PDA

Zobacz pełną wersję : A po gwarancji może mały chip tunning ? ;-) 1.4 16V



sebx_g1
01-06-2017, 13:10
Ktoś ma jakieś doświadczenia w chiptunningu ?

Warto by było spróbować ?

28240


dla T-JET
28241

dla 1.6 E-Torq28242

rafal.benitez
01-06-2017, 13:22
Coś słyszałem od znawców od tunningu ze wolnossące się nie opłaca bo tego nie odczujesz. Za to t-jet ponoć rewelacja bo ma turbo. W t-jet 120KM można podciągnąć do 180 i więcej KM. To już się czuje. Minusem- No cóż...przeglądy co 8-10k km i silnik wyżyłowany Wiec i żywotność spada. Ja osobiście tego robić nie będę bo nie potrzebuje, ale jak kto woli ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fred.X
01-06-2017, 13:24
wolnossaka zyskasz 5-10 KM , wartość nie zauważalna i nie odczuwalna, typowe nabijanie kasy za nic ... co innego silniki turbodoładowane

wpfiat
01-06-2017, 13:32
Wszystkie te chipboxy mają to do siebie, że modyfikują mapy. Więc te deklarowane wartości trzeba by było zmierzyć po fakcie instalacji takiego urządzenia. Lepiej jednak jechać do kogoś kto się zna i ma hamowanie, na której zmierzy co mu się udało zrobić.

sebx_g1
01-06-2017, 13:52
Myślę że w ciągu paru miesięcy będzie Tipo HB Abarth z motorem T-JET po tuningu fabrycznym .... pewnie był by miód i malina - czerwony kolor i gaz do dechy ;-) . Potencjał jest na to .

giannini
01-06-2017, 15:15
A dlaczego po gwarancji. To co wrzuciłeś to są zewnętrzne POWERBOXY , które wpinasz i wypinasz w ciągu minuty. Zero śladów jakiejkolwiek ingerencji. Inna sprawa , że do wolnego ssaka 1,4 , to co podają duuuuużo mija się z prawdą i lepiej przeznaczyć te pieniądze na kolację w dobrej knajpie.
Co innego w t-jet , to naprawdę pancerny silnik , bardzo podatny na modyfikacje , przy naprawdę rozsądnych kosztach. Za jakieś 5 tyś , można zrobić spokojnie około 200KM i 300Nm , z charakterystyką nadającą się do normalnej jazdy po mieście. I przy normalnej eksploatacji nie będzie palił wcale więcej niż seria.

sebx_g1
01-06-2017, 17:30
Hmm... gdyby tak było to nie było by problemu ale na stronce gdzie to znalazłem piszą cos o modyfikacji kolektora dolotowego powietrza dla silników < 2.0 l .... no ale to i tak ciekawostka tylko dla 99,5 % uzytkowników . ;-)

brylancik13
01-06-2017, 18:38
:D :D :D 5-10 KM po prostu nic tylko czipować ;)

krowka1978
01-06-2017, 18:53
Coś słyszałem od znawców od tunningu ze wolnossące się nie opłaca bo tego nie odczujesz. Za to t-jet ponoć rewelacja bo ma turbo. W t-jet 120KM można podciągnąć do 180 i więcej KM. To już się czuje. Minusem- No cóż...przeglądy co 8-10k km i silnik wyżyłowany Wiec i żywotność spada. Ja osobiście tego robić nie będę bo nie potrzebuje, ale jak kto woli ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tak, do 180KM, ale po wymianie turbo i walka rozrządu. Do 155KM da radę zrobić softem.

chudar
06-06-2017, 16:54
Na pewno w 1.4 95 KM warto by było poprawić reakcję na dodanie gazu, bo to że przepustnica żyje własnym życiem i robi co chce, szczególnie przy ruszaniu, można wyczuć od pierwszej chwili. Oczywiście w imię normy euro 6. Ciekawe jak będzie przy euro 8, 10 itd.

SAMSAM
07-06-2017, 10:35
To fakt ruszanie tym autem nie jest przyjemne

sebx_g1
07-06-2017, 11:52
Trochę nieprzewidywalne to fakt , usiłuję się wczuć na razie ;-) .... alternatywa to ruszać z dwójki chyba :-)

kjk
07-06-2017, 12:12
Trochę nieprzewidywalne to fakt , usiłuję się wczuć na razie ;-) .... alternatywa to ruszać z dwójki chyba :-)
Szczerze mówiąc, nie wiem o czym piszecie. Ruszam bez problemu i tak jak chcę. Opóźnienia przy przerzucaniu z 1 na 2 również nie odczuwam. Trochę czasu zajęło mi tylko przyzwyczajenie się do hill holdera przy ruszaniu pod górkę (parę razy mi zgasł zanim opanowałem :redface: ).

MalcolmX
07-06-2017, 14:09
Szczerze mówiąc, nie wiem o czym piszecie. Ruszam bez problemu i tak jak chcę. Opóźnienia przy przerzucaniu z 1 na 2 również nie odczuwam. Trochę czasu zajęło mi tylko przyzwyczajenie się do hill holdera przy ruszaniu pod górkę (parę razy mi zgasł zanim opanowałem :redface: ).

Potwierdzam i podpisuję się wszystkimi kończynami.

DamianoZaw
07-06-2017, 19:23
Widać zależy to od egzemplarza. Najbardziej u mnie widać to gdy na 1 biegu wolno się toczy i chcę przyspieszyć. Wtedy po wciśnięciu pedału gazu przez chwilę (0,5-1s) brak jest reakcji. Czasem np. przy włączaniu się do ruchu, może to być niebezpieczne.

marnyd4d
07-06-2017, 19:27
U mnie jest dokładnie taka sama sytuacja z tym opóźnieniem

brylancik13
07-06-2017, 20:58
Jak to moze zalezec od egzemplarza? Kazdy to ma tylko widocznie niektorzy dodaja juz od zawsze wiecej gazu przy ruszaniu i tego nie widza. Obchadzac sie delikatnie z gazem czuc to czasem. Jak widze jak niektorzy gazuja przy ruszaniu, nie tylko Tipo to zal mi ich auta

SAMSAM
07-06-2017, 21:12
szczerze mówiąc troche to denerwujące ale może trzeba go lepiej wyczuć ,może to przyzwyczajenie do starego auta , a może skoro jest nas więcej to ten typ tak ma i już!

brylancik13
07-06-2017, 21:35
Jesli juz to wersje wyposazenia roznia sie body compem a samym osprzetem silnika i siknikiem nie roznia sie (chodzi o 1.4 95 km) wiec nie moze byc sutuacji ze jeden ma a drugi nie. To nie usterka ze jest w dwoch czy trzech autach a jesli juz to subiektywne odczucie

marx30
08-06-2017, 17:32
Mam ten silnik w mito ale tam jest tryb dynamic i normal. Odpowiada to innej odpowiedzi przepustnicy na wciśnięcie pedału. Upraszczając w normal 20% wciśnięcia gazu to 10% otwarcia przepustnicy a dynamic 20% gazu to 30% otwarcia przepustnicy zmienia się przy tym twardość wspomagania i działanie ESP. I powiem wam jest duża różnica i całkiem inna jazda.
Widać zmapowali to tak zeby było przeciętnie dla tzw.kowalskiego. Myślę że prostym układem elektronicznym można to zmienić, no albo mocniej deptać.
Mapa jest chyba jedna ale kij wie zróbcie eksperyment i ruszajcie z włączonym city i bez może to być jakiś odpowiednik trybów DNA w alfie.

sebx_g1
09-06-2017, 11:25
Bo ja wiem - na CITY trybie to bym nie jeździł chyba ? Ale samo ruszenie mogę spróbować .

sebx_g1
16-06-2017, 08:13
Bo ja wiem - na CITY trybie to bym nie jeździł chyba ? Ale samo ruszenie mogę spróbować .
Tryb CITY nic tu z ruszaniem nie zmienia. I bieg jest zwyczajnie bardzo krótki, jak się od razu jak tylko samochód zacznie się toczyć wrzuca 2 bieg, to przyspiesza bez protestów sprawnie. Zbliżam się do 600 km przejechanych w 95% po mieście i co raz bardziej mi się Tipo podoba, w sumie to biegi ma zestrojone elastycznie [emoji4]

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

ŻÓŁWIK35
24-06-2017, 16:23
ja ma 1.4 95km i raczej się pokuszę na chipa 95-a 110 to jest różnica i moment większy oczywiście czekam na wycenę :-). pamiętajmy że i moc oraz moment ma znaczenie więc może byc duża różnica przy zaledwie 10-15 km

giannini
24-06-2017, 19:27
Nie ma takiej fizycznej możliwości , żeby samym programem dołożyć 10-15 KM , przy wolnym ssaku 1,4. Jeżeli uda się 3-5 KM to będzie sukces. Bez modyfikacji mechanicznej silnika , wyrzucone pieniądze.

chudar
26-06-2017, 11:40
Moim zdaniem te 95KM to nie jest znowu aż tak mało w samochodzie ważącym 1150 kg i mającego z założenia służyć do normalnej jazdy.
Wydaje mi się, że problem tkwi w pracy przepustnicy która żyje własnym życiem z konieczności spełnienia euro 6.
Myślę że wyeliminowanie tego problemu przez dobrego fachowca od chiptuningu ( dobrego - aby nie było dziur w tłokach i wypalonych katalizatorów) rozwiązało by problem.

marx30
26-06-2017, 12:11
Moim zdaniem te 95KM to nie jest znowu aż tak mało w samochodzie ważącym 1150 kg i mającego z założenia służyć do normalnej jazdy.
Wydaje mi się, że problem tkwi w pracy przepustnicy która żyje własnym życiem z konieczności spełnienia euro 6.
Cos tam niby mozna wykrzesać:
Chiptuning Fiat Punto Grande 1.4 StarJet 16v 95 pk | Bullpower | testb (http://www.bullpower.nl/t/chiptuning-fiat/punto-grande/Punto-Grande-1.4-16v-starjet-95-pk.html)
Generalnie to "idiotoodporny" silnik z luźnym pasowaniem i pewnie jakimś zapasem bezpieczeństwa.

Ale odpowiedź przepustnicy na częściowe wciśnięcie gazu jakie odruchowo jest przy zmianie biegów to główny winowajca.
To samo w punto 2016 - jest podobny efekt jak w miciaku w trybie N tzn. dziura przy zmianie biegów.
A na D wyrywa do przodu choć mu ani jeden koń nie przybył. Jest to trochę kłopotliwe w korku ale i tak wolę.
Powyżej 3 tys obrotów te charakterystyki się równają ze sobą.
Pewnie dałoby się zrobić coś na kształt boxa wpinanego między pedał a ecu który by podbijał sygnał z pedału w dolnym zakresie wychyleń pedału..
Albo nawet jakiś mechaniczny patent z taką charakterystyką sprężyny żeby gaz na początku wciskał się "chętniej".

giannini
26-06-2017, 13:18
Pewnie dałoby się zrobić coś na kształt boxa wpinanego między pedał a ecu który by podbijał sygnał z pedału w dolnym zakresie wychyleń pedału..
Takie boxy są do tipo dostępne bez problemu , w Polskich firmach tuningowych. Ale tu tylko zmienia się charakterystyka pracy pedał gazu- przepustnica , nie przybywa z tego ani 1 KM.

ŻÓŁWIK35
27-06-2017, 10:54
Może się nie znam ale na pewno coś da się z tym zrobić .Nie chce mi się wierzyć że tak lekkie auto ma takie słabe osiągi. Porównują inne marki to np.dacia kombi 1.2 ma lepszy start niż tipo a koni ma coś koło 75 . Może całkiem nowe mapowanie u kogos kto ma mega pojecie i po zawodach.

DamianoZaw
27-06-2017, 13:38
Teoretycznie z 1.4 95KM różni tunerzy podają że można dodać 10-15KM i tyleż Nm. Pytanie czy jest to do osiągnięcia i czy przekłada się to na osiągi/elastyczność.

giannini
27-06-2017, 16:34
Porównują inne marki to np.dacia kombi 1.2 ma lepszy start niż tipo a koni ma coś koło 75
Może w Dacii siedział lepszy kierownik , dlatego miała lepszy start. Dane fabryczne:

- Logan kombi SCE 1,2 73KM 0-100 14,5 sek.
- Tipo SW 1,4 95 KM 0-100 12,3 sek.

ŻÓŁWIK35
28-06-2017, 21:30
być może kierując dacia mi się zdawało :-) !!!!!!!!! ale myślę że można coś więcej wykrzesać z tego 1.4 . euro 6 ma wymogi i tu tkwi problem ,może się mylę ale pewnie celowo go zdusili żeby te normy spełniał!!!! czas pokaże może ktoś się odważy na modyfikację
i wypowie się o tym fakcie.

lukasz.zst
28-06-2017, 22:53
Chip Tuning Box +25KM Fiat Tipo 1.4 70KM Benzyna (5093423710) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km-fiat-tipo-1-4-70km-benzyna-i5093423710.html)

Loczek30
28-06-2017, 23:10
Cała prawda 70+25=95.

DamianoZaw
29-06-2017, 12:05
Przy okazji i z ciekawości napisałem do jednej z firm z Gdyni zajmującej się tuningiem. Odpowiedzieli, że dla zwykłego 1.4 przyrost mocy/momentu będzie mało zauważalny. :-/

lukq
29-06-2017, 23:11
Niesety, w silniku benzynowym bez turbo, bardzo trudno jest osiągnąć duzy/zauważalny przyrost mocy - bez ingerencji w silnik. Taka to już jest prawda.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

marx30
29-06-2017, 23:33
Niesety, w silniku benzynowym bez turbo, bardzo trudno jest osiągnąć duzy/zauważalny przyrost mocy - bez ingerencji w silnik. Taka to już jest prawda.


Dlatego czasem warto odpuścić na pierdołach a dopłacić do serca.
A ten chip box z allegro to się prosi o zgłoszenie próby oszustwa (opornik w pudełku powodujący oszukiwanie mapsensora). Kto znający się choć trochę na technice motoryzacyjnej uwierzy w to co w tej aukcji wypisują??? Pewnie ta sama grupa klientów która wierzy w magiczne pudełko redukujące zużycie prądu w domu, powiększanie penisa tabletkami, w to że wygrali nagrodę i tylko muszą wysłać sms-a na numer 7xxx albo w to że "samotne singielki z okolicy czekają na niego" i że "dietetycy nienawidzą go bo znalazł cudowny sposób na zrzucenie 100 kg w tydzień" :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


ale myślę że można coś więcej wykrzesać z tego 1.4 . euro 6 ma wymogi i tu tkwi problem w 2006 roku spełniał euro 4 lub5 i miał tyle samo mocy. Niestety nie o to biega

marx30
03-07-2017, 08:37
Lekiem na zmulony pedał gazu może byc coś takiego jak throttle controller
jest tego troche na ebay aliexpres. Zmieniają odpowiedź przepustnicy na pedał gazu
Tu przykład
Fiat Electronic Throttle Controller FREEPOWER SDrive SP11 Performance (http://www.ebay.com/itm/Fiat-Electronic-Throttle-Controller-FREEPOWER-SDrive-SP11-Performance-/322284367772)
lub tu
http://www.dhgate.com/product/eittar-car-throttle-controller-booster-for/261015517.html
Niby do punto EVO (tam pedał gazu jest taki sam jak w Tipo).
Niby prosta rzecz podbija/zmienia sygnał z potencjometru pedału gazu nie wiem jednak czy to zagra na 100%.

ŻÓŁWIK35
10-07-2017, 18:43
Byłem wycenić robotę . Moc autka można podnieść o 20%. czyli blisko 115 kucy . wymiana walka na sportowy filtr powietrza nowe parametry ewentualnie jeszcze swiece szacowany koszt przy uzyskaniu 115km to 3500zł brutto. Myślę że watro !!! może się skusze ale za dwa lata jak skończy się gwarancja:lol:. pzdr.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

zależy co zrobią .samym kompem nie ma sensu.Tu trzeba troszke wiecej roboty włożyć.

wajkii
10-07-2017, 21:26
3,5tys za tuning wolnossaka? Wolę dołożyć kolejne 2,5tys i jet tjet.

marx30
10-07-2017, 23:46
3,5tys za tuning wolnossaka? Wolę dołożyć kolejne 2,5tys i jet tjet.
Cennikowo to 6 tysięcy trzeba dołożyć do Tjeta. Ale w tej cenie jest nie tylko silnik przeciez. Oprócz innej konstrukcji silnika (wał kuty ze stali, nie odlewany z żeliwa, inne korbowody chyba też kute, tłoki pokryte grafitem) mamy dodatkowo turbosprężarkę, intercooler, inne sprzęgło z kołem dwumasowym, inne hamulce (wieksze tarcze z przodu i tarcze zamiast bebnów z tyłu), inne sprężyny i amortyzatory, prawdopodobnie inny wydech.
Nie chce studzic zapału ale robienie tego wolnossaka na 100 ileś tam koni jest kompletnie bez sensu. Sportowy filtr i świece? No proszę Cię :-) - efekt placebo. Wałki? Ani to nie bedzie sportowe auto ani cywilne. Dopiero trzeba to bedzie krecic zeby jechało a tu chodzi o to żeby to ciągnęło na dole bo tam ma największe braki.

BZYK70
11-07-2017, 08:38
Zamiast Tipo trzeba było dołożyć do porsche i po kłopocie :smile:

firys64
11-07-2017, 14:26
Cennikowo to 6 tysięcy trzeba dołożyć do Tjeta. Ale w tej cenie jest nie tylko silnik przeciez. Oprócz innej konstrukcji silnika (wał kuty ze stali, nie odlewany z żeliwa, inne korbowody chyba też kute, tłoki pokryte grafitem) mamy dodatkowo turbosprężarkę, intercooler, inne sprzęgło z kołem dwumasowym, inne hamulce (wieksze tarcze z przodu i tarcze zamiast bebnów z tyłu), inne sprężyny i amortyzatory, prawdopodobnie inny wydech.
Nie chce studzic zapału ale robienie tego wolnossaka na 100 ileś tam koni jest kompletnie bez sensu. Sportowy filtr i świece? No proszę Cię :-) - efekt placebo. Wałki? Ani to nie bedzie sportowe auto ani cywilne. Dopiero trzeba to bedzie krecic zeby jechało a tu chodzi o to żeby to ciągnęło na dole bo tam ma największe braki.Dodatkowo system S&S który oczywiście można wyłączyć, ale za to jest porządny akumulator i rozrusznik.

Fred.X
11-07-2017, 22:31
Byłem wycenić robotę . Moc autka można podnieść o 20%. czyli blisko 115 kucy . wymiana walka na sportowy filtr powietrza nowe parametry ewentualnie jeszcze swiece szacowany koszt przy uzyskaniu 115km to 3500zł brutto. Myślę że watro !!! może się skusze ale za dwa lata jak skończy się gwarancja. pzdr.
nie wiesz w te bajki , kolego 20-30 KM uzyskujesz przy turbodoładowanych silnikach , zastanów sie na czym chcesz tu uzyskać , te 20 KM ? na filtrze ? a co inne powietrze do silnika poda? albo na świecach ? ten sam pic co ze świecami do LPG , mają zmniejszoną przerwe , a to można samemu zmniejszyć, powiem Ci tak wydasz 3.5 tys ,może zyskasz 2-5 KM ,co nie odczujesz nigdy ( za wyjątkiem portfela)

IT_spec
11-07-2017, 23:06
Jakby zrobił wydech to pewnie też kilka KM wpadło.

Fred.X
12-07-2017, 00:22
nie opłacalne...!!!

IT_spec
12-07-2017, 09:50
A co cie to interesuje czy to jest opłacalne czy nie. Twoje pieniądze? Jak ktoś będzie chciał to będzie sobie dłubał.

ŻÓŁWIK35
17-07-2017, 18:52
moje plny moja robota !!!! moze kupie sam silnik o t-jeta i przełożę niedługo duzo tego bedzie na gieldzie czy allegro.

giannini
17-07-2017, 20:38
moje plny moja robota !!!! moze kupie sam silnik o t-jeta i przełożę niedługo duzo tego bedzie na gieldzie czy allegro.

Silnik kpl z osprzętem i sprzęgłem , skrzynie biegów , wiązkę komory silnika z komputerem , przednią część wydechu z katalizatorem i pewnie jeszcze parę innych rzeczy. Tych silników nie przełoży się P&P.

marx30
18-07-2017, 00:08
Silnik kpl z osprzętem i sprzęgłem , skrzynie biegów , wiązkę komory silnika z komputerem , przednią część wydechu z katalizatorem i pewnie jeszcze parę innych rzeczy. Tych silników nie przełoży się P&P.
+ hamulce przód i tył + centralka silnika i programowe spięcie elektroniki do kupy jakimś egzaminerem. Zbierając to po allegro wśród części o niewiadomym stanie...
IMHO mission impossible. Lepiej sprzedać i kupić nowy

dam9an
24-08-2017, 19:19
moje plny moja robota !!!! moze kupie sam silnik o t-jeta i przełożę niedługo duzo tego nobedzie na gieldzie czy allegro. Pewnie Ale skoro kupiłeś silnik 1.4 to chyba nie lezysz na pieniądzach. Kupowanie słabego silnika a później ladowanie kasy w niego jest idiotyzmem. Zawsze lepiej kupić silnik większy i lepszych osiągach i w razie potrzeby jego modyfikować. A jeżeli ktoś chce modyfikować 1.4 wolnissace to wiadomo że nie ma pojęcia o tuningu i ja oglądam się za dużo filmow

kubmar
03-10-2017, 20:29
W marcu 2018r. kończy się dwuletnia gwarancja i na pewno zdecyduję się na wgranie innego softa. Jak narazie jazda moim tipo w cztery osoby + bagaże w trasie lub np. rowery na dachu = brak przyśpieszenia:).
Znajomi w swoich samochodach (innych marek) wgrywali nowe softy zarówno w samochodach z turbiną jak i bez i każdy był zadowolony z efektów. Koszt to 1.000 - 1.500 zł.
Dam znać jakie będą efekty, ale nie mogę się już doczekać.
A co do wyboru 1.4 16V, to jak kupowałem tipo w marcu 2016 to jeszcze nie było wersji 1,4 tjet. Ale gdy się nie ma co się lubi....:)

krowka1978
03-10-2017, 20:46
Koszt to 1.000 - 1.500 zł.
Tyle zapłacić za placebo? Twoja sprawa.

brylancik13
03-10-2017, 21:15
Nie ma opcji, żebyś poczuł 4-5 KM ktore moze pojawią się po programie, nie ma z czego tej mocy wykrzesać więc program w takim silniku to bzdura

Pozostaje tuning mechaniczny a dokładnie swap całego silnika bo w tym dłubać chyba nie ma sensu ;)

wajkii
03-10-2017, 21:47
Reklama jak nic, koleś założył konto aby napisac pierwszy post o chipie który zrobi za pół roku, chociaż auto ma 1,5 roku. Za chwile będzie gdzie najlepiej robią jeleni z ludzi, tzn jak kupić 2KM za 1tys...

