO żeby mieć gwarancję. Poprosiłem tylko o wymianę oleju i filtra i płynu hamulcowego, bo powietrza wymieniałem sam. Oddali samochód i fakturę za usługę i czytam i widzę, że na fakturze stoi nie Selenia, a Shell 5w40, tak więc chyba nie ma sensu się spuszczać jak ASO leje co innego.
PUNTO1.4
17-01-2021, 15:38
Panowie polecacie jakiś zaufany sklep z olejami? Jakos nie mam przekonania do allegro chociaż wiem, ze tam również sprzedają sklepy sprawdzone.
To samo gadam od początku. Co by nie wlać do tego niewymagającego silnika i spełniające normę to będzie OK.
Nie wiem czy pamiętacie run na oleje Mobil reklamowane na każdym kroku. Dziś już niewielu o tym pamięta i pewnie stosuje sie je przez "zasiedzenie".
Ale w związku z pojawieniem sie lotosa/orlenu spelniajacego norme do tego silnika (a raczej katalizatora bo ten sam silnik mogl kiedyś jezdzic na full sapsie) przyjrze sie im. Akurat nigdy z polskimi olejami wpadek nie miałem.
Edit: jest taki koleś tester piotr i robi pomiary ktore mozna zobaczyc na yt. Wirnik się ociera o próbkę z filmem olejowym przez 5 min pod obciążeniem ciężarkiem na dzwigni i jest robiony pomiar zużycia.
Jest w necie tabelka porownawcza 5w40 c3 I sposrod orlena castrola i selenii 5w40 c3 selenia jest najgorsza. Akurat dla niej jest tylko pomiar przy 100 stopniach ale rożnica zużycia jest w mm 0.05 castrol, 0.07 orle, 0.11 selenia.
Złoty lotos już spełnia fiatową specyfikacje dla tjet?
Spełnia wymagania (klasa) ale aprobaty fiata nie ma. Biorąc pod uwagę pomiary pozostanę przy castrolu+archoil 9100 m.in. podwyższającego tbn jako że cioram lpg). Wygląda na to że to nie najgorszy olej choć taki test jest nieco amatorski. W silniku poprzez dodatki budują się warstwy, zachodzą procesy chemiczne, termiczne. Tu jest tylko odporność filmu na zerwanie w dwóch różnych temperaturach.
Panowie polecacie jakiś zaufany sklep z olejami? Jakos nie mam przekonania do allegro chociaż wiem, ze tam również sprzedają sklepy sprawdzone.
https://zmienolej.pl/pl/ W tym sklepie zaopatruje się w oleje m.in. Amsoil 5W-40 C3 do Tipo, na allegro też działają.
Sławek89
17-01-2021, 18:53
A jak ktoś chce zgłębić tajniki olejów silnikowych to polecam ten kanał na YT:
https://www.youtube.com/c/LaTabernadelMotor/videos
Po obejrzeniu sporej ilości filmów to jeśli chodzi o bazy i ilość dodatków to wymiatają Amsoil i Redline (chyba bardziej znane w USA). W Europie dobrze wypadł Revenol i Shell. A tak poza tym to praktycznie każdy współczesny olej jest całkiem ok kwestia tylko przepłacać za jakość lub nie (np szeroko reklamowany motul).
mi kolo marca wypadnie wymiana oleju/przeglad - 3 lata i 32k km. do tej pory kupowalem selenie ale tym razem chyba poszukam czegos latwiej dostepnego i przystepniejszego cenowo - myslalem wlasnie nad shell. prosty i niewymagajacu silnik. wazne zeby zmieniac co rok/15k km
brylancik13
18-01-2021, 10:23
Ja aktualnie jezdze na Shell Helix HX8, moge polecic bo przejechalem od wymiany 3 tys km i jeszcze nie dolewalem. Mam nadzieje ze literek starczy na dolewki do nastepnej wymiany ;)
PUNTO 1.4 Ja kupuje Motula od lat na Allegro od Filtry Gdańsk .
jacekviola
18-01-2021, 15:37
jak tylko skonczy mi się gwarancja to wlewam lotosa.
Od lat jezdzę na tych olejach i nie zauwazylem ani zwiększonego jego zużycia ani jakiegoś zabrudzenia silnika - pokrywa zaworów w pqru autach tez byla ściągana i bylo zawsze czysto.
Zmieniac co 10tys i będzie ok.
PUNTO1.4
18-01-2021, 17:49
Jeszcze jedna kwestia dotyczącą wymiany oleju. Korek spustowy miski olejowej. Czy zamawiacie gdzieś na Internecie? Oglądam starą fakturę z ub.roku i jest tam pozycja o korku. Koszt to 12 zł.
Pierd..leni naciągacze. Jak kiedyś jakieś patałachy robiły mi wycenę robocizny przy budowie to do każdego szalowania nowych desek potrzebowali. Osobno policzony fundament osobno strop, osobno słupy, wieńce. Takie same ździrki. Korek się wkręca ten sam a jak się to robi prawidłowo to do końca auta starczy. Podkładkę można zmienić
mechanizator9
18-01-2021, 20:57
Nie wiem jaki jest fabryczny korek w tipo, w 95KM Doblo kiedyś miałem wkręcany do środka miski na imbus aż któryś majster przy kolejnej wymienił zmienił go na taki gdzie wkłada się miedzianą podkładkę za 1zł czyli rozwiązanie takie jak zaproponował Marx.
https://allegro.pl/oferta/korek-miski-olejowej-m18x1-5-alfa-fiat-opel-10113065434?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Pierd..leni naciągacze. Jak kiedyś jakieś patałachy robiły mi wycenę robocizny przy budowie to do każdego szalowania nowych desek potrzebowali. Osobno policzony fundament osobno strop, osobno słupy, wieńce. Takie same ździrki. Korek się wkręca ten sam a jak się to robi prawidłowo to do końca auta starczy. Podkładkę można zmienić
Dlatego się buduje systemem gospodarczym, nie ich piniądze to nie ich problem.
W Tipo 1.4 95KM korek spustu oleju jest stożkowy, uszczelnienie następuje na gwincie po odpowiednim dokręceniu tam nie ma co się zepsuć chyba że się gwint przekręci ale wtedy korpus miski strzeli bo jest amelinowy. W 1.4tjet jest korek z płaską uszczelką, zrobiłem z 4 wymiany oleju i cały czas na tym samym korku i na tej samej uszczelce. Nic nie cieknie.
Przegląd na dniach, pierwszy po gwarancji więc omijam ASO. Mój zaufany mechanik, który ogarniał mi poprzednie auta leje CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3. Jak wasze opinie na jego temat? :)
Smerfetka
26-03-2021, 08:05
W aucie na gwarancji olej można wymieniać również poza ASO. Castrol to najczęściej podrabiany olej. Najważniejsze żeby spełniał normę FIAT 9.55535-S2. Ja zalewam Fuchs Titan GT1 5W40 XTL C3. Wcześniej jeździłam na ORLEN C3 który jednak nie miał wpisanej normy FIAT. Przed zmianą zalej płukankę. Olej wymień u dowolnego mechanika.
brylancik13
26-03-2021, 08:52
Dokładnie Castrol nie dość ze jest często podrabiany, to dobry Castrol kosztuje tyle lub więcej co Selenia. Każda marka ma podstawowe oleje oparte na technologii syntetycznej lub pełne syntetyki, dlatego wybor duzy a i rozbieznosc cen znaczna. Zresztą ile osób tyle opinii.
Jak konsumpcja oleju wygląda na tum Fuchs?
mechanizator9
26-03-2021, 08:52
Castrola można kupić z oficjalnej dystrybucji i nie powinno być problemu z podróbką. https://allegro.pl/oferta/olej-castrol-magnatec-5w-40-c3-4l-zawieszka-8999798865
Mi ten olej ASO zalało na przeglądzie i problemu nie widzę, w poprzednich fiatach które jeździły do ASO w okresie gwarancji również nie było problemów.
