PDA

Zobacz pełną wersję : Wyciek paliwa pompa CR



lukaszSZ999
22-04-2017, 21:14
Witam

Od dwóch tygodni mam problem z zapachem ropy wewnątrz kabiny. Doszedłem do źródła wycieku - znajduje się w pompie CR w rejonie pod regulatorem ciśnienia. Jest tam bardzo ciężko wsadzić głowę lub też telefon ale zrobiłem zdjęcie bardzo ogólne. Nie wiem skąd może być wyciek. Wyeliminowałbym możliwość że wyciek pochodzi spod regulatora ciśnienia bo przecierając palcem na świeżo nie miałem śladu ON na palcach. Brak jest tam również wyprowadzeń na przewody paliwowe.

Zdjęcie które przesyłam obejmuje obszar pokryty wyciekającą ropą. Wycieki muszą być znaczne bo ślady ON znajdują się na osłonie pod silnikiem.

27638
UWAGA: Zdjęcie jest tutaj obrócone o 90st w prawo.
Byłbym niezmiernie wdzięczny o wszelkie sugestie (pomijając nieszczelność przewodów ;) ). Zaznaczę że brak jakichkolwiek negatywnych odczuć w pracy silnika i osiągach.

Pozdrawiam

Braval
22-04-2017, 22:02
Jesli pod regulatorem jest sucho , to leci ON spod kola napedowego pompy CR.Do wymiany uszczelniacz cisnieniowy ,c.ok.50 zl.Trzeba wyrywac pompe na wierzch. Temat jest na tyle wdzieczny ,ze nie trzeba zrzucac rozrzadu.Proponuje poszukac drugiej pompy(uzywki) nowa cos 2500zl.Przy cenie auta to nonsens.Najlepsza naprawa to wymiana calej pompy ,kosztowo i czasowo ,efektywnie.

lukaszSZ999
23-04-2017, 00:41
Niie no, chyba nie możliwe że z wałka leci ON bo oznaki wycieku są tak jakby od tyłu pompy.

A to jest możliwość wyjęcia pompy bez ściągania kółka rozrządu?

jaro190
23-04-2017, 22:04
jest - zdejmujesz osłonę rozrządu kręcisz wałem aby ustawić otwory w kole zębatym pompy CR w taki sposób aby w nie ( a właściwie w podstawę pompy i alternatora) wkręcić 2 śruby o ile się nie mylę to m6, odkręcasz nakrętkę koła zębatego a następnie nakrętki trzymające pompę(wcześniej podpinaj przewody paliwowe jak i przewód od czujnika ciśnienia)przy wysuwaniu pompy zwróć uwagę na klin aby go nie zgubić, przy operacji wymiany uszczelki wałka wymień od razu cały komplet uszczelnień

lukaszSZ999
25-04-2017, 15:47
Bardzo dziękuję za poradę. W weekend biorę sie do roboty. Chciałbym się jeszcze uzbroić w komplet uszczelniaczy. Czy musze znać numer pompy czy wystarczy informacja 1.9JTD 115KM rok 2003?
Byłbym wdzięczny za link lub polecenie sklepu z takim kompletem;)

Pozdrawiam

Braval
25-04-2017, 19:15
A przyszykuj sobie komplet nasadek np. 3/8cala, waskie, abys mogl odkrecić te srube pod pompa, sruba "8". Pompa jest identyczna w tych silnikach 1,9 jtd, CR-CP1-10S , etc.Calej pompy to moze nie rozbieraj ,abys to ogarnal i pozniej zlozył. Dalej namawiam Cie na zakup drugiej, abys nie robil tego dwa razy (jak ja), Powodzenia.

rafal_rx
25-04-2017, 20:13
Kilka lat temu, za serwis CP1 (zwykłej, nie S i nie H) zapłaciłem 350, czy 300 zyla... Z demontażem i montażem. Po co ma kupować drugą sztukę? Te typy są znane z tego, że po pewnym czasie się rozszczelniają i tyle w temacie.

Braval
26-04-2017, 00:04
Jak da rade to niech robi, powodzenia,