PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat 500L wersja USA - opinie



Grekon
26-04-2017, 23:19
Witam. Czy są na forum użytkownicy 500l trekking wersji na rynek Ameryki Płn? Chodzi mi konkretnie o taki z silnikiem 1.4T o mocy 160KM ze skrzynią DCT (6-tka dwusprzęgłowa). Czytałem troche o problemach z oprogramowanie tej skrzyni, była akcja serwisowa w US i Kanadzie itd. Pytanie do użytkowników o podzielenie się opinią. Jak się samochód sprawuje/przebieg? Jak oceniacie prace skrzyni biegów DCT? Czy zdarzyły się jakieś awarie mechaniczne skrzyni, wymiana sprzęgła itp. Czy ASO w PL zrobi akcje serwisową (to pewnie pytanie bezpośrednio do nich ale może ktoś już zrobił...). Czy są jakieś problemy z częściami eksploatacyjnymi do tej wersji jak by nie patrzeć mało popularnej u nas - klocki/tarcze/płyny/świece itp. Na koniec standardowe pytanie jak spalanie się kształtuje :). Dzięki z góry za opinie.

misiaczek88on
27-04-2017, 23:05
Witam nie sądzę żeby znaleźli się na tym forum ludzie posiadający takie auto jak w opisie ponieważ koszt sprowadzenia takiego auta plus koszt modyfikacje które trzeba wprowadzić żeby auto można było legalnie użytkować w Europie powoduję o nie opłacalności sprowadzania takiego auta. Np na pewno trzeba wymienić przednie lampy co do tylnych nie jestem pewien . W UE obowiązkowe jest też tylne światło przeciw mgielne a nie jestem pewien czy takie występuje w wersji na US czy Kanade

Grekon
27-04-2017, 23:22
Od czasu do czasu pojawiają się oferty - dwie na dziś z otomoto. Samochody zarejestrowane w PL. Bardzo bogate wyposarzenie. Ceny podobne jak używanych wersji na nasz rynek.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-500l-trekking-full-opcja-ID6yL1Xb.html
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-500l-1-4-t-ben-165km-kamera-navi-automat-bluetooth-zarejestrowany-ID6yQUvr.html

Paweł A.
28-04-2017, 21:00
Radziłbym zachować ostrożność co do jakiegokolwiek samochodu z USA. Znakomita większość tych samochodów, to auta po szkodzie całkowitej, kupione na aukcji ubezpieczyciela.

SpEcMeN
28-04-2017, 22:39
...Ceny podobne jak używanych wersji na nasz rynek...
Sam chyba sobie odpowiedziałeś, aby auto miało taką cenę i opłaciło się takie auto sprowadzić oraz dostosować do naszych przepisów, gdzieś musi być haczyk ...

Grekon
28-04-2017, 23:32
Historie aut z US i to czy było po dzwonie można w miarę dokładnie sprawdzić. Interesują mnie bardziej kwestie techniczne które wspomniałem i opnie odnośnie użytkowania takiej wersji.

ata
10-05-2017, 19:33
Znakomita większość tych samochodów, to auta po szkodzie całkowitej, kupione na aukcji ubezpieczyciela.
Dokładnie tak, w przypadku tańszych modeli to praktycznie 100%. Ewentualnie "sprowadzono" tylko te kawałki na których był VIN.


Witam nie sądzę żeby znaleźli się na tym forum ludzie posiadający takie auto jak w opisie ponieważ koszt sprowadzenia takiego auta plus koszt modyfikacje które trzeba wprowadzić żeby auto można było legalnie użytkować w Europie powoduję o nie opłacalności sprowadzania takiego auta.
Opłacalność jest, ja np mam auto sprowadzone z Kanady jako tzw "mienie przesiedleńcze" (ale nie Fiata). Wszystkie drogie auta które uda się kupić tanio (czyli np. powypadkowe) dają zysk.


Np na pewno trzeba wymienić przednie lampy co do tylnych nie jestem pewien . W UE obowiązkowe jest też tylne światło przeciw mgielne a nie jestem pewien czy takie występuje w wersji na US czy Kanade
Zależy od modelu/producenta. Przednie reflektory na pewno do wymiany (na europejskie, asymetryczne), z tylnymi szanse 50/50 (bo przepisy w USA dopuszczają "europejskie" wersje po spełnieniu wymagań lokalnych, więc niektórzy producenci robią to modyfikując tylko oprogramowanie albo wtyczki/kable).
Z markami / modelami homologowanymi u nas wcześniej (jako wersje europejskie) nie ma większych problemów, naprawdę duże zaczynają się dopiero w przypadku wersji robionych wyłącznie na rynek USA.

Waldi740
14-12-2019, 08:07
Dokładnie tak, w przypadku tańszych modeli to praktycznie 100%. Ewentualnie "sprowadzono" tylko te kawałki na których był VIN.


Opłacalność jest, ja np mam auto sprowadzone z Kanady jako tzw "mienie przesiedleńcze" (ale nie Fiata). Wszystkie drogie auta które uda się kupić tanio (czyli np. powypadkowe) dają zysk.


Zależy od modelu/producenta. Przednie reflektory na pewno do wymiany (na europejskie, asymetryczne), z tylnymi szanse 50/50 (bo przepisy w USA dopuszczają "europejskie" wersje po spełnieniu wymagań lokalnych, więc niektórzy producenci robią to modyfikując tylko oprogramowanie albo wtyczki/kable).
Z markami / modelami homologowanymi u nas wcześniej (jako wersje europejskie) nie ma większych problemów, naprawdę duże zaczynają się dopiero w przypadku wersji robionych wyłącznie na rynek USA.

witam
sprowadziłem takie auto w wersji trekking 1.4 multiair 165 kM , jeżeli auto jest wyprodukowane w Serbii (jest też produkcja w Meksyku) to lamp przednich nie trzeba zmieniać . a w tylnych wymienić żarówki w kierunkowskazach na ledowe (BA 15S led) które przebijają czerwone wkładki na pomarańczowe. Trzeba troszkę pomajsterować , aby wyeliminować światła obrysowe jeżeli są , ale to nie problem . jeżeli chodzi o opłacalność to zależy jak był uszkodzony. Są w podobnych cenach wersje europejskie ale z silnikami do 120 kM .

kriu
14-12-2019, 19:30
Waldi740 - napisałeś że wymieniłeś żarówki w tylnych kierunkowskazach na LEDy. Napisz proszę czy pojawiają się wtedy błędy związane ze spaloną żarówką.
Też mam takie auto sprowadzone z USA ( jeździ nim żona), wyprodukowane w Serbii. Przednich świateł nie zmieniałem są to reflektory soczewkowe. Przechodzą normalnie na przeglądach. Tylne światło przeciwmgielne dołożone jako czerwony LED, w miejsce lewego światła cofania, oczywiście bez wymiany klosza. Do świateł cofania trzeba było dołożyć rezystor oszukujący elektronikę auta.
Napisz jeszcze czy wymieniałeś jakieś standardowe żarówki na LEDy i czy pojawiały się w błędy i ewentualnie jak sobie z tym radziłeś.
Najbardziej zależałoby mi na wymianie żarówek do jazdy dziennej na LEDy. Nie próbowałem tego robić ale z tego co czytałem w różnych opisach po takiej wymianie pojawiają się błędy spalonej żarówki. Uważam że dokładanie w tym wypadku dodatkowych rezystorów nie ma sensu.

Waldi740
15-12-2019, 17:13
Waldi740 - napisałeś że wymieniłeś żarówki w tylnych kierunkowskazach na LEDy. Napisz proszę czy pojawiają się wtedy błędy związane ze spaloną żarówką.
Też mam takie auto sprowadzone z USA ( jeździ nim żona), wyprodukowane w Serbii. Przednich świateł nie zmieniałem są to reflektory soczewkowe. Przechodzą normalnie na przeglądach. Tylne światło przeciwmgielne dołożone jako czerwony LED, w miejsce lewego światła cofania, oczywiście bez wymiany klosza. Do świateł cofania trzeba było dołożyć rezystor oszukujący elektronikę auta.
Napisz jeszcze czy wymieniałeś jakieś standardowe żarówki na LEDy i czy pojawiały się w błędy i ewentualnie jak sobie z tym radziłeś.
Najbardziej zależałoby mi na wymianie żarówek do jazdy dziennej na LEDy. Nie próbowałem tego robić ale z tego co czytałem w różnych opisach po takiej wymianie pojawiają się błędy spalonej żarówki. Uważam że dokładanie w tym wypadku dodatkowych rezystorów nie ma sensu.

witam
a to ciekawe (u mnie też jeździ żona) pojawiły się błędy przy kierunkowskazach , dlatego nie wymieniałem jeszcze innych żarówek , ale chyba są żarówki ze stabilizatorem , na pewno trzeba takich ledów szukać symulujących większy pobór prądu. Jeżeli takie założysz , napisz czy jest ok.

kriu
15-12-2019, 18:59
OK, jak coś zmienię to napiszę. Ty także napisz jak coś odkryjesz nowego w sprawie LEDów.
Coś jest nie tak z czcionką w Twoich wpisach - jakieś dziwne znaczki zamiast polskich liter.

Adam88
17-12-2019, 19:06
Nie ma wersji z Meksyku - wszystkie auta na USA jadą z Serbii.

Amerykańskie mają światła soczewkowe - światła krótkie i długie realizowane za pomocą soczewki ( zmiana przysłony jak w Ksenonie )

W wersji EU - światła krótkie są z głównej lampy - długie z małej ( wersja USA w małej lampie ma kierunek + światło do jazdy dziennej )


Tylne lampy - wymieniłem na TYC-e gdyż po wsadzeniu najlepszych ledów po 80 zł sztuka kolor był żółty - ale tylko w nocy - w dzień każdy na mnie
trąbił, że nie daje kierunku ( eksperymentowałem ) z droższymi, tańszymi ledami, zielonymi, pomarańczowymi nic nie dawało rady.

kriu
17-12-2019, 20:04
Ja w tym swoim L500 mam zwykłe żarówki pomarańczowe i klosze, które są tylko lekko czerwone (takie jakby malinowe). Światło może nie jest idealnie pomarańczowe, ale w zasadzie nie można nic mu zarzucić. Auto normalnie przechodzi badania techniczne pozytywnie.


..... ( eksperymentowałem ) z droższymi, tańszymi ledami, zielonymi, pomarańczowymi nic nie dawało rady.
A co do przebijania pomarańczowego przez czerwone klosze to spróbuj LEDów żółtych. Tak, żółtych nie pomarańczowych. Patrząc bezpośrednio oczami na świecące LEDy żółte i pomarańczowe nie widać takiej dużej różnicy. Ale już przez czerwone klosze widać różnicę bardzo wyraźnie. Światło jest po prostu pomarańczowe jeżeli włożymy żółte LEDy. Rachunek jest prosty żółte plus czerwony równa się pomarańczowe. Tylko trzeba uważać przy kupowaniu ponieważ sprzedawcy często nie wiedzą co sprzedają. Piszą różne bzdury, że to żółte albo pomarańczowe - dla nich to tak jakby wszystko jedno a różnica jest kolosalna.
Ja tak mam w swoim BMW X3 z USA - czerwone klosze. Po założeniu żółtych ledów byłem w szoku widząc pomarańczowo świecące kierunkowskazy. Trzeba tylko założyć dość mocno świecące LEDy ponieważ światło jest dość mocno tłumione przez czerwony klosz. Pamiętajcie - koniecznie żółte!

Adam88 - napisz jeszcze czy zmieniałeś jakieś żarówki na ledowe na przykład te do jazdy dziennej lub jakiś inne i czy (i ew. jak) poradziłeś sobie z błędami pojawiającymi się o spalonej żarówce.

Adam88
18-12-2019, 13:14
Powiem tak - w Zabrzu jest sklep, który handluje na cała Polskę różnej maści ledami - niestety po próbach z różnymi ledami - zawsze był albo błąd albo szybko migające światła kierunkowe.

Mi auto nie przeszło raz przeglądu przez za jasne lampy tylne - diagnosta w dzień nie widział kierunkowskazów - przez to wymieniłem na TYC ( teraz jest jak w oryginale )

Ledy mam w środku - jasne - przedni działają bardzo fajnie ( nie świecą delikatnie po wygaszeniu ) z tylnymi siedzeniami jest problem bo tam poświata zostaje.

Niestety - chyba auto pójdzie na sprzedaż - gdyż pijana kobieta mi wyjechała na pierszeństwie i pół przodu mam rozwalonego - a z częściami lipa.

boguslawz
13-03-2021, 00:23
Nie piszcie glupot o sprowadzaniu kawalkow z VIN, czy wrakow z USA. Takie wraki to mozna sciagac z Europy bo nikt tego nie kontroluje bo granice sa otwarte. Jezeli auto przyplynie z USA i dajmy na to celnikowi w niemieckim porcie nie spodoba sie stan auta to trafi ono do utylizacji jako odpad i trzeba bedzie pokryc koszty tej utylizacji. Dodatkowo weryfikowane sa dokumenty z ktorych jasno musi wynikac, ze auto nadaje sie ponownego zarejestrowania.

ryci38
07-12-2021, 14:44
Witam nie sądzę żeby znaleźli się na tym forum ludzie posiadający takie auto jak w opisie ponieważ koszt sprowadzenia takiego auta plus koszt modyfikacje które trzeba wprowadzić żeby auto można było legalnie użytkować w Europie powoduję o nie opłacalności sprowadzania takiego auta. Np na pewno trzeba wymienić przednie lampy co do tylnych nie jestem pewien . W UE obowiązkowe jest też tylne światło przeciw mgielne a nie jestem pewien czy takie występuje w wersji na US czy Kanade

Rety dawno się tak nie uśmiałem z tyłu bredni. Lamp się nie wymienia niby po co. Przeciwmgielne robi się z tyłu bez wielkich przeróbek. Radio trzeba tylko konwersję z USA na Europę zrobić i mapy wgrać żaden problem. Cena skoro około 10000 dla Ciebie to nie opłacalny interes . No i jeszcze skrzynia automatyczna i silnik 160KM a nie 140 to też nic. Oj więcej takich znawców.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Radziłbym zachować ostrożność co do jakiegokolwiek samochodu z USA. Znakomita większość tych samochodów, to auta po szkodzie całkowitej, kupione na aukcji ubezpieczyciela.

Wo matko . Po szkodzie całkowitej . Kto Ci takie głupoty nagadał. Zderzak i maska do wymiany i to szkoda całkowita. Zanim coś napiszesz to sprawdź sam i nie pisz bzdur.

miaucurmiciek
29-12-2021, 10:16
Witam tu macie link do aukcji w USA auta którym jeżdżę, niedługo podzielę się opiniami, przy okazji ma ktoś instrukcję obsługi do FIAT 500L automat 160 km wersja USA ?
https://en.bidfax.info/fiat/500l/956794-fiat-500l-easy-2014-gray-14l-vin-zfbcfabh9ez016045.html

kriu
29-12-2021, 16:03
Tu jest link do manuali: https://carmanuals2.com/brand/fiat/500l-2014-4262
Link bezpośredni do wersji 2014 rok: https://carmanuals2.com/get/fiat-500l-2014-owner-s-manual-37222
Ale w opisie auta to to trochę przekombinowałeś - wszystko dużymi literami a tylko moc małymi - co czytamy jako 162 kilometry.
Kunie mechaniczne piszemy dużymi KM, a małe "km" to kilometry.

kriu
04-01-2022, 00:33
Mam jeszcze pytanko na temat rozrządu w 500L wersji USA o mocy 162KM, automat. Czy wie ktoś coś na ten temat?
Z tego co znalazłem w Internecie jest on na łańcuchu (Timing Chain). Ale inne wyszukania pokazały pasek (Timing belt).
Tak więc sam już nie wiem. A różnica w częstości wymiany jest drastyczna. Łańcuch wymienia się po 250 kkm, a pasek co 5 lat.
==== 04.01.2022 ====
Już chyba wiem - w instrukcji podają interwał wymiany rozrządu co 240 kkm, a wiec w tych wersjach USA jest zastosowany łańcuch.

Trump
04-01-2022, 16:42
a wiec w tych wersjach USA jest zastosowany łańcuch
Nie, w wersjach USA tez jest pasek, tylko sa podane inne interwaly wymiany, za ktore i tak producent nie wezmie odpowiedzialnosci, bo jest daaawno po gwarancji...

boguslawz
20-04-2022, 12:41
Witam. Czy są na forum użytkownicy 500l trekking wersji na rynek Ameryki Płn? Chodzi mi konkretnie o taki z silnikiem 1.4T o mocy 160KM ze skrzynią DCT (6-tka dwusprzęgłowa). Czytałem troche o problemach z oprogramowanie tej skrzyni, była akcja serwisowa w US i Kanadzie itd. Pytanie do użytkowników o podzielenie się opinią. Jak się samochód sprawuje/przebieg? Jak oceniacie prace skrzyni biegów DCT? Czy zdarzyły się jakieś awarie mechaniczne skrzyni, wymiana sprzęgła itp. Czy ASO w PL zrobi akcje serwisową (to pewnie pytanie bezpośrednio do nich ale może ktoś już zrobił...). Czy są jakieś problemy z częściami eksploatacyjnymi do tej wersji jak by nie patrzeć mało popularnej u nas - klocki/tarcze/płyny/świece itp. Na koniec standardowe pytanie jak spalanie się kształtuje :). Dzięki z góry za opinie.
W tej wersji Multiair 1,4 Turbo, 162 KM jest bardzo duzo czesci wyprodukowanych w Polsce.
Np. felgi aluminiowe, lampy, reflektory, amortyzatory mimo, ze maja naklejki KONI, to pod nimi jest made in poland, po zdjeciu tapicerki drzwi tez widac oznaczenia made in poland.

ryci38
06-12-2022, 20:11
Nie, w wersjach USA tez jest pasek, tylko sa podane inne interwaly wymiany, za ktore i tak producent nie wezmie odpowiedzialnosci, bo jest daaawno po gwarancji...


Moze wiesz Gdzie podpiąć zasilanie przeciwmgielnego tył w skrzynce elektrycznej?

ochkarol
06-12-2022, 21:41
W ilu wątkach będziesz pytał?

ryci38
06-12-2022, 21:53
W ilu wątkach będziesz pytał?

A co boli coś. Aż znajdę odpowiedź. Może we wszystkich.

ochkarol
06-12-2022, 22:11
Tak, boli. Burdel robisz na forum i tyle.
I nie cytuje się posta pod którym jest bezpośrednio odpowiedź.

ryci38
07-12-2022, 09:34
Tak, boli. Burdel robisz na forum i tyle.
I nie cytuje się posta pod którym jest bezpośrednio odpowiedź.

W burdelu to jest porządek i odpowiedzi są natychmiast. A jak coś boli to weź trzy zielone tabletki i coś przeciwbólowego. Jak nie możesz pomóc to po co zabierasz głos. Sam jesteś posta . Jak już to nie cytuje się postu , kto tu kogo ma szkolić inteligenciku.

ochkarol
07-12-2022, 12:51
Osobiste wycieczki to sobie daruj.
A przez taki syf, jaki Ty robisz nic nie można potem znaleźć.

kriu
07-12-2022, 14:07
Koledzy maja rację - zapytałeś więc czekaj cierpliwie na odpowiedź.
Ja też mam z USA jednak nie podłączałem do skrzynki bezpieczników tylko do tylnych świateł pozycyjnych.

ryci38
07-12-2022, 14:14
Tylko że tu nie o czekanie chodzi. Ale nie ważne. Zawsze musi się jakiś czepialski nic nie wnoszący mądry inaczej znaleźć.

Czyli nie robiłeś włącznika jak w EU w konsoli jest tylko na jakimś osobnym włączniku.