PDA

Zobacz pełną wersję : 1.9 jtd 115 km brak mocy dymi na czarno powyzej 3 tys



kubus1616
17-06-2017, 15:08
Witam. posiadam stilo 1.9 jtd 115 km i mam taki problem ze stilo jest slabe do 3 tyś obrotow jeszcze jakoś jedzie ale to nie jest to a powyzej 3 tys dostaje muła i strasznie dymi na czarno.
-EGR zaślepiony
-dzwignia od gruszki przy turbo chodzi ladnie
-wezyki od turbo do overboosta raczej szczelne
-błedow brak na kompie
-odpiecie kostki od przeplywomierza chyba jeszcze pogarsza sprawe
-jak podłaczyłem pod kompa do wartoś masy powietrza na wolnych obrotach bylo 40 mg a żadana na poziomie 280mg gdy dodaje gazu robi sie 300 zmierzonej a 1200 + zadanej
- cisnienie doładowania jest takie samo jak wartość żadana i zmierzona

wychodziło by ze przepływka tylko stalo to sie nagle podczas jazdyi czemu odpięcie kostki od przepływki nic nie daje ew pogarsza sprawe

irekw
17-06-2017, 16:47
Kiedy to się stało,jak dawno?Co z filtrem powietrza?

lorak06073
18-06-2017, 13:14
Jak nie przepływka to zalepiony sadzą kolektor dolotowy.

kubus1616
19-06-2017, 21:40
Filtr powietrza był zmieniany przy wymianie oleju czyli z 15tyś temu. Generalnie tak samochód był taki niby zamulony ale powyzej 3 tys szedl jak glupi na autostradzie nie bylo szybszego 220 km/h wedlug gps wiec myslalem ze tak ma byc utrata mocy stala sie tak jak by nagle podczas jazdy przy 160 nagle szarpną i juz nie chcial isc i zaczął dymic. Zalepiony dolot by sie objawil tak nagle ?

Braval
20-06-2017, 00:12
Sprawdz zawór EGR i dolot powietrza,czy sie nie rozszczelnil na IC i przewodach dolotowych.Zrob logi dynamiczne na cisnienie doladowania podczas jazdy.Przy 2 paczkach na godz. powinien gdzies dawac ok. 2000-2200mbar cisnienia. Zrób go i ogień.

kubus1616
20-06-2017, 09:51
Zawór egr jest zaślepiony ic i dolot wydaje sie szczcelny bo nie ma nigdzie gwizdow ani nic. Cisnienie dolasowania na wolnych obrotach bylo takie jak rzadane. Zastanawia mnie czemu jest rozbieżności z przeplywki ze rzadana jest 300mg a rzeczywista 50 mg na wolnych obrotach i tak przez caly zakees obrotow przy wiekszych obrotach jest jeszcze wielksza roznica rzadana jest 1200+ a zmierzona 300 mg

lorak06073
20-06-2017, 18:02
Wymień przepływkę.

rajtkezjusz
21-06-2017, 00:16
Stuninguj przepływkę ,może na chwilę pomoże. Pisałem na forum taką podpowiedź,kiedyś w MJET tak zrobiłem i dało radę,a info miałem z forum BMW ,że tak robią. Niczym nie ryzykujesz specjalnie,bo ostatecznie wymienisz na nową

kubus1616
21-06-2017, 13:36
W sensie jak ją przerobić .przepływke. podasz jakiś link albo opis ?

kubus1616
21-06-2017, 22:24
to znowu ja porobiłem ss z wykresami danymi moze to cos wam pomoze bo mi to słabo mowi co kolwiek

2846528466284672846828469

rajtkezjusz
21-06-2017, 22:48
W sensie jak ją przerobić .przepływke. podasz jakiś link albo opis ?

"auto ma trochę słabe kopytko więc odłaczyłem przepływke i wtedy jeździło ok,więc poszukałem w necie co można z nią zrobić-bo kupić nową i wymienić to każdy potrafi ,i znalazłem na forum opla i bmw taki patencik,który przedstawię w załączniku.Co tam jest?otóż fotka przepływki w punto 1.3 jt i to samo,ale już rozebrane-patent polega na tym,że w osi otworu wlotu powietrza,ale po przeciwnej stronie przepływki robimy otworek 4-5 mm ,dzięki temu powietrze przepływajace przez czujnik nie będzie "krążyło" kanałami po przepływce,a pójdzie "skrótem".Da to sygnał to ecu ,że powietrze jest zimne i trzeba lekko zmodyfikować ustawienie parametrów ilości paliwa itd (wcale więcej po tym nie pali),fachowcy na pewno dopiszą co i jak to zmieni,ja to zrobiłem i teraz auto ładnie się zbiera od dołu ,nie czuję wejścia turbiny-robi to miękko ,tak jak wtedy gdy przepływka była nowa i sprawna,ważne aby wiercić otworek z "czuciem" ponieważ jak wiertło wejdzie za głęboko,to może uszkodzić elementy w srodku przepływki"

