PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo nie odpala za pierwszym razem gdy silnik jest zimny



Stilonasz
12-04-2017, 03:54
Witam wszystkich. Nie mogłem znaleźć tematu odpowiadającego na moje pytanie, tak więc proszę mi wybaczyć jeśli już taki istnieje :lol: .....

Mam problem z moim stilo 1.4 95km BP. Problem jest następujący- nie odpala za pierwszym razem gdy silnik jest zimny, co prawda nie byłem jeszcze u elektryka samochodowego ale jeżeli ktoś się już spotkał tutaj z takim problemem i go rozwiązał to bardzo grzecznie bym prosił o pomoc w rozwiązaniu tej łamigłówki :confused::confused:

Poniżej załączam linka do filmiku mojego autorstwa....

https://www.youtube.com/watch?v=weSvuFIbzqk

witeix
16-04-2017, 08:39
Witam
Borykam się z takim samym problemem. Mam Fiata Stilo 1.4 16V LPG.
Inne objawy:
1. Tuż po odpaleniu zimnego silnika auto chodzi równo przez około 20s. Potem zaczyna wahać obrotami, nawet może zgasnąć. Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.
2. Tuż po odpaleniu zimnego silnika przytrzymuję 2000rpm. Po 20s obroty spadają do 1000rpm na około 5s, po czym wszystko wraca do normy i mogę już jechać.
3. Gdy auto stało 8h w słońcu mam problem z odpaleniem. Odpala za 2 razem.
4. Zawsze tuż po odpaleniu czuć benzynę - paliwo.
5. Kilkukrotne podpompowanie paliwa nie raz pomaga.
6. Zatankowanie do pełna benzyny - paliwa pomaga i rozwiązuje problem.

Lista rzeczy które już sprawdziłem:
- czy pompa paliwa podaje jego dawkę po przekręceniu kluczyka - TAK
- czy przekaźnik T9 od pompy paliwa działa prawidłowo - TAK
- czy przekaźnik T10 od wtrysku działa prawidłowo - TAK
- czy instalacja gazowa działa prawidłowo, tzn czy nie przepuszcza gazu po długim postoju (zamknąłem butlę i wypaliłem resztki gazu w celu weryfikacji) - TAK
- czy zawór odzysku par paliwa pracuje prawidłowo - TAK
- czy filtr węglowy tudzież filtr par paliwa działa prawidłowo - TAK
- czy czujnik temperatury zewnętrznej pokazuje prawidłowe wartości - TAK
- czy czujnik temperatury płynu chłodzącego pokazuje prawidłowe wartości - TAK
- czy MAP sensor pokazuje prawidłowe wartości - TAK
- czy ECU ma poprawną masę - TAK
- czy świece zapłonowe są sprawne - TAK
- czy cewki zapłonowe są sprawne - TAK

Dodatkowe czynności które wykonałem:
- przeczyszczenie styków skrzynki bezpiecznikowej i ECU
- zamiana miejscami sond lambda
- przeczyściłem świece (platynowo-irydowe)
- zamieniłem cewki miejscami
- zamontowałem zawór zwrotny za pompą paliwa
- sprawdziłem czy kolektor dolotowy nie jest pęknięty / nie łapie lewego powietrza (zatkałem przepustnicę i zgasł)
- przeczyściłem czujnik położenia wału

Moje pozostałe wnioski:
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zapowietrzanie się układu paliwowego, pomimo wstawienia zaworu zwrotnego.
Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie intryguje - ciśnienie w kolektorze dolotowym. Tuż po odpaleniu silnika mam 420-450mBar jakby brał lewe powietrze, ale po chwili spada do 380mBar i dalej pracuje w poprawnych granicach. Może to jednak filtr węglowy tak się zatkał że powoduje jakieś podciśnienie w baku? Zamierzam kupić używaną pompę paliwa i filtr węglowy i je podmienić, chyba że ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

enwuu
16-04-2017, 10:09
Z tym ciśnieniem jest ok. Sprawdź sobie ciśnienie w dolocie na postoju przy rozgrzanym silniku, jeżeli ma koło 330-360 mbar to wszystko gra. Co do ciśnienia paliwa, nie wiem jak w 1.4, ale w 1.6 na listwie jest taki zaworek jak do pompowania kół. Jeżeli po nocy go odkręcisz, wciśniesz i psiknie benzyną to znak że trzyma ciśnienie.

witeix
18-04-2017, 23:16
Taka ciekawostka:
odkręcenie korka wlewu paliwa pomaga przy odpaleniu.
Pewnie odpowietrzenie jest gdzieś zatkane.

enwuu
19-04-2017, 00:25
W takim razie za tylnym kołem od strony pasażera, pod plastikowym nadkolem jest pochłaniacz par paliwa. Możliwe, że zatkał się odpowietrznik od niego syfem. Sprawdź czy pomogło i daj znać :)

rafiko
19-04-2017, 01:03
miałem trochę podobne objawy w seicento i okazał się czujnik położenia wału

Alton88
19-04-2017, 17:50
A jak mapy silnika? resetowane?

witeix
21-04-2017, 00:54
Jeżeli chodzi o filtr węglowy (pochłaniacz) to odłączałem go tuż przy zaworze idącym do kolektora dolotowego z marnym skutkiem.
Jeżeli chodzi o mapy, to zmieniłem map sensor, odłączyłem akumulator na kilka godzin, przeprowadziłem autoadaptacje i to też z marnym skutkiem.
Mam pytanie co do przewodu łączącego rurę filta powietrza, kolektor dolotowy i silnik, czy to odma? Co ona robi? U mnie jest w kiepskim stanie.
27629

Alton88
21-04-2017, 20:26
Mapy resetuje się jazdą na benzynie przez kilka dnia aby silnik mógł się ,,nauczyć,, poprawnej pracy.