PDA

Zobacz pełną wersję : Nie odpala, ABS, EPS, Hill Holder



Fabian97
31-05-2017, 18:16
Cześć

Jestem tutaj nowy a skłoniło mnie do zarejestrowania się tutaj problem z moim Fiatem Bravo 1.4 Estiva+, Benz. 2012r. Mianowicie dnia wczorajszego jeździłem sobie jak gdyby nigdy nic. Na drugi dzień wsiadam sobie do auta przekręcam kluczykiem zegary normalnie się zapaliły, przekręcam kluczyk do końca, coś zabzyczało i zegary się wyłączyły całkowicie - tak jak by prądu nie było. Podładowaliśmy akumulator od innego samochodu i bezpośrednio od niego też chcieliśmy odpalić i nic. Rozrusznik ani rusz. Dodam, iż przy tym wszystkim za pierwszym razem wyskoczyła żółta kontrolka "Hill Holder" i jakieś EPS. Przy kolejnej próbie jakieś 20 minut później do tego doszła kontrolka ABS. Akumulator wyjęliśmy i pokazywało, że jest naładowany przez prostownik. Nie wiem co może być nie tak :/ Nawet nie moge go odpalić a energia ewidentnie dochodzi. Kolega podłączył pod kompa i wykryło kilka błędów, pousuwał i teoretycznie powinno być wszystko okej. A przy każdym skoku napięcia, po przekreceniu kluczykiem wszystko od nowa.

Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to proszę o pomoc.

e_nornert
31-05-2017, 23:36
Moze po prostu akumulator do wymiany. Pokazuje ze jest naladowany (no wlasnie jak to stwierdziles?) a nie starcza mu pradu nawet na jedno odpalenie .Jakie jest napiecie aku po probie odpalena?
Jesli to nie aku to moze masz zwarcie na rozruszniku.. podjedz do kumatego autoelektryka... aprawdzi ile pradu ciagbnie rozrusznik miernikiem cęgowym i sprawdzi tez akumulator

Fabian97
01-06-2017, 01:10
Jutro porządnie podładuję akumulator jakimś dobrym prostownikiem i mam nadzieje, że to pomoże bo fakt faktem był słaby - komputer pokazywał trochę ponad 9v. Chociaż mimo odłączenia go i podłączenia kabli z innego akumulatora powinien zakręcić i ruszyć a tu cisza :/ Tylko jakieś cykanie... Już wcześniej takie coś zauważyłem przy zmianie biegów czy też przy puszczaniu do połowy sprzęgła np. przy powolnym cofaniu. Ten dźwięk mnie zaniepokoił.

e_nornert
01-06-2017, 16:59
Jutro porządnie podładuję akumulator jakimś dobrym prostownikiem i mam nadzieje, że to pomoże bo fakt faktem był słaby - komputer pokazywał trochę ponad 9v. Chociaż mimo odłączenia go i podłączenia kabli z innego akumulatora powinien zakręcić i ruszyć a tu cisza :/ Tylko jakieś cykanie... Już wcześniej takie coś zauważyłem przy zmianie biegów czy też przy puszczaniu do połowy sprzęgła np. przy powolnym cofaniu. Ten dźwięk mnie zaniepokoił.


Jesli jest padnięty to podładowanie może niewiele dać - np tyle ze problem powtórzy się za 1 dzień i znowu nic nie bedzie wiadomo...
Jak jest zwarcie w celach to czasem nawet 2gi podpiety akumulator nie daje rady wystartowac auta.

Fabian97
01-06-2017, 20:41
Przełożyliśmy dziś od kumpla z Cieniasa do Braviaka ako i odpalił za pierwszym. Akumulator próbowałem ładować ale za dużo to nic nie pomogło. Pojechałem kupić nowy Bosh ( 12V 52Ah 400A , oryginalny miał 12V 50Ah 360A - to nic nie robi, że trochę mocniejszy kupiłem ? ) Wracając ... podłączyłem nowy ako i odpalił za pierwszym. Błędy EPS i ABS wykasowaliśmy komputerem więc jest w zasadzie po problemie ;)

Jedyne co mnie nie pokoi to takie dziwne cykanie podczas zmiany biegów lub podczas puszczania sprzęgła. Nagram ten dźwięk i postaram się wstawić. Może ktoś będzie wiedział coś na ten temat i miał jakieś już z tym doświadczenie.

e_nornert
01-06-2017, 21:32
Nic nie robi przy takich malych roznicach. Byly kiedys dyskusje co jesli ktos wstawi np 50 prc mocniejszy aku ale tutaj nie ma oczym mowic.
A bledy prawdopodobnie same by sie skasowaly-po tym jak aku padnie one sie pojawiaja a jak jest ok znikaja