Zobacz pełną wersję : Wymiana felg a czujniki ciśnienia w oponach
Czy ktoś z szanownych kolegów może wymieniał stalówki na alusy? Co w takiej sytuacji z czujnikami ciśnienia w oponach - trzeba kupić nowe i jechać do ASO na programowanie, czy może można stare przełożyć?
Chyba że żadnych czujników nie ma i tylko wujek Gugiel robi mnie w trąbę...
rajtkezjusz
13-06-2017, 16:29
W np. 500X nie ma klasycznych-przekładalnych,pomiar różnicy ciśnień robi się poprzez pomiar różnic prędkości koła-czyli poprzez czujniki ABS. Zakładam,że Fiat nie cudował i nie wkładał do L czujników w kołach. Po przekładce opon należy jedynie skalibrować nowe koła poprzez komendę w liczniku (chyba u ciebie też będzie w dziale bezpieczeństwo komenda czujników ciśnienia)
W 500L nie ma TPMS'u, pomiar ciśnienia jest na podstawie czujnika ABS tak jak pisze wyżej kolega.
Dzięki za odpowiedzi - wyszukiwarka mówiła że są tam czuniki. Ale w sumie lepiej jak nie ma - przekładka będzie łatwiejsza.
krowka1978
14-06-2017, 15:40
Czyli w 500L też jest iTPMS jak w 500X - no i dobrze. W moim dwa razy zdarzyły się fałszywe alarmy dla wszystkich kół, pomimo resetu - były znaczne różnice temperatur przy resecie i podczas jazdy.
rajtkezjusz
14-06-2017, 16:08
Jak objawił się alarm? Tylko ikonka pomarańczowa,czy ekran licznika pokazał które koło odbiega?
krowka1978
14-06-2017, 16:49
Jak objawił się alarm? Tylko ikonka pomarańczowa,czy ekran licznika pokazał które koło odbiega?
Pojedynczy pisk, żółta kontrolka ciśnienia kół + na LCD na żółto podświetlenie kół, których dotyczyło - normalnie podświetla kolorem zielonym (wersja z kolorowym wyświetlaczem). W moim przypadku zawsze wszystkich. Do tego informacja w menu komunikatów, czy jakoś tak + informacja w aplikacji Uconnect w radiu z całym gadaniem systemu pomocy (głosowy komunikat) - jeśli tam się zajrzało.
Ja się w obawie o te TPMSy FCA mailowo pytałem, bo miałem kupować opony nowe na zimę :) Dlatego mówię ze to pewne, no i moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie, czujniki radiowe są piekielnie drogie i nietrwałe.
rajtkezjusz
15-06-2017, 11:52
Pojedynczy pisk, żółta kontrolka ciśnienia kół + na LCD na żółto podświetlenie kół, których dotyczyło - normalnie podświetla kolorem zielonym (wersja z kolorowym wyświetlaczem). W moim przypadku zawsze wszystkich. Do tego informacja w menu komunikatów, czy jakoś tak + informacja w aplikacji Uconnect w radiu z całym gadaniem systemu pomocy (głosowy komunikat) - jeśli tam się zajrzało.
U mnie jest wyświetlacz między zegarami czarno-biały. Przed i po kalibracji ikonka opon jest szara,ciekawe na jaki kolor by się zmieniła ,gdy będzie za mało . Obadam przy okazji .
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.