Zobacz pełną wersję : Wentylator chłodnicy. Logi wtryskiwaczy
Cześć!
Dzisiaj z racji że pojawiają sie już wysokie dodatnie temperatury pojawił sie taki problem: Rozgrzałem silnik do temperatury 98 stopni celsjusza i wentyaltor ani drgnął. Po włączeniu klimatyzacji wystartował po chwili. Zimią podczas jazdy uzyskiwałem maksymalnie 81 stopni celsjusza wg aplikacji Torque. Ktoś ma pomysł, co jest nie tak? Jak na moj gust to wina jakegoś przekaźnika albo czujnika temp. ale nie wiem gdzie dokładnie sa zlokalizowane i jak je zdiagnozować.
Przy okazji wrzucam logi wtryskiwaczy, proszę o opinię bo pojawilo mi się(znowu) utrudnione odpalania na zimnym silniku (tylko!) i takie niezbyt duze zakopcenie podczas odpalania, widac w lusterku dymek no i czuć spaliny zaraz po odpaleniu i wyjsciu z auta w strone wydechu.
Pozdrawiam i porsze o pomoc/opinie.28037
Co do wentylatora to u Ciebie raczej klasyka gatunku, czyli rezystor I biegu to wymiany. Znajduje się u góry w obudowie wentylatora bliżej aku. Nie można też wykluczyć problemu z przekaźnikiem.
Co do korek to masz na masz na dwóch wtryskach ponad +-2 więc coś tam się dzieje. Czarny dym przy zapaleniu to może być objaw lejacego wtrysku.
Zaczalbym profilaktycznie od zalania czegoś do czyszczenia wtryskow i zmiany paliwa na coś ala premium. Po dwóch bakach ponowil odczyty korekt.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Dzieki moris10 za odpowiedz. Zlokallizowalem ten rezystor i teraz pytanie. Jak go wykrece to czy rozszczelnie uklad chlodniczy? Czy on tylko przejmuje temp. z chlodnicy przez metal?
Co do korekt to te ktore zrobilem byly na cieplym silniku. Na zimnym 2 wtryski mialy korekcje jak na cieplym czyli jakies +-.32. A te na odbiegajace od normy 1 mial 1.6 a drugi cos kolo 3 tylko nie pamietam znakow.. nadal jest to kwestia przeczyszczenia czy moze juz regeneracja..?dalej juz nie ide..
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Rezystor jest tylko na jedną śrubę, przy demontażu nic się nie roszczenia. Zamontowany jest przy wentylatorze żeby chodził się przepływem powietrza.
Moje niektóre wtryski w pewnym momencie miały korekty w granicach +- 2, po kilku kuracjach czyszczenia wtryskow za pomocą LM czy STP + paliwo premium i teraz wygląda tak jak na zdjęciu.
Czasami zamiast regeneracji może pomóc czyszczenie ultradźwięki wtryskow, ale i tak trzeba ich wyciągać
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170523/cfaebcba1397b3a531fa6cdcfcfe5f55.jpg
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
To ja moze opisze mojse obderwacje z dzisiaj. Zauwazylem ze podczas jazdy temp. silnika to maxymalnie 81 stopni celsjusza. Przy tej temp. korekty na jednym wtrysku siegnely 3.5 :/. W postoju silnik zagrzal sie do 90+ no i korekty byly mniej wiecej podobne jak z pliku wrzuconego tutaj. Teraz pytanie czy 81 stopni to normalna temp podczas jazdy dla 1.9 multijet? Jakos dziwne to wszystko. Ponoc diesle maja wyzsza sprawnosc ale czy to mimo wszystko nie za malo?
Nastepna sprawa jest taka ze w zeszlym tyg dolalem troche srodka czyszczacego do paliwa i problem z odpaleniem sie skonczyl. Przynajmniej na 4 razy w ktorych odpalalem auto na zimno.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Ostatni post bez odpowiedzi wiec probuje dalej. Dzisiaj wymienilem filtr paliwa i odpalilem samochod. Na chwile wlaczylem diagnostyke korekcji na zimnym silniku i moim oczom ukazalo sie ze pierwsze dwa wtryski mialy korekce niemalze 0 a 2 ostatnie czyli nr 3 mial +1.5 a 4 niemalze identyczna wartosc tylko ze na minusie. Czy jest taka opcja ze sasiedzie wtryski wyrownuja prace silnika jesli wlasnie wczesniejszy ma korekcje dodatnia to nastepny daje na minus zeby globalnie zrownowazyc dawke paliwa?
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Kolejne spostrzezenia. Bylem wczoraj u mechanika na serwis klimy. Na zimnym silnik znowu chwile dluzej odpalal i mechanik stwierdzil ze 'cyka' ktoras podkladka pod wtryskiem. Obadalem sprawe na korektach na zimnym jest tak jak pisalem wyzej. Wnioskuje ze nieszczelnosc na podkladce wtrysku powoduje utrate cisnienia w cylindrze przy odpalaniu. Po zagrzaniu silnika do 90 paru stopni korekcje osiagney wartosci +- 0.8 na wolnych obrotach. Przy czym dwie byly na minus 2 na plus. Wzialem auto na przejazdzke i tak gdy silnik mial temp ok 85 stopni korekcja na 3 cylindrze jest zawsze na + o wartosciach od 2 do 2.5. Cyl 1 i 2 obie na minus wartosc 1.25 a cyl 4 niemal 0. Wobec tego wnioskuje ze puscila uszczelka/podkladka pod 3 wtryskiem. Prosze o opinie. Pozdrawiam.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Jak będę Ci wymieniać podkładki to przy okazji mogą Ci wtrysk sprawdzić.
Z taką naprawa lepiej nie zwlekać, bo moze Ci gniazdo wypalić
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Wlasnie obdzwonilem mechanikow i zaden nie ma czasu. Tak swoja droga doslownie obwachalem wtryski i faktycznie tylko przy 3 wtrusku czuc spaliny. Nie widac ich golym okiem. W kazdym razie zauwaylem ze na cieplym silniku jak mam obroty mniej wiecej 2k korekcje sa bardzo rownomierne w granicah +-0.4. Zakladam wszystkie elementy sie rozszezaja i uszczelniaja.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Podkladka wymieniona korekty od razu sie poprawily i sa ponizej 1 przy 80 stopniach na czujniku temp. Mechanik u ktorego bylem z tym tematem byl ostatnim wyborem bo nikt z zaufanych nie mial czasu. Zrobilo sie z tym wszystkim niemale zamiesanie. Na poczatku powiedzial ze to cykanie to nie podkladka tylko kolektor wylotowy pekl. Pozniej ze jednak tylko uszczelka a na sam konkec dobil mnie uszczelka pod glowica. Problem taki ze nie spotkalem sie z objawem uszkodzonej uszczelki ppd glowica i przy tym wyrzucaniem poza blok silnika spalin. Wymieniona zostala zarowno uszczelka kolektora wylotowego i podkladka pod wtryskiem. Co do cykania trudno powiedziec czy juz go nie ma. Ogolnie nie mam typowych objawow uszczelki pod glowica. Jedyne co mnie niepokoi to fakt ze w gornej czesci zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego (ssanie?) Na krućcu widac ze plyn pracuje podczas pracy silnika. Innymi slowy widac ze pracuje ulklad i w tym jedynym miekscu tak troche sie kotluje. Poza tym dolewam go chyba raz na pol roku mlze jakies 100ml. I teraz pytanie czy spotlal sie ktos z takim objawem uszkodzonej uszczelki pod glowica ze wyrzucalo spod niej spaliny na zewnatrz? Czy moze mechanik chcial mnie naciagnac i czegos takiego niema?
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Odkopuję temat. Zakupilem opornik wentylatora chlodnicy bo stary faktycznie nie byl w najlepszej kondycji, pusciły miejsca zgrzania styków etc. problem w tym ze nowy opornik ma dodatkowy zabek, zorienotwalem sie dopiero przy zakładaniu.. mimo ze kupilem po nr czesci z eper'a. Kto normalny robi takie rzeczy...
Wracając do tematu, czy opornik z dodatkowym ząbkiem w przyłaczu i bez działają identycznie, w sensie oporu i innych waznych rzeczy (nie znam sie na tym kompletnie). Tak sobie pomyslalem ze spiłuje ten dodatkowy ząbek zeby pasowal do wtyczki bo nie mam juz czasu na jego wymianę.. Prosze o pomoc. Pilne..
Usuń w dowolny sposób ten ząbek i wszystko będzie działało. Ja nożykiem do tapet wyskrobałem nadmiar plastiku aby wtyczka mogła swobodnie wejść w gniazdo. Dokładnie taki zabieg dzisiaj zrobiłem i odzyskałem pierwszy bieg wentylatora.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.