Smerfetka
26-03-2021, 09:03
Póki co Fuchs'a nie konsumuje ale przejechałam dopiero jakieś 2kkm
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Gomez405
26-03-2021, 09:07
Póki co Fuchs'a nie konsumuje ale przejechałam dopiero jakieś 2kkm
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
A ile konsumował wcześniej
Jacek K.
11-05-2021, 13:46
Witam,
używa ktoś z Was takiego oleju https://produkty.total.com.pl/pl/products/tj1-17/QUARTZ-INEO-C3-5W-40 ?
Używałem z powodzeniem olejów tej firmy przez kilkanaście lat, teraz zmienię Selenię po przejechaniu pierwszych 2500km na ten i do końca już taki będzie.
Witam,
używa ktoś z Was takiego oleju https://produkty.total.com.pl/pl/products/tj1-17/QUARTZ-INEO-C3-5W-40 ?
Używałem z powodzeniem olejów tej firmy przez kilkanaście lat, teraz zmienię Selenię po przejechaniu pierwszych 2500km na ten i do końca już taki będzie.
A ile ten olej u nich kosztuje bo nie mogę namierzyć ceny ?
Jacek K.
17-06-2021, 17:00
@maurycy
U nich - nie wiem. Kupowałem tu za 125zł. >>> https://allegro.pl/oferta/total-quartz-ineo-c3-5w40-api-sn-cf-acea-c3-5l-10229345398
Tu nie z Allegro ale cenowo podobnie . Niby z Niemiec ale kto to wie ?
https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-6861-Total-Quartz-Ineo-C3-5W40-5L.html
Jacek K.
17-06-2021, 17:34
@maurycy
Widziałem :), ale dochodzą koszty przesyłki, w allegro mam SMART.
mechanizator9
18-06-2021, 06:37
„Kolegaberlin“ sprzedaje również na allegro https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://allegro.pl/uzytkownik/kolegaberlin/oleje-silnikowe-syntetyczne-253184%3Fbmatch%3Dcl-e2101-d3794-c3683-aut-1-1-0615&ved=2ahUKEwj5zZrYn6DxAhWeA2MBHf2HCQgQFjAAegQIBBAC&usg=AOvVaw2NmTVJOhibipKBr3Yu5bp-
Jacek K.
18-06-2021, 08:28
@mechanizator9
Też widziałem :), ale na allegro sprzedaje tylko w opakowaniach 1l i na zdjęciu jest "stara" wersja. Z kolei na swojej stronie ma już 5l w nowym opakowaniu, ale trochę drożej i data produkcji 2020. Ja kupiłem z tego roku produkcji.
Bazyl Miś
30-12-2021, 21:04
Przychylam się ku opinii kolegi Sławek89. Drugi sezon jeżdżę na Ravenolu (tu akurat RUP 5w40) i nie mam uwag. Temat olejowy jest bardzo, bardzo szeroki i nie da się tego zgłębić w 5minut.żeby zobaczyć co warty jest olej trzeba czytać kartę produktu. Ważna(dla mnie osobiście)jest np. temperatura krzepnięcia po której najprościej zweryfikować czy olej jest syntetykiem, czy tylko technologia syntetyczna(np.selenia) test Noack ( odparowywlność oleju) i ilość popiołu .Tak na marginesie to każdy olej ( 5w40 c3 bo taki dla większości silników Fiat zaleca)będzie dobry .Byle nie było go minimum i nie katowć go przez 30tys km...Stara szkoła zalecała wymianę co 10 tys km lub raz w roku -tego się trzymamy a olej lejemy na jaki nas stać .Bardzo drogi albo tani wg własnego uznania i możliwości finansowych.
m4rsh4ll
28-04-2022, 21:22
Witam, ostatnio kupiłem tipo z salonu toyoty i nalali do niego 5w30 ale nie sa w stanie mi powiedziec jakiej firmy. Czy moge np dolać olej selenia 5w30 ? Nie zaszkodzi mojemu silnikowi ?
Witam, ostatnio kupiłem tipo z salonu toyoty i nalali do niego 5w30 ale nie sa w stanie mi powiedziec jakiej firmy. Czy moge np dolać olej selenia 5w30 ? Nie zaszkodzi mojemu silnikowi ?
