Zobacz pełną wersję : Croma niespodziewanie zgasła
Witam mam problem z samochodem mianowicie wczoraj wracając do domu croma niespodziewanie zgasła i wywaliła check engine. Auto odpaliło na dotyk i po przejechaniu 50 metrów znów zgasło i znów odpaliło. Po podłączeniu do kompa wyświetliły się dwa błędy P2148 sterowanie wtryskiwaczy (grupa 1) i P0271 Wtryskiwacz cylinder 4. Muszę nadmienić że od jakiś dwóch dni zauważyłem że po np. dojechaniu do świateł na wolnych obrotach autem szarpnęlo kilka razy właśnie tak jak by na moment przestał działać jeden wtrysk, dlatego moim głównym podejrzanym właśnie był wtrysk. Był ponieważ po usunięciu błędu i przejechaniu 30km nic się nie pojawiło aż do teraz gdzie sytuacja się powtórzyła z tym ze teraz wywaliło błąd sterowania i wtrysku ale na pierwszym cylindrze. Moje pytanie czy jest możliwość żeby to był wtrysk ? Tylko który? A może bardziej jakaś usterka elektryki ?
Kolego może wtyczki, nasze roczniki mają z nimi problem. Wiecej informacji jest na forum vectry, mają ten sam silnik.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Mój znajomy miał crome z 2005 i z tego co wiem wymieniał konektorki w wtyczkach wtrysków bo oryginały z czasem się poluzowały czy jakoś tak i wiem ze kupił tez oryginały ale popodkładał kawałki blaszki miedzianej czy jakoś tak żeby był lepszy styk.
Też bym zaczął od wymiany wszystkich wtyczek wtrysków, tak by sugerowały błędy.
Wtryski oddane do sprawdzenia. Jeśli będą dobre zaczne poszukiwania w elektryce
Kolego miałem podobny problem. wymieniłem wtyczkę i po kłopocie.Wtyczki 2 pinow kupisz na allegro.
zaviaseq
31-05-2017, 23:53
zaczynasz szukać problemu od najdroższych i najtrudniejszych rzeczy ?
ale mi się podoba, pisze jak byk, P2148 Fuel Injector Group "A" Supply Voltage Circuit High
piszą zacznij od wtyczki, która kosztuje 20zł a robota 30zł.
no ale kto bogatemu zabroni :)
za niedługo już nie będzie porblemu bo UE bedzie chciała znieść nakaz obd2, każdy będzie wolność tomku w swoim domku, wtedy nas to walnie w zadek, oj bedzie bolec.
Powodzenia, oby przy okazji okazało się że pierwszy wtrysk jest słaby ( a tak powinno być jak masz egra-a pracującego) i przy tej całej zabawie zrobisz to na zaś, i nie pójdzie ta cała robota na daremno.
Takie już mam podejście lepiej chyba się upewnić czy to do czego podłączam wtyczkę jest sprawne. Ale żeby najtrudniejszych ?? Wyjećie wtrysków zajeło mi 25 min tak że nie nazwał bym tego czymś trudnym
zaviaseq
01-06-2017, 16:11
błąd mówi że jest problem ELEKTRYCZNY
wystarczy multimetr i masz sprawdzone wtryski
koszt 10zł, czas 15-20s, plus odpięcie wtyczek po 2-5s na jeden wtrysk
co jest trudniejsze ?
nikt tu nie bije do ciebie, tylko że.... kolego, zakładasz temat, omawiasz problem, dostajesz odpowiedź a i tak robisz po swojemu
Dobra przyzanje że może się troszkę się pośpieszyłem ale teraz mam pewność że to nie wtryski i ze spokojem zrobie coś innego. Ale mam pytanie jak sprawdzić wtrysk multimetrem ? A raczej co sprawdzić?
Nie sprawdzasz wtrysku tylko wtyczkę, ale multimetr moż Tobie nie wykazać błędu.
