PDA

Zobacz pełną wersję : Chłodnica oleju w bravo 2 TJet - jak to w koncu jest



e_nornert
29-04-2017, 00:37
Czy ktoś miał problem z cieknącą chłodnicą oleju i jak poradził sobie mechanik? W aso chcą za nia 1500 pln..
Z epera wynika, że jest nierozbieralna ale oczywiscie rozebrać można - tylko jest problem z tą cholerną uszczelką - nie ma takiej w ASO bo oczywiscie trzeba kupić całą chłodnicę. Jak sobie radzą mechanicy? Na silikon sklejają czy moze biorą skądś jakiś odpowiednik uszczelki? U mnie mechanik skleił na silikon ale kropelkuje - powiedział, że kojarzy podobą chłodnicę w jakimś modelu opla i postara się dobrać z tej stosowny oring.....

markshall
30-04-2017, 11:22
Jakiś czas temu kopalem trochę temat i niestety wnioski mam takie same - kupić inna albo silikon. U mnie też delikatnie cieknie ale póki oleju nie ubywa i nie znaczy terenu to nie ruszam.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

e_nornert
30-04-2017, 11:58
Jakiś czas temu kopalem trochę temat i niestety wnioski mam takie same - kupić inna albo silikon. U mnie też delikatnie cieknie ale póki oleju nie ubywa i nie znaczy terenu to nie ruszam.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

No wlasnie doszedlem do tych samych wnioskow... Nowa chlodniczka to min 1000-1200 pln -smiechu warte zeby tyle wydawac z powodu kawalka gumy...
Znlazlem w necie 2 firmy ktore dorabiaja uszczelki na zamowienie do silnika na podstawie m.in starych uszczelek np do misek olejowyvh albo pod pokrywy zaworow... (m.in do oldtimerow :) )
Zobaczymy co powiedza -cennik na ich stronie nie zabija..jesli to nie sciema marketingowa
Tylko jak z gruboscia.-wiadomo ze stare uszczelki sa ciensze -(najlepsza by byla nowa na wzor) powinni chyba zrobic je troche grubsze?

Leszek_70
30-04-2017, 23:38
Chłopaki a może by pasowała uszczelka jeżeli to oring, z kompletów takie co sprzedają do klimatyzacji w plastikowych pudełkach nawet wymiary są podane jakie występują w zestawie, no można by zobaczyć czy któryś podejdzie jeżeli by się znało wymiary lub mało na wzór? Odporne są na:
ozon,
paliwa diesel,
oleje mineralne i smar,
oleje pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, lekkie oleje opałowe,
emulsje olejowo-wodne typu HSA, HSB,
węglowodany alifatyczne jak: benzyna, propan-butan,
rozcieńczone kwasy, zasady i sole (nawet w podwyższonej temp.),
kwaśne gazy
mieszaniny glikoli z wodą do 150°C
Przyszło mi tak coś do głowy taki pomysł jeżeli jest ciężko z tymi uszczelkami, może akurat będzie to dobry pomysł i coś się dobierze.

e_nornert
01-05-2017, 17:16
Chłopaki a może by pasowała uszczelka jeżeli to oring, z kompletów takie co sprzedają do klimatyzacji w plastikowych pudełkach nawet wymiary są podane jakie występują w zestawie, no można by zobaczyć czy któryś podejdzie jeżeli by się znało wymiary lub mało na wzór? Odporne są na:
ozon,
paliwa diesel,
oleje mineralne i smar,
oleje pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, lekkie oleje opałowe,
emulsje olejowo-wodne typu HSA, HSB,
węglowodany alifatyczne jak: benzyna, propan-butan,
rozcieńczone kwasy, zasady i sole (nawet w podwyższonej temp.),
kwaśne gazy
mieszaniny glikoli z wodą do 150°C
Przyszło mi tak coś do głowy taki pomysł jeżeli jest ciężko z tymi uszczelkami, może akurat będzie to dobry pomysł i coś się dobierze.



