PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka oleju, pojawia się i znika i znika..



jezollo
03-06-2017, 19:48
Witam. Dziś jadąc autostradą wywaliła mi na desce kontrolka oleju. Natychmiast się zatrzymałem, pod maską żadnych niespodzianek nie zobaczyłem. Pod autem olej nie kapał. Odczekalem kilka minut do ostygniecia silnika (bo wydaje mi się że był nienaturalnie gorący, mimo to termostat pokazywał strzałkę pionowo ku górze), odpaliłem dziada i kontrolka znów wyskoczyła ale zanim zdążyłem się zatrzymać to znikała, dlatego podjąłem próbę dojechania ostatnich 20km. W trakcie jazdy zauważyłem że kontrolka wyskakuje po wrzuceniu luzu na skrzyni oraz po wciśnięciu sprzęgła. Kiedy wrzucę bieg i puszczę sprzęgło - kontrolka znika. Natomiast w trakcie ciągłej jazdy na biegu również co jakiś czas wyskakuje, ale na luzie i sprzęgle automatycznie natychmiast.
Oleju nie sprawdzałem jeszcze, czekam aż ostygnie, ale niedawno zaglądałem i stan był na połowie miarki.

Zapomniałem jeszcze dodać, że podłączyłem interfejs diagnostyczny i (oprócz rezerwy paliwa) nie wyskoczył żaden błąd. Dla zasady jednak wykasowalem.

Jak to ugryźć?

Edit. Jeśli chodzi o samą skrzynię to biegi wchodzą bez problemów, nie ma problemu z wrzucaniem, nie wyskakują, nic nie chrupie

Fred.X
03-06-2017, 20:25
czujnik oleju uszkodzony ??
podobne objawy miał kumpel w A4 1.8 pb

ata
03-06-2017, 20:40
W dizlu to bym powiedział że zabrudzony czujnik poziomu oleju, ale w benzynie jest tylko czujnik ciśnienia. Więc na dwoje babka wróżyła: albo czujnik świruje, albo spada ciśnienie oleju.
Jak dawno był wymianiany olej i filtr oleju?

irekw
03-06-2017, 21:50
/Oleju nie sprawdzałem jeszcze, czekam aż ostygnie, ale niedawno zaglądałem i stan był na połowie miarki. /

A jaka to przeszkoda,że nie można sprawdzić poziomu oleju?A to "niedawno" to było jak dawno.

jezollo
03-06-2017, 22:44
Rok temu, w maju. Właśnie mija mi 10k km w roku i pora na wymianę, odkładam to na sierpień bo dopiero do Polski wtedy jadę, przebywam za granicą.

Fred.X
03-06-2017, 23:46
hmm na moje kolego to przynajmniej raz w miesiącu powinieneś sprawdzić poziom oleju w silniku

jezollo
04-06-2017, 00:12
Sprawdzałem 10 maja jak z Polski jechałem do pracy dzień po przyjeździe :) nawet jeśli to czemu wariuje jak wciskam sprzęgło lub jest luz?

ata
04-06-2017, 00:39
nawet jeśli to czemu wariuje jak wciskam sprzęgło lub jest luz?
Bo poduszki silnika i skrzyni są rozwalane i bez obciążenia silnik się "prostuje"?
(odpowiedź jak każda inna, czyste wróżenie z fusów skoro nawet poziom oleju nie jest znany)

irekw
04-06-2017, 11:42
Sprawdź kabel od czujnika ciśnienia czy nie jest przetarty nie ma styku z masą.

jezollo
04-06-2017, 12:41
Sprawdzałem właśnie olej. Tak jak poprzednio, jest na połowie miarki. Przejechałem się po okolicy do rozgrzania silnika. Kontrolka oleju wyskakuje dopiero po rozgrzaniu silnika i na luzie i na sprzegle. Po zakończeniu jazdy znów sprawdziłem olej i ciut mniej ale nadal w połowie miarki.
Na ekranie wyskakuje komunikat low Oil Press. Ale po podłączeniu do interfejsu błędów brak.

irekw
04-06-2017, 12:48
Kontrolka ciśnienia oleju jest załączana masą z czujnika ciśnienia/wg eLearn/.
U ciebie któryś element skrzyni biegów/dźwignie zmiany biegów,sprzęgła/mogły przetrzeć kabel i teraz masuje co może włączać kontrolkę ciśnienia.

jezollo
04-06-2017, 13:02
Moja wiedza z dziedziny mechaniki jest zerowa, rozumiem że żeby do tych kabli się dostać trzeba rozebrać pół auta?

