Zobacz pełn± wersję : Wysokie spalanie
bravozaku
16-05-2017, 01:31
Witam wszystkich, prosił bym o jakieś rady, wskazówki. Mam problem w moim bravo 1.6 mj 120 km dpf przebieg ok 100tys niedawno zakupiony niestety z problemem tak jak w temacie tj. ok. 10 litrow na (100 zalany do pełna wyjeżdżone do rezerwy i znowu zalany, komp pokazuje ponad 9)jazda mieszana 50/50 niezbyt ostra . Sprawdzony na komp żadnych błedów, ja sprawdziłem przepływomierz jest ok. moc chyba w normie przyspieszenie raczej też, jedynie poniżej 1500obr. muł nawet na 1biegu lepiej startować z wcześniejszym gazem. Jedyny problem jaki zauważyłem to było za dużo oleju o jakiś litr, nie wiem jak można tyle przelać:roll: spuściłem ale w całym dolocie jest olej częściowo już wycyszczony przeze mnie, lecz myślę że to nie wpływa na spalanie. Olej raczej nie był rozrzedzony przez paliwo. Pytanie mam do Was wszystkich co mogę sprawdzić w związku z tym spalaniem, egr, wtryski? a i dpf miałem wypalony przez mechaniora na postoju i właśnie jeszcze przy okazji pytanko bo tym wypaleniu zrobił się głośniejszy przy ok. 2tys obr. taki warkot ale nie diesla tylko jakby starego silnika benzynowego. Wiec podsumowując 2 pytanka co jest z tym spalaniem, a drugie przy okazji to czemu tak głośno pracuje po wypaleniu dpf(mechanik powiedział że tak przez jakiś czas będzie, a to już 3tyg) Jakieś sugestie porady, pomysły mile widziane. dzięki pozdrawiam Tomek
Kupiles auto z zapchanym filtrem DPF, ktory mial czesto "robione" przerwy podczas procesu wypalania. Objawem jest zwiekszony poziom oleju w silnku rozrzedzony paliwem. Jak zrobil wypalanie serwisowe, to powinien ci powiedziec o stanie filtra, cisnieniu przed i za filtrem. Moze trzeba czyscic filtr mechanicznie.Wymien olej w silniku, mozesz odpiac przeplywke i zrobic test jazdy. Przypuszczam ,ze poprzednik totalnie nie mial pojecia jak jezdzic dieslem z DPF,st±d te przeboje...
bravozaku
16-05-2017, 14:17
Witam, przeplywke sprawdzalem nawet podmienialem na inna i nic to samo dalej pali jak smok, dpf byl zapchany w 120%tak mowil mechanik i po 2 regeneracjach zszedl do 70 % wiecej sie nie dalo. olej bede wymienial w tym tygodniu ale raczej nie byl rozrzedzony paliwem tylko poprostu za duzo go nalali to sie moglo tu zdarzyc bo mieszkam w uk tu wszzstko jest mozliwe:wink: ktos jeszcze podpowie co moge sprawdzic? z gory dzieki. Moze egr?
dremerus
16-05-2017, 22:01
Wez po prostu go przedmuchaj na autostradzie albo expresowce.Ofc nie dziaduj na wynik tylko daj mu troche w palnik i zobacz czy bedzie jakas roznica. Czasami najprostrze metody sa najlepsze:-)
1. Sprawdzić pod diagnostyk± wszystkie informacje zwi±zane z DPF czyli dystanse pomiędzy wypaleniami, ¶redni czas trwania wypalania, poziom degradacji oleju itd itp. To co¶ mniej więcej powie na temat stanu DPF.
2. Sprawdzić pod diagnostyk± korekty wtrysków.
2. Sprawdzić EGR, najlepiej poczytać wcze¶niej czy da się go bez konsekwencji w tym silniku za¶lepić - brak trybu awaryjnego itd itp.
3. Wymienić olej, zwłaszcza je¶li był nie wymieniany przez ostatnie pół roku. Pierwszym objawem jaki powoduje rozrzedzony olej jest coraz gło¶niejsza turbosprężarka - wycie, gwizd.
bravozaku
17-05-2017, 10:01
Ok czyli sugerujcie że nadal może coś być z dpf, tylko że kumpel w mazdzie jak miał problem z dpf to w ogóle mu nie jechała ,nawet pod górkę miał ciężko podjechać. A u mnie moc jest wszystko ok nic nie kopci tylko to spalanie, wczoraj zalalem znowu do pełna i wyszło 50 litrów a przejechane 280mil czyli 450km.
Na pocz±tek staraj się nie używać polskich znaków bo się robi nieczytelnie ;-)
bravozaku
17-05-2017, 13:30
Tak wiem moj blad, zapomnilem sie. A wracajac do tematu mysle teraz o wycieciu dpf tylko ze wyniosloby mnie to ok 250 funtow i nie wiem czy warto bo bedac w Polsce za 2msc wycial bym dpfa i jeszcze dorzucil pare km:lol: za ta cene, ale z drugiej strony jak to spalanie bedzie sie utrzymywac na takim poziomie to chyba sie zdecyduje
Tylko póki co usuwać go będziesz w ciemno, bo tak naprawdę nie wiesz co z DPFem jest. Najpierw diagnostyka dpf, wtrysków, sprawdzenie błędów i wtedy można my¶leć dalej. Nie sugeruj się tym, że auto nie kopci. Masz tam przecież katalizator oraz DPF. Po to s± aby kopcenie zredukować do minimum. Zamów kabel od Viaken
https://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html
Rodzina do¶le poczt± i będziesz mógł samodzielnie diagnozować auta bezpłatn± wersj± programu Multiecuscan.
bravozaku
17-05-2017, 20:24
O... i to jest dobra rada tak wlasnie zrobie ,dzieki za podpowiedz. A narazie sprawdze i wyczyszcze jeszcze egr. dzieki wszystkim ,odezwe sie za jakis czas czy cos zdzialalem
bravozaku
17-05-2017, 22:19
A i jeszcze kolego boch, takie pytanie jakie adaptery zamowic do tego kabla bo jest ich tam az 6, no i te drozsze czy te tansze tez moga byc? dzieki pozdrawiam
Do zdiagnozowania silnika wystarczy kabelek, który zapodałem. Co do diagnozy pozostałych centralek (ABS, poduszki) skontaktuj się z handlowcem. S± bardzo pomocni.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.