PDA

Zobacz pełną wersję : Zestopniowanie skrzyni biegow 1.4 t-jet



wajkii
05-06-2017, 23:40
Czy ktos z wlascicieli tipo z t-jetem moze podac z jaka predkoscia jedzie na 4,5,6 biegu przy 2tys i przy 3tys obrotow?

krowka1978
06-06-2017, 09:49
Podejrzewam, że przy około 2 100 ma 100km/h na 6-tym biegu, a przy 3 000 około 140km/h. Na 5-tym przy 2tyś. około 70km/h, na 4-ce około 60km/h.

wajkii
06-06-2017, 09:59
Troche duzy przeskok by byl pomiedzy 5 a 6 z tego co piszesz. Poczekam na wypowiedzi posiadaczy auta. Na youtube sa testy przyspieszania, ale do 6 nie dochodza

krowka1978
06-06-2017, 10:21
Troche duzy przeskok by byl pomiedzy 5 a 6 z tego co piszesz. Poczekam na wypowiedzi posiadaczy auta. Na youtube sa testy przyspieszania, ale do 6 nie dochodza

Skrzynia jest zapewne ta sama co w 500X z MA, w którym są takie wartości.

jagódka
06-06-2017, 22:46
przy 2 tys. na 4 - 55 km/h na 5 - 65 i na 6 - 75. Przy tych wartościach sugeruje zmianę biegu - oczywiście żeby nie było to na 6-tym już nie.
Jutro sprawdzę przy 3 tys, ale muszę wyjechać na obwodnicę.

lukas_kamienna
06-06-2017, 23:12
przy 2 tys. na 4 - 55 km/h na 5 - 65 i na 6 - 75. Przy tych wartościach sugeruje zmianę biegu - oczywiście żeby nie było to na 6-tym już nie.
Jutro sprawdzę przy 3 tys, ale muszę wyjechać na obwodnicę.

I napisz proszę jakie będziesz miał spalanie przy tych prędkościach.

wajkii
06-06-2017, 23:43
@jagódka, połowicznie podziękował ;) Zapowiada się krótka skrzynia niestety...

giannini
06-06-2017, 23:50
przy 2 tys. na 4 - 55 km/h na 5 - 65 i na 6 - 75. Przy tych wartościach sugeruje zmianę biegu - oczywiście żeby nie było to na 6-tym już nie.
Jutro sprawdzę przy 3 tys, ale muszę wyjechać na obwodnicę.

Przełożenie jest stałe , więc jeżeli dobrze sprawdziłeś przy 2000 , to przy 3000 będzie :
na 4 biegu 82,5 km/h
na 5 biegu 97,5 km/h
na 6 biegu 112,5 km/h

krowka1978
07-06-2017, 00:52
Na pewno dobre wartości podajecie dla 2tyś obr.? Coś mi nie pasuje. Przy 5-biegowej z GP przy 100km/h na 5-tce ma około 3100obr.
Na 6-tce przy 2tyś. obrotów T-Jet powinien mieć około 100km/h. Przy 1,5tyś. około 70km/h.

Na filmach widziałem, że na 4-ce przy około 4200obr. ma 116km/h i nijak nie pasuje to do Waszych wskazań.
Na 5-ce przy 4500 ma 158km/h.

Podsumowując. Wygląda to tak, że ma praktycznie identyczne wartości co dla 1.4MA Turbo 140KM w 500X ze skrzynią FPT C635, czyli wartości, które podawałem.

jagódka
07-06-2017, 12:34
I napisz proszę jakie będziesz miał spalanie przy tych prędkościach.

To dopiero w sobotę , jak będę z moją połówką - porobi trochę zdjęć aby było czarno na białym.

jagódka
07-06-2017, 23:38
przy 2 tys. na 4 - 55 km/h na 5 - 65 i na 6 - 75. Przy tych wartościach sugeruje zmianę biegu - oczywiście żeby nie było to na 6-tym już nie.
Jutro sprawdzę przy 3 tys, ale muszę wyjechać na obwodnicę.

Mała korekta. Dziś trochę jeździłem po mieście i zauważyłem małe różnice w tym co podałem wcześniej. Do tych wartości trzeba dodać około 5 km/h. Dużo zależy jaką drogą się jedzie, nie mówiąc o tym czy z górki czy pod. A i wskazówka też ma swoją grubość i skupiając się na prowadzeniu nie zawsze dobrze się spogląda. Reszta będzie w sobotę.

lukas_kamienna
11-06-2017, 22:25
To dopiero w sobotę , jak będę z moją połówką - porobi trochę zdjęć aby było czarno na białym.