Dlatego się pytam bo może o czymś nie wiem. Ale jedyne co można sprawdzić według mnie multimetrem to fakt czy nie mam zwarcia z masą. Sygnału na wtrysku nie sprawdze raz multimetr mi tego nie pokaże a dwa nie można odłączyć wtyczki i uruchomić samochodu.
zaviaseq
01-06-2017, 21:18
Mi chodziło o sprawdzenie cewki wtrysku, np. ohmomierzem sprawdzasz czy jest obwód czy jest przerwa i wtrysk sprawdzony.
Natomiast same wtyczki... To jest rzecz normalna przy tych silnikach. W Oplach z tymi silnikami jest większy problem bo prawie w każdym wtyczki nawalają.
Masz błąd, lokalizujesz wtrysk, sprawdzasz czy cewka wtrysku przewodzi, jeżeli wtrysk jest ok, wymieniasz daną wtyczkę, lub próbujesz rzeźbić. Doradzam profilaktyczną wymianę wszystkich. Na alledrogo można zakupić. Niestety nie pomogę z doborem wtyczek bo mnie ten problem nie dotknął.
Tak można sprawdzić ale tylko cewke. Ja oddałem wszystkie na stól i na szczęście są w 100% dobre. Teraz wymiana wtyczek i zobaczymy co będzie.
Kolego ja kupiłem tutaj
http://allegro.pl/show_item.php?item=6181920235&snapshot=MjAxNy0wNS0yNFQwOTo0ODo1NFo7YnV5ZXI7ZjMxM WMzMzEzZmRhOTc0ODk0MzMwMDc2NTk2YWM3NzBjYTQ3MjE5Nzg wYjJjYWVmNmYyYzBmOTBlYzI3YjQ3Ng==
Po rozmowie z sprzedającym wtyczka była następnego dnia.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Tak można sprawdzić ale tylko cewke. Ja oddałem wszystkie na stól i na szczęście są w 100% dobre. Teraz wymiana wtyczek i zobaczymy co będzie.
Jeśli tak jest, a masz egr on, daj sobie przynajmniej zaślepkę proponowaną przez fiata z dziurkami.
Szkoda męczyć pierwszy wtrysk...
lukaszr89
02-06-2017, 11:35
Nie polecam tej zaslepki, albo calkowite albo wcale. Z zaslepka egr zarosnie jeszcze szybciej.
Gdzie i za ile sprawdzales wtryski?
Abramsik
02-06-2017, 11:50
Przepraszam za OT ale przy okazji zapytam: czy a jeśli tak to jak możliwie najprościej, można samodzielnie sprawdzić (np. MESem) obecność blaszki zaślepiającej i wł/wył EGRu oraz czy kolektor dolotowy (chodzi o polift 1,9 150 KM z 2010) ma te nieszczęsne klapki czy też jest już ich pozbawiony?
Wtryski sprawdziłem w Woźnikiach. Wolka Damian serwis a koszt to 40zł od wtrysku
Nie polecam tej zaslepki, albo calkowite albo wcale. Z zaslepka egr zarosnie jeszcze szybciej.
Gdzie i za ile sprawdzales wtryski?
Jak dasz zaślepkę z dziurkami zaraz przy kolektorze wydechowym to aż tak szybko nie zarośnie.
piniasty
02-06-2017, 13:06
za niedługo już nie będzie porblemu bo UE bedzie chciała znieść nakaz obd2, każdy będzie wolność tomku w swoim domku, wtedy nas to walnie w zadek, oj bedzie bolec.
a teraz po polsku proszę ;)
zaviaseq
02-06-2017, 13:09
To nie jest mój post
a teraz po polsku proszę
Po polsku, to Unia bierze pod uwagę zniesienie obowiązku stosowania przez producentów złącz diagnostycznych, do których wpinamy MES'y FES'y itp. I z każdą pierdołą będzie trzeba latać do ASO i wychodzić z kasy.
Abramsik
02-06-2017, 13:47
a teraz po polsku proszę
Dopóki masz Crome nie musisz się tym martwić.
Wtyczki wymienione wtryski sprawne kłopot został. Jakieś inne pomysły ?? Błędy cały czas te same. Jest jakiś osobny sterownik od wytrysków czy wszytsko jest już z ECU silnika może tam jest problem ?
Zamień wtrysk 1 z 2 oraz 3 z 4.
