PDA

Zobacz pełną wersję : Wzrost spalania 1.9 jtd 120 km



gorylpl1
13-06-2017, 00:24
Fiat crma 2006 r. Ostatnio komputer pokazuje b wysokie spalanie po miescie srednio 12,2 l/100 km. Samochod jezdzi glownie po miescie na krotkich odcinkach, ale wczesniej palil max 10,5 l w zimie a lato ok 8 l. Co moze byc przyczyna takiego spalania? Toga kierowcy ta sama

Maxi
13-06-2017, 09:35
A co mówi MES?

zaviaseq
13-06-2017, 11:55
zaczął ci kopcić jak dasz mu gaz do dechy??

gorylpl1
13-06-2017, 17:56
Kopcenia nie zauwazylem, ale sprawdze jeszcze? Mes to komputer diagnostyczny? Zaden blad sie nie swieci

gorylpl1
13-06-2017, 19:08
Kopcenia nie zauwazylem, ale sprawdze jeszcze? Mes to komputer diagnostyczny? Zaden blad sie nie swieci

Maxi
13-06-2017, 20:40
Tak, MES to program Multiecuscan. Do podstawowej diagnozy wystarczy Ci wersja demo. Do tego potrzebujesz jeszcze kabel, np ELM 327.

kubus1
13-06-2017, 21:19
A jak pracują zawory ? ,może już czas na regulację .Też mam 120 KM ,i wg instrukcji zawory reguluje się co 70 tkm .Mechanik powiedział że jeżeli nie wzrasta spalanie i nie słychać ich pracy to nie ma sensu ich regulować ,czyli na razie mam spokój :smile:

gorylpl1
01-07-2017, 20:39
Wczoraj zaswiecil sie check engine i samochodl wszedl w tryb awaryjny_obroty maX do 3000 . Komp Fes pokazal blad: 'zapchany filtr czastek stalych' wyczysc lub wymien filtr. Program pokazuje % zatkania filtra 109%, a Srednia czestotliwosc wypalania dpf co 260 km. To chyba b. Czesto.? Wlaczylem w fes regeneracje dpf i po regeneracji jest zatkanie 69%. Blad check zostal skasowany. Czy zapchanie dpf moze powodowac taki wzrost spalania?

desmo999
01-07-2017, 20:56
Oj bardzo czesto. U mnie jest co 800-1000km

maka131
01-07-2017, 22:45
Spalanie lekko się zwiększa jak filtr jest zapchany.
Wydaje mi się, że u ciebie średnie spalanie wzrosło przez częste wypalanie filtra. Pełne wypalenie filtra trawa ok 10 minut a chwilowe spalanie wzrasta wtedy o ok 3l/100km.
Przy takiej częstotliwości to filtr wypala Ci się 2 do 3 razy na wyjeżdżony bak paliwa.

gorylpl1
01-07-2017, 22:58
Tez mi sie tak wydaje ze zbyt czesto sie wypala i przez to rosnie drastycznie spalanie. Pytanie tylko czemu tak czesto? Moze myslec o wywcieciu tego dpf

mikoz
02-07-2017, 09:15
Moze myslec o wywcieciu tego dpf

To nie jest rozwiązanie.... Zapychający się DPF jest skutkiem czegos innego, uszkodzonego a nie przyczyną samą w sobie...

desmo999
02-07-2017, 09:29
Wtryski pewnie na szmelc. Sprawdz je. I ogolna diagnoza silnika. Chyba ze auto ma 400tkm to dpf tez moze byc do wymiany trzeba sprawdzic roznice cisnien przed i po dopaleniu

CzarnyGD
02-07-2017, 09:32
To nie jest rozwiązanie.... Zapychający się DPF jest skutkiem czegos innego, uszkodzonego a nie przyczyną samą w sobie...