Fred.X
03-10-2017, 22:11
Nie przetłumaczysz , sam napisał jego kasa jego sprawa , :mrgreen:
właśnie w ten sposób ludzie dają się nabierać

kjk
04-10-2017, 13:48
Nie przetłumaczysz , sam napisał jego kasa jego sprawa , :mrgreen:
właśnie w ten sposób ludzie dają się nabierać

Koledzy, nie doceniacie siły autosugestii. Gdyby to kosztowało 4kzł, zadowolonych byłoby jeszcze więcej :mrgreen:

druidlasu
25-01-2018, 01:54
Stary, mam T-Jeta 155 i boję się go chipować o 20KM (chodzi o sprzęgło, skrzynię) Ale widzisz chłopaki próbują Ci wytłumaczyć na czym polega zmiana mapy, zwana chip tuningiem :) Zwykłym elektronicznym chciejstwem nie zwiększysz odczuwalnie mocy niedoładowanego silnika :) Karnij się T-Jet'em i zobacz jaka jest różnica, pomyśl o tym i jak to można chipować :) Howgh!

tomekbud
26-02-2018, 00:49
ja tam nie będę się bał, byleby jak najszybciej gwarancja się skończyła:)
Pewnie programowo nikt jeszcze za Tipo T-jeta się nie brał ale skoro można:
diesel-inside.pl :: chiptuning samochodów, hamownia, usuwanie błędów, diagnostyka, hamownia mobilna 4x4 (http://www.diesel-inside.pl/katalog/fiat/883-fiat-doblo-14-t-jet-120)
diesel-inside.pl :: chiptuning samochodów, hamownia, usuwanie błędów, diagnostyka, hamownia mobilna 4x4 (http://www.diesel-inside.pl/katalog/fiat/909-fiat-linea-14-t-jet-120k)
to i tipo, jak jeden kolega wspomniał, można podrasować do 145-150km.

Myślicie, że warto?

marx30
26-02-2018, 07:55
ja tam nie będę się bał, byleby jak najszybciej gwarancja się skończyła:)
Pewnie programowo nikt jeszcze za Tipo T-jeta się nie brał ale skoro można:
diesel-inside.pl :: chiptuning samochodów, hamownia, usuwanie błędów, diagnostyka, hamownia mobilna 4x4 (http://www.diesel-inside.pl/katalog/fiat/883-fiat-doblo-14-t-jet-120)
diesel-inside.pl :: chiptuning samochodów, hamownia, usuwanie błędów, diagnostyka, hamownia mobilna 4x4 (http://www.diesel-inside.pl/katalog/fiat/909-fiat-linea-14-t-jet-120k)
to i tipo, jak jeden kolega wspomniał, można podrasować do 145-150km.

Myślicie, że warto?
temat stary jak ten silnik w bravo. Wystarczy tam poszukać. Są miejsca gdzie robią to dobrze ale też takie gdzie pouszkadzali tłoki przy pierwszym pierdnięciu na hamowni

krowka1978
26-02-2018, 09:42
temat stary jak ten silnik w bravo.

W Grande Punto też był, nie mówiąc o Abarth GP 155KM i 180KM :tongue

chudar
04-04-2018, 10:28
Panowie, może ktoś podać typ sterownika silnika np. z AlfaObd dla 1.4 95 KM? Jestem w trakcie rozmowy ze specem od chiptuningu.
Facet chce mieć pewne informacje na temat typu sterownika aby wiedzieć "czy da się do niego wejść". Niestety zdechł mi tablet.

bzykol
04-04-2018, 12:12
Ale co Ty chcesz tuningować w silniku wolnossącym?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

marx30
04-04-2018, 12:23
MM IAW 9GF CF6.

Tam nie ma co tuningować chyba że mapę otwarcia przepustnicy pod warunkiem że nie drożej niż 300 zł bo wtedy throttle controler wyjdzie podobnie

Quattro
04-04-2018, 12:47
Miałem nadzieję poczytać o "cipie" w T-Jet'cie, a tu 4/5 stron o modach wolnossaka :D giannini, ja Cię podziwiam o cierpliwość w tłumaczeniu niektórym, że to nie ma sensu :D
Sportowy filtr powietrza może da z konia, ewentualnie dwa. Zepsuje niuton na niskich obr, ale w górze po przekroceniu 5000obr/min faktycznie doda z 5 Nm. Szał pał:smile: Zmiana wałka dolotowego też kapitalna propozycja :D V-tec sobie kupcie, będziecie kręcić do 8 tys.:wink:
A co do 'cipa' w wolnossaku to ciekawi mnie, co tu jest poprawiane.
a) nic
b) dolewka paliwa, bez zmiany ilościowej tlenu - genialne :smile:


T-jet to jest temat do rozprawki, mógłbym się podzielić jakąś wiedzą, ale widać nikomu ona tu niepotrzebna :D

chudar
04-04-2018, 12:49
Dokładnie, chodzi mi o mapę przepustnicy. Swoją drogą jeżeli oprogramowanie zrobione jest tak jak reszta auta to...

Dziękuję za podanie typu sterownika.

tomekbud
04-04-2018, 13:21
T-jet to jest temat do rozprawki, mógłbym się podzielić jakąś wiedzą, ale widać nikomu ona tu niepotrzebna

Dziel sie, dziel, dobry człowieku:) czas szybko leci, gwarancje szybko się pokończą i będziemy alfami jeździć a nie Fiatami:)

pietics
04-04-2018, 19:03
Miałem nadzieję poczytać o "cipie" w T-Jet'cie, a tu 4/5 stron o modach wolnossaka :D giannini, ja Cię podziwiam o cierpliwość w tłumaczeniu niektórym, że to nie ma sensu :D
Sportowy filtr powietrza może da z konia, ewentualnie dwa. Zepsuje niuton na niskich obr, ale w górze po przekroceniu 5000obr/min faktycznie doda z 5 Nm. Szał pał:smile: Zmiana wałka dolotowego też kapitalna propozycja :D V-tec sobie kupcie, będziecie kręcić do 8 tys.:wink:
A co do 'cipa' w wolnossaku to ciekawi mnie, co tu jest poprawiane.
a) nic
b) dolewka paliwa, bez zmiany ilościowej tlenu - genialne :smile:


T-jet to jest temat do rozprawki, mógłbym się podzielić jakąś wiedzą, ale widać nikomu ona tu niepotrzebna :D

Też jestem zainteresowany "cipem" T-jeta ;-)

kartonik
04-04-2018, 19:14
T-jet to jest temat do rozprawki, mógłbym się podzielić jakąś wiedzą, ale widać nikomu ona tu niepotrzebna :D

Nie bądź sknera, podziel się wiedzą na temat T-Jeta :food:

Qvadrat
04-04-2018, 21:03
Specjalnie tak napisal aby go prosić, więc prosimy....

pietics
05-04-2018, 12:35
Specjalnie tak napisal aby go prosić, więc prosimy....

Chyba nie miał jednak nic ważnego do przekazania, bo Go lekko przytkało ;-)

marx30
05-04-2018, 12:42
Jak ktoś bardzo ciekaw - forum nuova bravo. Temat rozkminiony

pietics
05-04-2018, 13:11
Jak ktoś bardzo ciekaw - forum nuova bravo. Temat rozkminiony

Ale czy to jest dokładnie taki sam silnik (i turbina)?

chudar
06-04-2018, 21:23
Obgadałem z gościem temat 1.4 95 KM.

Facet zna ten silnik, robił go w Alfach, Bravo i Punto. W Tipo jest inny sterownik, nie jest to żaden problem.