Edit. Jeśli to przetarty kabel czujnika to można póki co z wyskakującymi powiadomieniami jeździć? Wolalbym oddać Stilo do polskiego mechanika, a to wiąże się z 1000km podróży xd

marcin.rog.77
04-06-2017, 23:41
Miałem kiedyś taki sam numer, u mnie był przetary kabel i dotykał masy. Jako tako kabla nie udało mi się namierzyć w którym miejscu się przelałem, dołożyłem nowy a stary odciąłem i zostawiłem w aucie.

jezollo
05-06-2017, 13:57
jak go namierzyć?

jezollo
05-06-2017, 16:13
Ok rozmawialem z moim mechanikiem, stwierdził że jeśli na wysokich obrotach samochód działa stabilnie i nic się nie dzieje to musi to być czujnik lub kabel.
Nie mam możliwości teraz tego wymienić, ale żeby oszczędzić sobie stałego pikania w trakcie jazdy to gdy całkiem odlącze kabel to prócz kontrolki oleju będę non stop dostawać powiadomienia na komputerze?

irekw
05-06-2017, 17:32
Powiadomienie na komputerze będzie cały czas.

jezollo
05-06-2017, 21:24
Odlaczylem kabel (pierwszy przy filtrze oleju) i ku mojemu zdziwieniu nic się nie stało, jak było tak jest.. Jak strzałka spada do 10tys. Obrotów to pojawia się komunikat o oleju.
Pojechałem na stację zatankowac, jak wracałem to wywaliło mi też check engine, po sprawdzeniu błędów dostałem takie cos:

http://static.pokazywarka.pl/y/v/x/b2434507d8f42af698b1b2f115d3af8b_big.jpg?149668696 7

Zajrzałem pod spód i zobaczyłem też to!

http://static.pokazywarka.pl/l/7/v/ed2bf7920e1bb906f2eaee3e80efd02e_big.jpg?149668691 5

Prędzej tego nie widziałem, za co odpowiada ta część? Lewe powietrze się dostaje?

ata
05-06-2017, 21:49
P0325, P1325 - czujnik spalania stukowego
P0460 - czujnik poziomu paliwa (wskazania niezgodne ze stanem zapamiętanym)
28273
Czy na twojej fotce jest pokazane mniej więcej to samo? (wiem że inny silnik i rocznik)

jezollo
05-06-2017, 22:14
Zapiąłem z powrotem odpiety kabel przy filtrze oleju i wykasowalem błędy i przejechałem się kilka km. Check engine się nie pojawia. Natomiast akcja z olejem nadal.

Spójrz na to z innej strony. Niby to samo ale wygląda inaczej, bo nie dochodzi do tego żadna rura, plastikowa pusta skrzynka z pęknięciem z przodu. Zaraz za zderzakiem przy kole od kierowcy.
Zdjęcia - Pokazywarka.pl (http://pokazywarka.pl/77ub2o/)


Generalnie to myślałem że wystarczy wymienić czujnik a do tego czasu odłączyć go żeby nie irytował w czasie jazdy, lepiej miec jedna czerwona lampkę niż ciągle pikanie pojawiającego się na nowo błędu.

Widocznie źle zlokalizowalem kabel do czujnika

ata
06-06-2017, 00:29
Więc tak: ta puszka pod filtrem powietrza jest po stronie "brudnej", czyli dziura nie jest aż tak ważna dla działania układu dolotowego. Co najwyżej załapie wodę i będziesz miał filtr (wkład) do wymiany.

jezollo
06-06-2017, 12:06
I tak jest do wymiany, zrobię to przy najbliższej wizycie w Polsce.
Natomiast co co czujnika, gdzie mogę go odłączyć?

irekw
06-06-2017, 14:08
I tak jest do wymiany, zrobię to przy najbliższej wizycie w Polsce.
Natomiast co co czujnika, gdzie mogę go odłączyć?

Na górnym pasku jest ePER wejdź tam i kliknij na Spare Parts otworzą się modele fiata, klikasz na Stilo, następnie rok produkcji w otwartej liście klikasz "układ smarowania"./poz 103/
Na otworzonym obrazku klikasz kropeczkę na filtrze oleju lub/poz.10301/ otworzy się lista na której odnajdujesz pojemność swojego silnika /poz.10301/10/ i klikasz otworzą się trzy rysunki.Na trzecim pod pozycją nr 8 masz szukany czujnik.

jezollo
06-06-2017, 15:59
Doskonale, dzięki :)

jaro190
09-06-2017, 00:44
kolego może najprostsze rozwiązanie będzie skuteczne a mianowicie dolanie oleju tak aby był max, u siebie w silniku diesla też tak raz miałem że wyskakiwał błąd o ilości oleju, dolanie 100 czy 200 ml rozwiązało problem

ata
09-06-2017, 01:40
u siebie w silniku diesla też tak raz miałem że wyskakiwał błąd o ilości oleju
Super, ale on nie ma czujnika poziomu tylko czujnik ciśnienia. Tak, w dizlu nawet mała dolewka przeważnie rozwiązuje problem z kontrolką oleju. Ale nie w benzynie, chyba że olej jest bardzo stary i jego poziom jest minimalny.

jezollo
09-06-2017, 16:36
Nie mam garażu i jak na złość pada, a chciałem się położyć pod Fiata i zajrzeć.. Jak oschnie kałuża to zajrzę tam jaki jest dostęp

jezollo
07-07-2017, 21:47
Czujnik wymieniony, jestem po około 10km i jest dobrze. Choć nie zupełnie, dwa razy błąd o niskim ciśnieniu oleju wyskoczył ale dosłownie na ułamek sekundy i znika. Już niezaleznie od obrotów.
Niedługo będę pokonywać 1000km, jeśli czujnik został wymieniony to co warto w następnej kolejności skontrolować? Teraz takie drobne wysypki tego błędu mnie nie niepokoją, ale boję się że w pewnym momencie wyskoczy i już nie będzie chciał znikać, nie daj Boże amen kaplica xd