Zobacz pełną wersję : Wyciek oleju podczas pracy silnika (jazdy)
Szanowni użytkownicy forum fiatklubpolska,
Mam problem ze Sieną 1.4, nad którym głowię się już ponad miesiąc i niestety nie znajduję odpowiedzi na moje pytanie.
Pytanie brzmi - skąd/dlaczego wycieka mi olej (a co za tym idzie co w tej kwestii mogę zadziałać)?
Przejrzałem tutejsze forum (nie znalazłem opisu identycznej sytuacji), artykuły, filmiki/poradniki na YT - u mechanika jeszcze nie byłem - wolałbym dać najpierw wszystko z siebie.
Sytuacja ma się tak - olej wycieka w miejscu łączenia głowicy z blokiem (zdjęcie)
- wyciek ma miejsce tylko podczas jazdy, na postoju brak - ni kropli pod autem po 7 dniach stania, ani kropli w miejscu wycieku
(bo wcześniej przetarłem do czysta)
- sprawdziłem czujnikiem CO2 obecność spalin w układzie chłodzenia - spalin brak (czyli, że nie uszczelka??)
Czy ktoś miał podobną sytuację? A może ktoś ma pojęcie co mogę na własną rękę sprawdzić?
27871
Może to być uszczelka, ale w takim miejscu, że olej się przedostaje na zewnątrz przy zachowaniu szczelności w innych miejscach.
Ile tego oleju wycieka?
Po mojemu wywala spod uszczelki pokrywy zaworów i/lub uszczelniacza wałka rozrządu, a tylko na oko tak wygląda że cieknie pomiędzy głowicą a blokiem. Na postoju nie cieknie bo przy wyłączonym silniku w układzie nie ma ciśnienia.
>>miszko: >> Nie wiem ile wycieka ponieważ w obawie o powiększenie kłopotu / doprowadzenie do kolejnego problemu (zatarcia silnika?) nie podjąłem próby zrobienia większej ilości kilometrów. Ujechałem 20 jak sprawdzałem (tzn po oczyszczeniu silnika - ręcznie) czy cieknie czy to może jednorazowo i tyle. Nie jest to wyciek litr/20km ale silnik "oblał" się ponownie więc jednak coś wycieka. Trudno mi powiedzieć "na oko" ile, bo przecież standardowo (wg Instrukcji Obsługi jako auto z salonu - 0,7l/1000km) też pali olej.
andrzejmc
10-05-2017, 21:31
To typowa usterka silnika 1,4 (mam taki w Uno) wystarczy wymienić uszczelkę pokrywy zaworów :
Uszczelka pokrywy zaworów Uno/Tipo/Tempra/Palio/Siena/Punto/Delta/Dedra/Scudo/Fi (http://sklep.euroforin.eu/uszczelka-pokrywy-zaworow-unotipotemprapaliosienapuntodeltadedrascudofiorino-p-86.html)
i po kłopocie.
Nie kupować najtańszej tylko jakąś firmową lub orginalną,przy wymianie należy uważać na równomierne dokręcenie pokrywy właściwym momentem 8,5 Nm.
>> ata: >> Czy zmycie oleju z całego silnika ułatwiłoby sprawę oceny nieszczelności? Preparat do mycia silnika + karcher? Nie zaleje nic?
Czy zmycie oleju z całego silnika ułatwiłoby sprawę oceny nieszczelności? Preparat do mycia silnika + karcher? Nie zaleje nic?
A myłeś kiedyś silnik? bo wiesz, niby ludzie myją i nic się nie psuje ... ale widziałem już takich którym udało się wlać wodę do środka.
Moje zdanie jest takie: uszczelka pokrywy zaworów kosztuje grosze (tylko nie kupuj bez sprawdzenia, bo mogą być 2-3 różne niezamienne wersje) a robota jest prosta (czyli albo dasz radę sam, albo mechanik ale nie zedrze skóry).
Wymienić uszczelkę, a potem sprawdzać.
Czy do wymiany uszczelki oprócz samej uszczelki, narzędzi, środka, którym oczyszczę miejsce na uszczelkę (?benzyna/ocet/wódka?) i uszczelki silikonowej (stosuje się, tak?) potrzebuję coś jeszcze?
przy wymianie należy uważać na równomierne dokręcenie pokrywy właściwym momentem 8,5 Nm.
Dodam: dokręcamy we właściwej kolejności, chociaż przy tej uszczelce nie jest to tak ważne jak w przypadku uszczelki pod głowicą.
Silikonów (uszczelniaczy, tzw płynna uszczelka) ja nie daję, chyba że miejsce na uszczelkę jest zmasakrowane przez poprzednich "mechaników". Mycia tam wiele nie ma, przeciągnąć dwa razy szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną albo popsikać zmywaczem technicznym (albo "zmywaczem do hamulców") i wystarczy.
andrzejmc
12-05-2017, 15:55
Pokrywa zaworów w 1,4 jest wykonana z aluminium i dość łatwo można ją uszkodzić dokręcając zbyt mocno.
"We właściwej kolejności"- podobnie jak głowicę na silniku.
Wczoraj wymieniłem uszczelkę pod pokrywą. Dzisiaj przejechałem 60km. Póki co uszczelka czysta, nic z niej nie wycieka więc to były trafne diagnozy - dziękuję!! Jedyny drobny wyciek pojawił się spod środkowej, dolnej śruby (jakaś nieszczelność? Podkładka do wymiany?) i drugi pod boczną śrubą (ale nie spod niej) na wysokości uszczelki pod głowicą:/27905
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.