PDA

Zobacz pełną wersję : Skrzynia Biegów sedan 1,4



BZYK70
29-04-2017, 12:34
Jak w waszych pojazdach brzmi skrzynia? Czy nie macie wrażenia, że trochę wyje powyżej prędkości 70 km/h , wydaje mi się ,że wszystkie biegi wciskane do przodu 1,3,5 mają jakiś opór .

ffun
29-04-2017, 12:42
Co do oporu to prawda, ta skrzynia ideałem nie jest i biegi przy wyrzuceniu najpierw jest opór a potem jakby coś porywało je na miejsce. Pod tym względem skrzynia w moim poprzednim Punto była niemal idealna.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

MalcolmX
29-04-2017, 12:59
Jak w waszych pojazdach brzmi skrzynia? Czy nie macie wrażenia, że trochę wyje powyżej prędkości 70 km/h , wydaje mi się ,że wszystkie biegi wciskane do przodu 1,3,5 mają jakiś opór .

Co masz na myśli?
Jadąc prędkością powyżej 70 km/h wrzucasz biegi 1 i 3?

U mnie skrzynia działa idealnie. Porównując do innych nowych samochodów (np. Skoda, Peugeot, Citroen) jest płynna, nie szarpie.

JackTheNight
29-04-2017, 14:21
U mnie skrzynia biegów pracuje płynnie i bardzo lekko.
Prawy łokieć mam oparty na podłokietniku, a tylko dwoma paluszkami przerzucam biegi, żadnych oporów nie czułem - jak dla mnie
skrzynia jest rewelacyjna.

brylancik13
29-04-2017, 14:36
Mam podobne odczucia jak przedmówca, biegi lekko wrzucam trzymając łokiec na podłokietniku

Celnik
29-04-2017, 14:48
Ja tak od wczoraj zauważyłem jakby wieksze opory przy zmianie biegów. A 4 od samego początku (obecnie 1100km) wrzucić dynamiczniej to juz wiem że bez zgrzytu sie nie da. Trzeba to robić wolno. Ktoś pisał wcześniej że to kwestia regulacji w ASO, wybieram sie jakos w przyszłym tygodniu....

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

marnyd4d
29-04-2017, 18:48
U mnie też skrzynia działa idealnie

Robs
29-04-2017, 19:04
No co Ty Paweł.Niemożliwe :-) U mnie też wszystko OK.

ffun
29-04-2017, 19:17
U mnie żadnych zgrzytów nie ma ale w Punto biegi chodziły płynnie, może to kwestia przyzwyczajenia bo teraz tego nie zauważam. Zresztą Zachar podczas testów Tipo wskazywał na to samo.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Rafal79
29-04-2017, 23:59
Aczkolwiek mam 500l ale powiem wam, że jestem nie zadowolony z pracy skrzyni! - raz chodzi płynnie a drugiego dnia haczy, wyje i szarpie:smile:

tedybear
30-04-2017, 00:26
U mnie działa idealnie choć czasami mam problemy ze wstecznym że coś zazgrzyta ale to pewnie moja wina :)

dario123
30-04-2017, 00:37
U mnie działa idealnie choć czasami mam problemy ze wstecznym że coś zazgrzyta ale to pewnie moja wina :)

To nie Twoja wina, miałem 2 fiaty od nowości SC i Doblo i w każdym zgrzytała skrzynia na wstecznym, w doblo tak mocno że trzeba było najpierw wrzucić jakiś bieg a dopiero później wsteczny wtedy było ok. W tipo zaczyna być podobnie co jakiś czas zgrzyta wsteczny ale jak wbijałem np 1 i później wsteczny to jest ok. Któregoś dnia bylem w ASO z jakim innym problemem i powiedziałem o tej skrzyni, mistrz warsztatu wsiadł i wbija wsteczny i zgrzyt, drugi raz i zgrzyt na razie kazałem zostawić temat ale może kiedyś się nim zajmę (nie chce mi się z nimi ujadać)

krowka1978
30-04-2017, 08:56
Gdyby się przeczytało instrukcję obsługi, to by się wiedziało, jak włączyć wsteczny bez zgrzytu. Identycznie jest w grande Punto. Strona 109/111 instrukcji z aftersales. Nie ma za co.

OSTRZEŻENIE Bieg wsteczny można
włączyć tylko w samochodzie, który
całkowicie zatrzymał się. Przy
uruchomionym silniku, przed
włączeniem wstecznego biegu należy
odczekać co najmniej 2 sekundy
z wciśniętym do oporu pedałem
sprzęgła, aby uniknąć uszkodzenia kół
zębatych i zgrzytu

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


U mnie działa idealnie choć czasami mam problemy ze wstecznym że coś zazgrzyta ale to pewnie moja wina :)

Zgadza się, Twoja wina.

tedybear
30-04-2017, 12:01
Co My byśmy bez tej krówki zrobili :)
Dobrze, że wróciłeś :)
tak tak odrobina sarkazmu :)

marnyd4d
30-04-2017, 12:40
krowka1978 ma rację ja stosuję się o tej zasady i nic mi nie zgrzyta

dario123
30-04-2017, 13:35
Gdyby się przeczytało instrukcję obsługi, to by się wiedziało, jak włączyć wsteczny bez zgrzytu. Identycznie jest w grande Punto. Strona 109/111 instrukcji z aftersales. Nie ma za co.


(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Zgadza się, Twoja wina.

Instrukcje czytałem, nie pierwszy fiat, bieg też umie wbijać - żadna to filozofia, w serwisie tez powinni znać te zasady i umieć wbijać bieg, wiec coś jest na rzeczy. A tobie proponuje nająć się do serwisu, bo zupełnie jak bym ich słyszał.

slawcio74
30-04-2017, 14:01
Ja czasami też czuję lekkie chrupniecie wbijając wsteczny , a zasada odczekania i stania w miejscu znana mi jest od 1992 roku , czyli od momentu zrobienia prawo jazdy ....
Pozostał biegi wchodzą jak w masełko . Za to słyszę ciche miauczenie skrzyni na III i o ile się nie mylę V biegu .

krowka1978
30-04-2017, 14:29
Ja czasami też czuję lekkie chrupniecie wbijając wsteczny , a zasada odczekania i stania w miejscu znana mi jest od 1992 roku , czyli od momentu zrobienia prawo jazdy ....
Pozostał biegi wchodzą jak w masełko . Za to słyszę ciche miauczenie skrzyni na III i o ile się nie mylę V biegu .

Odczekania z wciśniętym sprzęgłem :) Samo odczekanie na postoju nic nie daje :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


A tobie proponuje nająć się do serwisu, bo zupełnie jak bym ich słyszał.
Z chęcią bym pracował, ale za droga dziwka że mnie :)

tedybear
30-04-2017, 16:01
Kasa jak kasa ale kto by z Toba krówka wytrzymał :P

WojnA00
03-05-2017, 10:54
Jak w waszych pojazdach brzmi skrzynia? Czy nie macie wrażenia, że trochę wyje powyżej prędkości 70 km/h , wydaje mi się ,że wszystkie biegi wciskane do przodu 1,3,5 mają jakiś opór .

Jeśli chodzi o biegi to u mnie na przykład jedyny problem to przy wbijaniu 5 biegu. Nie mogę maksymalnie w prawo dać drążka i tak jakby po ściance dać do przodu. W serwisie powiedzieli mi, że lepiej nie ruszać, żeby nie było gorzej, a ja osobiście przyzwyczaiłem się, nie jest to jakiś wielki opór.

krowka1978
03-05-2017, 16:59
Jeśli chodzi o biegi to u mnie na przykład jedyny problem to przy wbijaniu 5 biegu. Nie mogę maksymalnie w prawo dać drążka i tak jakby po ściance dać do przodu. W serwisie powiedzieli mi, że lepiej nie ruszać, żeby nie było gorzej, a ja osobiście przyzwyczaiłem się, nie jest to jakiś wielki opór.

W Twoim przypadku zapewne kwestia regulacji jednej linki, chwila roboty, nic się nie zepsuje.

DamianoZaw
03-05-2017, 18:17
Testowałem wbijanie wstecznego. Rzeczywiście, gdy samochód stoi, po wciśnięciu sprzęgła trzeba tą chwilkę (2s) poczekać i wtedy nic nie zgrzyta. Gdy wbija się od razu to zgrzyta.

mis888
03-05-2017, 19:23
Testowałem wbijanie wstecznego. Rzeczywiście, gdy samochód stoi, po wciśnięciu sprzęgła trzeba tą chwilkę (2s) poczekać i wtedy nic nie zgrzyta. Gdy wbija się od razu to zgrzyta
Hehe, tez dziś sprawdzałem. I to czy na ręcznym podbija gaz - nie podbija

tedybear
04-05-2017, 15:02
rzeczywiście szacun dla krówki z tymi dwoma sekundami odczekania na wbicie wstecznego.
kuźwa czytałem instrukcję ale myślałem że umiem wbijac wsteczny a tu taki ZONK - jak wiesniak to wieśniak
Nigdy bym nie pomyślał o odczekaniu dwóch sekund - działa jak igiełka :)
Krówka pomimo Twojego sarkazmu, niechęci do całego świata i założenia że każdy to idiota (wnioskuje to po Twoich odpowiedziach na forum)to i tak DZIĘKUJĘ :)

DamianoZaw
04-05-2017, 15:46
Dziś czytałem instr. obsługi tipo 1.4 i jest tam uwaga o min 2s przed wrzuceniem wstecznego. Natomiast jego wbicie jest opisane na odwrót: najpierw pierścień w górę i wbić jak jedynkę a nie jak szóstkę.

kmlnvm
04-05-2017, 20:02
Nie wiem czy temat był poruszany, ale na postoju wciskając samo sprzęgło bez wbijania biegów w pewnym momencie - przynajmniej u mnie - słychać takie przytłumione kliknięcie i czuć lekką wibrację. Nie jestem pewien czy tak powinno być, w żadnym aucie sprzęgło takiego dźwięku nie wydawało, a też nie pamiętam czy od nowości tak jest. Byłby ktoś tak uprzejmy sprawdzić u siebie?

krowka1978
04-05-2017, 20:43
Dziś czytałem instr. obsługi tipo 1.4 i jest tam uwaga o min 2s przed wrzuceniem wstecznego. Natomiast jego wbicie jest opisane na odwrót: najpierw pierścień w górę i wbić jak jedynkę a nie jak szóstkę.

Wszystko zależy od zastosowanej skrzyni. R tak jak jedynkę włącza się w sześciobiegowej lub pięciobiegowej np. Opla. 5-biegowe Fiata R mają tylko w miejscu 6.

DamianoZaw
04-05-2017, 21:03
Tylko że to instrukcja fiata tipo a nie innego samochodu. Skoro fiat myli się w tak banalnej kwestii, to pytanie - gdzie jeszcze się pomylili ?

Zbych04
04-05-2017, 21:51
Tylko że to instrukcja fiata tipo a nie innego samochodu. Skoro fiat myli się w tak banalnej kwestii, to pytanie - gdzie jeszcze się pomylili ?
Tipo 1.6 M-Jet ma wsteczny przy 1-szym biegu.

https://d-mf.ppstatic.pl/art/da/fq/b68fhr4g4wkgokw4ccs8g/dsc_0041.1200.jpg

kmlnvm
17-05-2017, 19:52
Ostatnio zaobserwowałem że sprzęgło wydaje dosyć dziwne i co raz to głośniejsze "stuki", przy wciskaniu i puszczaniu jest dokładnie wyczuwalny moment kiedy tak się dzieje. Zamierzam podjechać w tym tygodniu z tym do ASO. Na liczniku ledwo 8700km. Trochę chyba za szybko żeby coś się zużyło :|

kmlnvm
18-05-2017, 19:14
Byłem dzisiaj w ASO, mimo że sytuacja się trochę uspokoiła, nie wiem czy to od temperatury, czy od ilości przejechanych km na danej trasie, nie mam pojęcia. Pan się przejechał, powiedział że na razie nic złego się nie dzieje i mam obserwować czy się nasila i w razie czego raz jeszcze podjechać.

dziadeck
10-06-2017, 23:16
Byłem dzisiaj w ASO, mimo że sytuacja się trochę uspokoiła, nie wiem czy to od temperatury, czy od ilości przejechanych km na danej trasie, nie mam pojęcia. Pan się przejechał, powiedział że na razie nic złego się nie dzieje i mam obserwować czy się nasila i w razie czego raz jeszcze podjechać.
Jak sprawa z tym stukaniem wygląda u Ciebie,? jak to usłyszałem dzisiaj u siebie (4000 km) na luzie jak się wciśnie sprzęgło i szybko puści to słychać pukniecie, nie będę panikowal bo po za tym biegi wchodzą , wszystko ok, chyba się nie rozleci. ;-)

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

kmlnvm
11-06-2017, 02:07
Na razie jest ok, czasem słychać stuknięcie ale nie nasila się. Nie zaobserwowałem też żadnej zależności kiedy się tak dzieje. Za miesiąc pewnie pierwszy przegląd więc wspomnę raz jeszcze o tym w ASO.

dziadeck
11-06-2017, 13:49
Na razie jest ok, czasem słychać stuknięcie ale nie nasila się. Nie zaobserwowałem też żadnej zależności kiedy się tak dzieje. Za miesiąc pewnie pierwszy przegląd więc wspomnę raz jeszcze o tym w ASO.
To stukniecie słychać u mnie jak się szybko puszcza sprzęgło i tylko na odpalonym silniku. Gdzieś czytałem czy slyszalem na YouTube że to typowe dla fiatow, oby się nie nasilalo i nie rozpadło podczas podróży wakacyjnej.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Tipex
11-06-2017, 19:05
Hej.
U mnie 2 stawia opory.
W trakcie dynamiczniejszego ruszania zgrzyta bieg 2.
Bardzo irytujące. Myślicie że to jest wina regulacji?

Rafal79
11-06-2017, 23:53
Te stuknięcia przy puszczaniu sprzęgła to dźwięk jaki wydaje łapa docisku sprzęgła....z doświadczenia powiem że miałem to w stilo....chyba taka konstrukcja sprzęgła made by Fiat ( przyznam że nie podoba mi się też to).Żółta kartka dla Fiata:zolta::zolta:

chudar
12-06-2017, 10:51
U mnie jest to samo. Jeśli na występuje tylko odpalonym, to nie łapa, łapy "nie interesuje" czy silnik pracuje, czy nie. Wg. mnie to luzy między zębatkami, w momencie gwałtownego zasprzęglenia następuje szarpnięcie całym tym niezbyt udanym bajzlem i stąd ten odgłos.
Inna sprawa że olej jest rzadki jak woda nawet w temp. pokojowej, co nie jest bez wpływu na odgłosy.

Mnie natomiast niepokoi coraz głośniejsza praca na trzecim biegu i słyszalna na innych biegach. Temat podejmę po Bożym Ciele, zobaczymy co powie Pan Fachowiec.

Znam te skrzynie w wersji pięciobiegowej i powiem że mimo trochę kowalskiego wykonania (luzy międzyzębatkowe oraz osiowe, pod warunkiem wymiany oleju co 40-50 tys. km skrzynia powinna wytrzymać tyle co samochód bez grzebania w niej.

rafal.benitez
12-06-2017, 12:22
Ja w obecnym samochodzie chciałem wymienić olej w skrzyni manual to mi ASO powiedziało ze tylko w automat wymieniają. Dzwoniłem do innych dużych firm i to samo. Mój mechanik mi tez powiedział ze on nie wymienia i jego samochody niektóre maja 350k km i śmigają. Powiedział ze jeśli bardzo chce to przy wymianie sprzęgła mi wymieni. Ja mam teraz 185k km i biegi wchodzą jak w masło na oryginalnym sprzęgle jeszcze -90%miasto i korki.


Sent from my iPhone using Tapatalk

chudar
12-06-2017, 12:57
Ja nie piszę o skrzyniach różnych samochodów, piszę konkretnie o skrzyni C514.510. Bywały problemy z łożyskami i mechanizmem rónicowym . W egzemplarzach gdzie olej był wymnieniany chociaż co 50 kkm problem nie wystąpił.
Producenta (gwaranta) samochód interesuje przez 2 lata i to, jak pokazuje praktyka, dość wybiórczo.
Jak ktoś nie wierzy że olej w skrzyni biegów nie jest wieczny, niech po okresie docierania go spuści, zostawi na kilka dni w przezroczystym naczyniu i sprawdzi co jest na dnie.

Gdy skrzynia biegów zaczyna sprawiać problemy to na wymianę oleju a nawet na naprawę jest za późno.
Zaznaczam, że jest to moje zdanie i nie zamierzam wdawać się w polemikę ani niczego udowadniać.

krowka1978
12-06-2017, 13:14
Nie rozumiem, jaki jest problem dla mechaników? Chwila roboty. Klient chce, więc dziwne. W moim GP w C514.5 wymieniałem już 3 razy (aktualnie 185tyś. km).

rafal.benitez
12-06-2017, 13:17
Nie rozumiem, jaki jest problem dla mechaników? Chwila roboty. Klient chce, więc dziwne. W moim GP w C514.5 wymieniałem już 3 razy (aktualnie 185tyś. km).

Ile taki koszt wymiany w skrzyni Fiata - bo rozumiem ze to jakiś specjalny olej jest ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ffun
12-06-2017, 13:54
Na pewno jakąś Tutela i to drogie nie jest. W Punto też kilka razy wymieniłem i to było nawet zapisane w instrukcji.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

marx30
12-06-2017, 14:00
Jak w waszych pojazdach brzmi skrzynia? Czy nie macie wrażenia, że trochę wyje powyżej prędkości 70 km/h , wydaje mi się ,że wszystkie biegi wciskane do przodu 1,3,5 mają jakiś opór .
Poregulować cięgna (komora silnika za akumulatorem).

krowka1978
12-06-2017, 14:28
Ile taki koszt wymiany w skrzyni Fiata - bo rozumiem ze to jakiś specjalny olej jest ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Olej przekładniowy Tutela Technyx. Zajrzyj do instrukcji, będziesz dokładnie wiedział co i ile. Sam olej to maks 130zł, o ile dobrze pamiętam.

rafal.benitez
12-06-2017, 14:34
Olej przekładniowy Tutela Technyx. Zajrzyj do instrukcji, będziesz dokładnie wiedział co i ile. Sam olej to maks 130zł, o ile dobrze pamiętam.

Dzięki za info. W moim obecnym samochodzie nie ma o tym wzmianki i ASO tutaj tego nie robi. Ale co marka to inne zalecenia. Jak odbiorę Tipo to poczytam lekturę ;) koszty żadne biorąc pod uwagę ze raz na 50k km. Pozdrawiam.


Sent from my iPhone using Tapatalk

chudar
12-06-2017, 16:55
Są lepsze i tańsze oleje niż fiatowski szczoch.

krowka1978
13-06-2017, 10:55
Są lepsze i tańsze oleje niż fiatowski szczoch.

Może poprzesz tezę dowodowo? Na sieci są testy oleju Tutela Technyx na przykładzie skrzyni padaki M32 i złego zdania o tych "szczochach" nie mają, są testy również oleju GM na tej samej padace. Na tych "szczochach" w skrzyni ludzie jeżdżą bez wymiany po ponad 300tyś. km, albo lepiej. Co w takim razie jest według Ciebie lepsze? Mądrego nic nie napisałeś. Rozwiń proszę przed forumowiczami swoją "złotą" myśl, jestem bardzo ciekaw informacji.

chudar
13-06-2017, 12:59
Po pierwsze do skrzyni wersji 1.4 zalecany jest Tutela Transmision Gearforce 75W GL-4 nie Tutela Technyx, jeśli już jesteśmy tacy skrupulatni jak ginekolog przy skrobance.

O wiele lepsze parametry ma np. Motul Gear 300 75W-90 GL-4/GL-5, kosztuje tyle samo, najwyżej parę złotych więcej, a dobre właściwości smarujące zachowuje w o wiele wyższej temperaturze niż fiatowski szczoch 75W.

Uważam ze TTG 75W jest o wiele za drogi na to co ma do zaoferowania.

krowka1978
13-06-2017, 14:32
Dobra, z nazwą oleju pomyliłem się, napisałem, że trzeba zajrzeć do instrukcji, żeby się upewnić, Technyx leje się do skrzyni w GP, 5 i 6 biegowej.
Nadal nie udowodniłeś, że "szczoch" jest be. Porównujesz go z tylko i wyłącznie z Motulem, który ma inne parametry lepkościowe. Co takiego gorącego jest w skrzyni?

chudar
13-06-2017, 15:46
Po pierwsze myślę że mógłbyś zmienić ten protekcjonalny ton nadętego belfra, nie jesteśmy w szkole.

Po drugie, jak napisałem kilka postów wyżej, nie zamierzam tutaj niczego udowadniać, wyrażam tylko własne zdanie w kwestiach w których mam jakieś doświadczenie.

Znam przypadki gdy mocno rozgrzane długą jazdą skrzynie zaczynały haczyć, zjawisko to nie występowało na skrzyni zimnej lub średnio rozgrzanej.
Po spuszczeniu rzadkiego fiatowskiego szczocha i zastąpieniu go olejem którego nie tyle nazwę, co parametry wymieniłem powyżej, zjawisko to nie występowało, nie mówiąc już o cichszej pracy.

Jak nie wiesz co gorącego jest w skrzyni biegów, pojedź kilkadziesiąt km w upalny dzień, zatrzymaj samochód, podnieś maskę i dotknij obudowy.

krowka1978
13-06-2017, 19:14
Trafiłeś w sedno. Wyrażasz tylko własne zdanie. Mi nie zdarzyło się w żadnym aucie, w tym w starym UNO, żeby praca skrzyni zmieniała się pod wplywem temperatury. Nic nie napisałeś o stanie technicznym skrzyni, przebiegu. Dla mnie po prostu jeździłeś szrotami, w których inne parametry lepkosciowe ukrywaly zly stan synchronizatorów. Jaki był poziom oleju też jest niewiadomą.
Wiele mądrości na forach ludzie piszą, w tym np. "do silnika wchodzi niecałe 3l oleju, a po przechyleniu 4".
Co do gorącej obudowy skrzyni to zabłysnąłeś, szacun. Myślałem, że chociaż wejdziesz na wyżyny i napiszesz o łożyskach, nacisku na nie i zęby zebatek.


Podsumowując, moje obydwa auta jeżdżą na fiatowskich "szczochach" i dobrze mi z tym. Jesli coś zacznie się dziać, to będę naprawiał - taka drobna różnica w podejściu.

marnyd4d
13-06-2017, 21:11
Mi nie zdarzyło się w żadnym aucie, w tym w starym UNO, żeby praca skrzyni zmieniała się pod wplywem temperatury.

Ja jednak w mroźne dni czuję dość znaczną różnicę w pracy skrzyni biegów więc temperatura chyba jednak ma znaczenie:smile:

krowka1978
13-06-2017, 21:18
Ja jednak w mroźne dni czuję dość znaczną różnicę w pracy skrzyni biegów więc temperatura chyba jednak ma znaczenie:smile:

Nie wprost zakładałem "wysokie" temperatury/wzrost temperatury, o czym pisał chudar. Brawo za czujność :smile: Rozumiem, że zgrzytów nie ma?

tedybear
13-06-2017, 23:58
Yezu ja już wiem czego mi brakowało - nie brakowało mi kebaba po nocnych baletach, nie brakowało mi mocy w moim TIPKu, nie brakowało mi ostatnio sexu a brakowało mi tych słownych przepychanek Krówka vs wszyscy :)
Krówka normalnie AJLOWIU :)

krowka1978
14-06-2017, 07:34
Yezu ja już wiem czego mi brakowało - nie brakowało mi kebaba po nocnych baletach, nie brakowało mi mocy w moim TIPKu, nie brakowało mi ostatnio sexu a brakowało mi tych słownych przepychanek Krówka vs wszyscy :)
Krówka normalnie AJLOWIU :)

Jakie wszyscy? Jeśli ktoś pisze o szczochach, nie podając na to dowodu, to przepraszam. Ja też mogę jeździć ruiną, w której skrzynia czy tylny most rzęzi i dolać mieszaninę trocin z motodoktorkiem (tak kiedyś robiono, a potem na giełdę). Jeśli ktoś nie potrafi poprzeć swojej tezy dowodowo, a ma tylko swoją opinię, to coś jest nie tak.

Dodam jeszcze, że zmiana oleju w skrzyni na olej innej lepkości niż zaleca producent jest, jak dla mnie, tym samym, co zmiana lepkości oleju w silniku na wyższe wartości, gdy bierze olej. Przedłużeniem, a nawet wręcz przeciwnie, przyspieszeniem agonii silnika.

Motul, wiadomo, oleje z wyższej półki, ale pisanie, że Tutela to szczoch, to lekkie nadużycie. Przede wszystkim tego FIAT nie produkuje, polecam sprawdzić na etykiecie. Selenię produkuje Petronas, nie FIAT. Tutelę? Petronas. Firma z Malezji, więc co ma to wspólnego z FIAT-em (umowy handlowe pomijam)? FIAT tylko składa auta, bo podzespoły również inni produkują.

chudar
14-06-2017, 12:52
Nie, ja wysiadam...

Pisząc "szczoch" mam na myśli to, że jest rzadki.
Pisząc "fiatowski" mam na myśli to, że zaleca go fiat.
To chyba oczywiste dla przeciętnie inteligentnego człowieka.

To nie jest zmiana na olej o innej lepkości, tylko zmiana na olej zachowujący właściwości smarne do wyższej temperatury, co dobrze świadczy o jego jakości.
Jak za 18 zł. masz do wyboru myśliwską i zwyczajną to co kupisz?

O moje rzęchy się nie martw, na cztery które w życiu kupiłem trzy były nowe, a jeden używany w stanie BDB.

Spostrzeżenia które opisuję poczyniłem na warsztacie gdzie dorabiałem sobie latami, jeśli mam czas i chęci dorabiam nadal, naprawiało się też skrzynki przekładniowe C514. w wersji 510 i 513.

Te bardzo proste skrzynie mają problem z powtarzalnością - jedne pracują głośno od nowości i innych nie słychać po 150000 km. Zdarzała się głośno pracująca przekładnia główna po obu stronach zębów wyglądająca wzorcowo. Nie wiem za czego to wynika - w środku skrzynie wyglądają dobrze.
Dlatego można spróbować zastosować lepszy olej.
Nigdzie nie pisałem o wyrypanych synchronizatorach, łożyskach i niskim stanie oleju.

Jako ciekawostkę powiem że w starszych dokumentacjach dla skrzyń w wersjach 510, 513 i 610 producent zalecał olej SAE 80W EP.

Rafal79
14-06-2017, 13:26
Na podstawie autopsji: kiedyś w moim stilo 1.4 95km zmieniłem fabryczny olej na dedykowany do tej skrzyni Motul - zmiana oleju miała wyciszyć trochę łożyska oraz poprawić zmianę biegów - efekt poprawy nie zauważalny a nawet mogę powiedzieć, że zanim nagrzał się olej w skrzyni to biegi wchodziły gorzej niż na Tuteli. Więc stwierdzam, że Tutela nie jest taka zła. Pozdrawiam

krowka1978
14-06-2017, 15:37
Te bardzo proste skrzynie mają problem z powtarzalnością - jedne pracują głośno od nowości i innych nie słychać po 150000 km.

Czyli trafiła mi się dobra C514 w GP, bo prawie 186tyś.km i jest cicha. Jedyny problem jaki z nią mam, nie ja jeden, to problem z osprzętem, a dokładniej nieszczęsnym uszczelniaczem wybieraka.

kjk
14-06-2017, 16:13
Przede wszystkim tego FIAT nie produkuje, polecam sprawdzić na etykiecie. Selenię produkuje Petronas, nie FIAT. Tutelę? Petronas. Firma z Malezji, więc co ma to wspólnego z FIAT-em (umowy handlowe pomijam)? FIAT tylko składa auta, bo podzespoły również inni produkują.
Petronas kupił firmę Fiat Lubrificanti Selenia w 2008 roku, więc jednak powiązania Selenii z Fiatem są jeszcze całkiem świeże :-)

krowka1978
14-06-2017, 16:50
Petronas kupił firmę Fiat Lubrificanti Selenia w 2008 roku, więc jednak powiązania Selenii z Fiatem są jeszcze całkiem świeże :-)

Cóż, ale to jest już inna firma. To był czas, gdy FIAT miał problemy finansowe i odbijał się od dna modelami Panda i Grande Punto.

