Zobacz pełną wersję : Problem z błędami na zimnym silniku blokada skrzyni brak wspomagania...
Kreweta05
14-06-2017, 15:45
Witam wszystkich , potrzebuje rady niedawno kupiłem Fiata Crome 2005 1.9Jtdi 150 koników , skrzynia w automacie. Niestety mam z nią jednak bardzo dziwny problem który ciężko wyjaśnić mianowicie za każdym razem jak odpalam rano wyskakują mi kontrolki dosłownie małą choinka tj : mrugająca skrzynia biegów (czerwona) oraz wspomaganie kierownicy (stała) , zółte EPS , ABS , niski poziom płynu hamulcowego .. Po jakimś czasie tj mniej więcej 30-40 min ciągłej pracy silnika gasną Odblokowuje sie skrzynia oraz wraca wspomaganie. Jeden elektryk stwierdził ze to alternator drugi ze alarm ale nic nie pomaga. Nadmienię iz akumulator jest nowiutki i podobno wgł jednego z speców podczas pracy silnika przeładowuje a na wyłączonym przy rozruchu podaje za mało pradu ...
Mniej wiecej tak wygląda bolączka https://www.youtube.com/watch?v=bUvbo8YX9HE
1. Alternator regenerowałeś?
2. Pożycz od sąsiada akumulator i sprawdź czy mimo podmiany problem nadal występuje.
Kreweta05
14-06-2017, 16:31
1. Alternator regenerowałeś?
2. Pożycz od sąsiada akumulator i sprawdź czy mimo podmiany problem nadal występuje.
Alternator jest sprawny tak stwierdził elektryk bo ładuje ale fakt pewnie przydałoby się go odnowić. Mam auto od niedawna gorą 2 tyg Sprowadzone jest z Włoch wiec mało mogę jeszcze o nim powiedzieć prawdę mówiąc.Akumulator dziś wyjmę na noc i podładuje tylko problem drugi powstaje Cromy nie lubią jak się je odłącza od zasilania wiec jak to rozwiązać. A nie mam możliwości podłączenia prostownika do akumulatora odrazu.
Zainwestuj w kabel i multiecuscan - zwróci się na pewno. Sprawdzisz, jakie błędy wyskakują, może to Cię przybliży do rozwiązania. Jak koledzy radzą podmień akumulator, będziesz miał pewność, że to nie jego wina. Podjedź od speców od regeneracji alternatorów, wezmą na stół, posprawdzają, bo mimo ładowania może mieć jakiś defekt.
Kreweta05
14-06-2017, 17:09
Bledy byly sprawdzane i nie wszystkie da sie usunac .Komp doslownie wariuje
Błąd odmarazanie lusterka wstecznego po stronie pasazera B1031
9006 immobiliser
DELPHI MULTIDAG PRO+
B1914 sterowanie silnikiem
Sterowanie klimatyzatorem
C42610 niezany kod usterki
U1715 U 1713 ABS
Skrzynia U1701 U 1722
Sterowanie klimatem Valeo two zone MT/AT
Sieć can primu
Drugie primo błędy ze sterownika skrzyni odczytać a nie ecu.
michalpodroznik
14-06-2017, 21:56
Jaki przebieg wozika?
Ps. Kto powiedZiał, ze cromy nie lubią odłączania od zasilania?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Bez podmiany akumulatora nie ma co drążyć tematu głębiej, widziałem takie sztuki że akumulator niby dobry, trzyma napięcie, a auto nie chce w ogóle odpalić. Akumulator zamieniony na inny - silnik pali od strzała.
michalpodroznik
15-06-2017, 10:45
Bez podmiany akumulatora nie ma co drążyć tematu głębiej, widziałem takie sztuki że akumulator niby dobry, trzyma napięcie, a auto nie chce w ogóle odpalić. Akumulator zamieniony na inny - silnik pali od strzała.
To prawda. Aku z pozoru dobry, a podczas odpalania robi się choinka na desce rozdzielczej.
Ps. Alternatory fiatowskie maja to do siebie, ze po 150-180 kkm trzeba sie nimi zajac i przeprowadZić diagnostyke z remontem. Standard to wymiana mostka prostowniczego, regulatora napiecia ze szczotkami oraz czyszczenie i smarowanie.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Marcin_Croma
15-06-2017, 21:10
"Słaba" masa w pewnym miejscu???
To prawda. Aku z pozoru dobry, a podczas odpalania robi się choinka na desce rozdzielczej.
Ps. Alternatory fiatowskie maja to do siebie, ze po 150-180 kkm trzeba sie nimi zajac i przeprowadZić diagnostyke z remontem. Standard to wymiana mostka prostowniczego, regulatora napiecia ze szczotkami oraz czyszczenie i smarowanie.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Standard to uwalony akumulator który bardzo mocno obciąża alternator, który tego nie wytrzymuje i w końcu pada... szczególnie latem ;-) Właściciel naprawia alternator po czym znowu to samo ... i w końcu wymienia akumulator.. :lol:
Ale to takie moje spostrzeżenie ;-)
Akumulator do podmiany na początek. Zmierzyć napięcie lądowania. Przeczyscic lub dołożyć extra masę. Powinno rozwiązać problem. Koszt diagnozy 2 piwa dla sąsiada.
Wysłane z mojego X12 przy użyciu Tapatalka
michalpodroznik
17-06-2017, 10:19
Niekiedy szwankujacy alternator daje na biegu jalowym poprawne napięcie ładowania.
Tak było u mnie. Więc to niezbyt dobre wskazanie co do dalszego postępowania.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.