Zobaczyć jakie błędy dostaniesz
desmo999
06-06-2017, 01:15
A wiazka była mierzona miedzy kompem a wtryskami?
Najlepiej zmierzyc to pod obciazeniem Pipotek w mierniku czasem sie nie sprawdza ..
zamień wtryski, tak jakCi pisałem. Wyciągałeś je więc pójdzie łatwo.
Jeśli p zamiania z tymi bez błędu pokaże bład, na 1 i 4 , a 2 i 3 będzie czysty. To albo coś powalone w tych nowych wtyczkach, przewodach do sterownika lub samym sterowniku.
ECU steruje pracą wtrysku.
Jeśli po podmianie będziesz miał błędy ściagnij prawe nadkole tam masz ecu, daj nowią wiązkę od wtyczki do wtrysku 1 i 4. Jak to ne pomoże to podmiana ecu.
Dobra to plan działania już mam. Tylko pytanie czy ze zmianą wtrysków nie ma problemu ? W sensie przeprogramowania numeru na inny cylinder ? I jeszcze taka informacja wczoraj po rozgrzaniu silnika zrobione 50km bez awari. Dziś rano w garażu ta sama sytuacja
nic nie programuj.
A odpale wtedy samochód ? Słyszałem że nie dlatego pytam
Za duzo głupot słuchasz za mało robisz.
Odpalisz, ba nawet możesz tak jezdzic
Wtryski zamienione ale na sczytanie błędów musze poczekać ponieważ wyskakiwały tylko na zimnym silniku. Jeśli to nic nie da to zostaje wymiana przewodów od wtrysków do Ecu a pózniej już chyba tylko wymiana/naprawa ECU ?
desmo999
09-06-2017, 14:44
Przewody przemierz pod obciazeniem. Oraz lewe wiazki mozesz puscic potem to juz Ecu
Przewody przemierz pod obciazeniem. Oraz lewe wiazki mozesz puscic potem to juz Ecu
Pod obciazeniem czyli jak bo nie bardzo wiem o co chodzi ?
desmo999
09-06-2017, 15:09
Czyli z 1 strony kabla dajesz 12 v z przeciwnej zarowke . Oczywiscie musisz to zrobic zgodnie ze schematem.
zaviaseq
09-06-2017, 15:29
Chcesz wymieniać instalacje miedzy ECU a wtryskami. Ok
Co z kostkami/wtyczkami ??
Nie mówie że chce ale już brakuje mi pomysłów. Wtyczki mam nowe problem może pojawić sie z wtyczką przy ECU ale miałem plan zlutować przewody jak najbliżej wtyczki i sprawdzić czy to coś pomoże. Jesli tak to wymienił bym całą wiązke. Poza tym szukanie tej usterki jest strasznie uciążliwe mam całe 2 minuty dziennie. Pózniej samochód pracuje normalnie i co kolwiek zrobie to o tym czy pomogło przekonam sie dopiero na następny dzień.
desmo999
09-06-2017, 16:15
Przemierz wiazki i bedziesz wiedzial. Ew psiknij kompa jakims sprayem do schladzania moze wtedy Ci to wystapi albo sie posypie do konca.
zaviaseq
09-06-2017, 16:28
no ok, ale czy po wymianie wtyczek sprawdzałeś błędy ??
Wtryski zamienione ale na sczytanie błędów musze poczekać ponieważ wyskakiwały tylko na zimnym silniku. Jeśli to nic nie da to zostaje wymiana przewodów od wtrysków do Ecu a pózniej już chyba tylko wymiana/naprawa ECU ?
Więc poczekaj i daj znać, na razie nie ma co myśleć co będzie tylko poczekać na rezultat wykonanej operacji.
desmo999
09-06-2017, 17:09
W sumie racja:)
Błędy na zamienionych wtryskach te same. Coraz bardziej przychylam sie do myśli że to ECU a nie bardzo chce rozcinać orginalną wiązke. Dlatego pytanie czy są jacyś "magicy" którzy potrafią uruchomić inne ECU w samochodzie czy trzeba wymieniać wszystko łącznie z kluczykami itp ?
desmo999
10-06-2017, 16:04
A sprawdziłeś te wiazke?
