PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy Fiata 500x - sprawa TV



lukasz.zst
20-04-2017, 21:34
Problemy Fiata 500x - sprawa TV

Witajcie wiele osób ma z nas Fiaty 500x z 1.4 i 1.6 zwłaszcza silniki 1.6 który jest bardzo awaryjne i nie tylko ten silnik.
Kolega oddaje sprawę do TV wszyscy co moja problemy z Fiatami 500x proszę kierować do mnie wiadomości a ja przekaże emaila gdzie KONTAKTOWAĆ sie i z kim
Chodzi też o problemy z nawigacjami uconnect 6,5 cala

500X
20-04-2017, 23:14
Jakoś nikt tu na forum nie rozpisywał się o problemach z silnikiem .... o jakie awarie chodzi ?

lukasz.zst
20-04-2017, 23:25
Problemy z poduszkami pod silnikiem fiat jest nie chetny na wymianę poduszek, ślizgający sie pasek jak jest wilgotno, uszkodzone uszczelki pod glowicą, duże zużycie oleju , spotkałem sie w jeepie i fiacie z dwoma wymianami silników 1.6 bo rozleciały sie przy 50 tys.km i to te bez LPG . Kolega który będzie kręcił ma najechane juz sporo KM raz auto stanęło , paliło na dwa cylindry i czarny dym problemy z silnikiem auto bez LPG. I mnóstwo usterek elektroniki i wykończenia w tym rdzewieniem tłumika spotkałem sie z tym w Fiacie i Jeepie

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Mnustwo kłoptów z elektroniką i wykończeniem , rdzewiejące tlumiki mi rdzewieje juz przy 16 tys.km

krowka1978
21-04-2017, 00:14
W moim poduchę silnika wymieniono bez problemu. Było jeszcze kilka drobnostek na początku typu odstająca listwa tylna progowa, rezonans po drzwiach od lewego lusterka. Poprawione i jest ok.
Rdzy na tłumiku brak, z silnikiem MA nie ma żadnych problemów, zużycie oleju w normie, w ciągu 15tyś dolałem 200ml, gdy na bagnecie było 2/3 - nie musiałem. Z "osprzętu": jutro będę miał zakładaną nową opaskę na dolocie turbiny (pisałem o tym w osobnym wątku). Ogólnie to lipa jest z tym brazylijskim wynalazkiem 1.6 - niejedno w ASO o tym wynalazku słyszałem i osobiście widziałem. 1.4 MA Turbo wywodzi się ze starej pancernej rodziny silników FIRE, bezpośrednio z T-Jet, T-Jet z 1.4 16V itd. Zaczęło się od 1.0 FIRE, miałem w UNO, silnik nie do zajechania przy poprawnej eksploatacji.
Problemów elektronicznych brak.
Olbrzymi minus za nawigację w Uconnect 6,5" - olewcze podejście FCA, kasa wyrzucona w błoto.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jakoś nikt tu na forum nie rozpisywał się o problemach z silnikiem .... o jakie awarie chodzi ?

Naszych turbawek MultiAir to nie dotyczy :wink: Jedyny problem to prawa poduszka silnika, którą wymieniają na gwarancji. Opaska, o której pisałem, prawdopodobnie taka luźna jest, bo koledzy z forum pisali, że jednak sztywno nie jest. Najwyżej będę miał nową, gorzej nie będzie :wink:

rajtkezjusz
21-04-2017, 11:42
Ciekawe kiedy mnie ta poduszka pod silnikiem dopadnie,choc może jest już nowsza,bo auto z 2016 r?

krowka1978
21-04-2017, 14:12
Ciekawe kiedy mnie ta poduszka pod silnikiem dopadnie,choc może jest już nowsza,bo auto z 2016 r?

Mój z kwietnia 2016 miał wadę poduchy :tongue Odezwała się podczas pierwszych spadków temperatury poniżej 10stC. Wymieniana była przy około 7tyś. km (w grudniu). Na nowej zrobione już ponad 7tyś. km i na razie jest ok.

rajtkezjusz
21-04-2017, 14:53
Nie zauważam żadnych hałasów na razie,ale dokładnie czego szukać ?

krowka1978
21-04-2017, 15:00
Objawy uszkodzonej prawej poduszki silnika:
1. Po odpaleniu na zimno wibracje na kierownicy i nadwoziu. Zmniejszają się podczas nagrzewania silnika i poduszki. Zwiększony jest również hałas w kabinie.
2. W zakrętach, szczególnie przy szybko odbijanych lewo, potem prawo słychać "gumowe" skrzypienie z prawej strony z przodu. Jest to słyszalne również podczas przejazdu przy małej prędkości po nierównościach.

Postawienie poprawnej diagnozy: "chwycenie" silnika i poruszanie nim w poprzek auta, góra<>dół - widać i słychać, jeśli wadliwa, pracę poduszki, ewentualnie za prawe przednie koło, jego górną część, i próba energicznego "wyrywania" do siebie - bardzo dobrze jest wtedy słyszalna uszkodzona poducha. W moim guma była już od tarcia wręcz przepalona.

rajtkezjusz
21-04-2017, 18:51
Przestanie padać,to sprawdzę temat

rajtkezjusz
21-04-2017, 22:34
Złapałem silnik i poruszałem na boki-słychać z okolic poduszki tak jakby sucha guma o suchą gumę obcierała,nie jest to głośne ,ale słychać. Po odpaleniu na zimno na kierownicy czuć drżenie sinika,znika to po paru sekundach .

magazyn111
13-12-2021, 09:22
Witam Fiat mi wymienil poduszkę silnika na gwarancji. Ale po paru latach użytkowania znowu daje o sobie znać. Chciałbym zakupić nowa i wymienić sam. Jak się za to zabrać?

rajtkezjusz
14-12-2021, 17:56
Podwiesić silnik lub podlewarować i mając odp klucze odkręcić - jest tutaj na forum filmik z YT (co prawa z Renegade ) ale zawsze to pomaga-tylko momenty dokręcenia trzeba znać . Poduszki mogą mieć różne ceny -sam kupowałem na Alledrogo od Jata i miał 2 ceny na to samo (kwestia kiedy wystawiał ) .

pic2ek
14-12-2021, 17:58
Nie chcę się mądrzyć ale skoro pytasz jak się za to zabrać to może się lepiej za to nie zabieraj tylko zleć to komuś kto się za tym zna?

rajtkezjusz
14-12-2021, 18:05
https://fiatklubpolska.pl/500x-533/glosna-praca-silnik-1-4-multiair-34670/3#post416626

grandekropka
14-12-2021, 23:38
Czy autor na pewno pisze o 500X ? Miałem 1.6 z lpg, przejechałem nim 50 tys bez najmniejszej awarii. Nie natrafiłem też w necie na jakieś wątki o mega awariach.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

rajtkezjusz
15-12-2021, 13:32
On ma w stopce wersję MA - może inna poducha jest niż w 1.6? Auto miałem 5 lat -poducha jasna padła na gwarancji ,poducha ciemna padła w 2021 r -czyli tak co 3 lata jazdy bardziej miejskiej nie wytrzymała ta druga , bo pierwsza max 2 lata