Kupiłem używaną chłodniczkę na wzór... wymontuje to uszczelkę i najpierw wysle gosciowi fotki co dorabia na zmówienie - zobaczy i powie mi czy jest w stanie dorobić. Ona musi być odporna na wysokie temp - nawet jeśli te od klimy są to wątpie żeby akurat wymiary pasowały..... Ale jak gosciu powie ze nie jest w stanie dorobić to oczywiści mogę podać wymiary

e_nornert
06-05-2017, 13:45
Tak wygląda ta uszczelka... Pierwsza firma do której napisałem odpowiedziała, ze takiej nie są w stanie dorobić... Zobaczymy co powiedzą pozostałe ale skończy się chyba na kupnie nowej chlodniczki..Paranoja jakaś. Tą chłodniczke chyba GM produkowala, po podobna jest w oplu z identycznym nr .
Pewnie jakbym wiedział kto to dokładnie produkuje napisłabym co mysle o polityce niemożności nabycia uszczelki... A moze ktoś wie do kogo by można napisać? Do Fiata? Gdzie? Przecież to śmieszne....

278282782927830

markshall
08-05-2017, 12:35
Ten prostokątny dekiel ma taką dziwną uszczelkę? Czy Tobie skąd indziej cieknie? Wrzuć więcej zdjęć jak możesz.

e_nornert
08-05-2017, 13:13
Tak ten prostokątny z niego cieknie. Na 1 zdjęciu widać rowki w które uszczelka wchodzi.
Mam tylko to zdjecie jeszcze
27860

Jedna firma wykazala wstepne zainteresowanie... dam znać

e_nornert
17-05-2017, 16:06
Tak ten prostokątny z niego cieknie. Na 1 zdjęciu widać rowki w które uszczelka wchodzi.
Mam tylko to zdjecie jeszcze
27860

Jedna firma wykazala wstepne zainteresowanie... dam znać

Uszczelka dorobiona w 2 wersjach grubosci. Zobaczymy czy i która zda egzamin. W przyszlym tygodniu daje auto do mechanika i zobaczymy.
A wogóle ciekną wam te chłodniczki?

e_nornert
19-05-2017, 16:15
Nowa uszczelka (dorobiona - przez polska myśł techniczną :)) i stara
28006


Wchodzi w rowki idealnie
Aso chce za nową chłodniczke 900 pln. Potwierdzili, że tej uszczelki nie można u nich kupić ani zamówić. Nigdzie jej nie ma. Wystepuje nie tylko w bravo ale i w punto, doblo, mito. Linei, Lancii Delty (pewnie w wersjach z Tjetem)
No i zapewne w jakiś wersjach opli ale nie wiem dokladnie w jakich
Nr chłodniczki wg epera 55212027, nr opla to prawdopodobnie 650137

TOD
20-05-2017, 15:21
Uszczelkę można wyciąć wodą , trzeba tylko kupić materiał.

Arturs1
20-05-2017, 19:39
Kto dorobil ta uszczelke?.Bo bylbym zainteresowany kupnem takiej uszczelki,moze jakis kontakt do firmy ,mi sie lekko poci i oczywiscie w uk gdzie mieszkam nie ma takze szans na zakup uszczelki. Nowa chlodniczka oczywiscie tez bez uszczelki. Jakas paranoja.

e_nornert
20-05-2017, 20:27
Kto dorobil ta uszczelke?.Bo bylbym zainteresowany kupnem takiej uszczelki,moze jakis kontakt do firmy ,mi sie lekko poci i oczywiscie w uk gdzie mieszkam nie ma takze szans na zakup uszczelki. Nowa chlodniczka oczywiscie tez bez uszczelki. Jakas paranoja.

Najpierw ją potestuje - na razie mam 2 grubościach 4mm i 5mm , w środę zakładam - mechanik musi zdecydować czy lepsza grubsza czy ciensza... być moze będzie konieczna zamiana.... Jeśli po tygodniu nie będzie śladu oleju na płycie od silnika to znaczy, ze nie cieknie.
Mogę zamówić więcej jeśli się sprawdzi.
Nie ukrywam, że poniosłem pewne koszty wstepne (rysunek techniczny, który kosztuje ekstra dla nowo wycinanej uszczelki, której firma nie ma w bazie danych, używana chłodniczka, z której wyciągnąłem uszczelkę na wzór, tak aby nie wyciągać z mojego auta którym jeżdze na codzień, zabawa z mechanikiem, który nie robi tego za darmo, no i mój czas) - więc wolę być tutaj pośrednikiem tak aby nie być stratnym.

Jak ktoś zainteresowany proszę o wiadomość na priv

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Uszczelkę można wyciąć wodą , trzeba tylko kupić materiał.

Wszystko można, tylko trzeba mieć sprżęt. Masz taki? Wycinano ją nożem oscylacyjnym na specjalnej sterowanej komputerowo obrabiarce czy jak to tam się fachowo zwie w przypadku wycinania gumy

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Nowa chlodniczka oczywiscie tez bez uszczelki. Jakas paranoja.

Nowa chłodniczka nie ma tej uszczelki???? Przecież ona w środku jest.. musi mieć..tylko nie widać- trzeba rozkręcić. No i całośc kosztuje min 900 pln

markshall
21-05-2017, 20:20
Ja osobiście myślałem żeby oryginalną uszczelką opitolić silikonem i skręcić wszystko... w końcu nie zdejmuje się tego dekielka zbyt często ;) Ale póki lekko się poci nie zamierzam tego ruszać żeby sobie roboty nie narobić.

e_nornert
21-05-2017, 22:02
Ja osobiście myślałem żeby oryginalną uszczelką opitolić silikonem i skręcić wszystko... w końcu nie zdejmuje się tego dekielka zbyt często ;) Ale póki lekko się poci nie zamierzam tego ruszać żeby sobie roboty nie narobić.

Tez tak mysoalem i tak ztobil mechanik... skutek- przecieka bardziej niz wczesniej.. wkurzony bylem jak cholera dlatego sie za to wzialem....

markshall
22-05-2017, 01:05
A to akurat dziwne - cienko posmarowana po obu stronach uszczelka silikonem wysoko temperatur owym powinna trzymać. No chyba ze miała ubytki lub mechanik źle to zrobił - bo w przeciwnym wypadku obawiam się ze nowa uszczelka nie pomoże. Ale nie będę czarnowidzil, poczekajmy na efekt 😀

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

e_nornert
22-05-2017, 10:57
A to akurat dziwne - cienko posmarowana po obu stronach uszczelka silikonem wysoko temperatur owym powinna trzymać. No chyba ze miała ubytki lub mechanik źle to zrobił - bo w przeciwnym wypadku obawiam się ze nowa uszczelka nie pomoże. Ale nie będę czarnowidzil, poczekajmy na efekt 😀

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

Cięzko stwierdzić dlaczego na silikon nie trzymało...Dopiero jak pojezdziłem to pusciło bo na warsztacie robił nawet testy - zagrzał i nie puszczało. Może problem wynika stąd że z jednej strony chłodniczki są rowki na uszczelkę jak widać na zdjęciu a z drugiej jest zupełnie płasko.. i uszczelkę jak jest już na wykończeniu wydmuchuje mimo silikonu

Braval
23-05-2017, 00:17
Nie zaszkodzi sprawdzic ,czy plaszczyzny są rowne,bo byc moze cos jest "zwichrowane" przy dokrecaniu i stąd ten efekt. A zamiast silikonu , są masy uszczelniające do polączen bezuszczelkowych, np. mis olejowych. Splanowac powierzchnie, mozna spróbować. Mysle,ze powinno pomóc.

e_nornert
24-05-2017, 20:06
Usczelka założona. Na razie trzyma. Testuje dalej

e_nornert
25-05-2017, 19:31
Dzis dalem autu niezly wycisk i nic nie cieknie -mozna na chwile obecna odtrąbić sukces. Trzyma dobrze mimo źe nie bylo zadnego planowania czy szlifowania chłodniczki.
Jeśli ktoś kiedyś będzie potrzebowal uszczelkę kontakt na priv.
Szerokiej drogi

Krupniok123
27-10-2017, 21:54
Macie jakieś wskazówki co do wymiany uszczelki? Chodzi mi o demontaż chłodniczki - na co zwracać uwagę?

e_nornert
09-11-2017, 20:44
Najnowsze informacje:
Okazuje się że są co najmniej 2 modele chłodniczki - starsza - opisywana przeze mnie powyżej o nr 55212027
2991029911

do której pasuje taka uszczelka:
29916

https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-chlodnica-chlodniczka-oleju-fiat-bravo-2-ii-doblo-mito-tjet-CID5-IDmr47v.html

I druga montowana w nowszych T Jetach (prawdopodobnie od MY 2010) choć nie wiem czy wszystkich, o nr 55219087 (zamiennk 55219087)

2990829909

https://www.aliexpress.com/store/product/OEM-Quality-New-Oil-Cooler-Assy-Oil-Filter-Assembly-For-Fiat-1-4T-Alfa-Romeo-Giulietta/632383_32813563490.html

Jak widać jest ona nieco inaczej skonstuowana i ma inną uszczelkę,

29912

której też oczywiście nie ma w ASO ale która jeśli wierzyć aliexpres jest dostępna u chińczyków za 32 dolary a więc koło 120 pln (tylko trzeba czekać z miesiąc aż przypłynie):

https://www.aliexpress.com/item/OEM-Quality-Oil-Cooler-Gaskets-For-Fiat-1-4T-Alfa-Romeo-Giulietta-940-Mito-955-1/32827323960.html?spm=2114.search0104.3.202.tGYOEp&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10152_10 065_10151_10068_10344_10345_10342_10343_10340_1034 1_10541_10304_10307_5670020_10301_10060_10155_1015 4_10056_10055_10539_10537_10536_10059_10534_10533_ 100031_10103_10102_10142_10107_10171_10562_10084_1 0563_10083_10561_10566_10564_10565_5650020_5740017 _10312_10313_10314_5660020_10550_10073_10551_10552 _10553_10554_10557,searchweb201603_30,ppcSwitch_7&btsid=097e3eb1-7aa4-4544-8314-0848f3fc71f2&algo_expid=b130aba1-c421-4420-b27d-408c742d32db-28&algo_pvid=b130aba1-c421-4420-b27d-408c742d32db

Warto więc przed ewentualnym zakupem sprawdzić wizualnie którą chłodniczkę mamy w aucie albo najlepiej spr po numerze VIN jaka siedzi w naszym aucie
Jak ktoś kupi tą chińską niech da znać czy nie przecieka;)
Moja trzyma do tej pory

markshall
10-11-2017, 14:03
I wreszcie konkret w jednym miejscu. Też będę musiał się tematem zainteresować, ale może dopiero na wiosnę. Czy do wymianu uszczelki trzeba spuszczać olej/płyn chłodzący?

e_nornert
10-11-2017, 15:04
I wreszcie konkret w jednym miejscu. Też będę musiał się tematem zainteresować, ale może dopiero na wiosnę. Czy do wymianu uszczelki trzeba spuszczać olej/płyn chłodzący?

U mnie robil mechanik... oleju pewnie nie ale plyn chlodniczy raczej tak jako ze zbiorniczek jest wyzej niz chlodniczka... chyba ze idzie ja jakos odciac zaworkami..jesli sa.:)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.





I druga montowana w nowszych T Jetach (prawdopodobnie od MY 2010) choć nie wiem czy wszystkich, o nr 55219087 (zamiennk 55219087)


Poprawka: Powinno być:
o nr 55236756 (zamiennik 55219087)

Ponizej lista modeli aut z obiema chłodniczkami :
29922

e_nornert
22-11-2017, 11:21
Najnowsze informacje:

Jak widać jest ona nieco inaczej skonstuowana i ma inną uszczelkę,

29912

której też oczywiście nie ma w ASO ale która jeśli wierzyć aliexpres jest dostępna u chińczyków za 32 dolary a więc koło 120 pln (tylko trzeba czekać z miesiąc aż przypłynie):

https://www.aliexpress.com/item/OEM-Quality-Oil-Cooler-Gaskets-For-Fiat-1-4T-Alfa-Romeo-Giulietta-940-Mito-955-1/32827323960.html?spm=2114.search0104.3.202.tGYOEp&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10152_10 065_10151_10068_10344_10345_10342_10343_10340_1034 1_10541_10304_10307_5670020_10301_10060_10155_1015 4_10056_10055_10539_10537_10536_10059_10534_10533_ 100031_10103_10102_10142_10107_10171_10562_10084_1 0563_10083_10561_10566_10564_10565_5650020_5740017 _10312_10313_10314_5660020_10550_10073_10551_10552 _10553_10554_10557,searchweb201603_30,ppcSwitch_7&btsid=097e3eb1-7aa4-4544-8314-0848f3fc71f2&algo_expid=b130aba1-c421-4420-b27d-408c742d32db-28&algo_pvid=b130aba1-c421-4420-b27d-408c742d32db

Warto więc przed ewentualnym zakupem sprawdzić wizualnie którą chłodniczkę mamy w aucie albo najlepiej spr po numerze VIN jaka siedzi w naszym aucie
Jak ktoś kupi tą chińską niech da znać czy nie przecieka;)
Moja trzyma do tej pory



Ta strona wprowadza nieco w błąd bo sugeruje w tytule (OEM Quality Oil Cooler Gaskets For Fiat 1.4T Alfa Romeo Giulietta 940 Mito 955 1.4 TB 55236756 940A2000 55212027), że uszczelka pasuje też do chłodniczki 55212027 co nie jest prawdą i niezorientowany posiadacz T JETa może wtopić kasę i po miesiącu nieprzyjemnie się zdziwić....
Widzę na tej stronie w historii transkacji, że ktoś z Polski niedawno kupił tą uszczelkę. Ktoś się przyznaje- może to ktoś od nas...? :)

Ozz
25-01-2018, 02:16
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3417172032140-NIS_90969-O23225-chlodnica-oleju.html

Zamiennik nowszej wersji.

e_nornert
25-01-2018, 10:55
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3417172032140-NIS_90969-O23225-chlodnica-oleju.html

Zamiennik nowszej wersji.

A to jest cała chłodniczka z podstawką na filtr, czy tak jak na rysunku sam dekielek z uszczelką?

Ozz
25-01-2018, 13:39
Chłodniczka z uszczelką bez podstawy filtra. Tak jak na foto.

e_nornert
25-01-2018, 13:44
Dobre i to:) Reszta wlasciwie sie nie psuje- chodzi glownie o uszczelke. Dobra alternatywa przy problemach z nowsza chłodniczką 55236756- w stosunku do aliexpress o wiele szybsza dostawa

Ozz
25-01-2018, 15:19
Tam sobie myślę, że najlepiej by było zrobić ją samemu. Co mam na myśli?
Bierzemy podstawę filtra, w "rowek" na uszczelkę wpuszczamy odpowiedni uszczelniacz z kartusza i zostawiamy żeby wysechł, tak żeby w przekroju był okrągły lub nawet lekko eliptyczny w orientacji pionowej. Po wyschnięciu mamy gotową uszczelkę. Wiem, że niektórzy składali to na silikon, ale skręcali na mokro. Moim zdaniem nie ma to prawa trzymać ciśnienia. Ciecz znajdzie sobie drogę pod silikonem po ściance chłodniczki, takie uszczelnienie będzie za słabo dociśnięte.
Ps. Kto to projektował?!?! Złośliwiec jakiś...

e_nornert
25-01-2018, 15:41
No tak tylko ze jak rozumiem ten uszczelniacz po takim recznym nałożeniu i zaschnieciu bedzie miał nie wszędzie równą wysokość?... I wtedy nawet jesli bedzie elastyczny po wyschnięciu- to moze słabiej dociskac w niektórych miejscach a w niektórych mocniej..może się zaginać na obrzeżach... a jak z kolei bedzie sztywny po wyschnięciu to juz wogole beda nieszczelnosci..-"dziury" przy dekielku

Mnie zastanwia też inna rzecz tez... dekielek ma cztery dziurki.. a częśc podstawy od strony rówków 5- po co? Do czego jest nadmiarowa dziurka - bo wygląda na to ze ciecz z niej nigdzie nie przepływa do dekielka chłodzącego - więc dziurka jakby zbędna...

Ozz
25-01-2018, 17:36
Wygląda na to, że jeden z otworów nie jest "obsługiwany" przez chłodniczkę. Po co? Nie wiem. Za Włochami nie nadążysz. W ogóle, ta chłodniczka to żart.

A co do uszczelki samoróbki. Kwestia precyzji. Póki mokre można majstrować i dopieszczać.

Adam1982
25-01-2018, 22:23
Jakie ubytki oleju może taka nieszczelność powodować , ile dolewaliście przed wymianą uszczelki ml/1000km ? Też mam tam wyciek (uszczelka już kupiona) i dolewam około 100-200ml na 1000km. Jak to u Was wyglądało ?

e_nornert
26-01-2018, 12:27
Jakie ubytki oleju może taka nieszczelność powodować , ile dolewaliście przed wymianą uszczelki ml/1000km ? Też mam tam wyciek (uszczelka już kupiona) i dolewam około 100-200ml na 1000km. Jak to u Was wyglądało ?

W moim przypadku ciezko powiedziec bo po kupnie od Niemca przez rok doprowadzalem auto do porzadku systematycznie ..a mialem oprocz chlodniczki w innych miejscach wycieki..m.in przy turbo ale nie z turbo i z uszczelki od pokrywy zaworow bodajrze.

Zarll mi z tego powodu jakies 400ml na 1000km.
.Teraz tez zre ale zdecydowanie mniej jakies 100ml na 1000km -nie obserwuje juz zadnych wyciekow

Jantaro
07-02-2018, 12:34
Czy nieszczelność tej uszczelki może spowodować ubytek płynu chłodniczego lub mieszanie się płynu chłodniczego z olejem ?

e_nornert
07-02-2018, 13:18
Czy nieszczelność tej uszczelki może spowodować ubytek płynu chłodniczego lub mieszanie się płynu chłodniczego z olejem ?

Plynu ubytek spowodowac pewnie moze, skoro przez dekielek przeplywa płyn chlodniczy... Zeby oba płyny się wymieszały to pewnie już jest mniejsze prawdopodobienstwo ale teoretycznie jest to mozliwe.

Jantaro
07-02-2018, 13:38
Zastanawiam się nad takim przypadkiem bo zauważyłem ubytek płynu chłodzącego. Oglądnąłem cały silnik i nigdzie nie widzę nieszczelnosci poza plamą pod chłodniczką oleju. Poziom oleju jest ok.

Pytanie do użytkowników którzy wymieniali tą uszczelke. Jak wygląda sytuacja z jej użytkowaniem ? Jak się ona sprawuje ? Po założeniu wszystko szczelne ?

e_nornert
08-02-2018, 12:28
Zastanawiam się nad takim przypadkiem bo zauważyłem ubytek płynu chłodzącego. Oglądnąłem cały silnik i nigdzie nie widzę nieszczelnosci poza plamą pod chłodniczką oleju. Poziom oleju jest ok.

Pytanie do użytkowników którzy wymieniali tą uszczelke. Jak wygląda sytuacja z jej użytkowaniem ? Jak się ona sprawuje ? Po założeniu wszystko szczelne ?

Jesli pytasz o starą chłodniczkę 55212027 to u mnie po wymianie od maja bez zarzutu się spisuje -nic nie przecieka.
Ale moze niech się wypowiedzą też inni.. w kazdym razie nie dostałem od nikogo informacji że są z nią jakieś problemy.

Uszczelkę do nowszej chłodniczki nie wiem czy ktoś tutaj zakładał- na pewno kupił kolega Ozz (z intercarsu zakupił) ale nie wiem czy w koncu założył, bo materiał uszczelki z początku chyba niezbyt wzbudził jego zaufanie.... Spróbuj na kąciku nouvabravo zapytac tez (trzeba mieć konto żeby podejrzeć wątek):
https://nuovabravoklub.pl/viewtopic.php?t=1000

albo fiat punto:
http://fiatpunto.com.pl/topic55826.html

Ozz
11-02-2018, 02:07
Przedmówca słusznie prawi. Dziś (sobota) wymieniliśmy. Wymiana 130zł u mojego speca xD! Zobaczymy ile to wytrzyma? Domówiłem 2 uszczelki na wymiar (nie pytajcie ile zapłaciłem-rozbój!) i założyliśmy jedną z dorabianych. Ale po wyjęciu oem uszczelki przyznam, że intercarsowy nissens w zestawie zawarł solidniejszą uszczelkę niż tą, którą w fabryce włożył fiat. Można śmiało brać nissensa i na pewno nie będzie gorzej. Nie pchajcie się w koszty z dorabianiem uszczelek. Po zniżkach wymiennik z uszczelką w IC kosztowal 140zł (bez zniżek też znośnie - 240zł). IC vs Aso = śmiech! Jak się rozszczelni kupię kolejną. Szukajcie w katalogu części do nowego tipo. Nissens nr: nis 90969.

Czy jest szansa na mieszanie glikolu z olejem? Teoretyczna. Po tyłku dostaje obieg oleju, ciśnienie wydmuchuje uszczelkę, tzn. przeciska olej między uszczelką a płaszczyzną wymiennika ciepła. Uszczelka na kanale wodnym wyglądała zdecydowanie lepiej.

e_nornert
11-02-2018, 13:17
Nie pchajcie się w koszty z dorabianiem .


Niestety w przypadku starszej chlodniczki 55212027 Nissens nie oferuje zamiennika (ten nie pasuje - zupelnie inny ksztalt)....i jedyna alternatywą jest na chwile obecną dorabiana uszczelka...koszt na szczescie nie az tak wysoki ;) bo nie przekroczy 100 pln razem z kosztami mojej wysylki..

A te chlodniczki to moim zdaniem GM produkuje... albo jakis poddostawca. Co nie zmienia faktu ze brak mozliwosci kupna osobno uszczelki w Fiacie jako czesci zamiennej jest po prostu zwylkym skandalem i wygląda na celowy skok na kase
klienta.

Ozz
11-02-2018, 15:56
Tak jak wspomniałeś, pisałem o wymienniku nowszego typu. Uszczelka z olx robi wrażenie bardzo solidnej i zakładałbym bez obaw. Projektant (forumowicz) się spisał i jeździ już rok z suchym wymiennikiem.

A co do skoku na kasę...
Producenci samochodów z tego żyją. Pamiętam jak znajomej w mesiu A klasie poleciał przepływomierz... musiała kupić pół dolotu, bo przepływka jest tam zintegrowana z rurą. Normalna przepływka to 300-600zł. Zapłaciła prawie 2kzł! :|

Revers
05-04-2018, 22:49
Jakie elementy należy "usunąć" aby dostać się do chodniczki oleju, innymi słowy w jaki sposób zdemontować chłodnicę oleju i czy przy tej czynności lepiej zlać cały olej?

Ozz
07-04-2018, 20:04
Demontaż dolnej osłony silnika. Naprawa tylko z kanału. Kilka imbusów do odkręcenia. Oleju nie zlewaj. Trzeba będzie nieco dolać, bo trochę wycieknie. Płyn chłodniczy podobnie.

e_nornert
10-04-2018, 23:55
Demontaż dolnej osłony silnika. Naprawa tylko z kanału. Kilka imbusów do odkręcenia. Oleju nie zlewaj. Trzeba będzie nieco dolać, bo trochę wycieknie. Płyn chłodniczy podobnie.

A wiec płynu chłodniczego nie trzeba tez zlewać? Myslałem że jak się nie zleje, to cały wycieknie.. zbiorniczek jest niby wyzej niz chłodniczka.... Dużo płynu się wyleje?

Arturs1
11-04-2018, 14:56
Witam koledzy.U mnie tez ciekla chlodniczka.Rok temu mechanik to zauwazyl jak wymienial mi olej.Zakleil jakims klejem.Niestety wrocil do Polski i nie mam z nim kontaktu co to byl za klej.Byl z tym zapytaniem podobno w serwisie fiata i widocznie doradzili mu jakis klej.Mieszkam w UK i jezdze juz przeszlo rok i spokoj.Pozdrawiam.

e_nornert
01-08-2018, 10:49
Do nowszej chłodniczki też juz jest uszczelka (pasuje tez do tipo prawdopodobnie - trzeba sprawdzic po eper):
https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-chlodnicy-chlodniczki-oleju-fiat-bravo-2-doblo-punto-tjet-CID5-IDmr47v.html

Ozz
02-08-2018, 02:33
Do tipo pasuje na 100%. Nowsza chłodniczka z uszczelką, którą zakupilem w Intercarsie (opisywałem wcześniej) była przewidziana właśnie do tipo.

PiotrTeufel
25-12-2018, 03:15
Witam, sam zagrałem się z nieszczelnoscią tej chłodniczki oleju i już przy każdej wymianie oleju musiałem zakładać nową, owszem te z olx pasują i są bardzo dobre tylko w moim przypadku okazało się że poddają się brzegi tej chłodniczki i dlatego miałem nieszczelności więc dorobiłem stalowy kołnierz na tą chłodniczkę i mam nadzieję że będzie trzymać 🤔

Kenarf
23-03-2019, 19:29
Witam, czy masz jeszcze dostępne te uszczelki do chlodniczki t-jet 120km?

Ozz
24-03-2019, 01:21
Wiszą na olx. Po 83zł chyba.

rajtkezjusz
24-03-2019, 17:34
W 500X jest tez to cudo. Czy rozszczelnienie pojawia się po jakimś przebiegu np ok 100 tyś /150 tys km ? Czy puszczaniem uszczelki powoduje jej słaba jakość ,czy jakieś manewry jakie serwis robi przy wymianie oleju ? Pytam ,bo sam nie grzebie w aucie ,a nie chciałbym być zaskoczony kiedyś w ASO info o dodatkowym rachunku na ponad 1000 zł skoro jak widać można taniej . A jakim momentem skręcamy ,przykręcamy zdemontowane elementy?

Ozz
25-03-2019, 03:23
Mój wyciek pojawił się po serwisie olejowym. Czy przypadek? Nie wiem. Mechanik mi to skręcał i zrobił to "na oko". Trzyma. Tyle, że zlecałem wycięcie uszczelki w specjalistycznym zakładzie. Dobrali mi jakiś materiał stricte pod olej i temperaturę, teraz brałbym z olx.