PDA

Zobacz pełną wersję : Olej do MA - 5W30 czy 5W40 ?



500X
03-05-2017, 13:12
Witam.

Nieubłaganie zbliżam się do pierwszego przeglądu. Czytając o silnikach z MA zauważyłem, że na ogół wszyscy stosują olej 5W40, w mojej instrukcji jest zalecany olej o specyfice 5W30. Teraz pytanie, jaka gęstość powinna być stosowana w naszych silnikach 1.4 MA (140KM) ?

Z góry dzięki za wskazówki :)

krowka1978
03-05-2017, 17:01
Do 500X na rynek europejski w instrukcji jest wpisany olej 0W30 ACEA C2. Jeśli w Twojej instrukcji jest inny, to zalewasz tym z Twojej instrukcji, ale podejrzewam, że się pomyliłeś i miało być 0W30.

500X
03-05-2017, 17:46
Rzeczywiście, w drukowanej instrukcji mam 0W30 DIGITEC P.E.
W internetowej anglojęzycznej mam 5W30, pewnie na inny rynek.

Cofam pytanie, jeśli można proszę admina o usunięcie wątku.

Pozdrawiam
:)

krowka1978
03-05-2017, 18:05
Nie ma potrzeby usuwania. Na rynek amerykański w instrukcji jest olej 5W40. Wcześniej też taki lany był do 1.4 MA w Bravo i GP w Europie. Zapewne zmieniono to pod "ekologię". Moim zdaniem lekkość 0W40, gdyby była, byłaby super, ta 30 jest trochę niska, ze względu na możliwość zerwania filmu olejowego.

rajtkezjusz
03-05-2017, 23:49
0W jest na zimniejsze rynki niż 5W. U nas wystarczy 5W ,ale cena 0W za litr ,to 40 zł w sklepie ASO,więc nie ma co kombinować. Też mi się zdaje ,że ta druga liczba (30) jest za niska,powinno być 40,ale np Hondy mają oleje... W20 . Może zmieniono coś w samej konstrukcji pompy,głowicy? choć wątpię. Jeżdżąc normalnie ,to olej zalecany w instrukcji wystarczy,jeździsz ostrzej ,czyli silnik ma duże przeciążenia (także cieplne) ,to W40 byłby ok. Ale to moje zdanie.

krowka1978
04-05-2017, 01:20
Dobrze myślisz. U nas jest taka gęstość żeby spełnił normę Euro 6. Na 0W30 jest mniejsze spalanie niż na 5W40. Z różnic to może być inny soft w ECU - w kwestii adaptacji modułu MA do oleju w miarę jego degradacji - to tylko przypuszczenie z mojej strony, wcale tak być nie musi.

pic2ek
20-01-2018, 09:46
Cytat z innego wątku:
"Tak ku przestrodze, bo nasze multiairy tolerują tylko selenie..." hę??
Mam rozumieć, że tylko Selena spełnia normy fiata? I widziałem też, że ktoś pisał o Shellu.
Rozumiem, że producentem tego oleju są Włochy, i zrozumiałe jest działanie fiata.
Wy też zalewacie Selenią 0W30?

500X
20-01-2018, 10:45
O ile pamiętam to moja butelka oleju kupiona w serwisie jest produkcji amerykańskiej/kanadyjskiej. Mopar albo Petronas, przy okazji sprawdzę w garażu.
Przy okazji nie rozumiem ludzi którzy kombinują z "zamiennikami" olei. Dobry olej to podstawa, a różnica w cenie to mniej niż połowa zbiornika paliwa.

krowka1978
20-01-2018, 13:02
Cytat z innego wątku:
"Tak ku przestrodze, bo nasze multiairy tolerują tylko selenie..." hę??
Mam rozumieć, że tylko Selena spełnia normy fiata? I widziałem też, że ktoś pisał o Shellu.
Rozumiem, że producentem tego oleju są Włochy, i zrozumiałe jest działanie fiata.
Wy też zalewacie Selenią 0W30?

Zapewne ja pisałem o Shell'u w innym wątku - można lać inne oleje, o ile spełniają normę FIAT-a. Ja leję od początku w 500X Selenię 0W30 i tak zostanie (w GP również ciągle na Selenii 5W40).

rafal_rx
20-01-2018, 14:29
W moim przypadku (1.6 M-Jet) olej 5W-30 jest zapisany w instrukcjach pojazdów spełniających Euro5, natomiast nowszych czyli Euro6, stoi 0W-30. Szczerze mówiąc, popatrzcie sobie w specyfikacje olejów, różnice między 0W, a 5W nie są jakieś istotnie znaczące. IMHO jeżeli dużo szarpiesz nienagrzane auto po mieście, to inwestuj w 0W.

mulder
22-01-2018, 22:29
ja to pisałem o tolerancji "tylko selenii". Na te słowa nie mam poparcia, jedynie tyle słyszałem w serwisie (i to nie od kogoś kto chciał mi sprzedać drożej tylko od fachowca, który nawet zasugerował, że mogę go gdzieś indziej zakupić)

Z tego co szukałem specyficzne normy 1.4 Multiair do naszych 500X spełnia jedynie jakiś shell. ja leję selenię, kupuje na necie w sklepie w Poznaniu. Mają same włoskie oleje.

pic2ek
22-01-2018, 23:04
zapodaj linka ze sklepem, tak z ciekawości.

rajtkezjusz
23-01-2018, 07:48
Selenię produkuje Petronas,a Shellem się zainteresowałem,bo jest jeden typ oleju ,który ma podane,że spełnia normy Fiat xxxx,więc zapytałem firmę Shell ,czy spełnia normy ,czy ma aprobatę? Odpowiedziano mi ,że spełnia normy i Fiat nie może mi odmówić stosowania itd itd. Zostałem przy Selenii, bo nie mam zamiaru odbijać się od ściany do ściany (Fiat-Shell) ,gdyby padł mi moduł MA. To ,że spełnia normy to tak twierdzi Shell,a czy tak jest naprawdę? To by mi powiedziała aprobata Fiata o odp. nr . A takiej aprobaty nie ma na dzień dzisiejszy.

mulder
23-01-2018, 10:35
Olej Selenia Digitek Pure Energy 0W30 2L / 2 litry (6710081970) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/show_item.php?item=6710081970&snapshot=MjAxNy0wNC0wM1QwNzo0MzowOVo7YnV5ZXI7OTkzY WMwNTNiYmYwOGY2NGExMjNmY2Q1NGNmMGQxNjhkNTUwYTkwZTA xZDE1Nzc4NTFmMzQ2YTc3Yzk0YTJlZA==)


do naszego wchodzi około 3.6 litra

grandekropka
23-01-2018, 10:35
Panowie, poszukajcie w necie człowieka Czarnepaliwo , o olejach wie naprawdę dużo, dobierze wam odpowiedni, nie musi być tylko shell lub selenia. W Wawie chłopaki z NBK kupują głównie u niego.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

rajtkezjusz
23-01-2018, 17:12
Kupuję Selenię w ASO i płaciłem 100 zł za puszkę,ale oferta całkiem dobra z aukcji

pic2ek
23-01-2018, 17:43
Widze, że tych olei jest jednak trochę spełniających normę fiata:
Top Tec 4310 0W-30 Autoryzowany sklep Liqui Moly (http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4310-0W-30/292)
Pomijam cenę i że 1 L.

Motul:
https://galonoleje.pl/0w30/2555-motul-8100-eco-clean-0w30-5l.html

mulder
24-01-2018, 15:26
Byłbym z tym ostrożny, byłem świadkiem w serwisie przy usterce modułu multiair pierwsze na co patrzy serwis to jaki olej był lany

rajtkezjusz
24-01-2018, 21:21
Zrozumiałe,gdybym miał ponieść koszta ,to patrzyłbym czy przecinki w książce gwarancyjnej są równo postawione . Pamiętajmy ,czas miłego pana sprzedawcy minął ,gdy zapłaciliśmy za auto.

rafal_rx
25-01-2018, 14:19
Wracając do tematu, chodziło Wam chyba o olej Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C2/C3.

rajtkezjusz
25-01-2018, 16:55
"spełnia wymagania najnowszej normy Fiat 9.55535 GS1, Fiat 9.55535 DS1" ,ale nie ma aprobaty ,ergo co się stanie gdy padnie moduł MA? Czy zacznie się wymiana pism ,może prawnik i to wszystko na klienta koszt?

mulder
25-01-2018, 20:47
tfu tfu, ale lepiej przy usterce kłócić się i mieć argument, że lało się Selenię niż jakiś Motul. Wolałbym ze swoich 3.500 nie płacić za MA (mimo, że podobno w naszym już usterka nie występuje - cholera wie)

pic2ek
25-01-2018, 21:32
Oczywiście można iść do sądu, płacić za adwokata tylko faktycznie szkoda prądu i zachodu.

rajtkezjusz
26-01-2018, 01:10
Też doszedłem do tego wyniku. Przepłacam za Selenię,ale w całych kosztach to nie ma znaczenia .

rajtkezjusz
19-02-2018, 13:20
Selenię dla naszego modelu można kupić już za 83.50 zł /2 l jeśli mieszkasz w Warszawie, a jeśli nie to trzeba doliczyć koszt paczkomatu,co daje 10 zł dodatkowo. Jeśli mi w ASO sprzedają puszkę za 110 zł (podobno cena po upustach itd) ,to daje za 4 l 220 zł ,to można kupić poza ASO za 177 zł ,zawsze to grosz zostaje w kieszeni na przyjemniejsze sprawy :)

rajtkezjusz
17-02-2020, 17:28
Moim zdaniem lekkość 0W40, gdyby była, byłaby super, ta 30 jest trochę niska, ze względu na możliwość zerwania filmu olejowego.

Mówisz- masz :) fakt,że norma Z2
https://allegro.pl/oferta/petronas-selenia-digitek-pure-energy-0w-40-1l-8621257324

https://a.allegroimg.com/s720/11d5b3/4a88aff04876a6c77a890cb7a5f7

rajtkezjusz
19-03-2020, 19:03
Widze, że tych olei jest jednak trochę spełniających normę fiata:
Top Tec 4310 0W-30 Autoryzowany sklep Liqui Moly (http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4310-0W-30/292)
Pomijam cenę i że 1 L.

Motul:
https://galonoleje.pl/0w30/2555-motul-8100-eco-clean-0w30-5l.html

jest jeszcze Valvoline SynPower™ DT C2 Motor Oil SAE 0W-30

37679

rajtkezjusz
22-03-2020, 16:49
Zrobiłem taką roboczą tabelkę -poproszę jeśli ktoś konstruktywnie podpowie - który z olejów jest ok,może coś dopisac trzeba ,zmienić itd ? Nie brałem pod uwagę LM ,bo cena miała być blisko oleju SELENIA ,a LM to ponad 350 zł . Nie brałem pod uwagę oleju SHELL ponieważ podają ogólną wartość :Destylaty ,frakcja cięzka 90% " ,ale to za mało ,choć cena 140 zł /5 l =28 zł/l
37688

Nie jest ujęty testowo olej Orlen PRO 5W30 i 10W40 . Chodziło o spr zależności "markowości i hydrokrakowatości " ;) względem jakie parametry się zmieniają wedle tych produktów co są w tabelce . I tak -Orlen PRO miał destylaty cięzkie max 25% ,a olej 10W40 na poziomie 5% ,także wychodzi na to ,że im te destylaty wyższe tym olej bardziej syntetyczny .

Wiem ,że to uproszczona tabelka ,ale oleje spełniają normy do silnika MA . Olej Motul miał troszkę niejasno wpisane frakcje cięzkie ,bo wpisane 50 do 100% ,poniżej te same frakcje wedle tej samej normy 10-25 % -fachowiec rozkmini to dokładniej pewnie ,więc wyśredniłem ,że łącznie ma od 75 do 100

Ciekawie wychodzi Motul ,ale ta rozpiętość pierwotna 50 do 100 % jest spora ,ciekawe od czego zależna (rynku ? ) ,stabilniej wychodzi Valvo -mniejszy rozrzut procentowy

Trump
22-03-2020, 17:30
Nie jestem ekspertem od olejów, ale tu w pierwszym rzędzie chodzi o częstotliwość wymiany wraz z filtrem, dopiero potem o jakość/właściwości. Lepiej kupić taniego Eurola i wymieniać go co pół roku niż jeździć dwa lata na najdroższym oleju.
Który najlepszy, to chyba z karty produktu częściowo wynika, chociaż byłem już świadkiem gorących dyskusji i sprzeczności tych, co się znają...
Są marki na rynku znane z produkcji dobrych pełnosyntetycznych olejów o dobrych i stabilnych właściwościach. Mam wrażenie, że mocno cenione są oleje i filtry amerykańskie: Amsoil, Pennzoil, Texaco/Havoline, Valvoline. Ja sam zostałem z Moparem, z nadzieją, że to wyroby Pennzoila...
Zostają jeszcze inne uznane marki: Penrite, Millers, Motul, Liqui Moly i pewnie jeszcze wiele innych. Tak naprawdę każdy dobry olej zrobi robotę, jeśli się go odpowiednio wcześnie spuści. Nawet oleje typu HC spokojnie wystarczą.
Co do lepkości to zostałbym przy 0W30 albo lał 5W30, ale jeżeli samochód jeździ z reguły tylko na krótkich odcinkach, nie rozgrzewa się przyzwoicie, to lałbym 5W40...

rajtkezjusz
22-03-2020, 18:11
W MA 1.4 nie ma opcji to lub to ,ma być 0W30 i takie dopuszcza producent pojazdu -plus norma Fiata którą spełnia tylko parę firm (pewnie więcej ,ale nie ma tego na butli ani w karcie charekterystyki ) . Podałem oleje w cenie Selenii -do obgadania który i dlaczego ten itd . Wymieniam co 15 tyś km i nie będę raczej kombinował z wymianą co 10 tyś . Millers polecany na wielu forach ,ale w przypadku specyfikacji Fiata jest taką rewelacją co do Valvo lub Motula ? Raczej nie i cena tez nie jest rewelacja .

Trump
22-03-2020, 19:31
Chwila, ma być olej klasy ACEA C2, lepkość to już kwestia do dyskusji, poza tym jest na rynku trochę olejów klasy C2, ale jednak 5W30. O ile nie jest to olej 0W20 czy 5W50, to nie będzie żadnych problemów z producentem. Ten pęd do coraz "cieńszych" olejów jest podyktowany "ekologią", a nie wymogami technicznymi czy specjalną troską o twój silnik... no i akurat silniki Fiata nie są znane ze szczególnie ciasnego spasowania;-)

Valvoline jest chyba najtańszym pełnosyntetycznym olejem tej klasy, uznana marka - czemu nie? Jeśli nie da się ustalić szczegółów i powiedzieć z przekonaniem co lepsze, to lepiej kierować się kieszenią i nie "przepłacać"...

krowka1978
22-03-2020, 21:31
a nie wymogami technicznymi czy specjalną troską o twój silnik... no i akurat silniki Fiata nie są znane ze szczególnie ciasnego spasowania
Zatem wymień te silniki :smile: Czy T-Jet, 1.4 MultiAir będą w tym zacnym gronie? :smile: Jakoś nie słyszałem, żeby chlały olej, mój przez 15tyś. wypija około 200ml. Z kolei wolnossak w GP (8V, olej 5W40) przy przebiegu ponad 220tyś. wypija na 15tyś. około 0,5-1l - zależy jak go żona dociśnie.

Trump
22-03-2020, 22:12
Z "luzactwa" to słynął zdaje się tylko Fire 1.4 16V:mrgreen: co nie znaczy, że następne generacje są jakieś wyjątkowe pod tym względem i potrzebują koniecznie olejów xW20. Jak sam wiesz, wcześniej Fiat zalecał lepkość 5W40. No właśnie - tylko zalecał.

Tak sobie myślę, że ani te wasze iksy są na gwarancji (żeby sztywno trzymać się zaleceń producenta w tym względzie), ani znajdzie się na rynku dobry olej ACEA C2 innej lepkości niż 0-5W30, więc problemu nie ma:cool:

rajtkezjusz
22-03-2020, 22:22
Chwila, ma być olej klasy ACEA C2, lepkość to już kwestia do dyskusji, poza tym jest na rynku trochę olejów klasy C2, ale jednak 5W30. O ile nie jest to olej 0W20 czy 5W50, to nie będzie żadnych problemów z producentem. Ten pęd do coraz "cieńszych" olejów jest podyktowany "ekologią", a nie wymogami technicznymi czy specjalną troską o twój silnik... no i akurat silniki Fiata nie są znane ze szczególnie ciasnego spasowania;-)

Valvoline jest chyba najtańszym pełnosyntetycznym olejem tej klasy, uznana marka - czemu nie? Jeśli nie da się ustalić szczegółów i powiedzieć z przekonaniem co lepsze, to lepiej kierować się kieszenią i nie "przepłacać"...

