Zobacz pełną wersję : EPS oraz Hill holder nie do dyspozycji
boberek34
17-05-2017, 18:55
Witam,
W piątek jadąc do domu zapaliła się kontrolka oraz wyskoczył komunikat "EPS oraz Hill Holder nie do dyspozycji, sprawdź instrukcję". Do tego ASR się wyłączył, ale to norma, gdy coś się dzieje z EPS. W niedzielę sytuacja się powtórzyła, a mianowicie odpaliłem samochód, przejechałem ok. 7-8km i znowu włączyła się kontrolka. W międzyczasie wjechałem na stację zatankować, po ponownym odpaleniu żadnych błędów i komunikatów. Jak widać problem nie występuje zawsze, może gdzieś coś nie łączy albo jest gdzieś luz? W każdym razie proszę Was o pomoc.
27962
Sprawdź czujniki przy kołach, któryś mógł paść, a najlepiej podłącz do interfejsu.
gargamel86
18-05-2017, 09:28
jak wyżej.....ostatnio miałęm trafiony czujnik abs i było to samo.....tyle ż e świeciło się na stałe do czasu wymiany czujnika.....jeśli raz działa a raz nie to poszukałbym na początek połączenia czujników abs oraz masowych na silniku, sprawdził czy aku jest podpięty dobrze bez luzu i czy jest naładowany :) pzdr
kontini90
18-05-2017, 22:20
Ja mam ten sam problem Esp nie do dyspozycji i Hill Holder , Jednakże u mnie błąd występuje tylko przy szybszym cofaniu i taki zgrzyt w kołach jest słychać . Czyli radzicie skontrolować czujniki abs?
gargamel86
20-05-2017, 09:12
są też czujniki przy pedale hamulca i sprzęgła i wszystko ze sobą współgra :) nic tylko komp Kolego.....inaczej będzie ciężko złapać winowajce bałaganu :) a ze zgrzytem w kołach to ciężko powiedzieć ;) sprawdź czy koła dokręcone ;) albo hamulce do sprawdzeni....może coś nie odbija ;)
Sprawdź też aku i ładowanie.
Bez podpięcia do kompa możesz pół auta wymienić :)
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Witam! Miałem podobną sytuację,najpierw pojawił się napisEPS oraz Hill Holder nie do dyspozycji, sprawdź instrukcję.Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu informacja znikła,aż pewnego dnia zapaliła się na dobre:po dochodzeniu okazało się że przepalił się bezpiecznik od tej funkcji,ale ten sam bezpiecznik zasila światło wsteczne,było zwarcie na wtyczce do bodykompa od wstecznego.
e_nornert
24-05-2017, 17:01
U mnie to się zapala zawsze po rozłączeniu aku. A potem po ruszenie po jakim 20 -30 sek. gasnie i juz spokój - to normalne?
Tak, każdy tak mam po podłączeniu aku.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
boberek34
31-05-2017, 23:26
Hej, po podłączeniu samochodu do kompa wyskoczył błąd czujnika stopu. Wymieniliśmy ten czujnik na nowy (ten który znajduje się nad pedałem hamulca), ale kontrolka niestety znowu się zaświeciła. Czy taki czujnik występuje gdzieś jeszcze czy tylko przy pedałach?
Pink.Panther
01-07-2017, 17:03
Witam,
Ja mam ten sam problem Esp nie do dyspozycji i Hill Holder , Jednakże u mnie błąd występuje tylko przy szybszym cofaniu i taki zgrzyt w kołach jest słychać Mam podobny problem u siebie w BRAVO 1.6 120KM jak u Kontini90 lecz dodatkowo mam komplet błędów ABS, ASR, ESP i hill holder nie do dyspozycji. Podpiąłem interfejs i zdiagnozowałem błędy m. in. C1050 czyli czujnik ABS tylnego, prawego koła. Po odkręceniu koła sprawdziłem przewody i wtyczkę przy nadkolu i tam wszystko było w porządku, więc najprawdopodobniej czeka mnie zakup nowego czujnika. Jednakże wystąpił jeszcze kolejny błąd o kodzie C1110 opisany jako silniczek recyrkulacji. Czy u kogoś z Was coś podobnego wystąpiło? Bo z manuala eper wynika, że za ten błąd może odpowiadać wiele przyczyn (pompa ABS, centralka ABS, okablowanie itp) Ale i tak zacznę od wymiany tego czujnika ABS przy kole i zobaczę co wtedy się pojawi (albo i nie, oby)Jeśli macie jakieś pomysły lub doświadczenia to proszę podzielcie się...
