Zobacz pełną wersję : Fiat 500L wersja USA - opinie
Witam. Czy są na forum użytkownicy 500l trekking wersji na rynek Ameryki Płn? Chodzi mi konkretnie o taki z silnikiem 1.4T o mocy 160KM ze skrzynią DCT (6-tka dwusprzęgłowa). Czytałem troche o problemach z oprogramowanie tej skrzyni, była akcja serwisowa w US i Kanadzie itd. Pytanie do użytkowników o podzielenie się opinią. Jak się samochód sprawuje/przebieg? Jak oceniacie prace skrzyni biegów DCT? Czy zdarzyły się jakieś awarie mechaniczne skrzyni, wymiana sprzęgła itp. Czy ASO w PL zrobi akcje serwisową (to pewnie pytanie bezpośrednio do nich ale może ktoś już zrobił...). Czy są jakieś problemy z częściami eksploatacyjnymi do tej wersji jak by nie patrzeć mało popularnej u nas - klocki/tarcze/płyny/świece itp. Na koniec standardowe pytanie jak spalanie się kształtuje :). Dzięki z góry za opinie.
misiaczek88on
27-04-2017, 23:05
Witam nie sądzę żeby znaleźli się na tym forum ludzie posiadający takie auto jak w opisie ponieważ koszt sprowadzenia takiego auta plus koszt modyfikacje które trzeba wprowadzić żeby auto można było legalnie użytkować w Europie powoduję o nie opłacalności sprowadzania takiego auta. Np na pewno trzeba wymienić przednie lampy co do tylnych nie jestem pewien . W UE obowiązkowe jest też tylne światło przeciw mgielne a nie jestem pewien czy takie występuje w wersji na US czy Kanade
Od czasu do czasu pojawiają się oferty - dwie na dziś z otomoto. Samochody zarejestrowane w PL. Bardzo bogate wyposarzenie. Ceny podobne jak używanych wersji na nasz rynek.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-500l-trekking-full-opcja-ID6yL1Xb.html
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-500l-1-4-t-ben-165km-kamera-navi-automat-bluetooth-zarejestrowany-ID6yQUvr.html
Paweł A.
28-04-2017, 21:00
Radziłbym zachować ostrożność co do jakiegokolwiek samochodu z USA. Znakomita większość tych samochodów, to auta po szkodzie całkowitej, kupione na aukcji ubezpieczyciela.
...Ceny podobne jak używanych wersji na nasz rynek...
Sam chyba sobie odpowiedziałeś, aby auto miało taką cenę i opłaciło się takie auto sprowadzić oraz dostosować do naszych przepisów, gdzieś musi być haczyk ...
Historie aut z US i to czy było po dzwonie można w miarę dokładnie sprawdzić. Interesują mnie bardziej kwestie techniczne które wspomniałem i opnie odnośnie użytkowania takiej wersji.
Znakomita większość tych samochodów, to auta po szkodzie całkowitej, kupione na aukcji ubezpieczyciela.
Dokładnie tak, w przypadku tańszych modeli to praktycznie 100%. Ewentualnie "sprowadzono" tylko te kawałki na których był VIN.
Witam nie sądzę żeby znaleźli się na tym forum ludzie posiadający takie auto jak w opisie ponieważ koszt sprowadzenia takiego auta plus koszt modyfikacje które trzeba wprowadzić żeby auto można było legalnie użytkować w Europie powoduję o nie opłacalności sprowadzania takiego auta.
Opłacalność jest, ja np mam auto sprowadzone z Kanady jako tzw "mienie przesiedleńcze" (ale nie Fiata). Wszystkie drogie auta które uda się kupić tanio (czyli np. powypadkowe) dają zysk.
Np na pewno trzeba wymienić przednie lampy co do tylnych nie jestem pewien . W UE obowiązkowe jest też tylne światło przeciw mgielne a nie jestem pewien czy takie występuje w wersji na US czy Kanade
Zależy od modelu/producenta. Przednie reflektory na pewno do wymiany (na europejskie, asymetryczne), z tylnymi szanse 50/50 (bo przepisy w USA dopuszczają "europejskie" wersje po spełnieniu wymagań lokalnych, więc niektórzy producenci robią to modyfikując tylko oprogramowanie albo wtyczki/kable).
Z markami / modelami homologowanymi u nas wcześniej (jako wersje europejskie) nie ma większych problemów, naprawdę duże zaczynają się dopiero w przypadku wersji robionych wyłącznie na rynek USA.
Waldi740
14-12-2019, 08:07
DokĹadnie tak, w przypadku taĹszych modeli to praktycznie 100%. Ewentualnie "sprowadzono" tylko te kawaĹki na ktĂłrych byĹ VIN.
OpĹacalnoĹÄ jest, ja np mam auto sprowadzone z Kanady jako tzw "mienie przesiedleĹcze" (ale nie Fiata). Wszystkie drogie auta ktĂłre uda siÄ kupiÄ tanio (czyli np. powypadkowe) dajÄ
zysk.
ZaleĹźy od modelu/producenta. Przednie reflektory na pewno do wymiany (na europejskie, asymetryczne), z tylnymi szanse 50/50 (bo przepisy w USA dopuszczajÄ
"europejskie" wersje po speĹnieniu wymagaĹ lokalnych, wiÄc niektĂłrzy producenci robiÄ
to modyfikujÄ
c tylko oprogramowanie albo wtyczki/kable).
Z markami / modelami homologowanymi u nas wczeĹniej (jako wersje europejskie) nie ma wiÄkszych problemĂłw, naprawdÄ duĹźe zaczynajÄ
siÄ dopiero w przypadku wersji robionych wyĹÄ
cznie na rynek USA.
witam
sprowadziĹem takie auto w wersji trekking 1.4 multiair 165 kM , jeĹźeli auto jest wyprodukowane w Serbii (jest teĹź produkcja w Meksyku) to lamp przednich nie trzeba zmieniaÄ . a w tylnych wymieniÄ ĹźarĂłwki w kierunkowskazach na ledowe (BA 15S led) ktĂłre przebijajÄ
czerwone wkĹadki na pomaraĹczowe. Trzeba troszkÄ pomajsterowaÄ , aby wyeliminowaÄ ĹwiatĹa obrysowe jeĹźeli sÄ
, ale to nie problem . jeĹźeli chodzi o opĹacalnoĹÄ to zaleĹźy jak byĹ uszkodzony. SÄ
w podobnych cenach wersje europejskie ale z silnikami do 120 kM .
Waldi740 - napisałeś że wymieniłeś żarówki w tylnych kierunkowskazach na LEDy. Napisz proszę czy pojawiają się wtedy błędy związane ze spaloną żarówką.
Też mam takie auto sprowadzone z USA ( jeździ nim żona), wyprodukowane w Serbii. Przednich świateł nie zmieniałem są to reflektory soczewkowe. Przechodzą normalnie na przeglądach. Tylne światło przeciwmgielne dołożone jako czerwony LED, w miejsce lewego światła cofania, oczywiście bez wymiany klosza. Do świateł cofania trzeba było dołożyć rezystor oszukujący elektronikę auta.
Napisz jeszcze czy wymieniałeś jakieś standardowe żarówki na LEDy i czy pojawiały się w błędy i ewentualnie jak sobie z tym radziłeś.
Najbardziej zależałoby mi na wymianie żarówek do jazdy dziennej na LEDy. Nie próbowałem tego robić ale z tego co czytałem w różnych opisach po takiej wymianie pojawiają się błędy spalonej żarówki. Uważam że dokładanie w tym wypadku dodatkowych rezystorów nie ma sensu.
Waldi740
15-12-2019, 17:13
Waldi740 - napisaĹeĹ Ĺźe wymieniĹeĹ ĹźarĂłwki w tylnych kierunkowskazach na LEDy. Napisz proszÄ czy pojawiajÄ
siÄ wtedy bĹÄdy zwiÄ
zane ze spalonÄ
ĹźarĂłwkÄ
.
TeĹź mam takie auto sprowadzone z USA ( jeĹşdzi nim Ĺźona), wyprodukowane w Serbii. Przednich ĹwiateĹ nie zmieniaĹem sÄ
to reflektory soczewkowe. PrzechodzÄ
normalnie na przeglÄ
dach. Tylne ĹwiatĹo przeciwmgielne doĹoĹźone jako czerwony LED, w miejsce lewego ĹwiatĹa cofania, oczywiĹcie bez wymiany klosza. Do ĹwiateĹ cofania trzeba byĹo doĹoĹźyÄ rezystor oszukujÄ
cy elektronikÄ auta.
Napisz jeszcze czy wymieniaĹeĹ jakieĹ standardowe ĹźarĂłwki na LEDy i czy pojawiaĹy siÄ w bĹÄdy i ewentualnie jak sobie z tym radziĹeĹ.
Najbardziej zaleĹźaĹoby mi na wymianie ĹźarĂłwek do jazdy dziennej na LEDy. Nie prĂłbowaĹem tego robiÄ ale z tego co czytaĹem w róşnych opisach po takiej wymianie pojawiajÄ
siÄ bĹÄdy spalonej ĹźarĂłwki. UwaĹźam Ĺźe dokĹadanie w tym wypadku dodatkowych rezystorĂłw nie ma sensu.
witam
a to ciekawe (u mnie teĹź jeĹşdzi Ĺźona) pojawiĹy siÄ bĹÄdy przy kierunkowskazach , dlatego nie wymieniaĹem jeszcze innych ĹźarĂłwek , ale chyba sÄ
ĹźarĂłwki ze stabilizatorem , na pewno trzeba takich ledĂłw szukaÄ symulujÄ
cych wiÄkszy pobĂłr prÄ
du. JeĹźeli takie zaĹoĹźysz , napisz czy jest ok.
OK, jak coś zmienię to napiszę. Ty także napisz jak coś odkryjesz nowego w sprawie LEDów.
Coś jest nie tak z czcionką w Twoich wpisach - jakieś dziwne znaczki zamiast polskich liter.
Nie ma wersji z Meksyku - wszystkie auta na USA jadą z Serbii.
Amerykańskie mają światła soczewkowe - światła krótkie i długie realizowane za pomocą soczewki ( zmiana przysłony jak w Ksenonie )
W wersji EU - światła krótkie są z głównej lampy - długie z małej ( wersja USA w małej lampie ma kierunek + światło do jazdy dziennej )
Tylne lampy - wymieniłem na TYC-e gdyż po wsadzeniu najlepszych ledów po 80 zł sztuka kolor był żółty - ale tylko w nocy - w dzień każdy na mnie
trąbił, że nie daje kierunku ( eksperymentowałem ) z droższymi, tańszymi ledami, zielonymi, pomarańczowymi nic nie dawało rady.
Ja w tym swoim L500 mam zwykłe żarówki pomarańczowe i klosze, które są tylko lekko czerwone (takie jakby malinowe). Światło może nie jest idealnie pomarańczowe, ale w zasadzie nie można nic mu zarzucić. Auto normalnie przechodzi badania techniczne pozytywnie.
..... ( eksperymentowałem ) z droższymi, tańszymi ledami, zielonymi, pomarańczowymi nic nie dawało rady.
A co do przebijania pomarańczowego przez czerwone klosze to spróbuj LEDów żółtych. Tak, żółtych nie pomarańczowych. Patrząc bezpośrednio oczami na świecące LEDy żółte i pomarańczowe nie widać takiej dużej różnicy. Ale już przez czerwone klosze widać różnicę bardzo wyraźnie. Światło jest po prostu pomarańczowe jeżeli włożymy żółte LEDy. Rachunek jest prosty żółte plus czerwony równa się pomarańczowe. Tylko trzeba uważać przy kupowaniu ponieważ sprzedawcy często nie wiedzą co sprzedają. Piszą różne bzdury, że to żółte albo pomarańczowe - dla nich to tak jakby wszystko jedno a różnica jest kolosalna.
Ja tak mam w swoim BMW X3 z USA - czerwone klosze. Po założeniu żółtych ledów byłem w szoku widząc pomarańczowo świecące kierunkowskazy. Trzeba tylko założyć dość mocno świecące LEDy ponieważ światło jest dość mocno tłumione przez czerwony klosz. Pamiętajcie - koniecznie żółte!
Adam88 - napisz jeszcze czy zmieniałeś jakieś żarówki na ledowe na przykład te do jazdy dziennej lub jakiś inne i czy (i ew. jak) poradziłeś sobie z błędami pojawiającymi się o spalonej żarówce.
Powiem tak - w Zabrzu jest sklep, który handluje na cała Polskę różnej maści ledami - niestety po próbach z różnymi ledami - zawsze był albo błąd albo szybko migające światła kierunkowe.
Mi auto nie przeszło raz przeglądu przez za jasne lampy tylne - diagnosta w dzień nie widział kierunkowskazów - przez to wymieniłem na TYC ( teraz jest jak w oryginale )
Ledy mam w środku - jasne - przedni działają bardzo fajnie ( nie świecą delikatnie po wygaszeniu ) z tylnymi siedzeniami jest problem bo tam poświata zostaje.
Niestety - chyba auto pójdzie na sprzedaż - gdyż pijana kobieta mi wyjechała na pierszeństwie i pół przodu mam rozwalonego - a z częściami lipa.
boguslawz
13-03-2021, 00:23
Nie piszcie glupot o sprowadzaniu kawalkow z VIN, czy wrakow z USA. Takie wraki to mozna sciagac z Europy bo nikt tego nie kontroluje bo granice sa otwarte. Jezeli auto przyplynie z USA i dajmy na to celnikowi w niemieckim porcie nie spodoba sie stan auta to trafi ono do utylizacji jako odpad i trzeba bedzie pokryc koszty tej utylizacji. Dodatkowo weryfikowane sa dokumenty z ktorych jasno musi wynikac, ze auto nadaje sie ponownego zarejestrowania.
Witam nie sądzę żeby znaleźli się na tym forum ludzie posiadający takie auto jak w opisie ponieważ koszt sprowadzenia takiego auta plus koszt modyfikacje które trzeba wprowadzić żeby auto można było legalnie użytkować w Europie powoduję o nie opłacalności sprowadzania takiego auta. Np na pewno trzeba wymienić przednie lampy co do tylnych nie jestem pewien . W UE obowiązkowe jest też tylne światło przeciw mgielne a nie jestem pewien czy takie występuje w wersji na US czy Kanade
Rety dawno się tak nie uśmiałem z tyłu bredni. Lamp się nie wymienia niby po co. Przeciwmgielne robi się z tyłu bez wielkich przeróbek. Radio trzeba tylko konwersję z USA na Europę zrobić i mapy wgrać żaden problem. Cena skoro około 10000 dla Ciebie to nie opłacalny interes . No i jeszcze skrzynia automatyczna i silnik 160KM a nie 140 to też nic. Oj więcej takich znawców.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Radziłbym zachować ostrożność co do jakiegokolwiek samochodu z USA. Znakomita większość tych samochodów, to auta po szkodzie całkowitej, kupione na aukcji ubezpieczyciela.
Wo matko . Po szkodzie całkowitej . Kto Ci takie głupoty nagadał. Zderzak i maska do wymiany i to szkoda całkowita. Zanim coś napiszesz to sprawdź sam i nie pisz bzdur.
miaucurmiciek
29-12-2021, 10:16
Witam tu macie link do aukcji w USA auta którym jeżdżę, niedługo podzielę się opiniami, przy okazji ma ktoś instrukcję obsługi do FIAT 500L automat 160 km wersja USA ?
https://en.bidfax.info/fiat/500l/956794-fiat-500l-easy-2014-gray-14l-vin-zfbcfabh9ez016045.html
Tu jest link do manuali: https://carmanuals2.com/brand/fiat/500l-2014-4262
Link bezpośredni do wersji 2014 rok: https://carmanuals2.com/get/fiat-500l-2014-owner-s-manual-37222
Ale w opisie auta to to trochę przekombinowałeś - wszystko dużymi literami a tylko moc małymi - co czytamy jako 162 kilometry.
Kunie mechaniczne piszemy dużymi KM, a małe "km" to kilometry.
Mam jeszcze pytanko na temat rozrządu w 500L wersji USA o mocy 162KM, automat. Czy wie ktoś coś na ten temat?
Z tego co znalazłem w Internecie jest on na łańcuchu (Timing Chain). Ale inne wyszukania pokazały pasek (Timing belt).
Tak więc sam już nie wiem. A różnica w częstości wymiany jest drastyczna. Łańcuch wymienia się po 250 kkm, a pasek co 5 lat.
==== 04.01.2022 ====
Już chyba wiem - w instrukcji podają interwał wymiany rozrządu co 240 kkm, a wiec w tych wersjach USA jest zastosowany łańcuch.
a wiec w tych wersjach USA jest zastosowany łańcuch
Nie, w wersjach USA tez jest pasek, tylko sa podane inne interwaly wymiany, za ktore i tak producent nie wezmie odpowiedzialnosci, bo jest daaawno po gwarancji...
boguslawz
20-04-2022, 12:41
Witam. Czy są na forum użytkownicy 500l trekking wersji na rynek Ameryki Płn? Chodzi mi konkretnie o taki z silnikiem 1.4T o mocy 160KM ze skrzynią DCT (6-tka dwusprzęgłowa). Czytałem troche o problemach z oprogramowanie tej skrzyni, była akcja serwisowa w US i Kanadzie itd. Pytanie do użytkowników o podzielenie się opinią. Jak się samochód sprawuje/przebieg? Jak oceniacie prace skrzyni biegów DCT? Czy zdarzyły się jakieś awarie mechaniczne skrzyni, wymiana sprzęgła itp. Czy ASO w PL zrobi akcje serwisową (to pewnie pytanie bezpośrednio do nich ale może ktoś już zrobił...). Czy są jakieś problemy z częściami eksploatacyjnymi do tej wersji jak by nie patrzeć mało popularnej u nas - klocki/tarcze/płyny/świece itp. Na koniec standardowe pytanie jak spalanie się kształtuje :). Dzięki z góry za opinie.
W tej wersji Multiair 1,4 Turbo, 162 KM jest bardzo duzo czesci wyprodukowanych w Polsce.
Np. felgi aluminiowe, lampy, reflektory, amortyzatory mimo, ze maja naklejki KONI, to pod nimi jest made in poland, po zdjeciu tapicerki drzwi tez widac oznaczenia made in poland.
Nie, w wersjach USA tez jest pasek, tylko sa podane inne interwaly wymiany, za ktore i tak producent nie wezmie odpowiedzialnosci, bo jest daaawno po gwarancji...
Moze wiesz Gdzie podpiąć zasilanie przeciwmgielnego tył w skrzynce elektrycznej?
ochkarol
06-12-2022, 21:41
W ilu wątkach będziesz pytał?
W ilu wątkach będziesz pytał?
A co boli coś. Aż znajdę odpowiedź. Może we wszystkich.
ochkarol
06-12-2022, 22:11
Tak, boli. Burdel robisz na forum i tyle.
I nie cytuje się posta pod którym jest bezpośrednio odpowiedź.
Tak, boli. Burdel robisz na forum i tyle.
I nie cytuje się posta pod którym jest bezpośrednio odpowiedź.
W burdelu to jest porządek i odpowiedzi są natychmiast. A jak coś boli to weź trzy zielone tabletki i coś przeciwbólowego. Jak nie możesz pomóc to po co zabierasz głos. Sam jesteś posta . Jak już to nie cytuje się postu , kto tu kogo ma szkolić inteligenciku.
ochkarol
07-12-2022, 12:51
Osobiste wycieczki to sobie daruj.
A przez taki syf, jaki Ty robisz nic nie można potem znaleźć.
Koledzy maja rację - zapytałeś więc czekaj cierpliwie na odpowiedź.
Ja też mam z USA jednak nie podłączałem do skrzynki bezpieczników tylko do tylnych świateł pozycyjnych.
Tylko że tu nie o czekanie chodzi. Ale nie ważne. Zawsze musi się jakiś czepialski nic nie wnoszący mądry inaczej znaleźć.
Czyli nie robiłeś włącznika jak w EU w konsoli jest tylko na jakimś osobnym włączniku.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.