I jak tam testy, bo weekend się kończy, a w temacie cisza ?

jagódka
12-06-2017, 09:19
I jak tam testy, bo weekend się kończy, a w temacie cisza ?

spoko, spoko. Wróciłem późno to nie było jak i kiedy.
Ale wracając do tematu przy 3000 na 6 - 120, a na 5 - 98-100. 4 bieg nie podaję, bo raczej ciężko było mi zauważyć przy manewrach, a normalnie nie jadę na tym biegu przy takich obrotach. Spalanie? Od 3,5 - 10,0 zależy czy przyśpieszam czy jadę po płaskim. Generalnie tocząc się równym tempem około 5,0 +- 0,5.

na liczniku mam już 2700 i spalanie zaczęło spadać. Z początkowych 8,5 (po 1000 km) poprzez 7,8 (po 2000) teraz pokazuje 6,9. Większość autostrada i S.

lukas_kamienna
12-06-2017, 13:54
I to jest konkretna informacja. Wielkie dzięki.

krowka1978
12-06-2017, 14:26
Czyli jest dokładnie tak jak pisałem na początku, identyczne wartości dla 1.4 MA 140KM i FPT C635 z Viagry. Z tym, że MA mniej pali od T-Jet'a :tongue

jagódka
15-06-2017, 23:39
I napisz proszę jakie będziesz miał spalanie przy tych prędkościach.

28384


*) przepraszam za jakość, ale droga ważniejsza

manio20
16-06-2017, 16:00
28384

całkiem nieźle, zasięg 800 km, t-jet nie jest taki straszny:)

gilbert3
17-06-2017, 23:23
Szósty bieg 3k rpm przy 120 km/h, co by nie powiedzieć przydała by się "siódemka" w tej skrzyni.

krowka1978
18-06-2017, 10:41
3tyś i 120km/h, to trochę słabo. Jednak przy MA są inne przełożenia (przy 4tyś. 180km/h, przy 3tyś. około 145km/h).

DamianoZaw
18-06-2017, 12:22
W zwykłym 1.4 95KM przy 3000obr/min jest licznikowo około 115km/h.

wajkii
18-06-2017, 12:53
Trochę się rozczarowałem, w innych markach o podobnej mocy skrzynia jest znacznie dłuższa. Jechałem na razie 1.4 95KM i właśnie skrzynia się rzuciła w oczy. Prędkości na poszczególnych biegach przypominały o połowę słabszego matiza/tico..

ŻuczekM
18-06-2017, 16:21
Fiat zawsze tak stopniował najsłabszego TJeta i ma to sens - więcej niż wystarczające osiągi na mieście i drogach krajowych, świetna elastyczność nawet na 6tce. Wady to spore spalanie przy dużych prędkościach oraz mniej komfortowa jazda autostradą niż w mocniejszych odmianach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jagódka
18-06-2017, 21:07
Fiat zawsze tak stopniował najsłabszego TJeta i ma to sens - więcej niż wystarczające osiągi na mieście i drogach krajowych, świetna elastyczność nawet na 6tce. Wady to spore spalanie przy dużych prędkościach oraz mniej komfortowa jazda autostradą niż w mocniejszych odmianach.


Z moich krótkich obserwacji wychodzi, że masz rację. Elastyczność jest zajefajna, cisza od silnika też. Jeśli komuś nie zależy na zużyciu paliwa to można i 160 na liczniku. Stosunkowo dobre spalanie i komfort to 120-130, czasem szybkie wyprzedzenie i znowu spokojnie. Fakt jest też taki, że ten silnik prowokuje do mocniejszego wciśnięcia pedału gazu i daje frajdę z jazdy. Ale wtedy zasięgu 800 km na zbiorniku nie będzie. Ale o tym przekonam się w lipcu. 1350 km w jedną stronę. Tankowanie w Zgorzelcu i 850 km spróbuję pokonać z kanistrem w bagażniku. Zobaczymy.

dam9an
24-08-2017, 22:14
A ja mam trochę inne pytanie: jaka skrzynia siedzi w tym silniku? Oplowieskie M32 czy cos innego?

krowka1978
24-08-2017, 22:34
A ja mam trochę inne pytanie: jaka skrzynia siedzi w tym silniku? Oplowieskie M32 czy cos innego?
M32 w FCA nie zobaczysz od połowy 2010 roku, o ile dobrze pamiętam od lipca.