Ze zmienionym dolotem (filtr stożkowy) + 8KM i +10 Nm.
Z oryginalnym dolotem +2-3 KM i chyba 2 Nm.
Zmiana mapy przepustnicy, wyeliminowanie dziury w gazie oraz przejrzenie i dostosowanie softa do danego egzemplarza.
Wszystko poprzedzone testem na hamowni.
Cena 800 zł.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Przypomniało mi się że z ciekawości niedawno zadzwoniłem w tej sprawie do pewnej znanej firmy firmy z Opola. Ze zmianą dolotu facet chciał... 5500 zł.
Dawał mi do zrozumienia że jest najlepszy w całej galaktyce.

brylancik13
06-04-2018, 21:23
czyli nic co można odczuć poza hamownią, tak już jest z wolnossakami, stage 1 w sumie nic nie daje

marx30
06-04-2018, 21:25
Ale czy to jest dokładnie taki sam silnik (i turbina)?
Kwestia rocznika bo wczesniej bylo inne turbo z twinscrollem. Max moment byl przy 1750 obr i mial 206 Nm. To samo w julce. W ktoryms momencie zmienili i nie wiem czy bravo bylo jeszcze wtedy produkowane. Reszta silnika taka sama aczkolwiek ecu tam to byl chyba bosch 7.9.10.

ksys
11-04-2018, 08:28
Obgadałem z gościem temat 1.4 95 KM.
Możesz podać z jakim gościem obgadałeś temat, a jaki podał 5500?Temat czytam, bo jak ASO nie wyda łatki na soft, to pozostanie zmiana we własnym zakresie.

chudar
11-04-2018, 13:10
Masz na PW. Żeby nie było że robię reklamę.

kastomat
30-09-2018, 00:18
33724

Tak to wygląda w moim Tjet-cie

Szary83
30-09-2018, 00:32
33724

Tak to wygląda w moim Tjet-cieIle ta przyjemność? Jak ze spalaniem ?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Qvadrat
30-09-2018, 07:53
Oś mi nie pasuje, on nie powinien mieć momentu co najmniej 215 przed czipem? I mocy ze 130?

Nie znam tego przypadku ale niektórzy tunerzy ustawiają parametry pomiaru tak ze pierwszy przed jest zaniżony a drugi po już trochę zawyżony aby klient był bardziej zadowolony z ogromnego przyrostu choć rzeczywiście jest on mniejsze...

Nie zmienia to faktu, ze wyszło fajnie i sam planuje taka modyfikacje...

Szary83
30-09-2018, 08:01
Faktycznie przed czipem powinien mieć 215Nm i dużo niżej.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

cxh
30-09-2018, 10:53
33724

Tak to wygląda w moim Tjet-cie

No dobra, wykresy wykresami. A jak Ty odczuwasz zmiany podczas jazdy, co się zmieniło, jak bardzo, czy wyraźnie, czy na granicy odczucia zmiany ?
Prośba o szczerą opinie, też myślę nad czipsem.

kastomat
30-09-2018, 11:10
podejrzewam, że coś mieli nie tak ustawione na hamowni bo faktycznie tjet powinien mieć na starcie 215 momentu i wątpię, żeby u mnie był tak nisko chociaż kto wie... po montażu gazu zrobię drugi pomiar na innej hamowni na benie i Lpg - zobaczymy. Różnica jest i to spora, autko fajnie przyspiesza, jest dynamiczniejsze, bardziej wrażliwe na pedał gazu. Co do ceny to szczerze uważam, że przepłaciłem o 30% ale z drugiej strony nie robiłem tego u pierwszego lepszego Janusza z łapanki tylko u gościa z wieloletnim doświadczeniem i bardzo dobrą renomą w środowisku motoryzacyjnym, także wolałem dopłacić i mieć świadomość, że u takiej osoby nie ma miejsce na partactwo plus od razu mieli u siebie hamownie. Gdzie indziej pomimo, że byłoby taniej to i tak za hamownie trzeba by tą 100 dać. Ból finansowy trochę złagodziła faktura VAT i możliwość odliczeń części poniesionych kosztów. Autem jeżdzę dopiero drugi dzień także trudno powiedzień o spalaniu. Chętniej depta się pedał, aczłowiek cieszy się jak dziecko.

Szary83
30-09-2018, 18:20
A robił ktos na gwarancji box tuning?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Qvadrat
30-09-2018, 22:04
My tu pierdu pierdu o tjetach a temat pierwotnie dotyczył 95km... tak, tak, ktoś chciał go chipowac... albo co tam jeszcze nie robić... szczegóły na początku...

pietics
01-10-2018, 15:15
podejrzewam, że coś mieli nie tak ustawione na hamowni bo faktycznie tjet powinien mieć na starcie 215 momentu i wątpię, żeby u mnie był tak nisko chociaż kto wie... po montażu gazu zrobię drugi pomiar na innej hamowni na benie i Lpg - zobaczymy. Różnica jest i to spora, autko fajnie przyspiesza, jest dynamiczniejsze, bardziej wrażliwe na pedał gazu. Co do ceny to szczerze uważam, że przepłaciłem o 30% ale z drugiej strony nie robiłem tego u pierwszego lepszego Janusza z łapanki tylko u gościa z wieloletnim doświadczeniem i bardzo dobrą renomą w środowisku motoryzacyjnym, także wolałem dopłacić i mieć świadomość, że u takiej osoby nie ma miejsce na partactwo plus od razu mieli u siebie hamownie. Gdzie indziej pomimo, że byłoby taniej to i tak za hamownie trzeba by tą 100 dać. Ból finansowy trochę złagodziła faktura VAT i możliwość odliczeń części poniesionych kosztów. Autem jeżdzę dopiero drugi dzień także trudno powiedzień o spalaniu. Chętniej depta się pedał, aczłowiek cieszy się jak dziecko.

Witam
Szanowny Kolega mógłby napisać, gdzie robił i ile taka przyjemność kosztuje? Gratuluję i zazdroszczę przyjemności z jazdy :smile:

kastomat
02-10-2018, 10:18
Witam
Szanowny Kolega mógłby napisać, gdzie robił i ile taka przyjemność kosztuje? Gratuluję i zazdroszczę przyjemności z jazdy :smile:

W Krakowie znam 2 polecanych magików od takich rzeczy:
GCS Tuning - Heko
CONMIR - @sdero

opinie o ww. firmach można poczytać w googlach i na forach tematycznych - cena 900-1500zł w zależności u kogo i jak się dobrze negocjuje.

Osobiście nie żałuję swojej decyzji i jakbym miał znów wybierać czy robić chipa to nawet bym się nie zastanawiał. Micha cieszy się za każdym razem jak wciskam delikatnie pedał gazu - auto odżyło. Dodam, tylko, że oddałem do tego zabiegu 4 miesięczne auto także z gwarancją na część podzespołów świadomie się pożegnałem minimalizując ryzyko wtopy wybierając z pośród osób, które nie od dziś są w temacie i zajmują się takimi modyfikacjami. Za tydzień mam montaż gazu i po zestrojeniu wszystkiego mam zamiar tylko tankować i wymieniać materiały eksploatacyjne - co roku - czy tak będzie - to się okaże.

marx30
02-10-2018, 11:32
W Krakowie znam 2 polecanych magików od takich rzeczy:
GCS Tuning - Heko
CONMIR - @sdero

opinie o ww. firmach można poczytać w googlach i na forach tematycznych - cena 900-1500zł w zależności u kogo i jak się dobrze negocjuje.

Osobiście nie żałuję swojej decyzji i jakbym miał znów wybierać czy robić chipa to nawet bym się nie zastanawiał. Micha cieszy się za każdym razem jak wciskam delikatnie pedał gazu - auto odżyło. Dodam, tylko, że oddałem do tego zabiegu 4 miesięczne auto także z gwarancją na część podzespołów świadomie się pożegnałem minimalizując ryzyko wtopy wybierając z pośród osób, które nie od dziś są w temacie i zajmują się takimi modyfikacjami. Za tydzień mam montaż gazu i po zestrojeniu wszystkiego mam zamiar tylko tankować i wymieniać materiały eksploatacyjne - co roku - czy tak będzie - to się okaże.
A nie powinno być odwrotnie tzn najpierw LPG a potem tuning? Pytam bo z tego co czytałem cinsoft robił to w takiej kolejności ze względu m.in na wysokie EGT w tym silniku. No i tak porównując z innymi silnikami otrzymujemy ok 110 KM z litra czyli wysilenie porównywalne np. z litrowym TSI 110 KM i nieco mniej mniej niż ecoboost 125 KM.
1500 za taką modyfikację w porównaniu z fabrycznymi dopłatami to chyba są drobne.

kastomat
02-10-2018, 15:32
gdzie się nie pytałem i czytałem to wszędzie było mówione, że najpierw LPG, tak by po chipie dobrze dobrać i zestroić instalację pod parametry silnika. W końcu gaz to jedno z paliw na którym auto będzie jeździło a nie jedyne. Odpalanie i pierwsze kilometry będą na benzynie. Sterownik silnika jeśli będzie przystosowany tylko pod gaz, przy jeździe na benzynie może narobić trochę problemów bo mamy tu zupełnie inne wartości kaloryczne, czasy spalania, temperatury itd itp. a nie rozróżnia na jakim paliwie jeździmy. I po to tu jest centralka instalacji LPG, która po przełączeniu instalacji z benzyny na gaz emuluje część pracy sterownika głównego. I tu właśnie gazownik kopiuje mapy ze sterownika głównego i je "naciąga" pod parametry gazu tak by się jak najlepiej pokrywały i nie rozjeżdżały. Stąd jest ważne, by chip był zrobiony wcześniej bo na zmodyfikowanym programie będą opierać się mapy gazu i wszelkie korekty. Tak to mi tłumaczono i tak to widzę. Dlatego też jeśli chip jest robiony pod paliwo bardziej kaloryczne czyli tuner w mapach uwzględnia paliwo wysoko oktanowe to nie powinno się jeździć na uboższym (np auto zmodyfikowane pod 98 i a z oszczędności klient jeździi napb95). Sterownik nie rozróżni na czym jeździmy (sądy lambda nie wszystkie informacje przekazują) i będzie stosować ustawienia pod lepsze paliwo do uboższego co nie wpływa dobrze na pracę silnika i może mieć negatywne skutki w dłuższej perspektywie czasu. W przypadku LPG jest sterownik silnika i centralka LPG, także w zależności na czym jeździmy to odpowiednia jednostka przejmie na swoje bary sterowaniem/emulację ustawień by proces spalania przebiegał odpowiednio.

Fred.X
03-10-2018, 22:41
Chyba jednak sie mylicie, najpierw chip , potem LPG , doczytaj na jakiej podstawie ustawiasz mapę LPg

kastomat
05-10-2018, 20:53
gdzie się nie pytałem i czytałem to wszędzie było mówione, że najpierw LPG, tak by po chipie dobrze dobrać i zestroić instalację pod parametry silnika. W końcu gaz to jedno z paliw na którym auto będzie jeździło a nie jedyne. Odpalanie i pierwsze kilometry będą na benzynie. Sterownik silnika jeśli będzie przystosowany tylko pod gaz, przy jeździe na benzynie może narobić trochę problemów bo mamy tu zupełnie inne wartości kaloryczne, czasy spalania, temperatury itd itp. a nie rozróżnia na jakim paliwie jeździmy. I po to tu jest centralka instalacji LPG, która po przełączeniu instalacji z benzyny na gaz emuluje część pracy sterownika głównego. I tu właśnie gazownik kopiuje mapy ze sterownika głównego i je "naciąga" pod parametry gazu tak by się jak najlepiej pokrywały i nie rozjeżdżały. Stąd jest ważne, by chip był zrobiony wcześniej bo na zmodyfikowanym programie będą opierać się mapy gazu i wszelkie korekty. Tak to mi tłumaczono i tak to widzę. Dlatego też jeśli chip jest robiony pod paliwo bardziej kaloryczne czyli tuner w mapach uwzględnia paliwo wysoko oktanowe to nie powinno się jeździć na uboższym (np auto zmodyfikowane pod 98 i a z oszczędności klient jeździi napb95). Sterownik nie rozróżni na czym jeździmy (sądy lambda nie wszystkie informacje przekazują) i będzie stosować ustawienia pod lepsze paliwo do uboższego co nie wpływa dobrze na pracę silnika i może mieć negatywne skutki w dłuższej perspektywie czasu. W przypadku LPG jest sterownik silnika i centralka LPG, także w zależności na czym jeździmy to odpowiednia jednostka przejmie na swoje bary sterowaniem/emulację ustawień by proces spalania przebiegał odpowiednio.

hehe chodziło mi, że najpierw Chip później LPG i dlatego tak zrobiłem, tutaj wdarł się czeski błąd bo cały czas miałem na mysli chip później lpg a napisało mi się lpg. miało być:" gdzie się nie pytałem i czytałem to wszędzie było mówione, że najpierw chip, tak by po chipie dobrze dobrać..."
za to później już dobrze pisałem
" Stąd jest ważne, by chip był zrobiony wcześniej bo na zmodyfikowanym programie będą opierać się mapy gazu i wszelkie korekty. ..."


Co do spalania to niestyty z trumną na dachu po Krakowskich korkach wychodzi 11l... ale tu nie ukrywam, że wcześniej jeździłem jak emeryt a teraz noga jakoś sama schodzi niżej i moja jazda nie ma nic wspólnego z ekonomią... Muszę od nowa wyczuć auto.

tomekbud
08-11-2018, 10:50
Na teście Tipo 1.4 120 SW w Motor 15/18 pojechali na hamownię:


34024

kartonik
08-11-2018, 14:50
Szkoda, że mój egzemplarz nie wie o tym pomiarze.
Nie byłem na hamowni tylko opieram się subiektywnych odczuciach mojej dupohamowni i ona podpowiada mi, że 130KM to raczej nie ma.

Szary83
08-11-2018, 15:03
Szkoda, że mój egzemplarz nie wie o tym pomiarze.
Nie byłem na hamowni tylko opieram się subiektywnych odczuciach mojej dupohamowni i ona podpowiada mi, że 130KM to raczej nie ma.A kręcisz go caly czas powyżej 5k obrotów?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

FiatPrime
08-11-2018, 15:33
To stary 4 cylindrowy silnik z turbo. To, że ma tyle kunia i momentu szczytowo nie przedkłada się na odczucia w eksploatacji.

giannini
08-11-2018, 15:40
Tu macie ten wykres w pełnej rozdzielczości i nie pytajcie skąt go mam :cool: Dla mnie wszystko wygląda trochę zbyt gładko , ale parametry hamowni można sobie ustawić. Nie piszę tego w kontekście , że ktoś tu chciał kogoś oszukać tylko zrobione tak żeby wykres ładnie wyglądał.
34025

kjk
08-11-2018, 16:44
Tu macie ten wykres w pełnej rozdzielczości i nie pytajcie skąt go mam :cool: Dla mnie wszystko wygląda trochę zbyt gładko , ale parametry hamowni można sobie ustawić. Nie piszę tego w kontekście , że ktoś tu chciał kogoś oszukać tylko zrobione tak żeby wykres ładnie wyglądał.
34025

Coś tu się nie zgadza: 08-11-2018 14:40 i temp. -6.7C. Zima jeszcze nie przyszła :-)

marx30
08-11-2018, 16:48
Odnośnie odczuć: swego czasu była moda na różne rurki, filtry stożki itp. I po zamontowaniu tego użytkownicy odczuwali kopa. Często po pomiarach okazywało się że parametry były np. dużo gorsze na dole i niewiele lepsze na górze. Ale subiektywne wrażenia były wlaśnie takie bo zmulone auto dostawało kopa.
Więc chyba lepiej zaufać jednak hamowni.
A silniki doładowane często mają nadmiar więc to miłe ale nie niezwykle.

kjk
08-11-2018, 16:52
Odnośnie odczuć: swego czasu była moda na różne rurki, filtry stożki itp. I po zamontowaniu tego użytkownicy odczuwali kopa.
Największe odczucie przyrostu mocy daje dziura w tłumiku :-D

giannini
08-11-2018, 17:25
Coś tu się nie zgadza: 08-11-2018 14:40 i temp. -6.7C. Zima jeszcze nie przyszła :-)

Wszystko się zgadza , pomiar był robiony zimą na początku tego roku. Czy akurat wtedy było -6,7 stopnia, nie pamiętam.
Data 08-11-2018 godz 14:40 to dzisiejszy zapis pliku na moim komputerze. Artykuł jest z Motoru nr 15/2018 z kwietnia.
Sherlock Holmes, ani Columbo to z ciebie nie będzie :smile:

Szary83
08-11-2018, 17:41
Nie mierzyli poniżej 2k obrotów?
W którym momencie turbina zaczyna dawać odczuwalny przyrost momentu?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

nightingale79
08-11-2018, 17:52
Przy 2054 obr/min to on takiego momentu nie ma na tym wykresie. To raczej 2654 obr/min

marx30
08-11-2018, 18:46
Tak czy inaczej powyżej 4.5 tyś to już bida

giannini
08-11-2018, 18:55
Przy 2054 obr/min to on takiego momentu nie ma na tym wykresie. To raczej 2654 obr/min
Tu to pewnie błąd osoby obsługującej hamownię , podczas przepisywania danych do nagłówka.