Np VW Golf 4 na pompach wymaga specyfikacji zdaje się 505.01 ,ale wedle tego co mówisz mógłbym tam stosować inne ,byle był zgodny z np C3 ,ale to nieprawda -wymagana jest odp specyfikacja ze względu na te pompowtryski -tak jak we Fiacie ze względu na moduł MA ,samo spełnianie C2 to nie wszystko ,specyfikacja producenta to jeszcze inne dodatki ,właściwości -oczywiście wedle mnie .

Z innej mańki -chciałem już kupić Millersa do Fiata ,ale po rzuceniu okiem na karty charakterystyk ,to Valvoline wygląda przyzwoicie i Motul (ale tutaj ten rozrzut procentowy w pierwszej kolumnie tabelki jest spory i może być dowolnie dobierany przez producenta )

Miałem Bravo II 1.4 i pił olej 5W-30 ,zmieniłem na 5W-40 i było ok ,ale tam to prosty silnik i wystarczyło aby był odp do kata TWC ,w MA już tak prosto nie ma :(

krowka1978
22-03-2020, 22:33
Tak sobie myślę, że ani te wasze iksy są na gwarancji (żeby sztywno trzymać się zaleceń producenta w tym względzie)
Mój na gwarancji nie jest od 2 lat ;-)



Z "luzactwa" to słynął zdaje się tylko Fire 1.4 16V
Dokładnie, nadal słynie, jest w Tipo.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Motul (ale tutaj ten rozrzut procentowy w pierwszej kolumnie tabelki jest spory i może być dowolnie dobierany przez producenta )

Z Motulem coś zmienili w ciągu roku, na stronach DE już nie widnieje jako syntetyczny, na początku zeszłego jeszcze był, nawet link umieszczałem jak dobrze pamiętam.
Teraz tak to wygląda https://www.motul.com/de/de/products/8100-eco-clean-0w30

rajtkezjusz
22-03-2020, 23:24
Czyli pewnie zażonglowali tymi parametrami syntetyk - hydrocrack i musieli się określić dokładnie co to za olej (dobre mają prawo ,u nas frytkowy można sprzedawać jako full z pierwszego tłoczenia :( )

Wszedłem na niemieckiego dystrybutora Valvo i ulotka od niego (plus fotka niemieckiego oleju ma napisane ,że jest fully syn ,a np Shell u nas fully ,a ten sam w de już synthese technology ) .

37689

Nie żebym promował jedną z marek ,ale szukam czegoś co faktycznie będzie syntetyczne w przystępnej cenie

Trump
23-03-2020, 12:16
Np VW Golf 4 na pompach wymaga specyfikacji zdaje się 505.01 ,ale wedle tego co mówisz mógłbym tam stosować inne ,byle był zgodny z np C3 ,ale to nieprawda -wymagana jest odp specyfikacja ze względu na te pompowtryski -tak jak we Fiacie ze względu na moduł MA ,samo spełnianie C2 to nie wszystko ,specyfikacja producenta to jeszcze inne dodatki ,właściwości -oczywiście wedle mnie .

Z innej mańki -chciałem już kupić Millersa do Fiata ,ale po rzuceniu okiem na karty charakterystyk ,to Valvoline wygląda przyzwoicie i Motul (ale tutaj ten rozrzut procentowy w pierwszej kolumnie tabelki jest spory i może być dowolnie dobierany przez producenta )

Sorry, moja niewiedza - czy oprócz ACEA C2 ten wasz olej musi spełnić jeszcze jakąś normę Fiata?

