Zobacz pełną wersję : Stilo 1.9 jtd problem z ladowaniem
Witam. Problem polega na tym ze alternator ładuje dopiero po przegazawaniu. Dziwne zachowanie kontrolki ladowania mianowice tylko mrugnie na wlaczonym zaplonie i nie świeci tak jakby dostala impuls ze alternator juz laduje. Jak łopatoligicznie :) ominąć wzbudzenie i zrobić prowizoryczne nie poprzez licznik stacyjke itd..?? Chce tak zrobic zeby wykluczyc ewentualną przerwe bądz zwarcie na tym sygnalowym kablu. Pozdrawiam :) ps. Jeszcze mam wiecej problemów z pradem ale to później :p
A nie prościej oddać alternator do naprawy.Bo to co chcesz zrobić to jakieś"druciarstwo".
Dobrze Ci radzi "Irekw", masz problem z regulatorem w altku, a najpewniej ze szczotkami. Nie prosciej wymienic altek caly ,jest uzywek w bród.Problem jest tylko z wyjeciem(bo ciasno). Wiekszosc odbiornikow w stilo ,leci po CAN.Wiec nie rob "druciarni",bo narobisz bajzlu. Sprawdz polaczenia mas(czarne przewody), wyczysc skrzynke bezpecznikow na silniku,jak dasz rade, polaczenia na zlaczach wielopinowych.Mam stilo 14 letnie, zadnych problemow z instalacją czy altkiem, na blacie dopiero 235 tys.km. Przy dobieraniu altka patrz na jego prad wytwarzany, bo są o róznych mocach. Stilo,to fajne autko, ma pare "niedorobek" ale niemieckie tez się pie...ą na potęgę.
A wiec tak :) problem pokonany nie był to regulator nie były to diody ani nic w alternatorze. Podpielm wzbudzenie na krótko patent z Żarówka i zadziałało. A wiec szukalem przerwy na kabelku od wzbudzenia i znalazlem na wiazce kolo alkumulatora która biegnie do wnetrza auta kabelek przegnił, był zielony w jednym miejscu,az dziwne ze tylko jeden bo cała wiazka lezała sobie bez dodatkowej izolacji (same kabelki). Rozebralem pół auta zanim to znalazłem wlacznie z wyjeciem liczników bo z tamtad ten kabelek startuje ale sie opłacało :) dziękuję za reakcję na moją proźbę pomocy :) ps ,, prowizorek i paproństwa" nie lubię i nie stosuje musi byc jak w książce pisza ale taki patent chwilowy prowizoryczny pomógł mi ustalić usterke :) pozostał mi problem żarzących żarówek led w postojach w kabinie gdziekolwiek je wsadze, w innyn stilo ktore kiedys mialem 1.8 ledy w postojach dzialaly normalnie. Pozdrawiam sorry za błędy :)
W 1 poście moglem napisac ze regulator wymienialem i nic nie dalo:( troche ciasno jest z wyjeciem alternatora ale jak odkrecilem tlumik to zrobilo aie troche miejsca i go jakoś wyjełem. Sorry za nie sprecyzowane info to byl moj pierwszy post na forum ^^ :)
Alternator STILO jest samowzbudny i nie "dochodzą" do niego żadne kable do wzbudzania.To co zrobiłeś to tylko podłączyłeś bezpośrednio do niego kontrolkę/żarówkę/ ładowania.Tego typu awarie to najlepiej rozpoczynać od sprawdzenia woltomierzem napięcia ładownia.
Żarzące się żarówki to wina nieodpowiednich żarówek.Miałem tak samo ,po zamianie na inne problem zniknął.
Jak jest samowzbudny to dziwne ze jak naprawilem ten kabelek to alternator wstaje bez przegazówki. :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co do zarówek to kurde wlasnie chyba u mnie sie to nie sprawdza bo juz probowalem różnych żarówek leed oczywiście z canbus. Nawet czekalem dłużej czy się wygasi i lipa :) nie wiem co w tym aucie bylo modzone bo mam go od niedawna byl bardzo zaniedbany ale za to za dobrą kase i silnik zdrowy :)
Z twoich wypowiedzi wynika jedno,nie bardzo czaisz jak to jest z kabelkami i tą żaróweczką nie mówiąc o alternatorze.
Ta żaróweczka gaśnie jak dostaje na oba styki +.
jest dokładnie tak jak Pan napisał gaśnie jak dostaje na oba styki + tylko ze bez tej żaróweczki alternator sie nie wzbudzi na wolnych obrotach silnika jest ona bardzo ważna w tym układzie. Wiedzę tą zaczerpnąłem z innych for ale chodziło tam o inne samochody nie Stilo. Cytuję :Przez kontrolkę w liczniku + podawany jest na regler , za jej pośrednictwem dochodzi do wzbudzenia i pracy alternatora........Obwód tej żaróweczki jest bardzo wazny dla alternatora.
Brak przepływu prądu przez nią ma wpływ na start ładowania alternatora i dlatego ma ona moc 3W , bo pracuje z wiekszym prądem niz inne kontrolki.
I ten pan co to napisał miał racje. :))
polutowanie przerwy na tym kablu usunęło mój problem :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.