kubus1616
25-06-2017, 11:44
Zrobiłem ta dziurkę i nie widać żadnej różnicy nie ma żadnych błędów ani nic a samochód wali na czarno aż wstyd jeździć A może to jest problem z wtryskami bo silnik na wolnych obrotach trzeba równo obroty ale w kabinie czuć że są wibracje nie chce wymieniać części na pałę bo samochód wart 3 tyś to nie bardzo chce wkładać kolejne 3 tyś w niego i może się uda trafić A może nie ma ktoś jakieś pomysły ?

arturro2010
26-06-2017, 15:14
Nie wiem czy Ci pomoże ale ja miałem znowu problem z mocą do 2tys obrotów a nawet delikatne muśnięcie gazu sprawiało że batory z tyłu był niesamowity. Wymieniłe czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i teraz lata jak wściekły.

kubus1616
02-07-2017, 13:07
Wymieniłem przepływomierz i samochód dalej nie jedzie i mega dymi. Lecz teraz doszedł błąd P 0236 zawór regulacji ciśnienia doładowania. Pokazał się on tylko raz po wymianie przepływomierza.

Batorencjusz
11-07-2017, 14:43
Witam, podłączę sie do dyskusji.

Od jakiegoś czasu mam problem z dymiącym na czarno samochodem(jakiś miesiąc). Kopci przy mocniejszym depnięciu, dodatkowo na wolnych obrotach (na postoju) strasznie głośno pracuje, trzęsie całą budą, nie aż tak żeby miał odlecieć ale dość mocno wszystko wibruje.

Jako że miałem wreszcie trochę czasu w weekend rozebrałem wszystkie rury od filtra do klapy gaszącej wyczyściłem je, sprawdziłem szczelność. Rury ubrudzone w oleju filtr->turbo i turbo-> ic, natomiast ic->klapa gasząca z zewnątrz suche w środku można powiedzieć filtr olejowy.
Była mała nieszczelność przy rurze od IC przy klapie gaszącej oring wymieniłem. Wymieniony filtr powietrza.

Jako iż dostęp miałem tylko do AlfaOBD zrobiłem wykresy i dziwnie wygląda sprawa mas powietrza.

Wmiare spokojna jazda:
28689

Tutaj inny kierowca (bardzo spokojna jazda):
28690

Troche dynamiczniej:
28691

Jak widać wyżej masa powietrza zmierzona na wolnych obrotach jest wyższa od oczekiwanej natomiast przy wyższych obrotach jest niższa od oczekiwanej.
Wygląda mi to na uszkodzony przepływomierz ale że nie należy do najtańszych wole się poradzić. Rozumiem że jeżeli Przepływomierz będzie kłamał to pojawia się przeładowanie?

Stilo JTD 115KM wersja dynamic.

Batorencjusz
12-07-2017, 09:57
Odkręciłem wczoraj elektrozawów EGR, stoi w pozycji wcisniętej. Orientuje się ktoś czy jest to pozycja otwarta czy zamknięta?

Godfrey
27-07-2017, 21:46
Odkręciłem wczoraj elektrozawów EGR, stoi w pozycji wcisniętej. Orientuje się ktoś czy jest to pozycja otwarta czy zamknięta?

od strony mechanicznej wciśnięty ten grzyb ze sprężyną - egr otwarty;

jesli zaś chodzi o samą cewkę egr , wciśnięty ten cypelek - czyli niesprawny zacięty , poza tym wciśnięty cypelek to wtedy zawór egr jest zamknięty , jak cewka wypycha cypelek to otwiera egr

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Witam. posiadam stilo 1.9 jtd 115 km i mam taki problem ze stilo jest slabe do 3 tyś obrotow jeszcze jakoś jedzie ale to nie jest to a powyzej 3 tys dostaje muła i strasznie dymi na czarno.
-EGR zaślepiony
-dzwignia od gruszki przy turbo chodzi ladnie


normalnie po odpaleniu zasysa sztangę gruszki ?

czysciłeś czujnik doładowania MAP sensor w kolektorze ssącym ?

boch
27-07-2017, 22:38
Wg eLearn pierwszą rzeczą do sprawdzenia przy okazji wszelkich nieprawidłowości w pracy silnika JTD jest EGR. Zaślepić na próbę i zobaczyć czy jest poprawa.