Dla porównania wykres mojego samochodu z hamowni obciążeniowej MAHA. Tamten Tipo też był mierzony obciążeniowej , chyba DynoProject , ale mnie przy tym nie było.
Mój pokazał mniej koni , ale więcej niutonów. Tylko , że wtedy było bardzo gorąco.

Edit Trzeba klinąć kilka razy w zdjęcie , bo nie mogłem załączyć pdf tylko wydrukowany skan
34027

marx30
08-11-2018, 22:02
A prawie 34 KM idzie w straty. Jak to mierzą?

Szary83
08-11-2018, 22:58
A prawie 34 KM idzie w straty. Jak to mierzą?Hamownia podwoziowa tak naprawdę mierzy właśnie moc na kołach, reszta jest wyliczana, stąd mogą być różnice w pomiarach tego samego auta na różnych hamowniach, nawet przy tych samych warunkach (ciśnienie, temperatura)

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

tplonka
21-11-2018, 22:41
słyszał ktoś z Was taki cziptuning??
PowerControl - HP Factory (http://hpfactory.pl/produkt/1-4-120km88kw-1368-ccm-tipo-kombi-357_-od-032016/powercontrol-1924/)

Qvadrat
22-11-2018, 07:28
W broszurce wyglada ładnie...

Szary83
22-11-2018, 08:30
POwerbox ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne:
+ że w aucie na gwarancji możesz zamontować a przed przeglądami demontować.
+ po aktualizacji softu samochodu wciąż masz modyfikację
+ po zmianie samochodu odsyłasz do sprzedawcy i wgrywają Ci do nowego samochodu program

- to nie jest modyfikacja konkretnie Twojego auta, to modyfikacja takiego jak Twój auta
- to nie jest modyfikacja map tylko emulacja czujników tak by body myślał, że są inne parametry .

bahamut24
22-11-2018, 08:55
Że tak się czepnę, minus jest ujemny ;)

marx30
22-11-2018, 09:50
tak by body myślał, że są inne parametry .
Raczej ECU

Szary83
22-11-2018, 10:03
Raczej ECU

Racja, przepraszam :)

Że tak się czepnę, minus jest ujemny
no są też minusy dodatnie ;-)

giannini
22-11-2018, 13:14
słyszał ktoś z Was taki cziptuning??
PowerControl - HP Factory (http://hpfactory.pl/produkt/1-4-120km88kw-1368-ccm-tipo-kombi-357_-od-032016/powercontrol-1924/)

Daje radę , mam zamontowany. Te podawane przez nich przyrosty nie zawsze dają się uzyskać. U mnie pomimo prób strojenia (bo sam box mogą stroić) nie udało się uzyskać zakładanego przyrostu mocy. Moc wzrosła do 131,9KM / 4735 obr. czyli około +10KM, natomiast nastąpił duży wzrost momentu , bo do 293,6 Nm / 2670 obr. czyli około + 60 Nm. W styczniu chcę zrobić inne modyfikacje, więc cały zestaw mogę sprzedać. Cena dla forumowiczów 1000,- zł.

nightingale79
22-11-2018, 13:33
Duży moment jak na tą benzynę. A w styczniu penie nowy program i uda się KM też podnieść ładnie.

juri
26-12-2018, 12:38
a może by tak zacząć od dobrego zestawu dolotu z filtrem https://inter-rally.pl/product-pol-6390-K-N-57i-Fiat-Punto-III-Grand-Punto-Punto-EVO-1-4-57-0562.html a potem modyfikacja wydechu, wywalenie kata i dwa przelotowe[trzeba liczyć z 2 tys pln] i silnik już nie będzie tak zdławiony i miło będzie wkręcać się na obroty. Po tych modyfikacjach raczej się nie traci gwarancji z tego co wiem.

marx30
26-12-2018, 20:49
Dolot z filtrem, sportowe wałki, wydech 4 w 1 itp. w takim kredensie jak tipo. Po co? Po to zeby w zakresie 4500-5000 pokazal pare kucy wiecej na hamowni? Bo do normalnej jazdy bezsens zwlaszcza biorac pod uwage przeznaczenie tego auta. Bezsens.

bahamut24
26-12-2018, 21:38
Wywalenie katalizatora haha a zaraz unia wprowadzi nowe restrykcje i trzeba bedzie zakladac haha. Prawda jest taka : z gów*a bata sie nie ukreci.

Qvadrat
26-12-2018, 21:56
Co nie zmienia faktu ze nie jeden będzie kręcił...

srasquasz
26-12-2018, 22:59
Panowie nie przesadzajcie - zmiana turbiny na garetta gt1446, sportowy kat, wydajniejszy IC i można 200 kucy wycisnąć, a wtedy już ma czym ciągnąć...
Uprzedzając pytania - tak za jakiś czas planuje wykonać takie modyfikacje ale pierw muszę trochę pojeździć żeby sprawdzić czy wszystko sprawne itp. ;)

Qvadrat
26-12-2018, 23:22
Ok, ale ty masz podstawę dobrą czyli tjeta, a tu mowa o rzeźbieniu w 16V 95KM... czyli wspomniane z gowna bata nie ukręcisz... auto do przemieszczania się w miarę wygodnie z a do b a nie do agrotuningu...

marx30
26-12-2018, 23:41
Nigdy nie pojme ze ludzie majacy takie sportowe ambicje kupują najsłabsze auto w gamie z niemal zerowym potencjałem na zwiększenie osiągów i chcą potem przy tym grzebać i mają nadzieję że za tysiaka zrobią z tego bolid.
To taka sama bzdura jak to że apap wyleczy grypę.

Kot66
27-12-2018, 10:59
:)... nie zebym reklamowal ale...moze dla lepszego samopoczucia dla kogos cos takiego by wystarczylo... :)
https://www.czesciauto24.pl/kn-filters/2734526

giannini
27-12-2018, 12:49
:)... nie zebym reklamowal ale...moze dla lepszego samopoczucia dla kogos cos takiego by wystarczylo... :)
https://www.czesciauto24.pl/kn-filters/2734526
Dla lepszego samopoczucia, owszem. Jeszcze ewentualnie w celach oszczędnościowych. K&N powinien spokojnie wytrzymać dwudziestokrotne mycie, więc tylko trzeba dokupić oliwkę w sprayu i nie wymieniasz filtra przez cały żywot tego silnika :smile:

Qvadrat
27-12-2018, 13:24
I to jest jedyny argument za tym pseudotuningiem bo może przynieść oszczędności...

Tylko z drugiej strony za te pieniądze plus oliwka to ile papierowych filtrów w zamienniku będzie. A będą one coraz tańsze... tez na cały żywot silnika... wiec i oszczędność do zakwestionowania... zostaje tylko lepsze samopoczucie, a tego nie mogę skrytykować...

Redzio
27-12-2018, 15:04
I to jest jedyny argument za tym pseudotuningiem bo może przynieść oszczędności...

Tylko z drugiej strony za te pieniądze plus oliwka to ile papierowych filtrów w zamienniku będzie. A będą one coraz tańsze... tez na cały żywot silnika... wiec i oszczędność do zakwestionowania... zostaje tylko lepsze samopoczucie, a tego nie mogę skrytykować...

Coś tam niby daje przyrostu ten filtr, ale nie do odczucia w normalnej jeździe :)


https://www.youtube.com/watch?v=8QFsBMUeyUU

Qvadrat
27-12-2018, 16:06
Tło już to wcześniej napisane... przyrost w niewykorzystywanym zazwyczaj zakresie obrotów, a jak ktoś ma zamiast tak kręcić non stop to tylko winszować żywotności silnika i zużycia oleju...

bahamut24
28-12-2018, 01:12
Panowie nie przesadzajcie - zmiana turbiny na garetta gt1446, sportowy kat, wydajniejszy IC i można 200 kucy wycisnąć, a wtedy już ma czym ciągnąć...
Uprzedzając pytania - tak za jakiś czas planuje wykonać takie modyfikacje ale pierw muszę trochę pojeździć żeby sprawdzić czy wszystko sprawne itp. ;)

Nie wyciagniesz 200 kucy z tjeta, w bravo 2 byly 203 konie ale w 150 konnym. Zreszta skrzynia biegow nie wytrzyma.

giannini
28-12-2018, 03:00
Nie wyciagniesz 200 kucy z tjeta, w bravo 2 byly 203 konie ale w 150 konnym. Zreszta skrzynia biegow nie wytrzyma.
Po zmianie turbiny, wałków i dobrym wystrojeniu można wyciągnąć z T-Jeta grubo ponad 200KM. Skrzynia C635, która jest montowana między innymi w Tipo T-Jet, wg danych producenta wytrzymuje 350Nm. Znam samochody z tą skrzynią wystrojone na 400-450Nm i skrzynia nie chce umrzeć. To nie badziewna M32 która była w Bravo.

szyflu
28-12-2018, 10:18
Witam. Skoro dopłata do 120vs95 to 6000zl to ihi vl38 plus strojenie za około 4000zl to nie dużo. Wchodzi plug&play więc można zrobić samemu. Wynik 170KM i 265nm spokojnie osiągalny. Jeździ naprawdę dobrze. Można poczytać na forum bravo - robione w cinsoft. Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

krowka1978
28-12-2018, 11:03
To nie badziewna M32 która była w Bravo.
Nie tylko w Bravo była.

giannini
28-12-2018, 12:12
Nie tylko w Bravo była.
Co nie zmienia faktu, że jest to jedna z najgorszych skrzyń produkcji Opla montowana w wielu samochodach Fiat, AR, Opel. Bliźniacza ze skrzynią M20, też niestety montowaną we Fiatach i na Twoje nieszczęście właśnie w Grande Punto.

srasquasz
28-12-2018, 13:42
Witam. Skoro dopłata do 120vs95 to 6000zl to ihi vl38 plus strojenie za około 4000zl to nie dużo. Wchodzi plug&play więc można zrobić samemu. Wynik 170KM i 265nm spokojnie osiągalny. Jeździ naprawdę dobrze. Można poczytać na forum bravo - robione w cinsoft. Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Na 38 to nie wycisniesz tak łatwo 170.. samym softem jak pod 150 dojdziesz to będzie super... Od tego momentu trzeba dorzucić trochę kasy na sprzętowe modyfikacje..

krowka1978
28-12-2018, 14:16
i na Twoje nieszczęście właśnie w Grande Punto.
Dlaczego na moje nieszczęście? W moim jest C514.5, za mało KM i Nm ma silnik w moim GP do M32 :smile: M32 dostawały T-Jety w Abarth GP, czy też T-Jet w zwykłych GP. Bym musiał poszukać rozpiski ze skrzyniami, bo nie pamiętam dokładnie. Była też wtedy również szóstka Fiata, C514.6.

giannini
28-12-2018, 14:43
Dlaczego na moje nieszczęście? W moim jest C514.5, za mało KM i Nm ma silnik w moim GP do M32
No to na Twoje szczęście...

Qvadrat
28-12-2018, 15:30
A nie było mowy o tym ze w tipo tjet nie ma właśnie m32? Coś mi się kojarzy...

Poza tym jest strona na fb o szarym sdesign, który jest w trakcie przeróbek przez cinsoft z celem powyżej 200KM... czyli się da. Chociaż sporo gratów pod maska wymieniaja w tym wtryski...

giannini
28-12-2018, 16:03
A nie było mowy o tym ze w tipo tjet nie ma właśnie m32? Coś mi się kojarzy...
No właśnie w żadnym modelu tipo nie ma M32 i całe szczęście. Są C510 (1,3MTDJ), C514(1,4), C635(1,4T i 1,6MTDJ) i dwa automaty których nie znam.

krowka1978
28-12-2018, 16:24
A nie było mowy o tym ze w tipo tjet nie ma właśnie m32? Coś mi się kojarzy...
M32 w FCA nie zobaczysz od lipca 2010. Tipo jednak jest nowszy ;-)

szyflu
28-12-2018, 18:25
170 na ron98 spokojnie jest. Polecam Facebook cinsoft są wykresy. Poza tym najważniejsze że niższe egt.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Andre15
29-12-2018, 13:46
Witam!
Czy ktoś już przetestował tego typu Chipa w 1.4 120km z fabrycznym LPG :D?

srasquasz
29-12-2018, 19:29
170 na ron98 spokojnie jest. Polecam Facebook cinsoft są wykresy. Poza tym najważniejsze że niższe egt.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Patrzyłem na FB ich i Tipo i jedyne co znalazłem to wymiana turbo dp itp i 204 kuce bodajże. Zarzucisz linkiem?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Witam!
Czy ktoś już przetestował tego typu Chipa w 1.4 120km z fabrycznym LPG :D?

Gaz nic nie zmienia, jedyne co to trzeba jeszcze pod LPG mapę zrobić. Pytanie czy zrobią na miejscu w firmie tuningowej czy tzeba będzie jechać gdzieś aby mapę poprawili..

Qvadrat
29-12-2018, 23:20
Fabryczny lpg nie ma przecież odrębnej mapy...

szyflu
30-12-2018, 18:53
Tipo, 500L, delta, bravo, wszystko to samo od euro 5 na ihi39. Wykres od któregokolwiek pasuje. Była delta bez zmiany turbo. Oraz bravo po zmianie na vl38. Jasne jak się wymieni na garett to trzeba dp i najlepiej ic. Ale wtedy brak kata. Zmiana turbo na vl38 i strojenie to zmiany prawie nie do wykrycia bo wszystko idealnie pasuje-korpusy są takie same.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

srasquasz
30-12-2018, 20:26
Tipo, 500L, delta, bravo, wszystko to samo od euro 5 na ihi39. Wykres od któregokolwiek pasuje. Była delta bez zmiany turbo. Oraz bravo po zmianie na vl38. Jasne jak się wymieni na garett to trzeba dp i najlepiej ic. Ale wtedy brak kata. Zmiana turbo na vl38 i strojenie to zmiany prawie nie do wykrycia bo wszystko idealnie pasuje-korpusy są takie same.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Zmiana na vl38 nie ma sensu lepiej dopłacić do garetta i potem jak przyjdzie ochota na jeszcze więcej mocy to wystarczy IC i np. dp - ja mam plan zmienić na sportowego kata żeby nie było problemu.. garett też podobno pasuje bez zmian.. :)

szyflu
30-12-2018, 23:17
Tak pasuje "prawie" tzn. Strona zimna pasuje oraz siada na kolektor ale trzeba zrobić dp. Jak wystarczy 170 to vl38 jak chcesz więcej to garett no ale koszty już większe bo dp z katem, ic, może wydech.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka