Zobacz pełną wersję : reset inspekcji po wymianie oleju
AmigoSiedlce
10-04-2017, 15:09
Witam, jak zrobić reset ispekcji po wymianie oleju ? Jakaś kombinacja klawiszy?
Powinno zrobić to ASO na przeglądzie.Nie da się tego zrobić bez podpięcia do kompa.Jedź do nich niech wyzerują.
JackTheNight
10-04-2017, 23:06
Podłączasz interfejs ELM327 BLuetooth pod obd2, uruchamiasz na komórce AlfaOBD.
Wybierasz Tipo > Instrumental Panel > Instrumental Panel Marelli EP > Active Diagnostic > Reset Service Data > Start
Gotowe :)
Podłączasz interfejs ELM327 BLuetooth pod obd2
Tu uwaga: Większość dostępnych ELM327 nie chce gadać z nowymi Fiatami albo łączy się tylko z silnikiem, a z innymi podzespołami już nie. Niektóre ELMy da się łatwo przerobić (wylutowanie opornika), ale nie wszystkie! Są też stosowne przejściówki.
Tu uwaga: Większość dostępnych ELM327 nie chce gadać z nowymi Fiatami albo łączy się tylko z silnikiem, a z innymi podzespołami już nie. Niektóre ELMy da się łatwo przerobić (wylutowanie opornika), ale nie wszystkie! Są też stosowne przejściówki.
A możesz podać namiary na działający z fiatem ELM 327
A możesz podać namiary na działający z fiatem ELM 327
http://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-34744/6
A możesz podać namiary na działający z fiatem ELM 327
Np. tu allegro (http://allegro.pl/elm-327-1-4-b-bluetooth-bezprzewodowa-obd-obd2-pl-i4970970611.html) sprzedawca na życzenie klienta oferuje bezpłatne dostosowanie interfejsu do Fiata. Nie testowałem, ale jest szansa że jest ok.
JackTheNight
11-04-2017, 14:29
Są też stosowne przejściówki.
Przejściówka niebieska jest tylko do radia i klimatyzacji - sprawdziłem, bo też sobie zakupiłem adapter MES niebieski - czyli przejściówkę niebieską - DZIAŁA
Przejściówka niebieska też jest potrzebna do ECU od grzałki PTC - jeśli ktoś ją ma, ja niestety nie mam, także nie mogłem przetestować.
Kolega Jack the srajt
Bardzo mi się to nie spodobało kolego 07paka czy jakoś tak... Ile ty masz postów że na dzień dobry możesz kogoś tak obrażać???:mad::dzialko:
Facet Jack robi tu porządną robotę, pomaga zawsze jak może, ma wiedzę i info, które przekazuje innym- a tu taki gniot ze strony 07- wstydź się gościu ze "stolycy"
nightingale79
06-02-2019, 15:00
Czyli jak znam życie tyle co jedno-dwa skasowania inspekcji w ASO i masz program do diagnostyki dla siebie. Niewielki pieniądz w sumie. Poza tym słabo wygląda początek ostatniego zdania Twojego wpisu. Bycie kulturalnym nie boli - spróbuj.
mój post oczywiście dotyczy tego co napisał Pako
giannini
06-02-2019, 15:13
Facet Jack robi tu porządną robotę, pomaga zawsze jak może, ma wiedzę i info, które przekazuje innym- a tu taki gniot ze strony 07- wstydź się gościu ze "stolycy"
A Ty się nie przypierdalaj do stolicy, tylko do tego burka co nie potrafi napisać "kultularnie" postu:mad:.
Z niego taki warszawiak, co go łojce przywieźli w worku z ziemniakami, a po metrykę to musi dwa dni do domu jechać.
bahamut24
06-02-2019, 15:52
34792
:wink:
Proszę bez zbędnych komentarzy
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Yamahaxj6
17-12-2020, 19:47
Hej wszyscy którzy jeździe Tipo
Sprawa inspekcji olejowej wygląda następująco: jeśli chcemy aby zawsze komputer informował o zbliżającej się wymianie oleju to na ta chwilę jedynie wpiecie do komputera i reset. Szukalem na tureckich stronach, kombinację są jednak sprawdzalem i u mnie się nie sprawdziły, może z biegiem czasu na jakimś forum coś się pokaże
Jeśli jednak nie zależy nam na tym aby komputer informował o wymianie oleju, i sami zapisujemy sobie dany przebieg to inspekcja olejowa święci przez dokładnie 1000km. Po tym dystansie sama znika i problem z głowy, jednak za 15.000km juz nas nie poinformuje
Ameryki nie odkryłeś, zmieniamy ilość âbiletówâ na 0 i tez już kluczyk się nie zapali...
Reset inspekcji olejowej w Tipo po turecku (w innych modelach też działa ta sekwencja):
https://youtu.be/IY8KkdbnYtw
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Bez elm, obd itp...
Ja nic nie rozumiem, ktos przetłumaczy? Może najlepiej sprawdzi i ludzkiej mowie przekaże...
Proszę bardzo ta sama sekwencja po polsku tylko w doblo - Turek robił to samo (sprawdzę u siebie za 13000 km po wymianie oleju ):
https://youtu.be/PG3pDcl7IOo
krowka1978
07-01-2021, 14:51
Proszę bardzo ta sama sekwencja po polsku tylko w doblo - Turek robił to samo (sprawdzę u siebie za 13000 km po wymianie oleju ��):
https://youtu.be/PG3pDcl7IOo
To nie dotyczy opcji Reset Service, a resetu czujnika zużycia oleju w autach, które to mają. Co więcej nie na wszystkie to działa i trzeba ustawiać w MES/AlfaOBD flagę Oil change, co trzeba robić po wymianie w autach z czujnikiem, w szczególności TRZEBA to zrobić w MultiAir :tongue
Przestańcie łączyć wymianę oleju z Service Reset, bo to są 2 różne sprawy. Podanym na filmach sposobem nie zamkniecie informacji o przeglądzie.
Możecie sobie klikać co Wam się podoba, ale Service Reset nie zrobicie :lol:
U Turka widać pomarańczową kontrolkę lampy Alladyna, do tego to jest, albo do mrugającej ciśnienia jak w Doblo - szkoda tylko, że nie zademonstrował ani kontrolki, ani kuponu :tongue "Kupon nieważny" sam mu zniknął... Jeżeli do tego typu sytuacji dochodzi, to serwisy albo nie ustawiają flagi Oil Change, albo rzeczywiście olej syf. W Tipo zapewne MJ ma, wątpię że T-Jet, zapewne mają FireFly - poprzednik MultiAir ma.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Proszę bardzo ta sama sekwencja po polsku tylko w doblo - Turek robił to samo (sprawdzę u siebie za 13000 km po wymianie oleju ��):
https://youtu.be/PG3pDcl7IOo
Jeżeli Twoje auto ma czujnik zużycia oleju, to możesz potestować. Jeżeli nie, to daremna robota :tongue
Tjet nie ma flagi do oleju. Mjet ma. Mówię o tipo oczywiście.
koziol1975
19-02-2021, 21:12
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podłączasz interfejs ELM327 BLuetooth pod obd2, uruchamiasz na komórce AlfaOBD.
Wybierasz Tipo > Instrumental Panel > Instrumental Panel Marelli EP > Active Diagnostic > Reset Service Data > Start
Gotowe :)
Dziękuję. Działa. Trzeba tylko mieć wersję Pro.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dziękuję. Działa. Trzeba tylko mieć wersję Pro.
Czy jeśli nie mam funkcji "Reset Service Data" to wg Was nie mam wersji PRO tylko zwykłą (jak to sprawdzić)? Mam oryginalny AlfaOBD ze sklepu Play i nie mogę znaleźć tej funkcji... Dodam tylko jeszcze że próbuję skasować inspekcję w 500L.
harry.wesoly
02-08-2023, 20:45
43143
43144
43145
Dziękuję bardzo! Sprawdzę dzisiaj, mam nadzieje że zadziała :) Pozdrawiam
Nie odpisywałem dość długo bo walczyłem z tematem. Niestety u mnie póki co kasowanie inspekcji jest niemożliwe, nie mogę się połączyć z zegarami ("instrument panel").
Mam bypass SGW, mam zółtą przejściówkę, mam ELM bluetooth ze sklepu ricambi.pl który teoretycznie ma działać z wszystkimi fiatami, mam oryginalny AlfaOBD ze sklepu play i nie działa... tzn. mogę sie połączyć z body komputerem, radiem ale już z zegarami nie ma szans.
Jak dojdę do tego co było nie tak to napiszę, póki co szukam dalej rozwiązania.
BrzozaPL
09-08-2023, 15:01
Nie odpisywałem dość długo bo walczyłem z tematem. Niestety u mnie póki co kasowanie inspekcji jest niemożliwe, nie mogę się połączyć z zegarami ("instrument panel").
Mam bypass SGW, mam zółtą przejściówkę, mam ELM bluetooth ze sklepu ricambi.pl który teoretycznie ma działać z wszystkimi fiatami, mam oryginalny AlfaOBD ze sklepu play i nie działa... tzn. mogę sie połączyć z body komputerem, radiem ale już z zegarami nie ma szans.
Jak dojdę do tego co było nie tak to napiszę, póki co szukam dalej rozwiązania.
Żółta przejściówka do niczego się nie przyda, potrzebujesz niebieskiej do zerowania inspekcji do obd podłączasz tylko Elm bez adaptera jak laczysz się z BC to z resztą modułów równie powinieneś się połączyć. Do połączenia z radiem używasz adaptera?
harry.wesoly
09-08-2023, 16:23
Nie masz sgw, chyba żadne roczniki tipo nie mają. Jak już przejściówka to niebieska, żółta do tipo zbędna. Do instrumentów zegara nie potrzeba łączyć się przy użyciu przejściówki, w tym tej niebieskiej.
JackTheNight
09-08-2023, 18:19
Koledzy Brzoza i Harry, kolega Dragu ma 500L, a tam żółta przejściówka jest konieczna do Liczników.
Natomiast nie wiem czy w 500L jest SGW, pewnie nie ma.
Także dragu podłącz żółta przejściówkę, ale baypassa sgw nie podłączaj. I łącz się z tablica rozdzielcza.
43160
I na przyszłość kolego Dragu86 pisz w odpowiednim
dziale, bo tutaj jest dział dot. tylko TIPO.
BrzozaPL
09-08-2023, 22:08
Koledzy Brzoza i Harry, kolega Dragu ma 500L, a tam żółta przejściówka jest konieczna do Liczników.
faktycznie nie doczytałem :lol:
Czy w temacie resetu inspekcji coś się zmieniło??
Mam silnik 1.0T i nie mogę zrobić resetu.
Mam oryginalnego multiecuscan i alfaobd łączą się ze wszystkim oprócz silnika.
W desce rozdzielczej mogę zrobić reset olejowy, zmienić interwały przeglądów czy zresetować ilość przeglądów.
Niestety komunikat wymień olej dalej świeci.
Chodzi pewnie o zresetowanie zużycia oleju ale gdzie to jest??
Niestety żadnym programem nie mogę się podpiąć do silnika..
krowka1978
12-07-2024, 20:48
W desce rozdzielczej mogę zrobić reset olejowy, zmienić interwały przeglądów czy zresetować ilość przeglądów.
Niestety komunikat wymień olej dalej świeci.
W zegarach nie robi się resetu olejowego, a reset serwisu.
Chodzi pewnie o zresetowanie zużycia oleju ale gdzie to jest??
Centralka silnika.
no to dalej nie mogę się połączyć z silnikiem.
krowka1978
15-07-2024, 09:32
no to dalej nie mogę się połączyć z silnikiem.
Napisz do twórców MES, żeby dodali ISO sterownika silnika/jego obsługę, dane z MES wyciągniesz.
Pytałem z pół roku temu kiedy będzie obsługa tego silnika, odpisali że po najbliższej aktualizacji.
Tyle że jej na razie nie robią...
JackTheNight
15-07-2024, 19:42
Fiksiu podjedz do mnie w Łodzi, to ci skwituje ten serwis.
MES posiada obsługę tego silnika :
43960
krowka1978
16-07-2024, 00:40
Fiksiu podjedz do mnie w Łodzi, to ci skwituje ten serwis.
MES posiada obsługę tego silnika :
43960
Jeżeli nie ma wbitego kodu ISO, to marne szanse. Jeżeli dobrze pamiętam, to na obsługę mojego MultiAir z 2016 musiałem czekać do 2018 roku, mimo, że na liście był. Nie było wbitego kodu ISO, więc połączenie ze sterownikiem odpadało z powodu niezgodności ISO. Zgaduję, że o ISO chodzi, nie jest podany błąd przy podłączeniu do sterownika.
Jack chętnie podjadę, tylko dziś w nocy jadą do roboty na dwa tyg.
Chyba że dzisiaj to jeszcze może bym dał radę podjechać.
Podeślę nr tel na priv
No silnik niby jest ale nie mogę się podłączyć ani przez bluetooth ani elm po kablu.
43961
JackTheNight
16-07-2024, 18:20
Żaden ciężki temat, alfaobd łączy się z
1.0 GSE jak również MES się łączy z tym silnikiem.
Koledze fiksiu zresetowałem wymianę oleju w silniku bez problemów.
Problemem okazał się dokładany gaz. Trzeba odłączyć bezpiecznik od instalacji gazowej aby połączyć się z centralka silnika. Temat znany, że instalacja gazowa zakłóca połączenie interfejsu OBD z centralka silnika.
traker81
09-09-2024, 17:03
Witam
przy kasowaniu inspekcji w moim tipku za pomocą AlfaOBD znikła w ogóle zakładka "serwis" inne rzeczy jak ciśnienie opon,temp oleju jest czy ktoś z forumowiczów wie o co chodzi bo nie kminie tematu. Dawniej olej był wymieniony resecik i było Ok
Kupony Ci się skończyły. Podłącz się jeszcze raz mesem i tam gdzie resetujesz serwis wpisz liczbę kuponów np 10, bo teraz zeszło ci do zera zapewne. Każdy reset serwisu zmniejszał ilość kuponów.
PajDziku
24-11-2024, 18:22
Pomyliłem wątki i napisałem nie w tym: https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-34744/55#post447619 :sciana:
Jak wyżej, czy ktoś mógłby podpowiedzieć/podrzucić link (wcześniejsze coś nie śmigają), który ELM po bluetooth kupić żeby móc w AlfaOBD / MultiEcuScan dokonać pełnej inspekcji olejowej (silnik + zegary)? Rozumiem że trzeba też wersji pro którejś z tych aplikacji?
Żaden ciężki temat, alfaobd łączy się z
1.0 GSE jak również MES się łączy z tym silnikiem.
Koledze fiksiu zresetowałem wymianę oleju w silniku bez problemów.
Problemem okazał się dokładany gaz. Trzeba odłączyć bezpiecznik od instalacji gazowej aby połączyć się z centralka silnika. Temat znany, że instalacja gazowa zakłóca połączenie interfejsu OBD z centralka silnika.
Witam. Z resetem wartości adaptacyjnych (mapy benzyny) może być to samo? Alfa pełna wersja, tester łączy się itd- ale tu mam komunikat: " Awaria. Warunki niewłaściwe lub błąd sekwencja zapytania". Lub: " Awaria. Usługa nie jest obsługiwana w aktywnej sesji diagnostycznej ". Odłączyć bezpiecznik od LPG? .
P.S.
(Przyczyna grzebania- przerywa czasem po 1 odpaleniu na zimnym, nierówna praca- nieregularnie - raz odpala ok, raz przerywa. Na PB- po kilkunastu /dziesięciu sekundach- jest ok Czasem jest ok- pogoda różna. Na LPG - jeździ ok. Na Pb- później tez jest ok. Działania podjęte: przerwy zapłonu 4 cylinder ( taki błąd wyskoczył ) - świece i cewka 4 wymieniona. Wyjeżdżone PB, nalane nowe, dolane "placebo" STP na kondensacje wody itp w paliwie. Jeżdżę teraz na PB, i dlatego chciałem te mapy wykasować . Czy winny może być ELM, ze nie mogę skasować adaptacji ? Ale niby się łączy, serwis też powpisywałem licznik ,datę itd . Dzięki za pomoc i pozdrawiam
ELM taki : INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY ELM327 OBD2 V1.5 2PCB BT PIC18F25K80 , 2 płytki
JackTheNight
04-12-2024, 21:29
MarkZ jesteś z Łodzi, podjedź do mnie to sprawdzimy co jest. Napisz do mnie na priv.
Witam,
trochę odkopę temat ale może komuś się to przyda.
Mam Tipo z silnikiem 1.0 T3 i w poszukiwaniu sposobu na reset inspekcji olejowej zmarnowałem sporo czasu. U mnie różne sekwencje wciśniętego hamulca/gazu nic nie dają. AlfaOBD w wersji 2.5.6 łączy się bez problemów do body ale nie łączy się do ECU silnika (komunikat o nieznanym kodzie ISO). Z kolei MES na liście wspieranych silników 1.0 ma od wersji 5.2, ale i tak w tej wersji nie łączy się do ECU od silnika (komunikat o nieznanym kodzie ISO).
Wczoraj odkryłem, że MES w wersji 5.3 łączy się bez problemów do ECU silnika i można inspekcję olejową bez problemów "wyzerować".
Podsumowując, aktualnie istotne jest to, żeby mieć MES w wersji 5.3 lub nowszy jeśli zostaną wydane - dla mnie aktualnie jedyna opcja na reset inspekcji. Być może w kolejnych wersjach AlfaOBD też będzie taka możliwość, ale na razie tym programem się tego ogarnąć nie da.
+ tak jak ktoś w tym temacie pisał nie należy mylić inspekcji olejowej czyli komunikatu o konieczności wymiany oleju z wyzerowaniem licznika kilometrów/dni do przeglądu czyli komunikatem o wymaganym przeglądzie serwisowym bo to różne tematy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.