Nie mogę sobie wyobrazić, żeby Valvoline mógłby być błędem.

rajtkezjusz
23-03-2020, 20:19
Potrzeba oleju o specyfikacji Fiat 9.55535 GS1 . Dziś miałem pracę zdalną :) i korzystając poszukałem oleju i znalazłem RAVENOL FES SAE 0W-30 . Olej oparty na PAO . Wysłałem do gościa od olejów karty Valvoline ,Ravenol,Millers . Motul i Selenia pominąłem ,bo chcę olej mniej HC ,a bardziej syntetyk . Cena za 5 l ok 200 zł . Czekam na odpowiedź ,choć te nowe karty mają coraz mniej danych ,ogólniki raczej ,wzory chemiczne ;)

Trump
23-03-2020, 23:28
Wygląda na olej z wyższej półki albo na co najmniej dobry. Występuje również w opakowaniach 4-litrowych.

rajtkezjusz
08-10-2020, 16:12
Jedna z firm aby wykluczyć ,czy kupiony olej jest podrobiony robi zdrapkę . Po zakupie zdrapujesz ją, kod podajesz na stronie producenta .Wtedy dostajesz info o oleju jaki powinien być pod danym kodem i czy w ogóle się zgadza z ich bazą kodowoolejową . Może to i sposób na okradanie nas przez podrabiaczy?

Trump
09-10-2020, 01:46
To moze zdradzisz nam ktora to?:eee:

rajtkezjusz
09-10-2020, 12:29
Nie chciałem reklamować ,ale dla dobra sprawy - Ravenol . Poprzednie butelki nie miały zdrapki (albo jej nie widziałem) ,teraz jest zdrapka dla sprzedawcy i kupującego ,także na każdym etapie można sprawdzić legalność . Ciekawe czy Motul ,Millers itd wprowadzili coś ,bo rynek podrabiaczy jest ogromny :(

wkk01
10-10-2020, 17:54
Widziałem tę zdrapkę, ale olałem zdrapywanie. Ale może sprawdzę, czy Petrostar sprzedaje oryginalny Ravenol ;-)

rajtkezjusz
11-10-2020, 00:03
Też u nich kupowałem (podrożał w ciągu roku o ok 10 zł za 4 l :placz: ) i okazało się ,że silnikowy i do skrzyni legal . Zapewne te parametry 0W30 to nie jest optymalnie ,Selenia robi już 0w40 ,ale inna norma . Stosowałem Selenie Digitek i miałem masło pod korkiem ,zgłaszałem do ASO ,ale nic nie robili - niby prawidłowo :confused: . Zrobiłem test UPG choć płynu nie ubywało -zero negatywa i tak masło się robiło po ok 5-6 tyś km -sporo go było . Zamieniłem na Ravenol i masła nie ma wcale ,czysto i schludnie pod korkiem .Akurat Ravenol tak z rezerwą ,bo co to za olej itd -dla mnie mało znany choć widzę ,że na rynku umocowany (raczej skrzynie biegów ) . Zostaje przy nim póki nie pójdą w ślady innych nie zaczną robic HC z opisem Fullsynt (czyli popsują się )

krowka1978
11-10-2020, 09:25
Stosowałem Selenie Digitek i miałem masło pod korkiem
U mnie to zjawisko nie występowało. W jakich warunkach było masło? Chłodno na zewnątrz i krótkie odcinki? Masło robi się od wody, która skrapla się w oleju, raczej Selenia oleju z wodą nie sprzedaje ;-)

rajtkezjusz
11-10-2020, 16:20
No właśnie nie było reguły .Za pierwszym razem to faktycznie dłużej tylko teren zabudowany ,dystanse ot nie za duże, choć 4 * w tygodniu po 30 km jedną i drugą stronę na raz robiłem. Za drugą wymianą to samo .Wtedy cieplej było (akurat tak trafiłem od wymiany do wymiany ) i auto przegonione po Polsce w 7 dni od góry do dołu i powrót i masło było -może mniej ,ale było . Olej męczył się dość szybko . Poczytałem swego czasu ,że olej może mieć szybko kres swojego działania w tym zakresie ,chodzi o zawarte w nim deemul*ga*to*ry. Są oleje które są w stanie zneutralizować (przechować niejako w sobie wilgoć ,aż do je odparowania ) ,a są takie ,co szybko mają swój max i nie są w stanie tego zrobić . Co ciekawe ,że nie zawsze marka produktu o tym stanowi ,a to co ma w sobie ten lepki płyn . Na razie takie moje spostrzeżenia .Ten co używam i Selenia są kolorystycznie podobne -bursztyn lekko ciemnawy przy ok 7500 km ,różnią się masłem (Selenia miała ,ten nie )