NetNet
15-06-2017, 22:08
A może na autogutti.pl (https://autogutti.pl) znajdziesz nową?

pasztet83
31-07-2017, 16:04
A u mnie przy zmianie z 1 na 2 bieg jest tak jakby dziura(chwila zawachania auta)też tak macie?Przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi,kolo 3000tys.?

jaszy
31-07-2017, 17:52
Pisaliśmy tu już strasznie dużo o tej "dziurze" - jedni twierdzą, że u nich tego nie ma, inni piszą, że TTTM, jeszcze inni podawali sposoby walki (odpowiednia koordynacja pracy nóg). Sam jestem strasznie ciekawe jak to będzie - odbieram mój egzemplarz w środę ;)

Semper
31-07-2017, 20:31
Nie chodzi o obroty tylko o to by na moment nie zdławić silnika przez zbyt szybkie odpuszczenie sprzęgła. Przynajmniej z moich obserwacji. Pierwsze 3 biegi są bardzo krótkie i naprawdę nie ma żadnej dziury!

kmlnvm
31-07-2017, 21:24
Jak ktoś ma problem, niech odwiedzi hamowanie i specjalista sprawdzi czy rzeczywiście macie dziurę ;)

pasztet83
31-07-2017, 21:34
Czyli jaka najlepsza technika jazdy na tą dziurę?

ffun
04-08-2017, 13:50
Dziury należy omijać [emoji1] a tak serio trzeba trochę pojeździć i zmieniać biegi dynamicznie, nie za nisko, najlepiej tak w okolicy 2 tyś. Ja przynajmniej już niczego takiego nie odczuwam. Jeździ się przyjemnie i zawsze jesteś pierwszy spod świateł [emoji14]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Semper
04-08-2017, 16:17
Dziury należy omijać [emoji1] a tak serio trzeba trochę pojeździć i zmieniać biegi dynamicznie, nie za nisko, najlepiej tak w okolicy 2 tyś. Ja przynajmniej już niczego takiego nie odczuwam. Jeździ się przyjemnie i zawsze jesteś pierwszy spod świateł [emoji14]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Uuu 2k ... W wolnossaku trzeba wyżej podkręcić

ffun
04-08-2017, 17:02
Mea culpa, nie doczytałem, mam TJet. Pomińcie ten komentarz

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Maniek_wroc
08-08-2017, 23:55
Zmiana biegu w benzynie przy 2 tyś ? ....chyba ci się coś pomyliło ... dla wszystkich nie umiejących zmieniać biegów mam prostą receptę ..... zmieniajcie biegi w taki sposób aby po zmianie biegu na obrotomierzu było przynajmniej 2tyś obrotów ... wasze problemy się skończą ... i nie będzie miało znaczenia do jakiego samochodu wsiądziecie ... standardowo w benzynie zmiana biegu w okolicach 3 tyś/obr. ale jak masz skrzynie z krótką jedynką a dłuższą dwójka trzeba podkręcić wyżej np. 3,5 tyś wtedy po zmianie masz ok 2tyś i jak naciskasz gaz auto żwawo przyśpiesza ... zbyt wczesna zmiana biegu powoduje problemy z brakiem mocy ... trzeba to sobie wyczuć w każdym aucie.

tedybear
09-08-2017, 00:05
Ja nie mam dziury, przynajmniej nie zauważam albo mam niezłą koordynację nóg z ręką która biegi zmienia :)
ja zmieniam biegi 3000 i wyżej nawet do 4000 i u mnie nic wspomnianego wcześniej nie występuje :)

ZAFFERANO
09-08-2017, 02:18
Wiecie jak to jest z dziurą ??? Tak samo jak z du...pą!!! Każdy ma swoją... w du....pie!!!! Śmieszy mnie już ten temat :) Wciskać gaz zmienać bieg dynamicznie a nie jak ciota i żadnej dziury nie ma :D

andrzej.durzy
12-08-2017, 00:35
Dokładnie jak kolega wyżej, po zmianie biegu wciskamy gaz i samochód jedzie. Kupiliście słabe 1.4 (tak jak ja) więc trzeba go "deptać" , żeby jechał, proste.

marx30
12-08-2017, 00:56
Dokładnie jak kolega wyżej, po zmianie biegu wciskamy gaz i samochód jedzie. Kupiliście słabe 1.4 (tak jak ja) więc trzeba go "deptać" , żeby jechał, proste.
A ja sie upieram ze po pierwsze zmulenie jest, po drugie nie wynika z mocy silnika tylko kij wie z czego (pewnie norm euro). Ten silnik ma rozne oblicza w zaleznosci od mapy odpowiedzi przepustnicy. I nie tylko ten bo tak samo popieprzyli w 1.4 8V

Semper
12-08-2017, 08:16
A ja sie upieram ze po pierwsze zmulenie jest, po drugie nie wynika z mocy silnika tylko kij wie z czego (pewnie norm euro). Ten silnik ma rozne oblicza w zaleznosci od mapy odpowiedzi przepustnicy. I nie tylko ten bo tak samo popieprzyli w 1.4 8V

Aż nie chce mi się wierzyć że chciało się im coś naknocić akurat w Twoim egzemplarzu. Mój dalej jeździ dobrze.

Celnik
12-08-2017, 14:12
A ja sie upieram ze po pierwsze zmulenie jest, po drugie nie wynika z mocy silnika tylko kij wie z czego (pewnie norm euro). Ten silnik ma rozne oblicza w zaleznosci od mapy odpowiedzi przepustnicy. I nie tylko ten bo tak samo popieprzyli w 1.4 8VAle to uważasz że pomogła by na przykład adaptacja przepustnicy w ASO? Bo dziurę i ja odczuwam...

tko17
12-02-2018, 15:35
5000 km zrobiłem i zaczął się opór przy zmianie z 1 na 2. Dwójka wchodzi tak jakby na dwa razy i tak jakby wajche coś lekko blokowało. Nie wbijam na siłę tylko czekam aż pyknie raz opór i dwa. Szczególnie jest widoczne na zimnej skrzyni. Jak się rozgrzeje to widoczne przy starcie ze świateł jak wyjdę na 3tys , jak poniżej 2,5 to nie. Umówiłem się w serwisie na przyszły tydzień, kazali nasmarować wybierak linki -- nie pomogło. Miał tak ktoś, wyrobi się ta skrzynia , jakieś pomysły. Inne biegi wskakują jak w masło tylko ta dwójka. Nie było tego wcześniej, z autem obchodziłęm się jak z jajkiem.

TajniaQ007
13-02-2018, 13:41
U mnie po 5k km zaczęło się specyficzne "zgrzytanie" przy przejściu z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg. Dźwięk mogę opisać tak jakby coś w aucie pękało/łamało się. (oczywiście nie dosłownie)

Jak całą sekwencję odpuszczania sprzęgła i dodawania gazu przeprowadzam baaardzo powoli to efekt zgrzytu nie występuje.
Albo nie potrafię zmieniać biegów, albo sprzęgłu zaczyna odp*****lać... jednak wcześniej tak nie było.

tko17
13-02-2018, 14:17
U mnie po 5k km zaczęło się specyficzne "zgrzytanie" przy przejściu z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg. Dźwięk mogę opisać tak jakby coś w aucie pękało/łamało się. (oczywiście nie dosłownie)
Byłeś z tym w serwisie? U mnie tylko jak dwójka wchodzi coś takiego jest jakby lewarek po czymś ocierał, opór i pyk wchodzi 2. 2 wchodzi jak 1 i wsteczny z oporem a tego nie było na początku. Kazali przesmarować wybierak i linki, nie pomogło.

Robs
13-02-2018, 14:29
TajniaQ007 jedź do ASO niech sprawdzą poduszkę skrzyni biegów.U mnie po wymianie cisza.

tko17
13-02-2018, 14:32
Robs mam pytanie. Z którymi biegami był problem, napisz jak to sie obajwiało.

Robs
13-02-2018, 14:38
Nie miałem problemu z biegami tylko był stuk przy zmianie z 1 na 2 i tylko przy ruszaniu i skręcaniu autem szczególnie w lewo to było słychać.Takie dwa pojedyńcze stuki przy wysprzęglaniu z tych biegów.Wymienili na gwarancji poduszkę skrzyni i tą górna poduszkę silnika.

TajniaQ007
13-02-2018, 15:05
Nie byłem bo w serwisie nigdy nic nie widzą i nie słyszą (Pol-car, Poznań-Antoninek niepozdrawiam). Wszystko igła, a ja się pewnie nawciągałem białego proszku.

Za półtora miesiąca jadę na pierwszy przegląd i wtedy przycisnę kilka tematów, ale to już w innym ASO. Może to faktycznie poduszki, bo już kilka osób tu zgłaszało problemy i mieli wymieniane.

nofix
14-02-2018, 08:06
Tipo to wozidlo dla stabilnych emocjonalnie i nudnych 40+. Podczas spokojnej, dostojnej i kotemplacyjnej jazdy żadne dziury nie występują. Amatorzy szybkiej zmiany biegów niech odpalą sobie jakąś gierkę na konsolce a kluczyki proszę oddać tacie.

TajniaQ007
14-02-2018, 09:51
Tipo to wozidlo dla stabilnych emocjonalnie i nudnych 40+. Podczas spokojnej, dostojnej i kotemplacyjnej jazdy żadne dziury nie występują. Amatorzy szybkiej zmiany biegów niech odpalą sobie jakąś gierkę na konsolce a kluczyki proszę oddać tacie.

Co wniósł Twój post w tym temacie? Marne prowo stabilny emocjonalnie dziadku.

tko17
14-02-2018, 11:57
Chyba poznałem rozwiązanie chaczenia na 2. Zostawiam zawszez auto na 1 na postoju. Pomyslałem żeby zostawić na luzie i zobaczyć czy coś się zmieni. I dziś rano nie było chaczenia nic zero. Obstawiam że zamarzala linka.

krowka1978
14-02-2018, 12:52
Pomyslałem żeby zostawić na luzie i zobaczyć czy coś się zmieni.
Nie przyzwyczajaj się do tego :wink:

tko17
14-02-2018, 16:02
Nie przyzwyczajaj się do tego :wink:
Bo?

krowka1978
14-02-2018, 16:09
Bo?