Producent zaleca lepkość 5W-40. Zalali 5W-30 bo taki pewnie leją do większości Toyot. Osobiście bym zmienił na taki jaki zaleca producent czyli 5W-40.
Osobiście też bym nic nie kombinował z dolewkami, tylko wymienił na olej o lepkości jak podaje kolega powyżej....
Jacek K.
29-04-2022, 09:36
Profesjonalizm serwisu Toyoty wręcz poraża :)
m4rsh4ll
29-04-2022, 09:45
Wymienie go przy nastepnej wymianie, szkoda teraz zmieniać, to moge dolac jakis olej 5w30 i bedzie po sprawie, tak na prawde nie wiem co tam wlali, ale myśle ze cos dobrego, zamontowali wycieraczki bosha.. prosze o odpowiedz bo musze troszke dolać
Jacek K.
29-04-2022, 10:36
Wymienie go przy nastepnej wymianie
IMO to nie jest dobry pomysł. Ten olej jest rzadszy, silnik spali go więcej, zrobi się nagar ... żebyś potem nie żałował.
Smerfetka
29-04-2022, 13:59
Kup płukankę silnika i zalej właściwy olej. To jest najrozsądniejsze wyjście jeśli chcesz dłużej pojeździć tym autem.
Wysłane z mojego XQ-AS52 przy użyciu Tapatalka
moge dolac jakis olej 5w30 i bedzie po sprawie, tak na prawde nie wiem co tam wlali, ale myśle ze cos dobrego
O naiwności... W Toyocie to pewnie wlali jakiś japoński, więc musi być dobry, nie? A tak na poważnie, to żadna dolewka nie zaszkodzi silnikowi bardziej niż olej o nieprawidłowej lepkości, a 5w30 do tego silnika to prawie jak siki ;-)
O naiwności... W Toyocie to pewnie wlali jakiś japoński, więc musi być dobry, nie? A tak na poważnie, to żadna dolewka nie zaszkodzi silnikowi bardziej niż olej o nieprawidłowej lepkości, a 5w30 do tego silnika to prawie jak siki ;-)
Na pewno japoński zalali, parę lat temu miałem do czynienia z ASO Toyota od strony wewnętrznej i zalewali Castrola:tongue
ochkarol
29-04-2022, 19:14
Dajcie sobie spokój.
m4rsh4ll nie oczekuje najwidoczniej od Was rzetelnych informacji. Nie widać?
Szkoda mu widać kasy na ponowną wymianę oleju.
Maniek_wroc
30-04-2022, 20:32
A mnie Cinsoft zalał po podkręceniu Motul 8100 X-clean 5W30 ... i kazali na takim jeździć, wiec chyba koledze też sie silnik nie rozleci ;-P dolej sobie jakiś 5W30 a jak przyjdzie termin wymiany to zdecydujesz.
5w30 to parametr wszystkich olejów i nie powinno być problemu. Dla przykładu dolałem do Seleni Motula i wszystko jest dobrze. Toyota ma swój olej i nie dojdziesz od kogo
(Vi)Waldi
25-07-2022, 08:57
Witam,
Nowe auto (grudzień 2020).
W grudniu 2021 olej wymieniony w ASO (przegląd gwarancyjny) na Selenię 5W-40 K Pure Energy. Przebieg wtedy to około 7000 km.
Wczoraj sporawdzałem poziom, był poniżej minimum, ale lampka się nie zapalała jeszcze. Przebieg 13500 km.
Czy to jest normalne zużycie oleju?
Norma w książeczce to o ile pamiętam dobrze 0,4 litra na 1000 km... Zużycie musisz kontrolować mniej więcej co 1000 km. O piciu oleju przez 1,4 Fire jest tu na forum cały temat. Pewnie z czasem w Twoim egzemplarzu się zmniejszy, ale ogólnie musisż być cały czas czujny.
