PDA

Zobacz pełną wersję : Filtr oleju w 1.4 t-jet



Kasparo88
15-05-2017, 11:56
Witam. Wiadomo jaki olej mamy w naszym silniku, jakie świece, z filtrem kabinowym oraz powietrza nie ma problemów. A jaki filtr oleju do naszego tjet a?Ja w swoim mam normalny metalowy nakręcony filtr a wszystkie katalogi pokazują że nasze filtry to wkłady a nie puszki jak w Punto, pandach itp. Czy ktoś się może do tego odnieść? Czy to jest osłona pod którą jest wkład filtra? Pozdrawiam

ffun
15-05-2017, 12:49
Filtry masz np tutaj https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/filtry-oleju-10101/

Jest to wkład do wspomnianej obudowy.

Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

krowka1978
15-05-2017, 13:25
Obudowa wkładu filtra, a raczej "pokrywa", nie jest metalowa :!:

Kasparo88
15-05-2017, 15:10
Obudowa wkładu filtra, a raczej "pokrywa", nie jest metalowa :!:

A no właśnie u mnie jest obudowa metalowa i nie ma żadnej śruby ani nic. Wygląda to na zwykły metalowy filtr oleju chyba że jest to nakrecane a w środku wkład

ffun
15-05-2017, 18:09
Niestety jeszcze nie wymieniałem więc nie wiem, lepiej jakby wypowiedział się ktoś po przeglądzie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Kasparo88
15-05-2017, 18:24
Niestety jeszcze nie wymieniałem więc nie wiem, lepiej jakby wypowiedział się ktoś po przeglądzie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

100 % jest zwykły filtr jak w 1.4 16v 95km.Nie ma wkładów. Katalogi podają błędne informacje. Nr filtra to 55242758

ffun
15-05-2017, 18:28
No to dobrze wiedzieć, w sumie to można było sprawdzić w eper

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Kasparo88
15-05-2017, 22:06
No to dobrze wiedzieć, w sumie to można było sprawdzić w eper

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

A posiada kolega aktualną wersję epera gdzie jest już Tipo?

ffun
15-05-2017, 22:10
Jasne, ten na klubie jest już aktualny, moje Tipo z marca już tam jest.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Kasparo88
15-05-2017, 22:12
Jasne, ten na klubie jest już aktualny, moje Tipo z marca już tam jest.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
A poda kolega jakiś odnośnik bo ja tak trochę nie bardzo :)

ffun
15-05-2017, 22:25
Adres http://keyeper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

krowka1978
15-05-2017, 22:52
T-Jety miały wymienny wkład. To oznacza, że to zmienili. Zapewne były narzekania na słaby dostęp do kopułki filtra. W ASO na przeglądzie o słabym dostępie w T-Jet mówił mechanik. W MA Turbo jest wkład.

bnbn1
15-05-2017, 23:51
w moim 1.4 T-jet 120 kucy jest wkład filtra, najpierw trzeba zdjąć osłone pokrywy filtra (3 śruby rozmiar łaba 10....dostęp projektował ktos niepełnosprytny intelktualnie) a potem nie pamiętam rozmiar chyba 32 (lub coś podobnie dużego) i odkręcamy plastikową pokrywę filtra. po odkręceniu aby wyjąć wkład filtra w moim pojeździe (doblo) to trzeba poluzowac wszelkei węże od płynu chłodniczego, zdjąc zaczepy wężyków od turbiny, jakieś kable.... i można próbować to wyjąć bez uwalenia chłodnicy olejem.... w trakcie rzucamy klątwę na projektanta aby miał zdrowe dzieci bo sąsiad mu w tym pomoże... w druga strone ta sama mordęga ze zwiększona uwagą aby nie pogiąc filtra, zwłaszcza z osłoną pokrywy filtra. wskazane długie przedłużki z przegubem krzyżowym ale do jednej sruby 10 to musiałem zakupić oczkową grzechotkę o rozmiarze 10 :-(

może w tipo dostep jest zdecydowanie lepszy.

Kasparo88
16-05-2017, 00:08
w moim 1.4 T-jet 120 kucy jest wkład filtra, najpierw trzeba zdjąć osłone pokrywy filtra (3 śruby rozmiar łaba 10....dostęp projektował ktos niepełnosprytny intelktualnie) a potem nie pamiętam rozmiar chyba 32 (lub coś podobnie dużego) i odkręcamy plastikową pokrywę filtra. po odkręceniu aby wyjąć wkład filtra w moim pojeździe (doblo) to trzeba poluzowac wszelkei węże od płynu chłodniczego, zdjąc zaczepy wężyków od turbiny, jakieś kable.... i można próbować to wyjąć bez uwalenia chłodnicy olejem.... w trakcie rzucamy klątwę na projektanta aby miał zdrowe dzieci bo sąsiad mu w tym pomoże... w druga strone ta sama mordęga ze zwiększona uwagą aby nie pogiąc filtra, zwłaszcza z osłoną pokrywy filtra. wskazane długie przedłużki z przegubem krzyżowym ale do jednej sruby 10 to musiałem zakupić oczkową grzechotkę o rozmiarze 10 :-(

może w tipo dostep jest zdecydowanie lepszy.

