Zobacz pełną wersję : Filtr oleju w 1.4 t-jet
Kasparo88
15-05-2017, 11:56
Witam. Wiadomo jaki olej mamy w naszym silniku, jakie świece, z filtrem kabinowym oraz powietrza nie ma problemów. A jaki filtr oleju do naszego tjet a?Ja w swoim mam normalny metalowy nakręcony filtr a wszystkie katalogi pokazują że nasze filtry to wkłady a nie puszki jak w Punto, pandach itp. Czy ktoś się może do tego odnieść? Czy to jest osłona pod którą jest wkład filtra? Pozdrawiam
Filtry masz np tutaj https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/filtry-oleju-10101/
Jest to wkład do wspomnianej obudowy.
Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
15-05-2017, 13:25
Obudowa wkładu filtra, a raczej "pokrywa", nie jest metalowa :!:
Kasparo88
15-05-2017, 15:10
Obudowa wkładu filtra, a raczej "pokrywa", nie jest metalowa :!:
A no właśnie u mnie jest obudowa metalowa i nie ma żadnej śruby ani nic. Wygląda to na zwykły metalowy filtr oleju chyba że jest to nakrecane a w środku wkład
Niestety jeszcze nie wymieniałem więc nie wiem, lepiej jakby wypowiedział się ktoś po przeglądzie.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Kasparo88
15-05-2017, 18:24
Niestety jeszcze nie wymieniałem więc nie wiem, lepiej jakby wypowiedział się ktoś po przeglądzie.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
100 % jest zwykły filtr jak w 1.4 16v 95km.Nie ma wkładów. Katalogi podają błędne informacje. Nr filtra to 55242758
No to dobrze wiedzieć, w sumie to można było sprawdzić w eper
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Kasparo88
15-05-2017, 22:06
No to dobrze wiedzieć, w sumie to można było sprawdzić w eper
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
A posiada kolega aktualną wersję epera gdzie jest już Tipo?
Jasne, ten na klubie jest już aktualny, moje Tipo z marca już tam jest.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Kasparo88
15-05-2017, 22:12
Jasne, ten na klubie jest już aktualny, moje Tipo z marca już tam jest.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
A poda kolega jakiś odnośnik bo ja tak trochę nie bardzo :)
Adres http://keyeper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
krowka1978
15-05-2017, 22:52
T-Jety miały wymienny wkład. To oznacza, że to zmienili. Zapewne były narzekania na słaby dostęp do kopułki filtra. W ASO na przeglądzie o słabym dostępie w T-Jet mówił mechanik. W MA Turbo jest wkład.
w moim 1.4 T-jet 120 kucy jest wkład filtra, najpierw trzeba zdjąć osłone pokrywy filtra (3 śruby rozmiar łaba 10....dostęp projektował ktos niepełnosprytny intelktualnie) a potem nie pamiętam rozmiar chyba 32 (lub coś podobnie dużego) i odkręcamy plastikową pokrywę filtra. po odkręceniu aby wyjąć wkład filtra w moim pojeździe (doblo) to trzeba poluzowac wszelkei węże od płynu chłodniczego, zdjąc zaczepy wężyków od turbiny, jakieś kable.... i można próbować to wyjąć bez uwalenia chłodnicy olejem.... w trakcie rzucamy klątwę na projektanta aby miał zdrowe dzieci bo sąsiad mu w tym pomoże... w druga strone ta sama mordęga ze zwiększona uwagą aby nie pogiąc filtra, zwłaszcza z osłoną pokrywy filtra. wskazane długie przedłużki z przegubem krzyżowym ale do jednej sruby 10 to musiałem zakupić oczkową grzechotkę o rozmiarze 10 :-(
może w tipo dostep jest zdecydowanie lepszy.
Kasparo88
16-05-2017, 00:08
w moim 1.4 T-jet 120 kucy jest wkład filtra, najpierw trzeba zdjąć osłone pokrywy filtra (3 śruby rozmiar łaba 10....dostęp projektował ktos niepełnosprytny intelktualnie) a potem nie pamiętam rozmiar chyba 32 (lub coś podobnie dużego) i odkręcamy plastikową pokrywę filtra. po odkręceniu aby wyjąć wkład filtra w moim pojeździe (doblo) to trzeba poluzowac wszelkei węże od płynu chłodniczego, zdjąc zaczepy wężyków od turbiny, jakieś kable.... i można próbować to wyjąć bez uwalenia chłodnicy olejem.... w trakcie rzucamy klątwę na projektanta aby miał zdrowe dzieci bo sąsiad mu w tym pomoże... w druga strone ta sama mordęga ze zwiększona uwagą aby nie pogiąc filtra, zwłaszcza z osłoną pokrywy filtra. wskazane długie przedłużki z przegubem krzyżowym ale do jednej sruby 10 to musiałem zakupić oczkową grzechotkę o rozmiarze 10 :-(
może w tipo dostep jest zdecydowanie lepszy.
Patrząc na to jak jest umiejscowiony i pod jakim kątem nie powinno być problemów aby go wykręcić i wkręcić nowy :) Może przez to ta zmiana na normalny filtr a nie wkład :)
Patrząc na to jak jest umiejscowiony i pod jakim kątem nie powinno być problemów aby go wykręcić i wkręcić nowy :) Może przez to ta zmiana na normalny filtr a nie wkład :)
Mechanik w ASO - tam gdzie filtr znajduje się w puszce - odkręca obudowę filtra od góry (nasadka 27 mm z długą przedłużką), następnie podnosi auto do góry, zdejmuje osłonę silnika i wyjmuje filtr z puszki od dołu, odczekując ok. 5 minut aby wyjmowany wkład zawierał w sobie jak najmniejszą ilość oleju. Tak wymieniał filtr w moim 500L, natomiast w Tipo HB (2017) filtr jest w całości metalowy (OE 55242758) i jego wymiana jest mniej skomplikowana, ale też mechanik zdejmuje osłonę silnika, wtedy ma prosty dostęp do tego filtra.
wtedy ma prosty dostęp do tego filtra.
dostęp może ma prosty ale Turasy tak go w moim tipo zakręcili, że mechanio prawie wyzionął ducha zanim go odkręcił
kartonik
03-10-2018, 18:15
Do T-Jet starczy 3l oleju na wymianę? Instrukcja niby podaje, że w raz z filtrem poj. oleju jest 3.4l, ale jak pamiętam to w każdym samochodzie przy wymianie zawsze tego oleju wchodziło mniej niż pisało w instrukcji.
jaroslawrak
04-10-2018, 00:47
Możesz spróbować...powinno wystarczyć...nie musi być max. na miarce.
TipoSedan
04-10-2018, 12:58
dostęp może ma prosty ale Turasy tak go w moim tipo zakręcili, że mechanio prawie wyzionął ducha zanim go odkręcił
Pewnie zależy od klucza ale mocno zakręcili też w 1,4 16v - pan w ASO klucz miał spoko a i tak grymas na twarzy był.
jaroslawrak
08-04-2019, 23:29
Na II przegląd mam zamiar pojechać z własnymi materiałami....kupiłem już filtr kabinowy Kamoka za 19 zł w sklepie moto i teraz szukam pozostałych.Jeśli chodzi o filtr oleju do T-Jeta to pasują:
Knecht OC 1397 -cena ok.40zł
Filtron OP 540/3 - cena od 20zł
Ktoś coś jeszcze może polecić?
knech to ro samo co mahle. taki zakładałem bo nie było jeszcze filtrona. IMHO jeden kij aczkolwiek cytowany już przeze mnie szpenio od olejów z alfaholików który je bada twierdzi że filtron przepuszcza większe cząstki i filtruje gorzej. ale regularnie wymieniany chyba bez wielkiego znaczenia najwyżej ten tjet zamiast np. 280 kkm zrobi 320 kkm ;-)
Ciekawe bo kupiłem olej + filtr i znajomy mi dał filtr jako wkład a nie puszka. Muszę sprawdzić czy w końcu u mnie jest filtr puszkowy czy wkład.
tjet miał zmiane chłodnicy oleju i w tipo filtr jest puszkowy
krowka1978
09-04-2019, 20:24
chłodnicy oleju
Wymiennika ciepła, nie chłodnicy ;-)
Tak puszkowy jest, muszę wymienić. pozdrawiam
Wymieniłem olej z filtrem i wlałem 3,1l oleju i mam 3/4 stanu bagnetu.
100 % jest zwykły filtr jak w 1.4 16v 95km.Nie ma wkładów. Katalogi podają błędne informacje. Nr filtra to 55242758
Nieprawda , bo jest inny .
Ten w tle z olejami jest do 95 kucy, ten po prawej do T-Jeta :smile:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.