Zobacz pełną wersję : Instalacja LPG a płyn chłodniczy
brylancik13
15-04-2017, 17:48
Czy instalacja LPG moze powodowac zuzycie plynu chlodniczego czy instalacja jest cos nie tak?
Zaraz mam przegląd zerowy przy 1500 km instalacji LPg w ASO wiec sie wyjasni ale moze ktos sie z czyms takim spotkal lub sie na tym zna
Mam troszke ponizej waryosci MIN, gaz od poczatku, aktualnie ok 1400 km przebiegu
Nie wiem jak jest w nowszych instalacjach ale w monowtrysku gaz jest ogrzewany przez płyn chłodzniczy więc jeśli gdzieś jest nie do końca szczelnie to może uciekać. Ja tak mialem ostatnio w poldku. Już się bałem, że spala się w silniku a tu się okazało, że była nieszczelność która kapała na kolektor wydechowy i nie było widać nic mokrego bo od razu parowało.
Ewentualnie może być tak, że po zamontowaniu instalacji nie odpowietrzyli układu poprawnie i podczas jazdy jeśli układ sam się odpowietrza poziom płynu spadnie bo całe powietrze ucieknie.
tipoludek
15-04-2017, 19:39
U mnie po montażu LPG przez dealera płyn nie został uzupełniony do poziomu maksymalnego.
Auto odbierałem już po zamknięciu serwisu, wiec nie robiłem z tego problemu i uzupełniłem na najbliższej stacji.
Od tego czasu zrobiłem 9 000km i stan jest na tym samym poziomie.
Może u Ciebie był delikatnie zapowietrzony układ, który po pewnym czasie się odpowietrzył i stan się obniżył.
Na twoim miejscu uzupełniłbym poziom do odpowiedniego, a na przegląd pojechał z większą wiedzą.
brylancik13
15-04-2017, 20:42
Uzupełnie plyn ale wspomnę o tym w ASO niech zrobia przeglad mając na uwadze ten temat
kendzior3
15-04-2017, 21:39
Tak jak pisze IT_spec pewnie wlali płyn po instalacji gazu żebyś pojeździł i samo się odpowietrzyło. W zwykłym układzie chłodzenia jak w Tipo nie ma z tym problemu. Mi tak zrobili w BMW....ciśnienie rozwaliło wszystkie przewody, 4 korki od zbiornika wyrównawczego, 2 parowniki i termostat. Oczywiście winą obarczali sprawną głowicę. Może być też wina parownika. Niech ci doleją na przeglądzie i obserwuj. Samo się wyjaśni.
Brylancik13, a zaglądałeś pod maskę po montażu instalacji przez ten okres kiedy przejechaleś całe 1400km?
brylancik13
15-04-2017, 22:42
Wczesniej płynu bylo troszke wiecej i miesciło się w granicy min-max. Dziś patrzyłem na olej i przy okazji zobaczyłem zbiorniczek wyrównawczy
Ja bym dolał płynu i odpowietrzył układ a później obserwował stan płynu. Jeśli będzie się zmiejszał to bij na serwis niech szukają wycieku :)
brylancik13
15-04-2017, 23:09
Doleje plynu ale nic z tym wiecej robił nie będe, od tego jest ASO.
Ale niestety to przy zakupie pomimo ze chciałem mieć gaz w Tipku to tego montazu w ASO to bałem się najbardziej i trochę miałem rację. Pomimo że autko fajnie i bezproblemowo jezdzi na gazie to jest parę aspektów jak ten przedstawiany który świadczy o tym że Aso to tylko warsztat jak kazdy inny i tam czlowiek moze zrobic co zechce, to juz nie fabryka gdzie ten straszny turas co buble składa robi coś wedle specyfikacji i pod jakims nadzorem.
No cóż będe w razie potrzeby męczył ASO aby było jak trzeba, na razie doleje plynu i poczekam na przegląd gazu moze coś się wyjaśni
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeśli ASO nie da rady ogarnąć gazu to zawsze mam Auto Gaz Śląsk niedaleko a oni są dystrybutorem Tartarini i sądzę że załatwią temat bez problemu
Wiadomo , że najlepiej albo patrzeć na ręcę albo zrobić samemu ale wtedy byś musiał być specjalistą od wszystkiego.
W fabryce też mogą coś źle zamontować - przykład wycieku płynu z węża chłodnicy. Także nie ma co się negatywnie nastrawiać :)
Daj znać co powiedzą w ASO i jak sytuacja się rozwinie. Generalnie jest to drobiazg :)
brylancik13
16-04-2017, 11:38
Ciężko kupić Paraflu UP na stacjach benzynowych, więc musze jakoś przeczekać do wtorku :(
lukasz.zst
16-04-2017, 14:34
Ja tak miałem na poczatku ubywał płyn , aż raz w zimie w austrii nie zruciłem uwagi na ilośc płyny patrze a tam pusto totalne zero, były slady na sniegu , pojechałem do serwisu Fiata w Innsbrucku to wyminili mi rurę wraz z trujnikiem bo była szczelona na gwarancji
Paraflu UP w ASO w Partnerze Katowice od ręki za ok 40 za litr do tego musisz mieć destylat i namieszać pół na pół. Co do dolewek po montażu gazu uznałem to juz za standard. I to nawet po montażu w AGŚ (dwa auta tam przerabiałem). Ale jedna dolewka zazwyczaj wystarcza. Nie ma się co przejmować stanem minimum, jest zapas, byle nie przesadzić bo sie zapowietrzy. Jak by co to mam w domu to mogę pożyczyć, daleko nie masz.
