PDA

Zobacz pełną wersję : Nie można odpalić cromy



Pablo37
30-04-2017, 13:36
Witam,

Taki przypadek, wracając do domu zaświeciła mi się na czerwono kontrolka od akumulatora pomyślałem coś z ładowaniem nie tak ale do domu nie daleko to dojadę, będąc już przy parkingu zapala się jednocześnie kontrolki od ABS i kontrolka AWARIA SYSTEMU ESP albo HILL HOLDER (obydwie żółto-pomarańczowe) a na końcu żeby było śmieszniej na czerwono zapaliła mi sie kontrolka od AWARI UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY. Auta już nie można odpalić. Może z ktoś z kolegów miał taki przypadek gdzie szukać czy przyczyną może być alternator? dodam że obroty były podwyższone około 1100 obr/min
Pacjent to CROMA 1,9 MultiJet 120 km 2007 r

kamilf
30-04-2017, 13:40
Alternator padl na moje oko - auto kolejno odlaczalo Ci systemy które zjadają prąd.
Podladuj akumulator który pewnie siadl, odpal i zmierz ladowanie.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Pablo37
30-04-2017, 13:43
oki Też tak myśle że to alternator dzięki za podpowiedź

Bulka159
30-04-2017, 13:56
Alternator na 100%. Miałem dokładnie to samo miesiąc temu. Diody padły.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Pablo37
30-04-2017, 14:50
Jaki koszt naprawy jeżeli można wiedzieć?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Poczytałem trochę na forum i jak inni koledzy piszą to wszystkie objawy spadły na alternator więc trzeba zrobić i tyle

Bulka159
30-04-2017, 16:12
Wyciągnąłem I włożyłem sam, regeneracja 250 zł w lokalnym serwisie alternatorow.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
30-04-2017, 18:00
Przypadlosc fiatowskich alternatorow. Padly diody prostownicze.
Same diody sa tanie jak barszcz, ale robocizna jest dosc droga. Ceny regeneracji altkow wahają sie od ok. 300 do 600zl.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

bob96
30-04-2017, 18:24
Wyciągnąłem I włożyłem sam,

Bulka159 Udzielisz jakieś podpowiedzi i dobrej rady na temat demontażu alternatora ?

Pablo37
30-04-2017, 18:35
A jak myślicie czy regulator napięcia mógł się spalić zamiast diód ?

Bulka159
30-04-2017, 18:51
Z tego co mi wiadomo i mówili mo w serwisie alternatorow, głównie w tych altkach padają właśnie mostki prostownice czyli diody.

wychodzi prawie bez problemów od góry pomiędzy kielichem a silnikoem. Filtr z obudową trzeba wyjac, odpiac przewody paliwowe od kielicha. Sam alternator bodajże na 2 srubach nasadka torx ale nie pamiętam rozmiaru. Trochę gimnastyki i wychodzi. A i wystarczy pasek poluzowac, dostęp do śruby napinacze najlepiej kluczem kopytkowym chyba 15.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Pablo37
30-04-2017, 18:54
Znalazłem taki wpis na forum kolegi Krysiek '' Fakt do wymiany regulatora trzeba wyjąć alternator, ale nie wypina się półosi. Wyciągasz go górą, między ścianą grodziową a dzwonem nadkola, trzeba trochę się po gimnastykować czas na wyciągnięcie to góra 40 min. Sam to robiłem kilka razy.Życzę powodzenia.''

Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/regulator-napiecia-28343/#ixzz4fkTbsbjp
Ja sam jutro zobaczę i dam znać jak i co

bob96
30-04-2017, 19:04
Dzięki za cenne wskazówki, co prawda u mnie altek jeszcze ładuje, ale wiedza przyda się na przyszłość :)

miras
30-04-2017, 20:25
Bulka159 Udzielisz jakieś podpowiedzi i dobrej rady na temat demontażu alternatora ?u mnie pęknięta była obudowa. Podjechałem do zakładu specjalizującego się w naprawach alternatorów i rozruszników, doliczyli mi do kosztu regeneracji 50 zł za montaż/demontaż.

michalpodroznik
01-05-2017, 20:58
Przy zdemontowanym altku w cromie najlepiej zrobic komplet: wymienic mostek prostowniczy, regulator napiecia, szczotki i sprawdzic stan techniczny lozysk.

Regulator napiecia wystepuje nawet chyba razem ze szczotkami.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

piniasty
02-05-2017, 22:33
Mialem to samo. Pech mnie spotkal w niemczech 260km od granicy. W slubicach wyjeli alt i poszedl do regeneracji. Koszt regeneracji 450 ale wymienili i mist prostowniczy i lozyska i wirnik. Glowna przyczyna u mnie bylo rozpadniete lozysko.

Wysłane z Tapatalk

jarcio21
03-05-2017, 00:33
A przy jakich przebiegach ja mam 206 tys i nie wiem czy to już czy jeszcze trochę?

michalpodroznik
03-05-2017, 20:31
Przy ok. 200 tys. trzeba się zajac altkiem tak dla świętego spokoju.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

jarokuc
03-05-2017, 23:02
Ja przy przebiegu 150.000 dwa razy altka wymieniałem. Pierwszy raz padł (obudowa pękła) przy 70000 i 4 m-ce temu przy przebiegu 145000 spalił się kompletnie.

Pablo37
08-05-2017, 12:34
Witam,
Autko zrobione jednak alternator padł a mianowicie mostek prostowniczy i regulator napięcia koszt z robocizną niecałe 380 zł.

CzarnyGD
08-05-2017, 13:23
Witam,
Autko zrobione jednak alternator padł a mianowicie mostek prostowniczy i regulator napięcia koszt z robocizną niecałe 380 zł.

Robocizna uwzględniała montaż/demontaż?

lisekg
08-05-2017, 15:41
Żywot alternatora jest uzależniony od stanu akumulatora... Im starszy ( mniejsza sprawność lub co gorsza uszkodzenie wewnętrzne - zwarcie między celami ) tym większe prawdopodobieństwo uszkodzenia alternatora ( alternator pracuje wtedy pod dużym obciążeniem i diody, obudowy, mocowania itp.. nie wytrzymują )... Radze zawsze sprawdzić stan akumulatora - napięcie spoczynku i prąd ładowania... czasami leczy się skutek a nie przyczynę :!:

Pablo37
10-05-2017, 19:42
Dokładnie montaż i demontaż + robocizna

michalpodroznik
10-05-2017, 20:26
To dobra cena. Ja placilem prawie 600,00zl brutto.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka