PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd P0238 - Ciśnienie turbo (spadek mocy podczas przyspieszania)



Glow
17-05-2017, 08:56
Mam następujący problem z moją Cromą 2.4:

Podczas przyspieszania, po zrobieniu kickdowna, auto ciągnie tak mniej więcej do 3500 RPM, po czym wywala check engine, silnik traci moc i turbina przestaje działać. Jak podepnę się z Multiecuscanem i skasuję bład, to później wszystko wraca do normy, oczywiście dopóki nie ciśnie się znów do dechy ponad 3000 RPM. Błąd jaki wyskakuje to "P0238 - Ciśnienie turbo" (załączam screen).

Z tego co udało mi się dowiedzieć w sieci, to możliwe przyczyny to:
1. Uszkodzone wężyki pomiędzy pompą podciśnienia a sterownikiem turbosprężarki.
2. Uszkodzona rura łącząca intercooler z kolektorem.
3. Zabrudzony / uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania.
4. Zabrudzony / uszkodzony elektrozawór overboost.
5. Zasyfiony EGR (mam zaślepkę z czterema otworami).
6. Zatarta kierownica łopatek w turbinie lub same łopatki.

Jako, że wiedzę "mechaniczną" mam raczej podstawową, mam prośbę czy ktoś z was mógłby zaznaczyć na zdjęciu silnika gdzie są te elementy? Tyle ile dam radę chciałbym spróbować powymieniać, posprawdzać i poczyścić sam. Jak to nic nie da, to dopiero wtedy będę jechał do mechanika.

Udało mi się zlokalizować wężyki (1), rurę z IC (2) i EGR (5), co do czujnika (3) podejrzewam wtyczkę koło bagnetu, ale nie jestem pewien. Nie wiem natomiast gdzie jest overboost (4) i może wstyd się przyznać, ale ciągle nie jestem w stanie zlokalizować gdzie jest turbina w tym silniku :tongue

Poza tym, czy ktoś może miał taki błąd i podobne objawy oraz przerabiał już ten problem?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki!

Szuszu
17-05-2017, 09:04
Kolego turbina w moim 1,9 jest miedzy chłodnicą, a silnikiem. U Ciebie też musi być w tej okolicy. Z tego co kojarzę to żeby ją wyciągnąć to musisz ściągać zderzak. Natomiast czyjnik overboost jest w pedale gazu, tzw klik na końcu. Jak pisze bzdury to proszę o poprawienie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Bulka159
17-05-2017, 09:10
Overboost zaznaczony na zdjęciu (ucięte troche), turbo pod tą osłoną gdzie numer 6. Wężyki podciśnienia również te które przychodzą do overboost - od pompy vacuum a drugi do turbo. Polecam najpierw zlokalizować i przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania. Będzię prawdopodobnie na lewo od EGR przykręcony bodajże jedną śrubką do kolektora. Taki mały z wtyczką. Nie wiem jak w 2.4 wygląda.
27951

maka131
17-05-2017, 13:23
zaznaczyłem 3 (kwadracikiem) czujnik doładowania wkręcony w kolektor dolotowy.
na załączonym zdjęciu zaznaczyłem jeden wężyk na którym już widać pękniecie oraz zaznaczyłem wężyk który idzie do gruszki sterującej łopatkami turbiny.

nie chcę straszyć ale sprawdź czy intercooler masz szczelny.

zaznaczyłem również kółkiem wejście powietrza do turbiny.

zacznij od czyszczenia czujnika doładowania (3), elektrozawór overboost (4) jeśli jest rozbieralny oraz EGR i profilaktycznej wymiany węży. polataj kilkanaście kilometrów w przedziale obrotów do 3 tys obrotów.

mozna wyczyścić też czujnik ten zaraz przy filtrze powietrza.
27953

Glow
17-05-2017, 13:59
Dzięki za podpowiedzi! :)

maciekpt
17-05-2017, 13:59
Ten czujnik przy filtrze powietrza to jest przepływomierz - pod żadnym pozorem nie dotykać tego łapami lub narzędziami no chyba, że ktoś chce kupować nowy :) Jeśli czyszczenie to tylko "bezdotykowe" (np. Liqui Moly ma taki środek do czyszczenia przepływek).
Pęknięcie na wężyku podciśnieniowym jest niewielkie i raczej jeszcze nie ma wpływu na nic (pęka na króćcu) ale jak najbardziej do sprawdzenia wszystkie węże.

Glow
17-05-2017, 14:17
maciekpt - czy chodzi Ci o ten preparat: https://www.youtube.com/watch?v=kAdMB-p1np4 ?

bronx
17-05-2017, 14:21
Zanim zacznisz cokolwiek kręcić, rozkręcać, zrób normalny log :
Logujesz zmierzone ciśnienie doładowania i oczekiwane
Wykres pokaże gdzie mniej więcej szukać usterki.

Glow
17-05-2017, 14:28
Ok, zrobię dziś taki log i wrzucę tutaj.

maciekpt
17-05-2017, 15:07
maciekpt - czy chodzi Ci o ten preparat: https://www.youtube.com/watch?v=kAdMB-p1np4 ?

Tak, to chyba to.
Oczyszczacz przepływomierza Autoryzowany sklep Liqui Moly (http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszczacz-przeplywomierza/40)

Ale czyszczenie przepływki zostaw sobie raczej na koniec. Tak jak koledzy piszą przede wszystkim sprawdzenie węży (ogólnie sprawdzenie szczelności układu dolotowego), czyszczenia czujnika doładowania no i zrobienia logów.

Glow
17-05-2017, 22:59
Załączam log, wykres i screen errora. Będę wdzięczny za wskazówki.

bronx
18-05-2017, 11:36
1, czy egr zaślepiony ?
2, klapy wirowe? - błędy od nich jakieś są ?

Turbo wstaje i dmucha tragedia.

1a.Można podmienić czujnik doładowania, może głupoty wskazywać. Jakie masz ciśnienie atmosferyczne i zmierzone na postoju ? Jeśli zmierzone jest ok 1 bara , czyli atmosferyczne to jest ok.
i wtedy

1.sprawdzić szczelność wężyków podciśnienia od "akumulatora" ( przy grodzi), do zaworu N75 ( pas przedni) i w dół rurką przy chłodnicy, i teraz wężykiem od chłodnicy do gruszki.
To najłatwiej i najszybcie. Możesz też profilaktycznie wymienić je, jak kupuję średnice 4-5mm paliwowe i wciskam męcząc się strasznie :)

2. Teraz sprawdzić szczelność rur od Filtra w dół do Turbiny , potem Ic i dolot. Patrz na złączki czy nie ma wycieków oleju, węże nie są popękane.
3. Teraz przeprowadzić test pracy gruszki, można i powinno to się rozbić w pkt1 jak zmieniasz węże. Ręcznie poruszać sztangą czy działa i się nie przycina. Potem strzykawka taka 60-100cm3, węzyk i patrzysz jak sztanga się rusza.

4. Przy ciepłym silniku na P dać w palnik aby zbuydować ciśnienie, słuchać czy gdzieś nie syczy.

5. teraz już gorzej. Podmienić N75.
6. Trudniej - sprawdzić Ic na szczelność
7. ostateczność turbo na stół, patrz pkt 3, jak się przycin.

Z wykresu stawiam na, nieszczelność Przy zaworze N75.

Możesz powtórzyć loga dając jeszcze :
tylko ciśnienie zmierzone i zadane oraz :
Boost presure signal
Boost control/solenoid


Można podmienić czujnik doładowania, może głupoty wsklazywać. Jakie masz ciśnienie atmosferyczne i zmierzone na postoju ?

Glow
18-05-2017, 11:56
1. Czy egr zaślepiony?
- tak, zaślepka z 4 otworami.

2. Klapy wirowe? - błędy od nich jakieś są?
- żadnych innych błędów poza P0238 nie ma.

Sprawdzę ciśnienie atmosferyczne i zmierzone na postoju, zrobię nowego loga i wrzucę.
Czy czujnik doładowania i N75 opłaca się czyścić czy lepiej od razu wymienić na inny?
N75 = Overboost?

bronx
18-05-2017, 12:17
4 otwory, lepsze jak pełna,ale ok, tedy nie bedzie uciekać boost.

2. -ok


N75 - jak będzie wiadomo że szfankuje, opłaca się nowy. Diagnoza, najlepiej podmienić.
N75 to to ->
https://sprzedajemy.pl/nowy-zawor-cisnienia-turbiny-n75-1-9tdi-2-0tdi-1k0906627-janki-6bea9f-nr15818807

luk202
18-05-2017, 13:25
Czy czujnik doładowania i N75 opłaca się czyścić czy lepiej od razu wymienić na inny?

Opłaca się - ja czyściłem N75 i pomogło. Zrób test - stuknij w niego czymś i zobacz czy lepiej się zbiera. Tłoczek ma tendencje do przycierania się.

Cesja
27-04-2018, 21:36
W u mnie w Ducato 3.0 HDI przyczyną okazała się kuna, która pogryzła przewód pd podciśnienia...

skb
27-07-2018, 15:01
Panowie niechcę zakładać nowego tematu potrzebuję się dowiedzieć jaki jest oryginalny numer tego zaworka podciśnienia bo chcę kupić używkę na podmiankę mój to jakiś chińczyk bez niczego a na aledrogo jest kilka numerów które niby pasują do Cromy 150 km

michalpodroznik
29-07-2018, 22:17
http://fiatklubpolska.pl/showthread.php?t=40853

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

skb
30-07-2018, 10:27
Michał dzięki temat ogarnięty zamowione

Krzychukrzys
11-01-2020, 21:11
Tez miałem takie coś zamulony 1.9 jechał od 3000 tys do 4500 i wyłączało turbo zero mocy od dołu problemem okazał się wężyk https://zapodaj.net/ca11ce0c64fb2.jpg.html obciolem go i założyłem teraz zapierdziela .