PDA

Zobacz pełną wersję : Seicento 1.1 - nierówna praca na postoju



mazgod
24-04-2017, 19:10
Witam. Przekopałem już kilka forów lecz odpowiedzi mnie interesującej nie znalazłem.

Pacjent - Seicento 1.1 MPI 1999 r.
Zawsze na postoju silniczek sobie równiutko i ślicznutko chodził, aż tu nagle od jakiegoś czasu zauważyłem, że pracuje niezbyt równo. Dokładniej: silnik na postoju po odpaleniu oscyluje miedzy 1400 a 1800 obr/min (przynajmniej tyle mi wskazywało jak wpiąłem go pod kompa). Amplituda tych wahań obrotów rośnie do takiego momentu, że praca silnika się stabilizuje i jest jak za dawnych czasów. Po niewielkim muśnięciu pedału gazu sytuacja się powtarza.

W linku dokumentacja wideo:
https://youtu.be/g5X4DPheU7A

profss
24-04-2017, 19:23
Spróbuj wyczyścić silniczek krokowy,jeśli nie pomoże czyszczenie będzie do wymiany,w moim seju też tak wariowały obroty tylko nie w takim zakresie i winowajcą okazał sie krokowiec,czyszczenie pomogło na chwile po czym problem powracał,jednak wymiana krokowca załatwiła sprawę.uszkodzony czujnik położenia przepustnicy tez będzie miał negatywny wpływ na prace silnika.

mazgod
24-04-2017, 21:28
Trochę problem z demontażem mam, jedna ze śrub była obrobiona i przy wykręcaniu torx lata jak chce. Może spróbuję coś wymyślić jutro.

sandamiano
26-04-2017, 09:35
Masz 1.1 SPi . Z tą śrubą to ciężko teraz bedzie. Nieraz tak miałem i jedyne wyjście było przepustnicę w imadło(przez jakiś filc) i nacinanie brzeszczotem cienkim śruby pod dobry płaski wkretak. Wtedy poszło. Te śruby sa wkręcane na klej do gwintów i dlatego tak siedzą. Co do*problemu mi to wygląda jna jakąś nieszczelność pod przepustnicą. Masz komputer- jakie podciśnienie wskazuje MAP na jałowym przed i po odpaleniu silnika?

tek7
30-04-2017, 09:46
Mialem tak samo w MPI - brudna przepustnica byla i padniety krokowiec od wolnych obrotow. Wymienilem cala przepustnice i wszystko wrocilo do normy!

mkariusz79
02-05-2017, 18:53
Witam.
Mam ten sam problem. Świece wymienione, cewki wymienione, przewody wymienione, po podłączeniu pod komputer nie pokazuje zadnych błędów, a silnik nierówno pracuje. Tak jakby szarpał, gdy jest uniesona maska to widać jak podskakuje. Nie wiem już gdzie dalej szukać rozwiązania

Andrzejskaw
09-12-2018, 00:04
Witam, a na wyższych obrotach pewnie w porządku ? Mam podobny przypadek, może to być kilka przyczyn:
- jak ciśnienie w poszczególnych cylindrach czy jest w miarę równe i nie ma więcej niż 20% różnicy miedzy cylindrami
- może być uszkodzony potencjometr przepustnicy (ale nie wiem jak wpływa na pracę na wolnych obrotach)
- sprawdzić też czystość przepustnicy