brylancik13
17-04-2017, 14:11
Dzięki za propozycje, poczekam do jutra i umówie sie na przeglad gazu jutro
Regicide1
08-05-2017, 23:57
Ubył mi płyn, pojechałem do ASO a Pan kierownik serwisu powiedział mi że to normalne abym dolewał, ja mu mówię że to dziwne bo mamy do czynienia z układem zamkniętym, odpowiedz jego: że na reduktorze ubywa płynu i to normalne. Zwalił mnie z nóg. Przecież płynu nie powinno ubywać?
Przecież płynu nie powinno ubywać?
W dobrze założonej i wyregulowanej instalacji płynu nie ma prawa ubywać. Radziłbym zmienić ASO, albo pojechać do naprawdę dobrego gaziarza. Z moich obserwacji wynika, że takich którzy faktycznie ogarniają temat jest może ze dwóch-trzech na całe województwo :/
A trójnik sprawdzałeś? Nie cieknie nic? U mnie w astrze aż się lało - pomogło wymiana węży i zacisków.
mfighter
09-05-2017, 00:40
u mnie po ok 3-4 dolewkach poziom się ustabilizował i już nie ubywa, więc myślę, że nie masz czym się przejmować.
Ubył mi płyn, pojechałem do ASO a Pan kierownik serwisu powiedział mi że to normalne abym dolewał,
Zapytaj się następnym razem cwanego pana kierownika żeby pokazał dokumentacje techniczną instalacji/reduktora i zapis w którym określony jest maksymalny dopuszczalny poziom wycieku płynu z układu chłodzenia. Wycieka jak źle zaizolowali przewody albo po prostu układ był nie odpowietrzony i były to jednorazowy ubytek....
brylancik13
09-05-2017, 00:51
Mogło raz ubyć bo odpowietrzył sie układ po instalacji gazu ale czy tak ma być caly czas to jie wiem, u mnie po dolewce na razie spokój spadło troche i trzyma się na stałym poziomie
Ubył mi płyn, pojechałem do ASO a Pan kierownik serwisu powiedział mi że to normalne abym dolewał, ja mu mówię że to dziwne bo mamy do czynienia z układem zamkniętym, odpowiedz jego: że na reduktorze ubywa płynu i to normalne. Zwalił mnie z nóg. Przecież płynu nie powinno ubywać?
nie mam LPG ale nie ubyło mi jeszcze ani 1mm płynu a mam przejechane ponad 8000km
Nie powinno nic ubywać jeśli auto zostało po montażu instalacji odpowietrzone i nigdzie nie ma wycieku. Ile razy Ci go ubyło ? Jeśli pierwszy raz to dolej i zobaczysz co będzie dalej bo może się odpowietrzył. Ale Pan z serwisu powinien dostać pałą po głowie za takie wypowiedzi. Zapytaj go w jaki sposób wg niego reduktor zjada płyn - niech Ci to wytłumaczy.
brylancik13
09-05-2017, 07:49
No po prostu żywi się nim i czerpie z niego energie ;) :lol: :smile:
Regicide1
09-05-2017, 08:16
Dolalem raz, jak mi zejdzie to jadę z rabanem do ASO. Dla nich bomba, sprzedali mi olej za 65 zł i płyn chłodniczy litr za 28. Nic tylko dolewać.
DamianoZaw
09-05-2017, 16:06
Mnie po dolewce na max na przeglądzie instalacji po 1500km znowu ubyło
Dolalem raz, jak mi zejdzie to jadę z rabanem do ASO. Dla nich bomba, sprzedali mi olej za 65 zł i płyn chłodniczy litr za 28. Nic tylko dolewać.
płyn chłodniczy a nie koncentrat do rozrobienia?
krowka1978
10-05-2017, 11:55
Płynu nie ma prawa ubywać (mogą być delikatne ubytki wskutek odparowania wody, ale to na przestrzeni 2 lat).
Regicide1
11-05-2017, 15:23
28 płyn cały 1 litr.
koncentrat kupowałem za 40zł, litr wychodzi po ok 22zł
Chlopaki mi po przegladzie ostatnio ze free dolali plynu, ale powiedzzial mi tez gosciu ze jak soe doleje te 200ml wody destylowanej to nic sie nie stanie bo plyn i tak na -37 stopni jest. Ale dolali mi koncentratu.
e_nornert
18-05-2017, 12:14
Najczęstrze wycieki po montazu LPG są na złączkach/opaskach uciskowych.... jesli sa to duze ilosci - widać je na płycie pod silnikiem. Ja namierzałem mniejsze wycieki poprzez owiniecie złącza chusteczką - po 2-3 dniach- chystka zabarwiona na kolor płynu i wilgna.
Wtedy albo dokręcamy opaske a albo trzeba zmienić opaski na takie samo napręzające się - u mnie tak musieli zrobić (instalka nie "ASOwa"). Niestety nie zawsze jest łatwy dostęp do wszystkich punktów łączenia instalki z resztą silnika....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.