dam9an
25-08-2017, 11:43
Ok. Wiem, że te M32 były awaryjne a jeżeli dojdzie do zakupu T- JETa będę robił program i nie chciałbym aby skrzynia sie posypała
:0

srasquasz
19-02-2019, 12:02
Mam do Was pytanie odnośnie skrzyni - nie podobają mi się krótkie przełożenia w TJet 120 i stąd moje pytanie - czy można to zmienić np mapą bądź coś zmienić mechanicznie aby je wydłużyć. Jadąc ~75km/h na 5 biegu mam ok 2100 obrotów a na 6 prawie 2000 - powinno być dużo mniej i mnie to denerwuje bo na autostradzie jadąc 140 obroty są bardzo wysokie.. ;/
Btw. Planuje tuning pod 200 kucy więc jak zmiany w skrzyni to prośba o informacje co wytrzyma to :)

Qvadrat
19-02-2019, 14:31
Zadzwoń do cinsoftu bo Tam przerabiają taki tipo na ponad 200 kuca. Poznasz możliwości podzespołów j listę części do wymiany...

steyr
19-02-2019, 14:52
Chiptuningiem chcesz zmienić przełożenia skrzyni biegów? Albo wymiana skrzyni na inny model lub jej modyfikacja. Samym chipem na dzień dobry tracisz gwarancję, w tych modelach do chipu należy ingerować mechanicznie w sterownik silnika. Nie ma możliwości chipowania poprzez OBDII. Albo zewnętrzny box.

srasquasz
19-02-2019, 16:20
Dzięki panowie,

Chce zrobić tuning (wymiana turbo na Garett 1446, sportowy kat, nowy IC) plus chip no i do tego chciałbym zadziałać coś ze skrzynią bo mnie denerwuje :)

Modyfikacje będę wykonywał za jakiś czas - póki co samochód jest nowy więc chce trochę pojeździć i zobaczyć czy wszystko jest ok (ewentualnie wymienić na gwarancji jak coś się zepsuje).

giannini
19-02-2019, 16:33
Samym chipem na dzień dobry tracisz gwarancję, w tych modelach do chipu należy ingerować mechanicznie w sterownik silnika.
A kto będzie o tym wiedział ? Sterownika nie rozkuwasz kilofem, tylko rozkręcasz połówki i rozklejasz. Po modyfikacji nakładasz uszczelniacz i skręcasz ponownie. Jak jest to zrobione dokładnie, to nie ma żadnych śladów. Jedynie ASO może Ci spier....ć program, próbując wgrać aktualne/zmodyfikowane fabryczne oprogramowanie do tego silnika.



Jadąc ~75km/h na 5 biegu mam ok 2100 obrotów a na 6 prawie 2000 - powinno być dużo mniej i mnie to denerwuje bo na autostradzie jadąc 140 obroty są bardzo wysokie.. ;/
To nie Diesel, tak będzie. Przy 140km/h jest około 3300 obr więc tragedii nie ma. Wydłużając przełożenie główne w skrzyni zamulisz ten samochód i przestanie przyspieszać, nie pomoże nawet chip na 200KM. Po programie obroty mocy max i momentu max prawie się nie zmieniają , a nawet nieznacznie rosną.

marx30
19-02-2019, 16:34
bier skrzynie z multiara

srasquasz
19-02-2019, 17:06
A kto będzie o tym wiedział ? Sterownika nie rozkuwasz kilofem, tylko rozkręcasz połówki i rozklejasz. Po modyfikacji nakładasz uszczelniacz i skręcasz ponownie. Jak jest to zrobione dokładnie to ma żadnych śladów. Jedynie ASO może Ci spier....ć program, próbując wgrać aktualne/zmodyfikowane fabryczne oprogramowanie do tego silnika.



To nie Diesel, tak będzie. Przy 140km/h jest około 3300 obr więc tragedii nie ma. Wydłużając przełożenie główne w skrzyni zamulisz ten samochód i przestanie przyspieszać, nie pomoże nawet chip na 200KM. Po programie obroty mocy max i momentu max prawie się nie zmieniają , a nawet nieznacznie rosną.

Najbardziej mnie interesuje (jeżeli to możliwe) zmiana samego biegu 6 ewentualnie jeszcze 5 bo one mogłyby być dłuższe. Pierwsze 4 mi pasują

VanillaSky
19-02-2019, 18:14
Najbardziej mnie interesuje (jeżeli to możliwe) zmiana samego biegu 6 ewentualnie jeszcze 5 bo one mogłyby być dłuższe. Pierwsze 4 mi pasują

Dokładnie takie mam przemyślenia, biegi 1-5 są ok, ostatni powinien natomiast być o wiele dłuższy. Służący nawet nie tyle do przyspieszania, co raczej utrzymania prędkości na autostradzie oraz obrotów na rozsądnych poziomach. W poprzednim aucie na ostatnim biegu przy 140km/h obroty były na poziomie 2100-2200 I odpowiadało mi to znacznie bardziej.