Dokładnie tak. Wyobraź sobie, że bez DPF kopcił byś jak smok podczas jazdy. Teraz bierze to na siebie DPF i dlatego się zapycha. Najprawdopodobniej coś jest nie halo z zasilaniem silnika powietrzem (turbo, przepływka, IC, kolektor, MAP sensor). Spalanie mieszanki ubogiej w powietrze jest bardzo dymo-twórcze:)

gorylpl1
02-07-2017, 11:02
Ok, ale samochod nie kopci na czarno wiec wtryski raczej nie leja. Zadnych innych bledow od przeplywki, czujnikow cisnienia czy innych nie ma. Jakie parametry w fesie sprawdzic wlaczyc na wykres zeby cos zdiagnozowac? Jazda do mechanikow ktorzy zaraz wymienia w ciemno wtryski za gruba kase mi sie nie usmiecha.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Istotne jest to ze samochod jezdzi praktycznie tylko po miescie na odcinkach start -5 do 10 km -stop. Przebieg na liczniku jest 150 000. Moze i ma wiecej ale nie b duzo bo ogolnie nie wdac wielkiego zuzycia. Wczesniej pali trasa 6/100 miasto lato 8/100 zima 9-10/100

desmo999
02-07-2017, 11:12
A skad wiesz czy nie kopci? Dpf zatrzymuje sadze. Pewnie kopci ale tego po prostu nie widzisz.

gorylpl1
02-07-2017, 12:58
Patrzylem czy kopci jak ktos go gazowal. Z tym dpf to sie do konca nie zgidze. Jezdze 2 innymi dieslami peugeot i citroen ktore sa mlodsze i fabrycznie nie maja dpf i wcale nie kopca wiecej jak croma. Czemu wiec jak z crony bym ysunal to miala by kopcic jak parowoz

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jak sprawdzic stan przeplywomierza w fes?

desmo999
02-07-2017, 13:10
Kolego tego nie widzisz czy kopci bo masz dpf. Jesli kopci to Dpf to przechwytuje i tego nie widac. Po to jest DPF by sadze przechwytywał.

gorylpl1
02-07-2017, 16:06
Ok to jak sprawdzi te wtryski? Rozumiem ze moze nadmiernie kopcic dpf to przechwytuje i dlatego sie szybko zapycha. Ale moge to jakos zdiagnozowac poprzez fes?

desmo999
02-07-2017, 16:41
Mesem jedyne co to zrownowazenie cylindrow, czyli odchylki na wtryskach - pomiar dokonujesz na rozgrzanym silnikuna biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami

Marcin_Croma
02-07-2017, 16:59
Mam DPFa i po rozszczelnieniu IC kopcił aż miło...

boch
04-07-2017, 00:47
Koledzy zapominają o jednej bardzo ważnej rzeczy - zużycie eksploatacyjne filtra DPF. Jego żywotność to średnio 160 tys. km, zależna od sposobu eksploatacji. Krótkie odcinki pokonywane codziennie to idealne warunki do szybkiego wykończenia DPF czyli zabicia go popiołami, zwłaszcza jeśli w programie diagnostycznym wyjdą spore korekty powyżej +/-1mm3/w na rozgrzanym silniku. Na zimnym korekty będą większe, więc sprawa jest prosta - krótkie odcinki, wtryski na wykończeniu i DPF traci szybko pojemność. Pomaga jedynie regeneracja w profesjonalnym serwisie, polegające na poddaniu filtra obróbce termicznej w bardzo wysokiej temperaturze.
BTW, to co kolega zrobił przez FES, czyli regenerację wymuszoną DPF, kwalifikuje auto do wizyty w serwisie na wymianę oleju i filtrów.

Capsel
04-07-2017, 12:01
Koledzy zapominają o jednej bardzo ważnej rzeczy - zużycie eksploatacyjne filtra DPF. Jego żywotność to średnio 160 tys. km, zależna od sposobu eksploatacji. Krótkie odcinki pokonywane codziennie to idealne warunki do szybkiego wykończenia DPF czyli zabicia go popiołami, zwłaszcza jeśli w programie diagnostycznym wyjdą spore korekty powyżej +/-1mm3/w na rozgrzanym silniku. Na zimnym korekty będą większe, więc sprawa jest prosta - krótkie odcinki, wtryski na wykończeniu i DPF traci szybko pojemność. Pomaga jedynie regeneracja w profesjonalnym serwisie, polegające na poddaniu filtra obróbce termicznej w bardzo wysokiej temperaturze.
BTW, to co kolega zrobił przez FES, czyli regenerację wymuszoną DPF, kwalifikuje auto do wizyty w serwisie na wymianę oleju i filtrów.