Ręczny bywa zawodny, więc kiedyś można się zdziwić. Kilka przypadków osobiście widziałem, po i w trakcie zjazdu.

tko17
14-02-2018, 16:28
Klina mam na kole zapasowym :)

krzychu.f102
14-02-2018, 21:57
U mnie nówka po wyjeździe z salonu 5 i 6 bieg wchodzi z dużym oporem. Przejechane teraz 100 km i nadal to samo. Zmiana biegu z 1 na 2 tzw dziura jak już o tym pisano. Jeżdżę od 30 lat różnymi samochodami i tego nie doświadczyłem.W Sienie 1,2EL dopiero po 17 latach 1 i 2 zaczęły wchodzić z oporem, a w Citroenie Saxo po 10 latach więc na swoim nowym Tipku trochę się zawiodłem, ale mimo to jestem zadowolony bo jest piękny i funkcjonalny.

marx30
14-02-2018, 22:04
Do regulacji. Ta skrzynia az tak tragiczna nie jest. W saxo to dopiero byl patent dolna czesc drazka z kulką byla nieoslonieta pod podwoziem. Zbieral sie tam syf a po deszczu dostawalo poslizgu i biegi wchodzily lepiej.

krzychu.f102
14-02-2018, 22:09
Trochę boje się by nie było gorzej gdy mechanicy z ASO włożą tam swoje ręce. Nie wiem na czym ma polegać ta regulacja czy dużo będą rozbierać?

kjk
14-02-2018, 22:11
Trochę boje się by nie było gorzej gdy mechanicy z ASO włożą tam swoje ręce. Nie wiem na czym ma polegać ta regulacja czy dużo będą rozbierać?
Nie przesadzaj. ASO aż tak tragiczne nie są, przynajmniej nie wszystkie. Regulacja biegów to dość prosta sprawa. Ostatecznie można się poskarżyć wprost do FCA.

krzychu.f102
14-02-2018, 22:26
Zawsze po wizycie w ASO musiałem do nich wracać bo było coś nie tak niby drobiazgi ale np. nie przykręcili linki prędkościomierza innym razem źle napięty pasek rozrządu itd.no i te ceny z kosmosu. Potem już omijałem ASO, a teraz znów się zacznie zabawa.

marx30
14-02-2018, 23:11
Za aku pod pompą hamulcowąsą regulowane zaczepy ciegien. Trzeba wyciagnac aku. Tam sie reguluje takim zatrzaskiem tak aby dobrze wchodzily zarowno 1 i 2 oraz 5 i 6. Jak sie przegnie w jedna strone to nie wchodzą plynnie te po drugiej. 3 i4 zwykle wchodza dobrze. Wiec DIY:).

krzychu.f102
14-02-2018, 23:29
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

tko17
26-02-2018, 11:22
Czy jak 6 na postoju nie wchodzi to to jest normalne? W czasie jazdy jest ok , tylko na postoju

marx30
26-02-2018, 11:26
Czy jak 6 na postoju nie wchodzi to to jest normalne?
Nie jest

ksz_sz
11-06-2018, 13:12
Witam
Mam pytanie do Was. Jestem świeżo po wymianie łożysk mechanizmu różnicowego na gwarancji i czy u Was też w ok. 70 km/h i po puszczeniu gazu na 5 biegu a potem tocząc się na luzie coś delikatnie świszczy? Jakby od skrzyni biegów? Mam wrażenie że nie miałem tego przed naprawą.

drucikfiat
13-06-2018, 10:24
Coś zepsuli.

ksz_sz
14-08-2018, 08:16
Witam
Jestem po wymianie skrzyni biegów po nieudanej naprawie mechanizmu różnicowego i mam do Was pytanie. Czy w waszych autach też skrzynie na 2 i 3 biegu troszkę wyje jak schodzi z obrotów poniżej 2 tys?

Qvadrat
14-08-2018, 08:19
Masz 95KM?

ksz_sz
14-08-2018, 08:38
Tak mam 95 KM. Skrzynia wstawiona nówka zrobiłem na niej 2 tys km. Od początku tak było po wymianie.

andijaw
14-08-2018, 09:38
Ja niczego takiego nie wychwyciłem u siebie. Nie miałeś czegoś takiego przed awarią na poprzedniej skrzyni?

ksz_sz
14-08-2018, 09:54
Właśnie wydaje mi się że nie miałem. Dlatego zwróciłem na to uwagę. No nic, umawiam się na serwis i porównamy z innymi autami i zobaczymy co tym razem Fiat wymyśli jeśli teraz przysłali nową skrzynię z wadą.

andijaw
14-08-2018, 12:21
Gdzie serwisujesz w Trójmieście?

maccacus
14-08-2018, 14:40
Witam
Jestem po wymianie skrzyni biegów po nieudanej naprawie mechanizmu różnicowego i mam do Was pytanie. Czy w waszych autach też skrzynie na 2 i 3 biegu troszkę wyje jak schodzi z obrotów poniżej 2 tys?

Ja nic naprawiane nie miałem od nowości ale ostatnio zauważyłem (przebieg 7000km), że po dłuższej jeździe przy wyhamowywaniu silnikiem na trójce (wtedy bardziej) i na czwórce (mniej) gdy wskazówka obrotka opada i zbliża się do 2300 obrotów zaczyna pojawiać się ciche pulsujące buczenie takie "łuu..łuu..łuu..", które równie niespostrzeżenie zanika gdy obroty spadną poniżej 2100. Nie jest to zależne od skręcenia kół. Przy dodawaniu gazu gdy obrotek idzie w przeciwnym kierunku jest to pewnie zagłuszone przez dźwięk pracy silnika.
Słychać to tylko po dłuższej trasie (np. >100km) i musi być cichutko w kabinie, przy radiu już nie wychwycisz. Nie wiem czy miałem to od początku czy pojawiło się jakiś czas temu, będę obserwował. Ogólnie to chyba w tym Tipo będą się pojawiać różne dźwięki, jedne znikną, na ich miejsce zagrają jakieś nowe - ten typ tak ma chyba.

ksz_sz
14-08-2018, 15:00
Ja nic naprawiane nie miałem od nowości ale ostatnio zauważyłem (przebieg 7000km), że po dłuższej jeździe przy wyhamowywaniu silnikiem na trójce (wtedy bardziej) i na czwórce (mniej) gdy wskazówka obrotka opada i zbliża się do 2300 obrotów zaczyna pojawiać się ciche pulsujące buczenie takie "łuu..łuu..łuu..", które równie niespostrzeżenie zanika gdy obroty spadną poniżej 2100. Nie jest to zależne od skręcenia kół. Przy dodawaniu gazu gdy obrotek idzie w przeciwnym kierunku jest to pewnie zagłuszone przez dźwięk pracy silnika.
Słychać to tylko po dłuższej trasie (np. >100km) i musi być cichutko w kabinie, przy radiu już nie wychwycisz. Nie wiem czy miałem to od początku czy pojawiło się jakiś czas temu, będę obserwował. Ogólnie to chyba w tym Tipo będą się pojawiać różne dźwięki, jedne znikną, na ich miejsce zagrają jakieś nowe - ten typ tak ma chyba.

To jest druga sprawa u mnie do dzisiaj nie rozwiazana. Serwisy nie wiedzą co to lub nie słyszą. Może z czasem wszystkie Tipo tak mają jakby jakiś rezonans. W każdym razie nie skrzynia biegów. Ja mam już drugą i to pozostało. W piątek jadę do Auto Plusa w Gdańsku po raz trzeci z klimatyzacją (już miałem 2 razy wymieniany kompresor) także mają porównać to wycie o którym pisałem wyżej z ich autem zastępczym.

Jeśli chodzi o serwis to klimę robiłem w Auto Plus, a skrzynie w Gdyni w AutoMobil. Przeglad na 15 tys w Gdyni. Wyszło 123 zł z wymianą oleju (materiały własne). Gdzie konkurencja miała 3 razy drożej.

FiatPrime
14-08-2018, 16:42
Przeglad na 15 tys w Gdyni. Wyszło 123 zł z wymianą oleju (materiały własne). Gdzie konkurencja miała 3 razy drożej.

Z Tartarini? A to ciekawe co prawisz. No i najważniejsze - gdzie na własną rękę zdobyłeś filtry do Tartarini? 123 zł? Pani Kinga z AutoMobil twierdzi, że sam przegląd Tartarini to 200 zł - jak wszędzie zresztą.

A do przepychania z Fiatem to się przyzwyczaj - tylko Toyota potrafi coś wymienić/naprawić podczas przeglądu bez wiedzy klienta żeby statystyk sobie nie psuć. Zwłaszcza jak kupiłeś w Autoplus. Chcesz to zapraszam na PW namiar na prawnika, który prowadzi sprawy zadowolonych klientów Autoplusa. Choć błędne koło i w sumie nie ich wina. Fiat się wypiera na klientów i odmawia naprawy gwarancyjnej - serwis na własny koszt nie zrobi. Pozostaje rękojmia i walka sądowa - co znowu lekko 2 lata i na samym początku trzeba wyłożyć siana na poczet sprawy, prawnika, rzeczoznawców i pytanie czy warte zachodu.

bahamut24
14-08-2018, 17:53
Zawsze ASO mozna zmienic.

FiatPrime
14-08-2018, 18:28
Zależy. W ASO (mówię o trójmieście) wszystko młode niedoświadczone chłopaki - ASO płaci grosze. Złapią doświadczenie i uciekają gdzie indziej - bo gdziekolwiek lepiej. Jak widziałem jak chłopak wymieniał mi tarcze i klocki to miałem ochotę pójść i mu pomóc.

Jak wady nie można usunąć normalnie lub się powtarza i tak musisz wrócić tam gdzie kupiłeś auto i tam domagać się usunięcia wad ukrytych/fabrycznych/projektu. Jak polecisz do sądu np. o to, że pod maskę leci od cholery syfu i rozwaliło Ci kompresor/alternator i Fiat jako gwarant odmówił Ci naprawy to lecisz do sądu z pozwem przeciwko sprzedawcy (dealerowi) nie fiatowi. Chyba, że zbierzesz 10+ ludzi do grupowego pozwu (ta sama usterka). Wówczas Fiat odeśle Cię w celu ekspertyzy/naprawy do miejsca gdzie kupiłeś. Koniec końców przepychasz się tam gdzie kupiłeś. I tyle. Ja też z wielkim bólem wylądowałem ze swoim swego czasu u sprzedawcy. Nie dlatego, że chciałem i są lepsi. Dlatego, że centrala tak nakazała.

marx30
14-08-2018, 18:42
Moj byly sasiad pracowal w ASO fiata i potwierdzam placą grosze i to na zasadzie jakiegos pseudo akordu. Brzmialo to tak jakby pracownik wynajmowal tam stanowisko i ile zeobil tyle zarobil dzielac sie tym z wlascicielem

andijaw
14-08-2018, 20:05
To tylko Fiata dotyczy czy może większości marek? Jak czytałem wcześniej to, że AutoPlus OK, lepiej niż Schewe, teraz czytam, że nie ma nic gorszego.

ksz_sz
14-08-2018, 21:42
123 zl zaplacilem za sam przeglad mechaniczny auta. Tartarini to ok 200 z tego co wiem. Bede robic na dniach. Poki co Fiat jako tako uznaje naprawy. Ale dostalem nowa skrzynie biegow i nie jestem zadowolony. Skrzynia stuka duzo bardziej niz poprzednia. Wyje ponizej 2 tys obr na 2 i 3 biegu. Nawet podczas wrzucania biegu 1 potrafi stuknac. Nie wspomne juz o tym ze pare razy sie jakby na chwile zablokowala bo nie moglem w lewo lewarka ruszyc. Takze bede weryfikowac. Druga sprawa to ta nieszczesna klima. Powiem szczerze ze zawiodl mnie Fiat. Jednak moje Grande Punto to bajka.

andijaw
15-08-2018, 00:17
Ja dziś z przebiegiem prawie 4000 słyszałem pierwszy raz jakieś stuki przy zmianie biegów od 1-3,4. Dźwięk jest w momencie puszczenia sprzęgła. Piątka, szóstka nic nie słychać. Wcześniej było OK. O co chodzi? Klima syczy i jeszcze wiatr słychać z drzwi jakby uszczelki słabo dolegały. Kurcze kupiłem nowy, żeby się nie martwić...

ksz_sz
15-08-2018, 00:24
Ja dokladnie tak samo. U mnie stuka podczas momentu wrzucania biegu 1-3 oraz czasem podczas wciskania sprzegla. Podobno te skrzynie sa glosne. Zobacze co mi powiedza w piatek w serwisie.

andijaw
15-08-2018, 00:39
Widzisz, ja nie słyszałem nic do dzisiaj. Dziś mnie mało szlag nie trafił jak usłyszałem te stuki. W poprzednim Peugeocie 307 z 2004 też tak miałem ale miał 250000 przebiegu a nie 4000. Czy u Ciebie podczas jazdy 90 km/h i więcej słyszysz przy drzwiach kierowcy szumiący wiatr, takie nieregularne podmuchu w cudzysłowie bo nie wieje tylko dźwięk słychać.

bahamut24
15-08-2018, 09:54
Ja dokladnie tak samo. U mnie stuka podczas momentu wrzucania biegu 1-3 oraz czasem podczas wciskania sprzegla. Podobno te skrzynie sa glosne. Zobacze co mi powiedza w piatek w serwisie.

Ja tez tak mam od jakiegos czasu ale powiem aso o tym przy przegladzie 30k. Co do szumu powietrza to przy predkosci autostradowej slychac.

maccacus
15-08-2018, 21:32
Ale mówicie o metalicznych stukach czy takich dość cichych kliknieciach? Bo ja mam to drugie, najglosniej daje o sobie znać gdy wrzucam dwójkę. Brzmi to jakby były gdzieś luzy na przeniesieniu napedu. Mam tak od przebiegu fabrycznego. Gdzieś tam poweszyłem po internetowych forach i zrodelkch i podobno to typowy dla fiata dźwięk pracującego sprzęgła w czasie zasprzeglania/wysprzeglania, w sensie nic groźnego tylko brzmi jak rozklekotane. Wspominano o tym chyba w teście Zachara i Motodoradcy.

andijaw
15-08-2018, 22:47
Ale mówicie o metalicznych stukach czy takich dość cichych kliknieciach? Bo ja mam to drugie, najglosniej daje o sobie znać gdy wrzucam dwójkę. Brzmi to jakby były gdzieś luzy na przeniesieniu napedu. Mam tak od przebiegu fabrycznego. Gdzieś tam poweszyłem po internetowych forach i zrodelkch i podobno to typowy dla fiata dźwięk pracującego sprzęgła w czasie zasprzeglania/wysprzeglania, w sensie nic groźnego tylko brzmi jak rozklekotane. Wspominano o tym chyba w teście Zachara i Motodoradcy.

Mam tak jak piszesz tylko na biegach 1-3.

jacek2
16-08-2018, 08:19
U mnie też coś podobnego występuje- tylko na niskich biegach....

bahamut24
16-08-2018, 09:07
U mnie klikniecia sa z 1>2>3 wyzej juc cisza

andijaw
16-08-2018, 09:59
No to ASO będzie miało odpowiedź TTTM. Jak tyle osób tak ma również to się nie martwię, bo już myślałem, że się mam tym bardziej niż syczącą klimą przejmować. :)

panti1982
16-08-2018, 19:48
Witam dzisiaj zauważyłem że podczas zmiany z 1 na 2 zgrzyta skrzynia ( przytrafiło się to z 4 razy) nie występuje to za każdym razem . Martwi mnie to bo 24 sierpnia koniczy mi się gwarancja

DamianoZaw
16-08-2018, 20:34
A wciskasz sprzęgło do końca? Bo mi też czasem zgrztnie jak szybko chce wbić 2 bieg.

panti1982
16-08-2018, 21:27
No właśnie wciskam do konica . A objaw jest taki jak bym to robił na pół sprzęgle . Jeździłem dzisiaj jeszcze wieczorem i już się tak nie zrobiło wciskałem sprzęgło do połowy i bieg wchodził normalnie . Nie wiem od czego jest to uzależnione .

PUNTO1.4
16-08-2018, 22:54
Mam podobnie ale.... zauważyłem pewną prawidłowość. Zmieniając biegi przy obrotach ok 2-2.5 tyś. obrotów słychać uderzenie lub klikanie. Natomiast wrzucając bieg 1-2-3 przy obrotach ok 3 tyś. odgłosów brak.

Rafal79
16-08-2018, 23:22
Zmieniając biegi przy obrotach ok 2-2.5 tyś. obrotów słychać uderzenie lub klikanie. Natomiast wrzucając bieg 1-2-3 przy obrotach ok 3 tyś. odgłosów brak. - mam podobnie w mojej 500 - przyzwyczaiłem się ale wg mnie ta cała technika Fiata to jeden wielki "gniot"

Celnik
17-08-2018, 08:06
No właśnie wciskam do konica . A objaw jest taki jak bym to robił na pół sprzęgle . Jeździłem dzisiaj jeszcze wieczorem i już się tak nie zrobiło wciskałem sprzęgło do połowy i bieg wchodził normalnie . Nie wiem od czego jest to uzależnione .Mam tak samo jak chce bardzo szybko biegi zmieniać, na przykład jakiś szybki wyjazd z podporzadkowanej. Dotyczy to jeszcze z 3 na 4 jakbym nie do końca wciskał sprzęgło a wciskam.

Rafal79
17-08-2018, 14:04
Ułomna jest ta skrzynia biegów. Włosi klepia je od nastu lat i nic poprawili tylko jest coraz gorzej. Kiedyś w Stilo też taką miałem i żadnych stukow nie było. Jakość spada na łeb

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

faradek
17-08-2018, 17:19
Ułomna czy nie ale i tak lepsza od M32. To dopiero jest dziadostwo.

FiatPrime
17-08-2018, 23:45
Forumowym zwyczajem któryś musiał się czepić u konkurencji.

To, że M32 jest marna nie zmienia faktu, że ta w Tipo d... nie urywa. A o trwałości też jeszcze będziemy rozmawiać. Bo choć "sprawdzona" od lat w przypadku Tipo już w kilku miejscach udowodnili, że sprawdzone rozwiązania można jeszcze spartolić.

bahamut24
18-08-2018, 00:16
Forumowym zwyczajem któryś musiał się czepić u konkurencji.

To, że M32 jest marna nie zmienia faktu, że ta w Tipo d... nie urywa. A o trwałości też jeszcze będziemy rozmawiać. Bo choć "sprawdzona" od lat w przypadku Tipo już w kilku miejscach udowodnili, że sprawdzone rozwiązania można jeszcze spartolić.

M32 byla wklada do Bravo 2 wiec jakie czepianie konkurencji?

FiatPrime
18-08-2018, 09:50
A to przepraszam. Kojarzyłem z Opla. A tutaj Bravo, Croma i 159. Zapewne kojarzyłem z Oplem, bo Bravo, Croma i 159 to mniej spotykane auto na drogach. Jednak produkt General Motors.

marx30
18-08-2018, 10:47
M32 spierdzielona konstrukcyjnie. C514 w tipo może już materiałowo. Jak zwykle dodam że ponad 150 tysi w alfie bez zadnych problemow. No moze z jednym wyciek spod simmeringa wybieraka. Simerring 6 zl+ silikon+ godzina roboty. Dalej dziala fajnie choc nieco ciezej niz w tipo.

eleven111
23-08-2018, 11:33
10 stron wątku, pierwszy post ponad rok temu a nikt nie wpisał odpowiedzi ASO w sprawie stuków ... same gdybania i opinie inżynierów o skrzyniach

andijaw
23-08-2018, 13:04
Może nikt z tym nie był w ASO.

ksz_sz
28-08-2018, 08:23
Witam
Proszę Was o pomoc ponieważ już mam dosyć powoli swojego auta. Skrzynia nowa po wymianie i co jakiś czas przy zmianie z biegu nr 1 na 2 słychać zgrzyt. Druga sprawa to wczoraj zaczęły się wibracje i drgania na nadwoziu podczas przyspieszania powyżej 70-80 km/h oraz taki dziwny pogłos. Dzisiaj jakby zanikło, zobaczymy jak się to będzie rozwijać.
Czy te sprawy mogą być powiązane? Co może być przyczyną?

bahamut24
28-08-2018, 09:02
Witam
Proszę Was o pomoc ponieważ już mam dosyć powoli swojego auta. Skrzynia nowa po wymianie i co jakiś czas przy zmianie z biegu nr 1 na 2 słychać zgrzyt. Druga sprawa to wczoraj zaczęły się wibracje i drgania na nadwoziu podczas przyspieszania powyżej 70-80 km/h oraz taki dziwny pogłos. Dzisiaj jakby zanikło, zobaczymy jak się to będzie rozwijać.
Czy te sprawy mogą być powiązane? Co może być przyczyną?

I niby jak mamy ci pomoc? Jedz do aso i wyjasnij sprawe.

zbychbor
28-08-2018, 10:27
Wstawiony gaz? Wszystko jasne ;)

andijaw
28-08-2018, 10:55
To gaz oprócz silnika wpływa też na skrzynię biegów?

zbychbor
28-08-2018, 11:00
To taka forumowa uszczypliwość :)
Pewnie, że nie ma

jacek2
28-08-2018, 11:24
To gaz oprócz silnika wpływa też na skrzynię biegów?

Wpływa na wszystko- nawet na pogodę w rejonie w którym porusza się zagazowane tipo. To jest wymysł szatana !!!!- ten reduktor, butla, gaz, przewody- to niema prawa działać!!!!!!:mad::mad:



*dopisek z gwiazdką małym druczkiem: sugestii tego typa nie brać na poważnie-rozpatrywać tylko w sensie humorystycznym....

panti1982
30-08-2018, 16:57
Dzisiaj odebrałem auto z serwisu. Został wymieniony synchronizator biegu 1i2 taką informację udzielił mi pracownik serwisu. Powiedzieli że teraz już będzie dobrze. Mam taką nadzieję

Celnik
30-08-2018, 19:55
Dzisiaj odebrałem auto z serwisu. Został wymieniony synchronizator biegu 1i2 taką informację udzielił mi pracownik serwisu. Powiedzieli że teraz już będzie dobrze. Mam taką nadziejęKurna chyba będę musiał ich przy atakować o to tak samo. Ale jak tłumaczyłem o co chodzi, to tylko mówili : jeździć, obserwować... ma pan jeszcze gwarancję...

Ciekawe czy stwierdzili że wadliwy/uszkodzony czy po prostu wymienili...

bahamut24
30-08-2018, 20:41
Kurna chyba będę musiał ich przy atakować o to tak samo. Ale jak tłumaczyłem o co chodzi, to tylko mówili : jeździć, obserwować... ma pan jeszcze gwarancję...

Ciekawe czy stwierdzili że wadliwy/uszkodzony czy po prostu wymienili...

Po co dać się robić w chu*a przez ASO i czekać do końca gwarancji ? Jak mają problem z naprawą to piszemy do FCA... .

panti1982
30-08-2018, 23:22
Kurna chyba będę musiał ich przy atakować o to tak samo. Ale jak tłumaczyłem o co chodzi, to tylko mówili : jeździć, obserwować... ma pan jeszcze gwarancję...

Ciekawe czy stwierdzili że wadliwy/uszkodzony czy po prostu wymienili...

Jeździłem z mechanikiem z ASO przed przyjęciem do serwisu. Zaczął gadacie że rozbiorą tą skrzynię i zobaczą jak będzie coś nie tak to naprawią. Ale zazgrzytało jak on prowadził i zmieniła się rozmowa że już wie co jest i na pewno to naprawią. Tylko teraz czy na pewno to zrobili bo gwarancja mi się skończyła a jak się dopytałem czy dają jakąś gwarancję na naprawę to mi odpowiedzieli że nie bo oni swoje zrobili i naprawili w czasie gwarancji. Jeżeli bym płacił za naprawę to mam 24 miesiące gwarancji a jak na gwarancji to nie mam . Tak więc jedź jak najszybciej i nie naprawiają żebyś nie miał takiego kłopotu jak ja. A jak nie chcą w jednym serwisie to do drugiego . Ja naprawiałem w Sieradzu chociaż jestem z Łodzi.

krowka1978
31-08-2018, 09:09
Jeżeli bym płacił za naprawę to mam 24 miesiące gwarancji a jak na gwarancji to nie mam
Co za brednie wypisujesz? Na naprawiony/wymieniony element na nowo idzie gwarancja 24 miesiące - poczytaj sobie warunki gwarancji i odpowiednie przepisy prawne - jest o tym również w papierach auta. Jeśli nie czytasz, to i wiedzę masz jaką masz. Do tego łykasz teksty ASO jak pelikan...

TipoSedan
16-10-2018, 14:18
Ale mówicie o metalicznych stukach czy takich dość cichych kliknieciach? Bo ja mam to drugie, najglosniej daje o sobie znać gdy wrzucam dwójkę. Brzmi to jakby były gdzieś luzy na przeniesieniu napedu. Mam tak od przebiegu fabrycznego. Gdzieś tam poweszyłem po internetowych forach i zrodelkch i podobno to typowy dla fiata dźwięk pracującego sprzęgła w czasie zasprzeglania/wysprzeglania, w sensie nic groźnego tylko brzmi jak rozklekotane. Wspominano o tym chyba w teście Zachara i Motodoradcy.

jeśli dobrze pamiętam to pierwszym autem Zachara było... Tipo, więc jak coś takiego u niego padło to pewnie prawda bo do testów tego auta się raczej przyłożył... pamiętam też że mówił, że zapach nowości we Fiatach jest wciąż ten sam:) a co jeśli rozpylają go od lat, żeby stały klient wsiadając poczuł się młodo?:)

krowka1978
16-10-2018, 14:35
jeśli dobrze pamiętam to pierwszym autem Zachara było... Tipo, więc jak coś takiego u niego padło to pewnie prawda bo do testów tego auta się raczej przyłożył...
Jakiego testu? Recenzja to i owszem jest. Żeby cokolwiek o aucie rzetelnie powiedzieć, a tym bardziej potestować, to trzeba nim kawałek czasu się posługiwać i kilkadziesiąt tyś. km zrobić. I najważniejsze, aby za testem/recenzją nie stał producent z gotówką.

Co do sprzęgła, moje GP z "walącym" przejechało 202tyś. km i nadal z walącym będzie jeszcze kawał czasu jeździć :tongue Nadal szukanie dziury w całym uprawiacie.

jacek2
16-10-2018, 15:22
Nadal szukanie dziury w całym uprawiacie.

No i to bardzo mi się podoba. To że u siebie to słyszę i opisuję, to nie znaczy że przez to spać nie mogę. uważam że ten typ tak ma, lub -może mieć. To może wynikać z budowy układu przeniesienia napędu. I raczej nic złego się nie dzieje, oprócz wydawania dźwięku tajemniczego. Proponuję tylko aby zainteresowani zwrócili na to uwagę w swoich autach i podzielili się odczuciami....

marx30
16-10-2018, 17:10
Juz tu duzo rzeczy pisano ze cos jest zapsute a to po prostu tak dziala. Czasem ktos oczekuje osiagow jak w porsche, ciszy jak w bentleyu czy materialow jak maybachu. A wszystko to za cene stanowiaca przecietne 4 miesieczne wynagrodzenie jakiegos kraju na zachod od nas. U mnie skrzynia jest glosna mozna powiedziec ze wyje w porownaniu ze starym autem (wlasnie z wolnossacym 1.4). Ale mnie to ni dziwi bo moment ktory ma do przeniesienia na kola jest 2 razy taki.

Limonczik79
22-11-2019, 17:28
Witam, u mnie w 500L 1.4 t-jet (nie zawsze), przy zmianie biegów występują następujące objawy, głównie chodzi o bieg 2 i 3. Co prawda podczas zmiany żadnych zgrzytów nie ma, ale występuję coś w rodzaju zmiennego oporu na drążku, tzn. jest on raz mniejszy, większy lub nie ma go w cale (nie zauważyłem zależności zjawiska w odniesieniu od prędkości z jaką auto się porusza). Po pokonaniu tego oporu dźwignia jakby sama się "wciągała" w odpowiednie położenie. Dziwaczne zjawisko i dziwne uczucie podczas jazdy, ma się wrażenie że zaraz coś tam chrupnie w tej skrzyni. Byłem z tym w ASO, pracownik testowo przejechał się autem ale według niego wszystko jest ok. Zauważyłem jednak że biegi zmieniał energicznie, jak zmieniam dużo wolniej. Póki co z tym jeżdżę i obserwuję. Jeżdżę już od ponad 20 lat, miałem wiele różnych aut, ale stykam się z czymś takim po raz pierwszy. Ponadto zauważyłem przy biegu wstecznym (pamiętam o odczekaniu 2s.) że mniej więcej w połowie drogi lewarka do siebie i w górę (jak jedynka), przy ściąganiu do siebie mniej więcej w połowie drogi również trzeba pokonać opór, zgrzytów brak. Po zrzuceniu na luz i przy próbie ponownego wrzucenia wstecznego, zjawisko to już nie występuje. Mam wrażenie że ta skrzynia lub jej osprzęt żyją własnym życiem. Auto ma nieco ponad rok, przebieg niecałe 20 tys. km, nie wiem czy już coś zaczyna się psuć czy to po prostu jakiś objaw "docierania" auta, nie miałem nigdy wcześniej auta od nowości, ciężko mi się odnieść. Dodatkowo przy niskich biegach, po puszczenia sprzęgła spod auta słyszalny jest czasami jakiś pojedynczy stuk, tak jakby pomiędzy skrzynią a silnikiem był jakiś luz. Co do samych biegów to wszystko jest ok, nie słyszę żadnego wycia czy innych dziwnych dźwięków podczas jazdy. Oprócz w/w opisanej dziwnej przypadłości z autem absolutnie nic się dzieje.

Grzegorz 100
23-11-2019, 15:39
Pytanie jąk sciągnąć listwę grila?

wolf07
21-03-2020, 23:52
Witam,

mam również problem ze zgrzytami przy szybkiej zmianie biegów z 1 na 2. Na pierwszym przeglądzie w ASO stwierdzili że jest OK i proszę obserwować. Za niedługo kończy mi się gwarancja i drugi przegląd na widoku. Czy komuś udało się ustalić co jest grane i czy coś można z tym zrobić?
@panti1982 - jak się sprawuje skrzynia po wymianie synchronizatora?
@Celnik - działałeś coś z tą skrzynią?

Celnik
22-03-2020, 19:12
Witam,

mam również problem ze zgrzytami przy szybkiej zmianie biegów z 1 na 2. Na pierwszym przeglądzie w ASO stwierdzili że jest OK i proszę obserwować. Za niedługo kończy mi się gwarancja i drugi przegląd na widoku. Czy komuś udało się ustalić co jest grane i czy coś można z tym zrobić?
@panti1982 - jak się sprawuje skrzynia po wymianie synchronizatora?
@Celnik - działałeś coś z tą skrzynią?No niestety nie . Aso nie widziało problemu . Ja się po prostu przyzwyczaiłem inaczej wrzucać biegi ,chociaż czasem zdarza mi się zapomnieć... ogólnie to chciałbym to poprawić bo lepiej bym się czuł, pewniej. Najbardziej to potrzebne przy bardzo dynamicznym ruszaniu. Może pomogłaby regulacja cięgien ale nie wiem jak zrobić samemu, albo ktos pisał o wymianie synchronizatorów zmiany biegów...

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

wolf07
08-04-2020, 18:47
Dzięki za info.
Ja też się staram uważniej wrzucać dwójkę i tylko czasami zdarza się zgrzyt tak jak piszesz przy dynamicznym ruszaniu. Sam też nie będę z tym nic zrobił, będę musiał pogadać z jakimś mechanikiem.

jacek2
09-04-2020, 08:38
Jakie zgrzyty? o czym wy piszecie??? to jest nie dopuszczalne takie zachowanie skrzyni. u mnie czy auto pałuję, czy jeżdżę normalnie żadne takie objawy nie występują. Proponuję męczyć ASO albo ulubionego mechanika aby coś z tym zrobił. Może to tylko wina regulacji na cięgnach pod aku, a jeśli to skrzynia.... to jak jest gwarancja to koniecznie wymiana lub jej naprawa.
Tylko w obecnych czasach mało jest fachowców od naprawy skrzyń. Raczej są tylko fachowcy od wymiany podzespołów- czyli potrafią wymienić silnik, całe zawieszenie, lub fotel kierowcy- bez ingerencji w daną część -czyli w jej naprawę....
pozdrawiam- wszystkich przy panującej zarazie....

Gomez405
09-04-2020, 17:26
Jakie zgrzyty? o czym wy piszecie??? to jest nie dopuszczalne takie zachowanie skrzyni. u mnie czy auto pałuję, czy jeżdżę normalnie żadne takie objawy nie występują. Proponuję męczyć ASO albo ulubionego mechanika aby coś z tym zrobił. Może to tylko wina regulacji na cięgnach pod aku, a jeśli to skrzynia.... to jak jest gwarancja to koniecznie wymiana lub jej naprawa.
Tylko w obecnych czasach mało jest fachowców od naprawy skrzyń. Raczej są tylko fachowcy od wymiany podzespołów- czyli potrafią wymienić silnik, całe zawieszenie, lub fotel kierowcy- bez ingerencji w daną część -czyli w jej naprawę....
pozdrawiam- wszystkich przy panującej zarazie....

Pytanie czy to zgrzyt czy stuk

tko17
09-04-2020, 19:08
W tipo regulacja cięgien jest pod lewarkiem, dostęp tylko po zdjęciu tunelu z wnętrza. Na 100%. Robiłem.

Celnik
11-04-2020, 10:46
Pytanie czy to zgrzyt czy stukZgrzyt , tak jakbyś wrzucał bieg bez sprzęgła....

Gomez405
11-04-2020, 11:02
Zgrzyt , tak jakbyś wrzucał bieg bez sprzęgła....

To u mnie stuka pomiedzy zmianą biegów. Ale w większości aut nowych zauważyłem te stuki. Nawet w 500x 0.9 byly takie same

krowka1978
11-04-2020, 13:56
Nawet w 500x 0.9 byly takie same
Gdzie takie cudo widziałeś?

Gomez405
11-04-2020, 14:14
Gdzie takie cudo widziałeś?

Zastępcze 3 cyl nowe 500x mi dali ten malutki motorek ale odpychał sie fajnie

krowka1978
11-04-2020, 15:42
Zastępcze 3 cyl nowe 500x mi dali ten malutki motorek ale odpychał sie fajnie

To nie jest 0,9 a 1,0 ;-)
Ps. Z nowszych 0,9 to TwinAir (2 gary), w 500, 500L, Evo można na to trafić, ogólnie rzadkość.

Gomez405
11-04-2020, 15:53
To nie jest 0,9 a 1,0 ;-)
Ps. Z nowszych 0,9 to TwinAir (2 gary), w 500, 500L, Evo można na to trafić, ogólnie rzadkość.

Faktycznie mógł być 1,0 ale stuk przy zmianie biegu byl slyszalny

wolf07
21-04-2020, 00:21
Jakie zgrzyty? o czym wy piszecie??? to jest nie dopuszczalne takie zachowanie skrzyni. u mnie czy auto pałuję, czy jeżdżę normalnie żadne takie objawy nie występują. Proponuję męczyć ASO albo ulubionego mechanika aby coś z tym zrobił. Może to tylko wina regulacji na cięgnach pod aku, a jeśli to skrzynia.... to jak jest gwarancja to koniecznie wymiana lub jej naprawa.
Tylko w obecnych czasach mało jest fachowców od naprawy skrzyń. Raczej są tylko fachowcy od wymiany podzespołów- czyli potrafią wymienić silnik, całe zawieszenie, lub fotel kierowcy- bez ingerencji w daną część -czyli w jej naprawę....
pozdrawiam- wszystkich przy panującej zarazie....

Normalnie idzie zgrzyt po zębach, jakbyś wrzucał przy kończącym się sprzęgle. Jak pisałem ASO nie widzi problemu i u nich było wszystko OK. Fakt faktem, zdarza się to w specyficznych sytuacjach, szybka zmiana biegu przy wysokich obrotach, a też nie jest to reguła. No i weź to wytłumacz mechanikowi. Z resztą teraz to już tylko mogę to naprawiać na własny rachunek bo gwarancja się skończyła. Ale nie powiem, jest to denerwujące i praktycznie od nowości. Jednak był okres że przez pół roku nie było najmniejszego problemu, a potem znowu jakiś incydent i cisza. Oby wystarczyło to podregulować.

frangles125
20-06-2020, 14:03
większości aut wsteczny bieg nie jest synchronizowany i stąd te zgrzyty wkładać po woli i bedzie ok

Celnik
20-06-2020, 15:33
większości aut wsteczny bieg nie jest synchronizowany i stąd te zgrzyty wkładać po woli i bedzie okA kto tu piszę o wstecznym? Ja pisalem o zmianie z 1 na 2 i z 3 na 4 [emoji6]

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Talarsw
14-09-2023, 17:32
zalalem do 1.4 95 olej do skrzyni febi 75W GL4. Dobrze zrobilem czy lepiej go podmienic na cos innego??

jacek2
15-09-2023, 08:37
Sam ocenisz jak skrzynia będzie chodzić. Porównasz wrzucanie biegów na ciepłej skrzyni i na zimnej i już będziesz wiedział czy wybór oleju jest właściwy...

Talarsw
15-09-2023, 14:34
na oem oleju pamietam ze zima przy minus 10 ciezej wchodzily. Ciekawe jak teraz rzeczywiscie bedzie...Pytam bardziej pod katem czulosci tej skrzyni, czyli czy jest jakis specjalny olej super sprawdzony czy mozna podejsc lzej do wyboru

JackTheNight
16-09-2023, 00:08
Taki jest Orginalny/fabryczny : https://allegro.pl/oferta/olej-przekladniowy-tutela-gearforce-1l-ricambi-11796610289
Także ten co zalałeś powinien być ok.

Talarsw
16-09-2023, 09:31
Czyli będzie ok. Dzięki. Po zlaniu starego przy okazji wymiany sprzegla przy 60 tys. olej który zlalem byl w dobrym stanie patrząc organoleptycznie...

darew
11-11-2023, 08:52
Dzień dobry wszystkim,

Mam pytanie związane ze skrzynią biegów (Tipo 14.4 16V 2019) . Czy Ktoś może wie co to za plastikowy korek na górze skrzyni biegów 43314.
Zauważyłem że ten korek "poci się " i dookoła jest wilgotno. Czy Ktoś wie co to i do czego służy?
Dziękuję i pozdrawiam

Piasek80
11-11-2023, 09:19
Odpowietrznik. A przy okazji wygodny dostęp do napełniania skrzyni nowym olejem.
Tu masz o tym temat
https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/c635-odpowietrznik-50682/

Kamil_zdw
18-05-2024, 19:43
W tipo regulacja cięgien jest pod lewarkiem, dostęp tylko po zdjęciu tunelu z wnętrza. Na 100%. Robiłem.

Mógłbyś cos wiecej napisać odnośnie demontażu tunelu i jak wyregulować cięgna?

Może jakieś zdjęcia, fotorelacja? Pewnie wielu by bylo happy