Zobacz pełną wersję : Jak często powinno się wymieniać filtry i rozrząd w 1.9 JTD 150KM?
Mógłby ktoś napisać co ile kilometrów/lat powinno się wymieniać rozrząd oraz filtry:
- paliwa
- oleju
- powietrza
- kabinowy
w Cromie 1.9 JTD 150KM?
Rozrząd 60tys
Olej między 10 a 15 tys zależy od stylu jazdy, a przy okazji można resztę filtrów wymienić
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
W mojej Cromce rozrząd w raz pompą wody wymieniam co 60 tys. Filtr paliwa co 30 tyś. Olej i filtry powietrza co 15 tyś. Kabinowy na wiosnę po ozonowaniu klimatyzacji.
michalpodroznik
04-06-2017, 19:03
Paliwa - co roku, najlepiej przed zimą
Oleju - co 10 tys. km, przy wymianie oleju; jesli auto jest eksploatowane na niskich biegach w warunkach miejskich ( np. jako taksówka) lub w warunkach górskich (silne wzniesienia), to co 5 tys. km,
-powietrza - najlepiej co wiosnę,
-kabinowy - najlepiej co wiosnę, przy serwisie klimy.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Abramsik
04-06-2017, 19:19
Rozrząd 90 tys. km, paliwa - co rok przed zimą, olej + filtr co 12-15 tys. km, filtry powietrza i kabinowy (wraz z pełną obsługą klimatyzacji) - wiosną, olej w ASB co 60-70 tys.km.
Hmm, właśnie znalazłem w necie instrukcję do Cromy i są tam podane takie dane:
Przed liftem:
Rozrząd - co 120 tysięcy kilometrów lub co 5 lat
Filtr paliwa - co 60 tysięcy kilometrów
Filtr oleju i olej - co 30 tysięcy kilometrów lub co 2 lata
Filtr powietrza - co 30 tysięcy kilometrów
Filtr kabinowy - co 30 tysięcy kilometrów lub co rok
Po lifcie:
Rozrząd - co 140 tysięcy kilometrów lub co 5 lat
Filtr paliwa - co 70 tysięcy kilometrów
Filtr oleju i olej - co 35 tysięcy kilometrów lub co 2 lata
Filtr powietrza - co 35 tysięcy kilometrów
Filtr kabinowy - co 35 tysięcy kilometrów lub co 15 miesięcy
Paliwa - co roku, najlepiej przed zimą
Oleju - co 10 tys. km, przy wymianie oleju; jesli auto jest eksploatowane na niskich biegach w warunkach miejskich ( np. jako taksówka) lub w warunkach górskich (silne wzniesienia), to co 5 tys. km,
-powietrza - najlepiej co wiosnę,
-kabinowy - najlepiej co wiosnę, przy serwisie klimy.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Wszystkie filtry najlepiej wymieniać raz w miesiącu :sciana:
Noo z tego co widzę to niektórzy chcą się troszczyć o auto bardziej niż producent i wymieniali by wszystko co miesiąc :lol:
michalpodroznik
04-06-2017, 21:39
Wszystkie filtry najlepiej wymieniać raz w miesiącu :sciana:
Najlepiej zastosuj się do instrukcji i wymieniaj olej w silniku co 30kkm. Korba wyjdzie ci bokiem szybciej niz ci się wydaje.
Ps. Jak nie stać cię na filtry, to po kiego grzyba ci samochód?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Najlepiej zastosuj się do instrukcji i wymieniaj olej w silniku co 30kkm. Korba wyjdzie ci bokiem szybciej niz ci się wydaje.
Ps. Jak nie stać cię na filtry, to po kiego grzyba ci samochód?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Nie przesadzajmy
Ja nalatałem już jakieś 90 tysięcy a olej wymieniam tak jak każe instrukcja czyli co 30 tysięcy a może nawet trochę rzadziej i absolutnie nic złego nigdy się nie wydarzyło, silnik chodzi jak igła
Nie ma co być nadgorliwym
Tak na marginesie znam gościa co od 10 lat jeździ Hondą Civic rocznik 97 i NIGDY nie wymieniał w niej oleju a magicznie auto jest jeszcze na chodzie :lol:
michalpodroznik
04-06-2017, 22:33
Tacy ludzie nie powinni miec zadnego samochodu. Nigdy.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Dobrze,że to fiaciory ,bo niemiecki ,pie..ął, by juz ze trzy razy przy takim serwisie... pozdr.
Wystarczy przestrzegać tego co podaje producent i tyle w temacie , olej może nie 30 tys , ale wymiana po max 15 tys
desmo999
05-06-2017, 02:19
Rozrząd oryginalny jest w stanie wytrzymać 170tkm.Wczoraj zabrałem się za wymianę ,niby poprzedni właściciel wymieniał na 105tkm nawet miałem faktury itd a tu wczoraj się okazało że pompa z 2007 , rolki 2007 pasek oryginał:) Nawet nie wyglądało to źle , jedynie rolka już lekko szumiała. Pasek w sumie bez pęknięć , pompa jak prawie nowa, napinacz jak prawie nowy:)
Ja osobiście preferuje
Rozrząd co 60tkm
Olej i filtr oleju i powietrza co 10tkm
Paliwo co 20tkm
Koszty nie są duże , robię ok 20-30tkm/rok. tzn. żona robi ja naprawim:)
Producenci podają coraz to wyższe przebiegi między serwisami by lepiej to na papierze wyglądało,jak firma bierze całą flotę to lepiej jest jak są niskie koszty serwisu 100tkm jakoś tam wytrzyma a potem i tak jest wymiana floty.
Sam jeżdżę dużo masterem z 2013r firmowy wymiana oleju co 40tkm , silnik trzeciej wymiany nie dożył ,syf pod kapą i w misce też był całkiem spory także średnio mu wyszła na zdrowie ta wymiana co 40tkm...
Każdy niech robi jak uważa ja lubię sobie pogrzebać to sobie wymieniam często:)
michalpodroznik
05-06-2017, 09:28
Przypomnę tylko slynne laguny i olej long-life z zaleceniem wymiany co 30kkm. Paneweczki wału korbowego obracaly się az miło...
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Myslę że ważniejsza niż interwał jest sama JAKOSĆ oleju
W Polsce do butelek z olejem leją byle co
Ja na przykład wymieniam olej co 30 tysięcy ale kupuję olej z Niemiec. Przelatałem w ten sposób już 90 tysięcy kilometrów i 2 razy wymieniałem olej, zaraz będę wymieniał trzeci raz. I absolutnie zero problemów. A auto ma już nalatane ogólnie 210 tysi. Poprzednim właścicielem auta był Niemiec i patrząc w książeczkę serwisową wątpię że on latał na zmianę oleju co 10 tysięcy kilometrów. Wymieniał według instrukcji i tyle.
Dokładnie ten sam olej w Niemieckim markecie kosztuje DWA RAZY tyle co w Polsce. Chodzi mi o Castrol Magnatec 5W40 DPF.
A teraz zadajcie sobie pytanie dlaczego. W Polsce masz butelkę Castrol a leją ci do niej Lotosa czy jakiś inny szmelc i tyle. A w Niemczech masz porządny olej bo tam nikt sobie nie pozwoli na dziadostwo.
Druga sprawa równie ważna co wymiana oleju, to zakładać dobrej klasy FILTR oleju
Wymiana oleju jak niektórzy sugerują niemalże po każdym wyjeździe z garażu to moim zdaniem duża paranoja :lol:
michalpodroznik
05-06-2017, 11:53
Tradycyjne 10kkm to nie paranoja. Przesadzasz. Wlasnie ze wzgledu na czeste podrobki olejow w Polsce ten interwal jest wskazany. Druga sprawa to dobry filtr oleju...
Ps. A orientujesz się, ile w Niemczech kosztuje Selenia WR PE 5W30 bańka 5 ltr?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Tradycyjne 10kkm to nie paranoja. Przesadzasz. Wlasnie ze wzgledu na czeste podrobki olejow w Polsce ten interwal jest wskazany. Druga sprawa to dobry filtr oleju...
Ps. A orientujesz się, ile w Niemczech kosztuje Selenia WR PE 5W30 bańka 5 ltr?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ja byłem w niemieckim Realu i nie przypominam sobie niestety żeby tam gdzieś na półkach stała Selenia
Pamiętam że było dużo Castroli i Liqui Moly
Ogólnie z tego co pamiętam to za taką bańkę oleju 5 litrów 5W30 albo 5W40 jakiejś dobrej marki trzeba było dać 50 - 60 Euro
Castrol Magnatec 5W40 DPF 5 litrów kosztował 55 Euro
michalpodroznik
05-06-2017, 13:08
@mugsy
DZięki za info.
Selenii moze az tak nie podrabiaja w Polsce, bo to malo popularna marka.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Marcin_Croma
05-06-2017, 13:21
Co jak co ale serwis olejowo-filtrowy przeprowadzam co roku - niezależnie od przebiegu-więcej jak 15kkm rocznie nie pykam.W każdym dotychczasowo eksploatowanym samochodzie tak samo i zawsze spokojna głowa-bezcenne.
Ostatnio koszt całkowity zamknął się w kwocie 330 złotych polskich.Wszystkie filtry wymienione oprócz filtra paliwa.Olej Motul x-clean,filtry filtron oprócz kabinowego,bo wziąłem węglowy chyba Kager to był.
Uważam ,że koszt 27,50 zł miesięcznie to żadna oszczędność...:okulary:
A rozrząd a raczej jego napęd zgodnie z instrukcją producenta minus jakieś 15 kkm ;-)
Paliwa wymieniam co 40 tyś
olej co 10 tyś ( ostatnio po 7,5 tys km ale dlatego, że to już 2 lata minęło :lol: )
Powietrza przy wymianie oleju ...
Kabinowy co roku
Rozrząd około 60-70 tys km
Marcin_Croma
05-06-2017, 16:16
Paliwa wymieniam co 40 tyś
olej co 10 tyś ( ostatnio po 7,5 tys km ale dlatego, że to już 2 lata minęło :lol: )
Powietrza przy wymianie oleju ...
Kabinowy co roku
Rozrząd około 60-70 tys km
Z tym rozrządem to kolego chyba duża przesada...
michalpodroznik
05-06-2017, 16:24
Z rozrzadem nieori to wcale nie przesada.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Marcin_Croma
05-06-2017, 16:36
Z rozrzadem nieori to wcale nie przesada.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
a czym się różni ori od zestawu na przykład Conti?
nawiasem mówiąc to niech każdy robi jak uważa,tylko niestety takie opinie rodzą niepotrzebne koszty-moim skromnym zdaniem.
ile kosztuje wymiana?a ile cały silnik?oto jest pytanie:devil:
michalpodroznik
05-06-2017, 16:38
Czesci na pierwszy montaz z reguly są wytrzymalsze. Tak mówią dobrzy mechanicy. Dla świętego spokoju rozrząd na pasku lepiej wymienic wczesniej i spac spokojnie. Zwlaszcza, ze silnik jtd jest kolizyjny.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Olej z filtrem i tak raz w roku trzeba wymienić ;-)
Marcin_Croma
05-06-2017, 17:56
Czesci na pierwszy montaz z reguly są wytrzymalsze. Tak mówią dobrzy mechanicy. Dla świętego spokoju rozrząd na pasku lepiej wymienic wczesniej i spac spokojnie. Zwlaszcza, ze silnik jtd jest kolizyjny.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Mechanicy nie pracowali na produkcji :lalalala:
michalpodroznik
09-06-2017, 10:15
Auto Swiat:
"Nie ma olejów wytrzymujących 30 tys. km"
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/oleje-long-life-nie-ma-olejow-wytrzymujacych-30-tys-km/e6q0k1?utm_source=plista_viasg&utm_medium=synergy&utm_campaign=allonet_swonetsg_n_desktop_plista&srcc=ust&utm_v=2
Zachęcam do przeczytania. ciekawy jest jeden z komentarzy pod tym artykułem, dotyczący miernej jakości paliwa w Polsce. Daje do myślenia. Potwierdzają to wyniki kontroli próbek paliwa na stacjach. Na pewno nie warto tankować na małych stacyjkach, zwłaszcza w miasteczkach i na wsiach.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Marcin_Croma
09-06-2017, 13:54
uważam ,że temat do zamknięcia
Z tym rozrządem to kolego chyba duża przesada...
Taką mam fanaberię ;-) po prostu często okazuje się że "pompa wody" a dokładnie jej łożysko to pięta Achillesa całego rozrządu :mad:
Pozatym drugim ważnym parametrem jest 5 lat... więc jak ktoś mało jeździ to może i co 30 tyś wymieniać
Abramsik
09-06-2017, 17:14
Panowie uważam, że nie ma się co licytować i wyzłośliwiać. Lepiej częściej niż rzadziej. Każdy z nas woli kupić samochód nawet przesadnie zadbany niż zapuszczony. A na marginesie częstotliwości czy 10,15 czy 30 tys. km. Wiemy co zapewnia długotrwałą i bezawaryjną eksploatację TD (filtry powietrza, paliwa i olej). Dużo zależy od nalotów jakie robimy. Może być tak że po 10 tys. jazdy na krótkich dystansach, częstego gaszenia i odpalania silnika olej (a dokładnie wyliczane przez komp. jego degradacja) będzie bardziej dojechany niż po 20,25 czy 30 tys. długich autostradowych tras. Ja oprócz interwału jaki przytoczyłem w innym moim wpisie także zwracam uwagę na ww. degradację oleju. Przy moich nalotach 20-25 tys/rok i wymianach pomiędzy 12-13 tys. (max 15) degradacja jest na poziomie 50-60% i uważam że to optymalny wskaźnik, w miarę miarodajny.
michalpodroznik
09-06-2017, 20:30
Prawda. Temat do zamknięcia.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Taką mam fanaberię ;-) po prostu często okazuje się że "pompa wody" a dokładnie jej łożysko to pięta Achillesa całego rozrządu :mad:
Pozatym drugim ważnym parametrem jest 5 lat... więc jak ktoś mało jeździ to może i co 30 tyś wymieniać
W zeszłym tygodniu wymieniałem rozrząd przy przebiegu 176 tys. z racji wieku - minęło 5 lat od poprzedniej wymiany (małe przebiegi roczne głównie w weekendy). Oglądałem ten pasek, właściwie na każdym ząbku guma była spękana i ryzyko zerwania było całkiem spore. Ale co ciekawe oryginalna pompa wody wytrzymała ten przebieg.
W zeszłym tygodniu wymieniałem rozrząd przy przebiegu 176 tys. z racji wieku - minęło 5 lat od poprzedniej wymiany (małe przebiegi roczne głównie w weekendy). Oglądałem ten pasek, właściwie na każdym ząbku guma była spękana i ryzyko zerwania było całkiem spore. Ale co ciekawe oryginalna pompa wody wytrzymała ten przebieg.
Czyli po 7 latach.... i 176 tyś km :smile: no ładnie.... są tacy co lubią hazard.. :!:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.