(Vi)Waldi
25-07-2022, 15:23
Obłomow, racja:
"Zużycie oleju silnikowego
Orientacyjne maksymalne zużycie oleju silnikowego wynosi 400 gramów na 1000 km. W pierwszym okresie użytkowania samochodu silnik znajduje się w fazie docierania, dlatego zużycie oleju silnikowego powinno
ustabilizować się po przejechaniu pierwszych 5000 ÷ 6000 km."
Moja Zafira B, diesel, trzymała poziom oleju od wymiany do wymiany (robiłem ponad 10 000 km rocznie). I to ma być postęp?
krowka1978
25-07-2022, 15:59
Moja Zafira B, diesel, trzymała poziom oleju od wymiany do wymiany (robiłem ponad 10 000 km rocznie). I to ma być postęp?
Trzymała, to znaczy, że na bagnecie nic nie ubywało? Może przybywało? Jeżeli tak to w oleju było paliwo :food: Każdy spalinowy żre mniej, lub więcej. Definicja brania też "to zależy". Dla mnie każdy ubytek na bagnecie to branie, dla innego nie dolanie oznacza, że nie bierze :tongue
Tekst w instrukcji pochodzi po wpadce lidera niezawodności, o ile dobrze pamiętam.
ochkarol
25-07-2022, 18:51
Każdy spalinowy żre mniej, lub więcej.
Ale niektóre żrą tak mało, że na bagnecie - od wymiany, do wymiany - różnicy nie zobaczysz.
Silniki spalinowe to nie laboratoria naukowe, żeby z taką precyzją mówić o ubywaniu oleju.
pablos_206
25-07-2022, 23:36
Witam,
Nowe auto (grudzień 2020).
W grudniu 2021 olej wymieniony w ASO (przegląd gwarancyjny) na Selenię 5W-40 K Pure Energy. Przebieg wtedy to około 7000 km.
Wczoraj sporawdzałem poziom, był poniżej minimum, ale lampka się nie zapalała jeszcze. Przebieg 13500 km.
Czy to jest normalne zużycie oleju?
Info na przyszlosc. Lampka o niskim poziomie oleju sie nie zapala. To nir VW;) Co najwyzej zapali sie low oil press ale to wtedy juz jest po zawodach. I nie mowie tu o przypadkowym zgaszeniu auta gdzie tez sie pojawia ten komunikat. Liczac na szbko to tipo bierze Ci 100 ml/1000 km takze nie ma sie czym przejmowac tylko sprawdzac i dolewac do gornego poziomu.
krowka1978
27-07-2022, 00:19
Info na przyszlosc. Lampka o niskim poziomie oleju sie nie zapala. To nir VW
Są samochody marki FIAT, które mają kontrolkę niskiego poziomu oleju, np. z silnikami MultiAir, czy MJ. Np. GP w zegarach ma kontrolkę, ale nie działa, bo w 1.4 8V nie ma fizycznego czujnika.
brylancik13
27-07-2022, 10:03
U mnie konsumpcję widac najbardziej na miescie, moze niektore krotkie przebiegi na to wpływają. Na trasie 1200 km A1 większosc nie zauważyłem jakiegoś ubytku. Chyba że dopiero powyzej prędkosci autoatradowej zaczyna więcej chliptać ;)
PiotKamiński
27-07-2022, 23:27
Ja mam wrażenie że raz trzyma stan, a innym razem jak sprawdzam to bierze więcej. Nie wiem od czego to zależy.
Tipo sedan 95KM. U mnie ASO lało elf 5w40 acea b3/b4 także z tym ACEA nie ma co się spinać. (Bez LPG).
DamianoZaw
23-10-2022, 09:34
U mnie konsumpcję widac najbardziej na miescie, moze niektore krotkie przebiegi na to wpływają. Na trasie 1200 km A1 większosc nie zauważyłem jakiegoś ubytku. Chyba że dopiero powyzej prędkosci autoatradowej zaczyna więcej chliptać ;)
Też mam podobne wrażenie. Na A/S przejechałem 1200 km w wakacje z 140-150km/h i nie widziałem ubytku, a specjalnie zabrałem litr oleju. A po 6 tygodniach dojazdów do pracy (30km w 1 stronę) na miarce spadł poziom z max do połowy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.