PDA

Zobacz pełną wersję : Wysoka temperatura silnika



mastermatek
13-05-2017, 09:24
Witam serdecznie, mam problem z nieszczęsnym u mnie Fiatem Brava 1.4 ... Całą sytuację opiszę poniżej, proszę Was o pomoc :(

Wczoraj wracając z miasta był duży upał, stałem w korku jakieś 15-20 minut w upale... Zimny nawiew miałem włączony na full, zbliżając się już do końca korka obserwowałem wskaźnik temperatury silnika i z minuty na minute był coraz bliżej maxium. Gdy zbliżałem się już do parkingu gdzie mogłem się zatrzymać z pod maski zaczynał pojawiać się biały dym, oczywiście jak najszybciej (ok.1min) dojechałem na parking i wyłączyłem silnik. Auta postawiłem do cienia i otworzyłem maskę żeby się ostudził. Dodam że na przednim błotniku było widać jakby ciekł brązowy płyn, były po prostu ślady na zderzaku z tego płynu. Po 30 minutach zapaliłem go no i temperatura spadła już do prawie 0. Zajechałem do domu szybko (3min) i zostawiłem go na ok. 3 godziny. Później przejechałem się i temperatura znowu zaczynała rosnąć (już było zimno i wieczór), aż po przejechaniu ok. 3km zapaliła się kontrolka akumulatora i oleju silnikowego. Gdy chciałem zapalić go na nowo to z lekkim trudem.. po 2 minutach odpalił... Gdy wcześniej i później po tym zdarzeniu podniosłem maskę to było słychać takie skwierczenie. Poziom płynu chłodniczego ciężko mi było ocenić ale chyba nie było go za dużo...

Proszę Was o pomoc :)

wpfiat
13-05-2017, 09:31
Możliwe, że zaciął się termostat. Silnik wtedy pracuje na małym obiegu z pominięciem chłodnicy. Szybko się wtedy zaczyna płyn po prostu gotować. Czy gdy otworzyłeś maskę to dotykałeś chłodnicy lub przewód od chłodnicy? Jeżeli były zimne lub chłodne to właśnie wskazuje na termostat.

mastermatek
13-05-2017, 09:34
Kurcze nie sprawdzałem, będę musiał zobaczyć. Dziękuje za opdowiedź

byzoeu
13-05-2017, 09:59
Zlokalizuj z kąd masz ten wyciek. Czy to wina sytuacji i doszło do rozszczelnienia układu czy raczej to symptomy od dawna które przeoczyłeś i z tąd taka sytuacja.

hak64
13-05-2017, 11:44
Rozpisałeś się o wskazaniach czujników, a nie napisałeś o podstawach! Czy włącza się wentylator chłodnicy (po przekroczeniu 90 stopni powinien się włączyć)? Czy wąż do chłodnicy jest gorący? Ila masz płynu chłodniczego (w zbiorniczku powinien być widoczny)? Czy podczas pracy silnika słychać i widać przelewanie się płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Trudno zdiagnozować usterkę korespondencyjnie, a przy braku podstawowych danych, jest to zwyczajnie niemożliwe.