PDA

Zobacz pełną wersję : Niedziałające wentylatory (chłodnicy klimy i silnika)



krysiek
20-06-2017, 19:38
Witam serdecznie. Mam problem z wentylatorami chłdnic klimy i silnika. Wntylator z klimy nie załącza się po włączeniu klimy. a z chłodnicy silnika nie załącza się na niskich i wysokich obrotach. Bezpieczniki są sprawne, planuję sprawdzić na krótko aby wykluczyć same wentylatory, a raczej ich silniczki.
Może ktos już przerabiał ten temat i zan sposób usunięci usterki. Z góry dziękuje za podpowiedź. Pozdrawiam wszystkich i życzę smacznego i chłodnego piwka w ten upalny dzień.

ata
20-06-2017, 21:31
Croma po 2005 powinna mieć moduł sterownia wentylatorami (part 71746359), on steruje obydwoma wentylatorami chłodnicy. Jeśli jest uszkodzony to najczęstszą przyczyną awarii jest uszkodzony wentylator klimatyzacji (za wysoki prąd pobierany przez silnik).
28442

krysiek
22-06-2017, 21:36
Dzięki ata za podpowiedź,to był strzał w dziesiątek. Dziś się to potwierdziło, już zakupiłem używkę i w sobotę montuje. Croma znowu będzie sprawna jak dotej pory.:wink:

krysiek
23-06-2017, 20:39
Wracając do modułu wentylatorów. Z opla vektry c nie pasuje. W moim był uszkodzony bezpiecznik termiczny ( 192stop 10A 350V) cena 3,50zł.Cały modół w cromie jest rozbieralny. Wzałączeniu zdjęcia.28491284922849328494

ata
23-06-2017, 21:32
W moim był uszkodzony bezpiecznik termiczny ( 192stop 10A 350V)
Wymieniłeś uszkodzony wentylator?

krysiek
23-06-2017, 22:12
ata wentylator jest sprawny.

ata
24-06-2017, 01:21
Sprawny wentylator ciągnie 6-7-8 A na stałych obrotach. Uszkodzony nawet dwa razy tyle, ale przeważnie nadal się kręci. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby w jakimś aucie sterownik wentylatorów wysiadł bez powodu, jak nie wentylator to woda w środku - ale jakaś przyczyna zawsze jest.

krysiek
24-06-2017, 21:26
ata widzę że znasz się na rzeczy. Jak wspomniałem cały modół jest rozbieralny, uszczelniony tylko uszczelką. Ona mogła przepuścić wodę do modułu miała prawo 11 lat ma. Po wymianie bezpiecznika sprawdziłem obwód i jest przejście napięcia, ale niewiem kiedy załącza się pierwszy bieg wentylator w cromie.Przed montażem wszystko sprawdziłem i było ok , włącznie z wentylatorem. Zrobiłem jazdę próbną, strzałka w pionie ale wentylator się nie włączył.

ata
25-06-2017, 00:23
Wody tam nie było, nawet na fotce uszkodzenia spowodowane przez wodę są prawie zawsze widoczne.

niewiem kiedy załącza się pierwszy bieg wentylator w cromie.
Pewnie tak jak w każdym innym aucie, kilka stopni powyżej temperatury otwarcia termostatu (czasem >10 °).

Zrobiłem jazdę próbną, strzałka w pionie ale wentylator się nie włączył.
Na zewnątrz raczej ciepło (w każdym razie nie ma mrozu), więc po paru(-nastu?) minutach wentylator powinien zacząć pracować. Wiesz, to jest takie gdybanie - bez pomiaru temperatury i kawałka schematu instalacji tylko zgaduję ewentualnie coś tam kojarzę z różnych napraw.

krysiek
25-06-2017, 11:05
Dzięki kolego ata za info i współpracę, przy rozwiązanni problemu. Dodatkowa informacja to bezpiecznik trmiczny jest zaciskany a nie wlutowywany i do tego potrzebna jest kolba lutownicza. Lutowanie mogłoby zmienić oporność.