Żywotność DPF na 160tys to Francuzi ustalili w swoich autkach, we Fiacie przy sprawnym silniku wytrzyma 3x dłużej. Potem dobrze piszesz.. ale regeneracja wymuszona nie kwalifikuje do wymiany oleju ani filtrów... jedynie z uwagi, że z laptopa programowo nie wypala się DPF-a "do końca" należy pojechać w trasę.

toka93
05-07-2017, 19:45
U mnie były problemy z wypalaniem dpf, nie pokazywało żadnych błędów. DPF można było wypalić tylko serwisowo, na tarasie nawet po 300km nie dało rady. Silnik sprawdzony wszystko w normach. Wyciąłem ustrojstwo i wcale dramatycznie nie kopci. Oczywiście dając redukcję i but w ziemię dymek puści, ale daleko mu do TDI-ka z kopceniem.
Tym bardziej, że sam 1,9 8v nie koniecznie musiał mieć dpf bo z lub bez spełnia norme euro 4.

boch
06-07-2017, 00:58
Żywotność DPF na 160tys to Francuzi ustalili w swoich autkach, we Fiacie przy sprawnym silniku wytrzyma 3x dłużej. Potem dobrze piszesz.. ale regeneracja wymuszona nie kwalifikuje do wymiany oleju ani filtrów... jedynie z uwagi, że z laptopa programowo nie wypala się DPF-a "do końca" należy pojechać w trasę.
W 11 letnim aucie o nieznanym przebiegu jak i nieznanych przyczynach zmniejszonej sprawności DPF, oszczędzanie na wymianie oleju po wypalaniu serwisowym to proszenie się o kłopoty. Niestety, DPF do jazdy typowo miejskiej kompletnie się nie nadaje. Krótkie odcinki, o których wspomniał autor tematu i nieco wyeksploatowany silnik + osprzęt i olej podlega przyspieszonej degradacji. W 10 letnim dieslu wtryski nadają się wg speca z branży do kompleksowej regeneracji ponieważ nie trzymają odpowiednich parametrów co w przypadku aut wyposażonych w DPF jest bardzo istotne. Jakie są koszty, wiadomo. Przypadki w których dpf wytrzymuje 480 tys. km to raczej rzadkość i dotyczą pojazdów użytkowanych na długich trasach. I tak właśnie jest z nowoczesnymi dieslami - są fajne kiedy są nowe i pokonują długie trasy.

S76
06-07-2017, 11:46
U mnie były problemy z wypalaniem dpf, nie pokazywało żadnych błędów. DPF można było wypalić tylko serwisowo, na tarasie nawet po 300km nie dało rady. Silnik sprawdzony wszystko w normach. Wyciąłem ustrojstwo i wcale dramatycznie nie kopci. Oczywiście dając redukcję i but w ziemię dymek puści, ale daleko mu do TDI-ka z kopceniem.
Tym bardziej, że sam 1,9 8v nie koniecznie musiał mieć dpf bo z lub bez spełnia norme euro 4.

To się wszystko zgadza. Ja mam Cromę fabrycznie bez DPF-a i lekkiego dymka puszcza jedynie przy gwałtownym przyspieszaniu. Jakiś czas temu zdarzało się większe przydymienie, ale przyczyną był zacinający się zawór EGR. Po wstawieniu emulatora EGR-u kopcenie wróciło do normy.

boch
06-07-2017, 17:27
A jak z zapachem spalin po wycięciu? Zalatują Jelczem mimo że nie kopci?

toka93
07-07-2017, 20:07
A jak z zapachem spalin po wycięciu? Zalatują Jelczem mimo że nie kopci?
Według mnie nie śmierdzi w ogóle co przy dpf u mnie miało miejsce po 2 dniowym postoju spaliny śmierdziały jak to określiłeś starym Jelczem :)
Decyzję o wycięciu uważam za słuszną i nie szkodzącą ani mi ani osobą postronnym skoro równie dobrze auto może być bez dpf fabrycznie.
Ale przede wszystkim mówimy tutaj o sprawnym silniku i osprzęcie, bo tylko wtedy daje to taki efekt jak u mnie.

zaviaseq
07-07-2017, 23:56
Nie gadaj bo przy sprawnym DPF to nie ma żadnego smrodu spalin, pomijając wypalanie (mówimy tutaj o sprawnym silniku i osprzęcie). Sam wycinałem a po wycięciu zaczęło walić normalną spaloną ropą

boch
08-07-2017, 12:29
No też mi się nie wydaje aby w aucie z DPF i sprawnym EGR spaliny waliły "Jelczem"... Dziwne... Zawiaseq, usuwałeś tylko DPF, czy również EGR? Moja kobitka ma Peugeota w HDI bez FAP'a i u niej spaliny pachną jak z piekarni. Jeśli śmierdzi "Jelczem" tzn. że jest problem z prawidłowym spalaniem (wtryski, przepływomierz, kompresja).

gorylpl1
13-08-2017, 07:47
Dpf zostal wywalony. Jazda po trasie nie byla w stanie juz go przepchac. Wypalanie serwisowe odtykalo go w 20% wiec zaraz byl znow zapchany. Peoblem z dpf rozwiazany. Samochod puszcza lekki dymek przy mocnej przygazowce, jednak nie wiecej jak inne tdi bez dpf. Problem dpf rozwiazany, ale spalanie po miescie nadal ok 12,3 l/100 km. Czy konczace sie wtryski moga robic takie spalanie?

boch
13-08-2017, 08:39
Wypadałoby zlogować korekty wtryskiwaczy zarówno na biegu jałowym jak i podczas spokojnej jazdy. Być może one są przyczyną wysokiego spalania. Podobnie z przepływomierzem i z ciśnieniem w dolocie.

gorylpl1
13-08-2017, 10:02
Przeplywomierz sprawdzalem fesem jeszcze z dpf i zarowno na biegu jalowym jak i na obrotach wartosc oczekiwana i podawana powietrza byly praktycznie rowne_wiec powinien byc ok

boch
13-08-2017, 10:05
Egr też wyłączyłeś? Jak z zapachem spalin po wycięciu dpf'a?

gorylpl1
13-08-2017, 10:59
EGR nie wylaczqalem. Jest skryzowany od dawna. Zapach spalin normalny. Nie widac wiekszej roznicy z dpf czy bez dpf

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

parametry pracy silnika oznaczone w ECU jako korekty paliwa (cylinder1,2,3,4,5) mm3/W


korekta paliwa cylinder 1 -caly czas 0 mm3/W tzn wartość w ogóle sie nie zmienia

korekta paliwa cylinder 2 (min -1,05 max -0,14)

korekta paliwa cylinder 3 ( min -2,05 max -0,01)

korekta paliwa cylinder 4 ( min -0,53 max 1,95)

korekta paliwa cylinder 5 -caly czas 0 mm3/W tzn wartość w ogóle sie nie zmienia

boch
13-08-2017, 11:15
Korekt na 5 cylindrze mieć nie będziesz, bo silnik masz 4 cylindrowy ;) Korekty sprawdzałeś na rozgrzanym silniku? Jak pewnie zauważyłeś korekta na cyl. III ma sporą korektę na (-). Ludzie w internetach piszą, że to objaw lejącego wtrysku. Ok, tylko którego? Czy wprost III cylindra czy np. cyl. nr I? O tym już niewiele osób mówi. Serwisy diesla dla większej pewności i przy okazji większego zarobku sugerują w takich przypadkach sprawdzenie na maszynie kompletu wtrysków. I tak chyba najlepiej zrobić. Skoro auto nie kopci, odpala normalnie, z wydechu nie śmierdzi temat się nieco komplikuje. Potrzebujesz dobrego diagnosty.

Swoją drogą, czy już wiadomo dlaczego MES nie pokazuje wartości korekcji na I cyl. we Fiacie Croma?