Jeszcze nie ale wydaje mi się zę w przypadku wiązki problem nie znikał by po rozgrzaniu samochodu. Po drugie jakoś nie mogę zrozumieć tej operacji z żarówką daje z jednaj strony 12v z drugiej zarówkę i co ? Przecież wiadomo że zaświeci chyba że w ogóle zle myśle i chodzi o coś innego
desmo999
10-06-2017, 18:35
Chodzi o to ze jak jest gdzies uwalona wiazka i przewodzi na 3 kabelkach to sie upali i tyle . To to samo co sprawdzanie pipotkiem w mierniku tyle ze pewniejsze. Sasiednie kable na zwarcie tez warto sprawdzic.
Jednak jesli to zalezy od temp. to raczej nie to ale sprawdzic mozna. Popsikaj sterownik czyms do schladzania. Np sprezone powietrze w sprayu. i zobacz co wyjdzie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A to zawsze tylko z rana przy pierwszym odpalaniu sie dzieje?
Tak jest właśnie przy pierwszym odpaleniu
desmo999
10-06-2017, 18:47
A akumulator?Mozecos z rozruchem?Napiecie za bardzo nie spada przy rozruchu?
Moze podloz inne aku?
To tak nagle zaczelo swirowac?
Szczerze wątpie po wymianie wtrysków kręciłem bardzo długo a aku wytrzymało tak że raczej nie
desmo999
10-06-2017, 18:54
To zmierz co sie dzieje z zasilaniem sterownika w trakcie pierwszego rozruchu.
Ale chodzi Ci o to napięcie które pokazuje MES bo z tego co wiem to własnie to napięcie na zaciskach ECU
Właśnie sprawdziłem i w momenice szarpania silnikiem napiecie ponad 14,5V tak że odpada
desmo999
10-06-2017, 19:24
Ja bym jeszcze te wiazki dla swietego spokoju sprawdzil i potem to juz zapewne ecu do naprawy
Dobra sprawdzę ale tak się zastanawiam czy może nie przemierzyć tych przewodów induktorem tylko obawiam się że 250v to może być tochę za dużo
Z twojego ecu czytuję się immo i wygrywa do innego , i tyle.
Tylko to już bdm, mpps nic nie zdzialasz
desmo999
11-06-2017, 23:59
A pytanie mam do kolego bronxa. Czy do tego typu operacji jak i do tuningu usuwana dpf itd by dobrac sie do wsadu musisz ecu rozebrac i programatorem typu upa,vellon itd dlubiesz czy bez rozbiòrki po lini i złaczu?
Przewody sprawdzone i są ok. Znalazłem ECU i zamierzam kupić z tym ze znajomy powiedział żebym jeszcze dobrze sprawdził sondę lambda co myślicie o tym tropie ?
zaviaseq
12-06-2017, 18:47
jedź do mechanika, w olsztytnie obok częstochowy masz chłopaków z flar-ital. Wyjdzie taniej
Desmo można tak i tak, zależy co chcesz. Do immo tylko rozbieranie.
Napisz jeszcze raz , dzieje się tak tylko o wyłącznie jak silnik zimny? Na ciepłym nigdy błędy nie wyskoczyly??
W tej kwesti troszkę się już zmieniło. Do tej pory było tak tylko na zimnym silniku a od wczoraj już praktycznie cały czas. Ale komp jedzie na stół do elektronika jutro zobaczę co powie ale najprawdopodobniej czeka mnie wymiana
do wymiany ecu dalsza droga.
Skupiłbym się na podmianie wiązki do w/w wtrysków.
Sytuacja wygląda tak że problem jak był tak jest.Zmienione przewody do 1 i 4 wtrysku przy czym kable łączone za wtyczką ECU wieć jest możliwosć ze to coś we wtyczce a oprócz tego Wymienione ECU. Poza tym ze może to być cos we wtyczce nie mam żadnych pomysłów zamierzam kupić wiązke. Pózniej już kompletnie nie wiem co robić
Witam
Mam podobny problem. Silnik w ogóle nie odpala. Kręci ale nie pali. Wywala błędy:
P2148 group 1 injectors control
P0265
P0271
P0268
Macie jakieś sugestie ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.