maks.125
28-10-2018, 22:25
Cześć. Podepnę się pod temat, mam ten sam błąd u siebie C1110. Jak koledzy rozwiązali ten problem?
W moim przypadku błąd P2135 - potencjometr pedału gazu.
Przy ruszeniu po zatrzymaniu lub mocnym hamowaniu silnikiem wyłącza systemy: ABS, ASR, ESP, Hillholder , silnik przechodzi w tryb awaryjny max 2 tys. obrotów (nigdy przy pierwszym uruchomieniu/ruszeniu).
Usterka występują sporadycznie, potencjometr pedału gazu wg pomiarów mechanika OK, wymieniony czujnik stopu, sprawdzone i potraktowane "elektrostykiem" wtyczki pod deską rozdzielczą i przekaźniki, bez efektu.
Jakieś sugestie?
skubeusz
30-05-2019, 18:47
Tak ma być.
Po kilku dniach usterka się ponowiła (przy ruszaniu ze stopu), błędy P2135 +C1101 czyli usterka zaworu hydraulicznego ABS.
Czujniki ABS pokazują takie same obroty podczas jazdy na wszystkich kołach.
Ten zawór to w pompie ABS/ESP?
maks.125
31-05-2019, 23:18
Miałem u siebie błąd c1110 - silnik pompy, przekaźnik silnika. Błąd pokazywał się co jakiś czas. Mechanik zalecił wymianę pompy. Znajomy doradzi aby zawor opłukać bo pompa potrafi się zawiesić. Efekt - wszystko działa już rok i jest ok.
Koledzy mam problem. Wyświetla mi się komunikat Hol hilter nie do dyspozycji esc nie do dyspozycji. Po chwili zapala się kontrolka silnik do sprawdzenia. Co to może być. Czytałem kilka postów i koledzy proponują wymianę wtrysków. Ducato z 2016 roku 2.3 130 ps. Przebieg 150 tyś
malutki1989
10-10-2019, 23:56
Czytałem kilka postów i koledzy proponują wymianę wtrysków
A co mają wtryski do stabilizatora kontroli jazdy (ESC), czy hamulca wspomagającego ruszanie pod górkę lub cofania pod górkę (Hill Holder)?
Podłącz auto pod komputer i sprawdź błędy, Szczególnie w module ABS.
W moim przypadku winny był autoalarm Cheetah (mam taką nadzieję, spokój od lipca 2019 r.), "ogarnięty" elektronik stwierdził: "Panie w razie problemów z elektroniką demontujemy te !@#$%& alarmy montowane przez serwisy Fiata i jeszcze żaden z usterką nie wrócił".
Kolego sprawdz bezpieczniki,miałem podobnie.Okazało się że było małe zwarcie na kostce do bodykompa i przepalał się bezpiecznik który jest odpowiedzialny za hill holder i zasilanie przepływomierza,dlatego ten błąd silnika,aha ten też bezpiecznik zasila światło wsteczne.bezpiecznik ten przepalał mi się gdy włączałem bieg wsteczny.
majster79
18-12-2019, 17:27
Kolego sprawdz bezpieczniki,miałem podobnie.Okazało się że było małe zwarcie na kostce do bodykompa i przepalał się bezpiecznik który jest odpowiedzialny za hill holder i zasilanie przepływomierza,dlatego ten błąd silnika,aha ten też bezpiecznik zasila światło wsteczne.bezpiecznik ten przepalał mi się gdy włączałem bieg wsteczny.
Możesz powiedzieć który bezpiecznik i gdzie in się znajduje? U mnie ten sam komunikat, ESP Hill holder niedostępny, mam komunikat błąd czujnik prędkości obrotowej koła lub błąd przyspieszenia bocznego, co to może być?
Witam. Odświeżę nieco temat bo czytam i czytam ale uwierzcie mam coś zupełnie nowego.....mianowicie wyświetla się komunikat hill Holder i ESP ale tylko w momencie wciśnięcia pedału hamulca. Po puszczeniu komunikat z kontrolka znika. Po ponownym wciśnięciu znowu się zapala i tak non stop. Jakieś pomysły?
malutki1989
01-04-2020, 01:19
Uszkodzona wiązka w przelotce klapy. robi się zwarcie i komputer szaleje.
Bajerek70
01-05-2020, 00:25
CzeĹÄ
Mam ten sam problem co wy z funkcjÄ
Hill Holder nie do dyspozycji, czasem siÄ to pojawia czasem nie nie wiem no od tego to zaleĹźy czasem przyjadÄ 1000 km i nic siÄ nie dzieje a czasem gdy tylko ruszÄ domu i od razu siÄ zapala kontrolka Hill Holder nie do dyspozycji i w ogĂłle wszystko zaczyna ĹwirowaÄ. Np. podczas jazdy zaĹwiecajÄ
siÄ kontrolki Asr, ABS, hamulca rÄcznego, czasem traci moc, czasem opada wskazĂłwka prÄdkoĹciomierza, czasem sam mrugnie awaryjnymi lub wĹÄ
cza tylnie ĹwiatĹa ( przy dziennych ĹwiatĹach), wtedy komp nie pokazuje temp. i spalania etc.
Totalny syf, byĹem u elektryka, podĹÄ
czyĹ do kompa ale mĂłwi Ĺźe trzeba szukaÄ na wiÄ
zkach...
MoĹźe macie jakieĹ sugestie.
Z gĂłry dziÄki i pozdrawiam
Pink.Panther
05-05-2020, 09:34
Witaj,
Miałem bardzo podobny problem jak kol. Bajerek70. Mianowicie u mnie było niedociśnięte gniazdo ze szpilkami od pompy ABS do body compa. No i przez to niedociśnięte gniazdo dostała się tam woda, wilgoć i niektóre piny skorodowały i nie działały prawidłowo. U mnie rozwiązaniem było kupno używki pompy ABS i podmienienie jej, natomiast dodatkowo również czyściłem wtyczkę z wiązki przewodów, żeby prawidłowo kontaktowały poszczególne piny. Tak że, ja sugeruję iść tym tropem i sprawdzić połączenia na kablach i wiązkach, może też masz podobne przyczyny jak u mnie...
damazy61
29-06-2020, 00:31
Cześć ,
Czy rozwiązał ktoś problem z komunikatem EPS? Mam u siebie to samo. Co jakiś czas wywala mi komunikat "EPS nie do dyspozycji". Po podpięciu MESa w zakładce EPS ,żadnych błędów. Natomiast w zakładce ABS są dwa:
C1115- Czujnik odchylenia /przyspieszenia(boczne)
C1135-Czujnik przyspieszenia wzdłużnego
Byłem u dwóch mechaników, powiedzieli że nie pomogą. Także pozostaje szukać samemu lub ASO.
Koledzy ponownie ten sam problem . Po 2 latach i przejechaniu 70 tyś km pojawił się komunikat Hol Hilter nie do dyspozycji . Wtryski kupione nowe nie po regeneracji . pewnie znów wymiana wtrysków mnie czeka . Macie może jakieś pomysły ?
Sprawdz stan akumulatora polaczenia, masy , zlacze do pompy abs, czujniki abs przy kolach. Ten blad sie generuje ,gdzies przy braku kontaktu w wiązkach lub na polaczeniach.:eek:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.