Qvadrat
19-02-2019, 18:32
Pewnie miałeś ropowoza jak ja... brakuje 7 biegu do toczenia się z niskimi obrotami...

kartonik
19-02-2019, 18:50
Mogli dać trochę dłuższe przełożenie wałka głównego i skrzynia byłaby w tedy odpowiednio ze stopniowana, zgodnie z panującym eco-trendem.

giannini
19-02-2019, 19:00
Mogli dać trochę dłuższe przełożenie wałka głównego i skrzynia byłaby w tedy odpowiednio ze stopniowana, zgodnie z panującym eco-trendem.
I przyspieszenie 0-100 km/h w jedyne 15 sekund :smile: To prawie jak mój podłubany maluch.

kartonik
19-02-2019, 19:27
Może miałbyś nawet lepsze przyspieszenie bo setkę osiągnął by na 2 biegu :smile:

A tak poważnie to chodziło mi o kilkuprocentową zmianę przełożenia a nie dwukrotną.

srasquasz
19-02-2019, 21:55
To ma ktoś z Was pomysł czy da się ten 6 bieg zmienić czy trzeba cała skrzynie (wszystkie biegi)

VanillaSky
20-02-2019, 00:14
Pewnie miałeś ropowoza jak ja... brakuje 7 biegu do toczenia się z niskimi obrotami...

Dzie, Panie. Prawilnie, benzyna. Stare bmw silnikiem 2.5. Na autostradzie cud miód orzeszki. Teraz ma status weekendowozu.

steyr
20-02-2019, 08:58
Pewnie miałeś ropowoza jak ja... brakuje 7 biegu do toczenia się z niskimi obrotami...

Megane IV z 1.2 tce 130KM ma takie obroty przy 140km/h.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


To ma ktoś z Was pomysł czy da się ten 6 bieg zmienić czy trzeba cała skrzynie (wszystkie biegi)

Podpytaj serwisy które trudnią się tylko w skrzyniach biegów, wszystko jest możliwe tylko pytanie jaki będzie koszt i czy ktoś się tego podejmie.

bahamut24
20-02-2019, 14:03
W bravo2 z tjetem , wymieniali tryb odpowiadajacy za 6 na jakis inny z astry III i obudowe skrzyni. Na 6 biegu bylo 2600 obrotow. Skrzynia chyba m32 ^^

steyr
20-02-2019, 14:19
W M32 miało to sens zwłaszcza przy jej remoncie:smile:

giannini
22-02-2019, 00:12
No dobra, trochę przejrzałem danych i znalazłem jakie skrzynia C635 w Tipo ma przełożenia. Skrzynia występuje w Fiatach, Alfach itp., więc jak ktoś ma ochotę poszperać, to pewnie znajdzie inne koła zębate. Trzeba tylko chcieć i mieć trochę czasu, mnie się nie chciało. To stworzyłem na szybko, na podstawie arkusza w którym dobierałem przełożenia do skrzyni 5 biegowej w moim maluchu.

Kurwa nie mogę dodać pliku Excelowego XLS :mad:, chwila cierpliwości CDN...

Więc tak:
plik "Tipo oryginał" to seryjna skrzynia C635 w t-jet. Założeniem jest 140km/h na 6 biegu.
plik "Tipo gówne diesel" to seryjne przełożenia wszystkich biegów , a zmienione jest przełożenie główne z C635 z MTDJ
plik "Tipo mod 6 diesel" to seryjne przełożenia 1-5, seryjne główne, a zmieniona 6 z C635 z MTDJ. Myślę że nie dało by się na tym jeździć, chyba że w bezwietrzną pogodę i drogą o nachyleniu max 0,05% :smile:

A na koniec taka ciekawostka, jeżeli by pominąć wszystkie opory ruchu i udało by się dokręcić na 6 biegu silnik do obrotów mocy maksymalnej, powinien pójść 223km/h :smile:
34905

Nuri
22-02-2019, 09:41
Na pewno przydałaby się nieco mniejsza zębatka 6 biegu. Byłoby ciszej i ciut oszczędniej ,chociaż do 160 kmh hałas IMHO nie zabija. Z drugiej strony...podoba mi się przyspieszenie Tipka na 6 biegu. Po wyprzedzaniu na autostradzie szybko wraca do prędkości podróżnej :) .

kartonik
22-02-2019, 11:13
Tak jak pisałem wcześniej, zmienić przełożenie główne i skrzynia byłaby wystarczająco dłuższa.

giannini
22-02-2019, 11:30
Przy założonej prędkości 140km/h zmieniając przełożenie główne z 18/69 na diesel 19/68, na 6 biegu schodzi o 230 obr/min. Czyli szału nie ma...