PDA

Zobacz pełną wersję : Czujnik pedału sprzęgła - schemat



Damiano87
10-04-2017, 12:29
Witam,

Koledzy, odkąd w grudniu kupiłem Doblo cały czas walczę z brakiem mocy powyżej 3500 obr. Walczę do tego stopnia, że samochód przechrzciłem na fi*t diablo. Szybko opiszę co zrobiłem do tej pory:

zregenerowałem turbo
wymieniłem przepływomierz
wymieniłem MAP sensor
wymieniłem rozrząd
podmieniłem przetwornik turbo

Jak narazie brak jakichkolwiek rezultatów. W FES po przekroczeniu 3200 obr turbo spada w dół i do 4000 obr już silnika za nic nie rozkręci. Prawdopodobnie coś odcina dawkę paliwa bo auto w ogóle nie kopci.

Jedyny błąd jaki jest to błąd czujnika pedału sprzęgła. Wg FES'a sprzęgło jest cały czas wciśnięte. Skontrolowałem czujnik i jest ok ale w przewodach do czujnika w ogóle nie ma napięcia.
Czy mógłby mi ktoś pomóc gdzie szukać tych kabli? Gdzie one idą? Jakiś schemat?

Cross
12-04-2017, 07:37
W kazdym fiacie mam tak w ducato doblo bravo i boxerze! Przy wcisnietym sprzegle wlasnie w okolicach 3tys nastepuje odciecie i wyzej sie nie wkreci.

Damiano87
12-04-2017, 11:05
A masz kolego może jakiś schemat albo możliwość sprawdzenia? Bo ja cały czas walczę i ustaliłem już, że na kablu niebieskim mam 12V do masy. Natomiast drugi kabel brązowo-czarny prawdopodobnie idzie do ECU ale w żadnym pinie mi nie przedzwonił...

Damiano87
13-04-2017, 10:21
Problem rozwiązany.
Info dla potomnych - w przypadku Doblo 263 z 1,3 M-Jet podpasował schemat z eLearn'a od Grande Punto z tym samym silnikiem. Kabel od czujnika sprzędła idzie do pinu 22 na wtyczce A. Bypass rozwiązał problem.

Cross
13-04-2017, 17:18
Ale teraz ci s&s nie bedzie działał

Damiano87
14-04-2017, 11:59
Nie mam s&s
poza tym czujnik działa. Nie oszukałem ECU dając stały sygnał tylko poprowadziłem nowy kabel od czujnika bo nie znalazłem miejsca w którym stary nie łaczy

Cross
15-04-2017, 18:29
Fachowo wiec gratuluje ! + za checi

bnbn1
17-04-2017, 15:59
Problem rozwiązany.
Info dla potomnych - w przypadku Doblo 263 z 1,3 M-Jet podpasował schemat z eLearn'a od Grande Punto z tym samym silnikiem. Kabel od czujnika sprzędła idzie do pinu 22 na wtyczce A. Bypass rozwiązał problem.

taka pierdoła a kosztowala dużo nerwów i kasy (turbo u spółka wymienione)....