wkk01
12-10-2020, 00:32
Ravenol jest dość niszowy - to niezbyt duża firma, ponoć niezależna od dużych koncernów. A ich olej w testach wychodzi nieźle - https://www.youtube.com/watch?v=VvYW5DWJBWE&t=702s&ab_channel=SergiuGabor

rajtkezjusz
12-10-2020, 13:34
Oglądałem testy -teraz sporo ludzi testuje na YT . Bardziej chodziło mi o niepodrabialność ,cena-produkt i brak wciskania produktu o innych parametrach niż napisane na butli ( pełno tych 100% syntetyków co są HC w cenie syntetyków co nie są HC ) .Oczywiście nie zawsze produkt HC będzie gorszy niż pełen syntetyk ,dobrze dobrane dodatki mogą to zniwelować ,zrównać . Ciekawi mnie test oleju zużytego np po przebiegu ok 15 tyś km ,jak tam z właściwościami (bo o to w tym chodzi ,aby olej w całym czasie użytkowania miał podobne właściwości jak ten wylany świeżo z butelki ) .

wkk01
12-10-2020, 15:55
Na tym kanale był test po przebiegu 13kkm, ale pojedynczy, więc mało miarodajny. Generalnie parametry były o 100% gorsze (tzn. wytarcie tego testowego kawałka metalu miało o 100% większą powierzchnię) niż przy nowym oleju.

rajtkezjusz
13-10-2020, 14:09
Widziałem ,ale strasznie czarny ten olej ,chyba z diesla . Ogólnie chwalą Motula -coś w tym jest ,zapewne mają rację . W innym pojeździe (diesel ) mam Motula niby syntetyka ,na razie jest ok -na pewno ciszej niż na Orlenie z tą samą normą (miał być też Ravenol aby porównać działanie w dieslu - ubytki ,dźwięki ,ale nie było tego typu oleju co potrzebowałem akurat na stanie magazynowym ,więc poszedł Motul ).Także 2 auta mam na Ravenolu (inne specyfikacje) ,jedno na Motulu i jedno na ...Oplowskim serwisowym (ten to cichy nie jest :) )

wkk01
13-10-2020, 14:38
Coś tam prowadzący wspominał, że to z diesla, i że prawdopodobnie sporo napędu wchłonął, dlatego dla mnie ten test jest mało miarodajny. Choć z drugiej strony pozwala na zrozumienie, dlaczego trzeba regularnie, i do tego dość często, wymieniać olej.

rajtkezjusz
14-10-2020, 01:45
Dzisiaj silniki są bardzo wysilone ,oleje mają bardzo dobre parametry i tak przekombinowane z atestami ,aprobatami itd ,że ciężko się połapać . Co ciekawe ,ale gdy zadzwonił do mnie kierownik ASO ws mojego negatywnego komentarza na google ,to pogadaliśmy chwilę i on powiedział ,że jeździ na innym oleju niż 0W30 (jak w moim jest wymagane) ,ale na 5W30 zdaje się . No ale ma dostęp do serwisu i wszelkich kombinacji z tym związanych . Mnie tylko ciekawi ,czy zastosowanie 0W40 byłoby możliwe (ma inną aprobatę ale ... )

krowka1978
14-10-2020, 01:54
Mnie tylko ciekawi ,czy zastosowanie 0W40 byłoby możliwe (ma inną aprobatę ale ... )
Pytanie, po co:?: Jest wymiennik ciepła, który ogranicza górną temperaturę oleju, więc po co te 40:?:


Co ciekawe ,ale gdy zadzwonił do mnie kierownik ASO ws mojego negatywnego komentarza na google ,to pogadaliśmy chwilę i on powiedział ,że jeździ na innym oleju niż 0W30 (jak w moim jest wymagane) ,ale na 5W30 zdaje się . No ale ma dostęp do serwisu i wszelkich kombinacji z tym związanych
Czego to nie powiedzą :lol: