Zobacz pełną wersję : Jaki silnik diesla Fiat Doblo
doominiqs
14-05-2017, 14:20
Witam serdecznie
Szukam przestronnego bezawaryjnego auta do podróży po europie. Rozważam zakup Doblo lub Opla Combo 1.7 DTi. W przypadku awarii chciałbym żeby każdy mechanik w europie potrafił usunąć usterkę.
Do wyboru mam:
1.3 Mj
1.6 Mj
1.9 JTD
Do państwa chciałbym skierować pytanie odnośnie rodziny silników JDT/Multijet. Zależy mi na bezawaryjności i ekonomii więc szukam silnika najlepiej bez DPF'a i koła dwumasowego.
Czy wszystkie silniki z rodziny fiata posiadaja DPF i koło dwumasowe? Nawet 1.3 Mulitjet?
Co warto wymienić po zakupie poza rozrządem, filtrami i olejami? :)
Budżet: ok. 10 tys.
Budżet 10 tys, czyli do wyboru raczej auta z lat 2003-2005 jeśli chodzi o doblo. O oplu się nie wypowiadam bo nie znam.
1.3 z tych lat nie posiada DPF ani dwumasy. Co do silników, to mimo że posiadam 1.3, polecam 1.9. Mocniejszy, większy moment a spalanie podobne do 1.3. Silniki popularne i znane w całej Europie, więc w razie awarii nie powinno być problemu.
Co do serwisu pozakupowego, to oczywiście rozrząd, filtry, oleje, płyn hamulcowy też można wymienic. Warto przejrzeć klimę i sprawdzic stan akumulatora, szczególnie przed taką wyprawą.
Ja zawsze na dzień dobry wymieniam również wycieraczki i sprawdzam stan mechanizmu, bo jest awaryjny niestety.
Wysłane z mojego Philips V377 przy użyciu Tapatalka
doominiqs
14-05-2017, 15:15
Dziękuję za szybką odpowiedź. 1.9 wydaje się również bardziej żywotną jednostką ze względu na mniejsze wysilenie silnika. Jestem świadom, że te samochody będą mieć powyżej 300 tys. przebiegu. Tylko czy 1.9 posiadają dpf'a i koło dwumasowe?
Z tego co pamiętam to wszystkie 1.9 posiadają DPF i dwumasę. 300 tys przebiegu to nie tragedia, oczywiście jeśli wymieni się rozrząd i dwumas. DPF wiadomo, trzeba przedmuchać.
Wysłane z mojego Philips V377 przy użyciu Tapatalka
doominiqs
14-05-2017, 15:26
Albo wyciąć :P Śmieszą mnie te oferty handlarzy: "z niemiec 160 tys. oryginalny przebieg" :D
Zdarzają się rodzynki, ale rzadko. Ja kupowałem doblo dziesięcioletnie, z przebiegiem autentycznym 196 tys. Większość niestety kręcona. Jedyne wyjście, podpiąć pod kompa i sprawdzić przebieg w komputerze oraz poduszkach. Jeśli się mocno różni to coś jest na rzeczy.
Wysłane z mojego Philips V377 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem skąd jesteś, ale tutaj jest dość sensowne auto: https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-doblo-ID6yT08b.html
Wysłane z mojego Philips V377 przy użyciu Tapatalka
doominiqs
14-05-2017, 18:11
jestem z okolic Krakowa, ale właśnie czegoś takiego szukam, dzięki :)
do 2007 nie mają filtra dpf. Nie kupuj z siln. 1,9 na pompie Lucasa,bo bardzo awaryjny. Szukaj w common railu , minimum 100KM, bo po górskich drogach w Austrii czy Wloch nie bedzie czym jechać.
A to widzisz, tego nie wiedziałem, że do 2007 nie było DPF-a. Faktycznie, lepszy multijet niż JTD.
Wysłane z mojego Philips V377 przy użyciu Tapatalka
damianio
17-05-2017, 07:51
moj jest 2007r 1,9 105KM i nie ma fabrycznie dpfa, natomiast ma dwumase
Dwumasa była chyba od początku, we wszystkich 1.9
Wysłane z mojego Philips V377 przy użyciu Tapatalka
miszczu77
17-05-2017, 21:43
Dwumasa jest w każdym JTD (w 1,9 D nie ma), chociaż podobno pojawiły się zestawy do przerobienia na jednomasę. DPF pojawił się w Multijetach, w zwykłym JTD nie było tego wynalazku.
Poza tym to 1,3 raczej nie polecam, nie to żeby był awaryjny, ale do tak ciężkiego auta to jest za słaby. No i szukaj raczej auta po lifcie, bo miały poprawione zawieszenie, chociaż przy tym budżecie to będzie ciężko.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.