Patrząc na to jak jest umiejscowiony i pod jakim kątem nie powinno być problemów aby go wykręcić i wkręcić nowy :) Może przez to ta zmiana na normalny filtr a nie wkład :)

Andre58
29-09-2018, 17:50
Patrząc na to jak jest umiejscowiony i pod jakim kątem nie powinno być problemów aby go wykręcić i wkręcić nowy :) Może przez to ta zmiana na normalny filtr a nie wkład :)

Mechanik w ASO - tam gdzie filtr znajduje się w puszce - odkręca obudowę filtra od góry (nasadka 27 mm z długą przedłużką), następnie podnosi auto do góry, zdejmuje osłonę silnika i wyjmuje filtr z puszki od dołu, odczekując ok. 5 minut aby wyjmowany wkład zawierał w sobie jak najmniejszą ilość oleju. Tak wymieniał filtr w moim 500L, natomiast w Tipo HB (2017) filtr jest w całości metalowy (OE 55242758) i jego wymiana jest mniej skomplikowana, ale też mechanik zdejmuje osłonę silnika, wtedy ma prosty dostęp do tego filtra.

manio20
29-09-2018, 21:03
wtedy ma prosty dostęp do tego filtra.
dostęp może ma prosty ale Turasy tak go w moim tipo zakręcili, że mechanio prawie wyzionął ducha zanim go odkręcił

kartonik
03-10-2018, 18:15
Do T-Jet starczy 3l oleju na wymianę? Instrukcja niby podaje, że w raz z filtrem poj. oleju jest 3.4l, ale jak pamiętam to w każdym samochodzie przy wymianie zawsze tego oleju wchodziło mniej niż pisało w instrukcji.

jaroslawrak
04-10-2018, 00:47
Możesz spróbować...powinno wystarczyć...nie musi być max. na miarce.

TipoSedan
04-10-2018, 12:58
dostęp może ma prosty ale Turasy tak go w moim tipo zakręcili, że mechanio prawie wyzionął ducha zanim go odkręcił

Pewnie zależy od klucza ale mocno zakręcili też w 1,4 16v - pan w ASO klucz miał spoko a i tak grymas na twarzy był.

jaroslawrak
08-04-2019, 23:29
Na II przegląd mam zamiar pojechać z własnymi materiałami....kupiłem już filtr kabinowy Kamoka za 19 zł w sklepie moto i teraz szukam pozostałych.Jeśli chodzi o filtr oleju do T-Jeta to pasują:

Knecht OC 1397 -cena ok.40zł
Filtron OP 540/3 - cena od 20zł

Ktoś coś jeszcze może polecić?

marx30
08-04-2019, 23:40
knech to ro samo co mahle. taki zakładałem bo nie było jeszcze filtrona. IMHO jeden kij aczkolwiek cytowany już przeze mnie szpenio od olejów z alfaholików który je bada twierdzi że filtron przepuszcza większe cząstki i filtruje gorzej. ale regularnie wymieniany chyba bez wielkiego znaczenia najwyżej ten tjet zamiast np. 280 kkm zrobi 320 kkm ;-)

steyr
09-04-2019, 15:43
Ciekawe bo kupiłem olej + filtr i znajomy mi dał filtr jako wkład a nie puszka. Muszę sprawdzić czy w końcu u mnie jest filtr puszkowy czy wkład.

Qvadrat
09-04-2019, 16:35
Puszkowy...

manio20
09-04-2019, 17:31
w bravo był wkład

marx30
09-04-2019, 19:36
tjet miał zmiane chłodnicy oleju i w tipo filtr jest puszkowy

krowka1978
09-04-2019, 20:24
chłodnicy oleju
Wymiennika ciepła, nie chłodnicy ;-)

steyr
10-04-2019, 07:45
Tak puszkowy jest, muszę wymienić. pozdrawiam

steyr
11-04-2019, 23:07
Wymieniłem olej z filtrem i wlałem 3,1l oleju i mam 3/4 stanu bagnetu.

maurycy
12-04-2021, 15:30
100 % jest zwykły filtr jak w 1.4 16v 95km.Nie ma wkładów. Katalogi podają błędne informacje. Nr filtra to 55242758

Nieprawda , bo jest inny .
Ten w tle z olejami jest do 95 kucy, ten po prawej do T-Jeta :smile: